Oli ihan kauheaa olla avioliitossa

Anonyymi-ap

Puolison jatkuva kotona oleminen aiheuttaa usein tukahtuneisuuden tunnetta ja oman tilan puutetta, mikä on täysin luonnollinen syy parisuhdeahdistukselle. Kun yhteinen koti on jatkuvasti jaettu, omille ajatuksille, palautumiselle ja yksinololle ei jää riittävästi tilaa. Tämä korostuu erityisesti silloin, jos toinen tekee etätöitä, on työtön, eläkkeellä tai viihtyy luonnostaan pelkästään kotona kotihiirenä.

17

227

3Äänestä

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Aijjaa, ei mua ainakaan häiritse toisen kotona olo, luo turvallisuuden tunnetta.
      Introvertti olen mutta tykkään kyllä seurasta.
      Ei mulla ole koskaan ollut mitään parisuhdeahdistusta.

• Anonyymi00002

Jos introvertti kuten minäkin jatkuva asuminen saman ihmisen kanssa jo viikko alkaa olemaan liikaa.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Jos introvertti kuten minäkin jatkuva asuminen saman ihmisen kanssa jo viikko alkaa olemaan liikaa.

Voihan sitä välillä mennä vaikka ulos kävelemään jos rupee ahdistamaan liikaa.
        Mä oon ollu mun miehen kanssa yli 10 vuotta, ehkä vaan oon tälläinen että tykkään olla mieheni seurassa.
        Enpä tiennyt että vois ahdistaa jatkuva asuminen toisen kanssa.

• Anonyymi00005

Itse introverttinä miehenä toteaisin, et kaikki on kiinni kemiasta, jos luonteet sopivat hyvin yksiin, ei yhdessäolo tunnu millään tavalla painostavalta, näin koen ikisinkkuna. Tukea ja turvaa ilmassa, ilman pelkoa, silloin uskon hyvin pärjäävän omana itsenään.

Luottamus toiseen hälventää ikäviä epäilyjä, oikean seurassa uskaltaa olla oma itsensä. Hyvät toisilleen pärjäävät, uskon, et menneet huonot kokemat toki aina heikentää yhdessä olon mielekkyyttä, hyvät luonteet mahdollistaa asioita?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Voihan sitä välillä mennä vaikka ulos kävelemään jos rupee ahdistamaan liikaa.
        Mä oon ollu mun miehen kanssa yli 10 vuotta, ehkä vaan oon tälläinen että tykkään olla mieheni seurassa.
        Enpä tiennyt että vois ahdistaa jatkuva asuminen toisen kanssa.

No kyllä ahdistaa monia toisen kanssa asuminen! Ja samassa pedissä nukkuminen on hirveää.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

No kyllä ahdistaa monia toisen kanssa asuminen! Ja samassa pedissä nukkuminen on hirveää.

En minäkään halua nukkua yhdessä mahdollisen uuden miesystäväni kanssa! Kun olen tottunut nukkumaan yksin jo todella monien vuosien ajan!

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

En minäkään halua nukkua yhdessä mahdollisen uuden miesystäväni kanssa! Kun olen tottunut nukkumaan yksin jo todella monien vuosien ajan!

Kun olin kauan kestäneessä parisuhteessa, nukuimme yhdessä lasteni isän kanssa, paitsi ihan viimeisinä kuukausina emme nukkuneet!

• Anonyymi00004

En kommentoi en kommentoi en kommentoi omm

• Anonyymi00006

Kuulostaa oudolta. Olisiko jotenkin väärä puoliso, kun herää tuollaisia ongelmia? Tai ehkä sinun pitää järjestää itsellesi enemmän omia harrasteita? Minulla ei tuollaista kokemusta ole, vaikka olenkin hyvin introvertti ihminen. Varmasti jonkun toisen seurassa voisikin ahdistaa olla jatkuvasti, mutta puolisoni läsnäolo ei minua häiritse.

• Anonyymi00007

Muinoin kun asuttiin teltoissa niin miehellä oli oma ja vaimolla oma teltta, sai olla rauhassa.

• Anonyymi00008

Ainahan voi erota ja etsiä ihmisen jonka kanssa ei tule tuollainen olo tai olla yksin. Ehkäpä et vaan ole parisuhde ihminen tai sovit vaan etäsuhteisiin tai oisko panokaveri sulle oikea ratkaisu.

• Anonyymi00009

Tän takia meille tuli ero, hybridityö olisi saanut alkaa aiemmin

• Anonyymi00010

Toisiaan rakastavat haluavat olla yhdessä. En ymmärrä näitä avioliittojen selittäjiä.
      Ihminen joka ei pysty elämään toisen kanssa on parempi elää yksin. Aika tyhmää selittää asiaa kun ei itse kykene parisuhteeseen.

• Anonyymi00013

Olet tosi yksioikoinen. Ymmärrät vain itsesi kaltaisten elämää. Eli olet tyypillinen keskiverto ihminen, onneks olkoon.

• Anonyymi00017

Jos aloittaa uuden parisuhteen vaikka yli 60v ja on ollut sitä ennen kauan yksin, minusta on ihan ymmärrettävää ettei sen ikäisten tarvitse olal koko ajan yhdessä , eikä nukkua öitään samassa sängyssä!

• Anonyymi00011

Kyllä sitä joskus tarvitsee yksinoloa. Siihen tosin riittää vaikka se, että käy kävelyllä itsekseen tai tapaa ystäviä lounaalla tmv.

Me viihdymme puolisoni kanssa todella hyvin yhdessä ja vietämme pitkiä aikoja kesämökillä vain me kaksi.

Yhdessä olemme olleet vuodesta 1977 lähtien.

• Anonyymi00014

Jos löydän uuden miehen itselleni en halua asua hänen kanssaan! Parina päivänä voisin asua hänen kanssaan ja voisimme päivällä käydä yhdessä lenkkeilemässä. Koska todella kauana kestänyt parisuhde takana ja sen jälkeen kauan yksin, en enää jaksa sopeutua elämään jatkuvasti uuden miehen kanssa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      125
      1294
    2. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      90
      987
    3. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      254
      978
    4. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      75
      787
    5. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      54
      764
    6. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      35
      690
    7. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      66
      677
    8. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      46
      650
    9. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      43
      611
    10. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      164
      590
    11. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      587
    12. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      30
      585
    13. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      190
      579
    14. Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?

Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus
      Sinkut
      98
      525
    15. Mihin hävisi Sofia?

Palasiko mies ex-vaimon luo takaisin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      494
    16. Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit

Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle
      Oulainen
      18
      462
    17. Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?

Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi
      Sinkut
      91
      458
    18. Olet oikeasti paras

Mies, joka on kohdalleni sattunut. Oikeastaan liian hyvä, jos rehellisiä ollaan. Sinun paikkaasi ei kukaan vie, vaikka e
      Ikävä
      27
      446
    19. Jasmin Vähäkangas

Jasminin poika on tänään jo puolitoistavuotias.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      96
      442
    20. Ottaisit yhteyttä!

🙄
      Ikävä
      34
      438
    Aihe