Oli ihan kauheaa olla avioliitossa

Anonyymi-ap

Puolison jatkuva kotona oleminen aiheuttaa usein tukahtuneisuuden tunnetta ja oman tilan puutetta, mikä on täysin luonnollinen syy parisuhdeahdistukselle. Kun yhteinen koti on jatkuvasti jaettu, omille ajatuksille, palautumiselle ja yksinololle ei jää riittävästi tilaa. Tämä korostuu erityisesti silloin, jos toinen tekee etätöitä, on työtön, eläkkeellä tai viihtyy luonnostaan pelkästään kotona kotihiirenä.

17

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Aijjaa, ei mua ainakaan häiritse toisen kotona olo, luo turvallisuuden tunnetta.
      Introvertti olen mutta tykkään kyllä seurasta.
      Ei mulla ole koskaan ollut mitään parisuhdeahdistusta.

• Anonyymi00002

Jos introvertti kuten minäkin jatkuva asuminen saman ihmisen kanssa jo viikko alkaa olemaan liikaa.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Jos introvertti kuten minäkin jatkuva asuminen saman ihmisen kanssa jo viikko alkaa olemaan liikaa.

Voihan sitä välillä mennä vaikka ulos kävelemään jos rupee ahdistamaan liikaa.
        Mä oon ollu mun miehen kanssa yli 10 vuotta, ehkä vaan oon tälläinen että tykkään olla mieheni seurassa.
        Enpä tiennyt että vois ahdistaa jatkuva asuminen toisen kanssa.

• Anonyymi00005

Itse introverttinä miehenä toteaisin, et kaikki on kiinni kemiasta, jos luonteet sopivat hyvin yksiin, ei yhdessäolo tunnu millään tavalla painostavalta, näin koen ikisinkkuna. Tukea ja turvaa ilmassa, ilman pelkoa, silloin uskon hyvin pärjäävän omana itsenään.

Luottamus toiseen hälventää ikäviä epäilyjä, oikean seurassa uskaltaa olla oma itsensä. Hyvät toisilleen pärjäävät, uskon, et menneet huonot kokemat toki aina heikentää yhdessä olon mielekkyyttä, hyvät luonteet mahdollistaa asioita?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Voihan sitä välillä mennä vaikka ulos kävelemään jos rupee ahdistamaan liikaa.
        Mä oon ollu mun miehen kanssa yli 10 vuotta, ehkä vaan oon tälläinen että tykkään olla mieheni seurassa.
        Enpä tiennyt että vois ahdistaa jatkuva asuminen toisen kanssa.

No kyllä ahdistaa monia toisen kanssa asuminen! Ja samassa pedissä nukkuminen on hirveää.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

No kyllä ahdistaa monia toisen kanssa asuminen! Ja samassa pedissä nukkuminen on hirveää.

En minäkään halua nukkua yhdessä mahdollisen uuden miesystäväni kanssa! Kun olen tottunut nukkumaan yksin jo todella monien vuosien ajan!

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

En minäkään halua nukkua yhdessä mahdollisen uuden miesystäväni kanssa! Kun olen tottunut nukkumaan yksin jo todella monien vuosien ajan!

Kun olin kauan kestäneessä parisuhteessa, nukuimme yhdessä lasteni isän kanssa, paitsi ihan viimeisinä kuukausina emme nukkuneet!

• Anonyymi00004

En kommentoi en kommentoi en kommentoi omm

• Anonyymi00006

Kuulostaa oudolta. Olisiko jotenkin väärä puoliso, kun herää tuollaisia ongelmia? Tai ehkä sinun pitää järjestää itsellesi enemmän omia harrasteita? Minulla ei tuollaista kokemusta ole, vaikka olenkin hyvin introvertti ihminen. Varmasti jonkun toisen seurassa voisikin ahdistaa olla jatkuvasti, mutta puolisoni läsnäolo ei minua häiritse.

• Anonyymi00007

Muinoin kun asuttiin teltoissa niin miehellä oli oma ja vaimolla oma teltta, sai olla rauhassa.

• Anonyymi00008

Ainahan voi erota ja etsiä ihmisen jonka kanssa ei tule tuollainen olo tai olla yksin. Ehkäpä et vaan ole parisuhde ihminen tai sovit vaan etäsuhteisiin tai oisko panokaveri sulle oikea ratkaisu.

• Anonyymi00009

Tän takia meille tuli ero, hybridityö olisi saanut alkaa aiemmin

• Anonyymi00010

Toisiaan rakastavat haluavat olla yhdessä. En ymmärrä näitä avioliittojen selittäjiä.
      Ihminen joka ei pysty elämään toisen kanssa on parempi elää yksin. Aika tyhmää selittää asiaa kun ei itse kykene parisuhteeseen.

• Anonyymi00013

Olet tosi yksioikoinen. Ymmärrät vain itsesi kaltaisten elämää. Eli olet tyypillinen keskiverto ihminen, onneks olkoon.

• Anonyymi00017

Jos aloittaa uuden parisuhteen vaikka yli 60v ja on ollut sitä ennen kauan yksin, minusta on ihan ymmärrettävää ettei sen ikäisten tarvitse olal koko ajan yhdessä , eikä nukkua öitään samassa sängyssä!

• Anonyymi00011

Kyllä sitä joskus tarvitsee yksinoloa. Siihen tosin riittää vaikka se, että käy kävelyllä itsekseen tai tapaa ystäviä lounaalla tmv.

Me viihdymme puolisoni kanssa todella hyvin yhdessä ja vietämme pitkiä aikoja kesämökillä vain me kaksi.

Yhdessä olemme olleet vuodesta 1977 lähtien.

• Anonyymi00014

Jos löydän uuden miehen itselleni en halua asua hänen kanssaan! Parina päivänä voisin asua hänen kanssaan ja voisimme päivällä käydä yhdessä lenkkeilemässä. Koska todella kauana kestänyt parisuhde takana ja sen jälkeen kauan yksin, en enää jaksa sopeutua elämään jatkuvasti uuden miehen kanssa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      62
      1208
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      99
      613
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56