Syönkö liian monta kertaa päivässä?

Anonyymi-ap

Kello seittemän aamupala.
Kello 11.00 lämmin ruoka.
Kello 14.00 lämmin ruoka.
Kello 17.00 lämmin ruoka.
19.00 iltapala.
Välissä kahvin ja vedenjuontia ja yksi välipala( hedelmiä joskus tai kaurahiutaleita ja marjoja sekoitan ja syön sen).

Nyt paino kuukaudessa pudonnut 2 kiloa.

69

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kun syön useasti päivässä niin oon pyrkinyt pitämään annoskoot pieninä. Silti meinaa olla illalla nälkä. Psyykelääkkeet ehkä lisää ruokahalua &aiheuttaa nälkää(joskus kovankin nälän). Viime aikoina oon syönyt hieman isomman aamupalan ja sitten päivän muut lämminateriat pienet annoskoot. Ehkä myös kello 11.00 lämmin ateria hieman isompi kuin kello 14.00 ja 17.00 lämminateriat muttei yhtä iso kuin aamupala.

• Anonyymi00002

Mitä sinä kun noin monta lämmintä ruokaa ja silti sinulla on nälkä.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Mitä sinä kun noin monta lämmintä ruokaa ja silti sinulla on nälkä.

Oisko tosi nopea aineenvaihdunta minulla? Voisko johtua psyykelääkkeistä? Oonko sitten vain perso ruoalle mitä en usko koska minulla on aika usein kova nälkä.

Onko ateriakokoni liian pienet?

En tiedä hieman joskus ahdistaa tämä asia mut kyl mä itteni kanssa tuun toimeen joo.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Oisko tosi nopea aineenvaihdunta minulla? Voisko johtua psyykelääkkeistä? Oonko sitten vain perso ruoalle mitä en usko koska minulla on aika usein kova nälkä.

Onko ateriakokoni liian pienet?

En tiedä hieman joskus ahdistaa tämä asia mut kyl mä itteni kanssa tuun toimeen joo.

Sun näläntunne johtuu psyykelääkkeistä. ja sen takia sulla on koko ajan nälkä.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Sun näläntunne johtuu psyykelääkkeistä. ja sen takia sulla on koko ajan nälkä.

mut onko järkeä olla syömättä kun on kova nälkä?? En pysty kamppailemaan sitä vastaan vaan menee iltasyömiseksi. Se on tosi iso haaste kun on kova nälkä , ei vaan pysty taistelemaan sitä vastaan. Tuntuu että kuolen nälkään /joudun pian aliravituksi jos en sitten syö kun on kova nälkä.

Kyllä tämä on itseasiassa melko iso ongelma . Voisin laihtua nopeammin kun ei olis tätä ongelmaa.

Osaatko antaa jonkun neuvon? Vai pitäskö mennä lääkärille jutteleen vai oisko ravitsemusterapeutti oikea henkilö?

Se on varma että psyykelääkkeen syöntiä en aio lopettaa koska tiiän kokemuksesta miten oli minulle käyvä kun olin vähentämässä niiden määrää omatoimisesti että oli läheltä piti tilanne että olisin voinut sairastua psykoosiin. Lääkkeiden lopettamiseen liittyy liian isot riskit joita riskejä en uskalla ottaa. Psykologi ja psykiatri on sanoneet samaa että on liian isot riskit. Pahimmassa tapauksessa voisi joutua laitoshoitoon jos esim iskisi tosi paha psykoosi.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

mut onko järkeä olla syömättä kun on kova nälkä?? En pysty kamppailemaan sitä vastaan vaan menee iltasyömiseksi. Se on tosi iso haaste kun on kova nälkä , ei vaan pysty taistelemaan sitä vastaan. Tuntuu että kuolen nälkään /joudun pian aliravituksi jos en sitten syö kun on kova nälkä.

Kyllä tämä on itseasiassa melko iso ongelma . Voisin laihtua nopeammin kun ei olis tätä ongelmaa.

Osaatko antaa jonkun neuvon? Vai pitäskö mennä lääkärille jutteleen vai oisko ravitsemusterapeutti oikea henkilö?

Se on varma että psyykelääkkeen syöntiä en aio lopettaa koska tiiän kokemuksesta miten oli minulle käyvä kun olin vähentämässä niiden määrää omatoimisesti että oli läheltä piti tilanne että olisin voinut sairastua psykoosiin. Lääkkeiden lopettamiseen liittyy liian isot riskit joita riskejä en uskalla ottaa. Psykologi ja psykiatri on sanoneet samaa että on liian isot riskit. Pahimmassa tapauksessa voisi joutua laitoshoitoon jos esim iskisi tosi paha psykoosi.

Lääkkeet vaikuttavat aivojen välittäjäainejärjestelmiin, jotka säätelevät ruokahalua ja kylläisyyden tunnetta. Tämän vuoksi nälkä voi olla jatkuvaa, eikä kylläisyyden tunne välttämättä tule normaalisti syömisen jälkeen. Lääkkeet vaikuttavat muun muassa histamiini- ja serotoniinireseptoreihin, jotka ovat keskeisessä osassa painon ja syömiskäyttäytymisen säätelyssä.

En ole ohjeistamassa sinua lopettamaan psyykelääkettä vaan ottamaan yhteyttä lääkäriin.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei mutta se voi johtaa ylensyömiseen ja lihomiseen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Ei mutta se voi johtaa ylensyömiseen ja lihomiseen.

Onko hengenvaarallista jos en syö jos oon nälkiintynyt&nälkäinen että voiko se johtaa eri sairauksiin, jopa kuolemaan? Aliravitsemustila voi tulla jos ei syö. Minä kuitenkin syön päivän aikana kuten kerroin . Psyykelääkkeet siis kuten kerroit vaikuttaa tuolla tavalla miten kerroit.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Onko hengenvaarallista jos en syö jos oon nälkiintynyt&nälkäinen että voiko se johtaa eri sairauksiin, jopa kuolemaan? Aliravitsemustila voi tulla jos ei syö. Minä kuitenkin syön päivän aikana kuten kerroin . Psyykelääkkeet siis kuten kerroit vaikuttaa tuolla tavalla miten kerroit.

Käy lääkärissä.Psyykelääkkeiden aiheuttama voimakas näläntunne on hyvin yleinen haittavaikutus, erityisesti tietyillä psykoosilääkkeillä ja masennuslääkkeillä. Nälän tunne ei itsessään johda kuolemaan, mutta jos lääkitys aiheuttaa jatkuvaa ylensyöntiä, se voi altistaa pitkällä aikavälillä esimerkiksi diabetekselle tai sydän- ja verisuonisairauksille.Lääkkeen aiheuttama lisääntynyt ruokahalu johtuu yleensä siitä, että lääke vaikuttaa aivojen välittäjäaineisiin (kuten serotoniiniin ja histamiiniin), jotka säätelevät kylläisyyden tunnetta.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Nälkiintynyt ja nälkäisyys on 2 aivan eri asiaa, ei pidä sekoittaa noita keskenään.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Nälkiintynyt ja nälkäisyys on 2 aivan eri asiaa, ei pidä sekoittaa noita keskenään.

aha okei.

• Anonyymi00008

Nälän tunne on vain yksi tunnetila muiden joukossa.
      Näläntunnetta oppii myös käsittelemään kuten muitakin tunnetiloja.
      Itse syön puoliltapäivin 1 leivän ja joskus 15-18 lämpimän ruuan, joskus jotain illalla usein en mitään.
      Nälän tunne tulee ja menee mutta ei se aiheuta minulle mitään sen kummempia tunnetiloja.

• Anonyymi00009

Tunnetila miten niin? Iskee kova nälkä onko se kova nälkä tunnetila vai onko kyse kovasta nälästä.
        Ei mene ohi minulla kova nälkä.

• Anonyymi00010

Eli siis onko sun mielestä mun kohralla kyse siitä että en taistele/osaa taistella sitä tunnetta vastaan? Kertooko se sisukkuuden puutteesta?

Osaatko antaa jonkun neuvon miten pitää toimia silloin kun iskee tuo kyseinen tunnetila (jos ylipäänsä on kyse mistään tunnetilasta) ?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Eli siis onko sun mielestä mun kohralla kyse siitä että en taistele/osaa taistella sitä tunnetta vastaan? Kertooko se sisukkuuden puutteesta?

Osaatko antaa jonkun neuvon miten pitää toimia silloin kun iskee tuo kyseinen tunnetila (jos ylipäänsä on kyse mistään tunnetilasta) ?

Luitko vastaukseni miten lääkkeet vaikuttaa. Ohitit sen vastauksen tyystin

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

En ohittanut sun vastausta vaan haluan myös lukea muiden vastauksia ja pohtia mistä se kovan näläntunne johttuu.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Enemmän uskon sun teoriaan kuin tämän toisen teoriaan.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Se kertoo mielestäni siitä ettet ole kokenut nälkää tarpeeksi monta kertaa ja tarpeeksi pitkään.
        Olet opettanut elimistösi saamaan ruokaa joka toinen tunti tai useammin.

Täytyy myntää että minullekkin tulee toisinaan se oikea näläntunne, jalkoja alkaa heikottaa ja energiat oikeasti nollilla mutta se on aivan eri tunne kuin nälän tunne.
        Moni kertoo että tulee nälkäkiukku, mikä se oikeasti on?
        Alat vain käytäytymään kuin kiukutteleva kakara kun et saa juuri sillä hetkellä mitä haluat.

Nälän tunnetta voi harjoitella vaikka paastoamalla, moni paastonnut kertoo että ensimmäisenä päivänä oli hirmuinen nälkä mutta sen jälkeen helpotti.

Jokainen voi kohdallaan miettiä miksi ei siedä näläntunnetta.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Se kertoo mielestäni siitä ettet ole kokenut nälkää tarpeeksi monta kertaa ja tarpeeksi pitkään.

Täytyy myntää että minullekkin tulee toisinaan se oikea näläntunne, jalkoja alkaa heikottaa ja energiat oikeasti nollilla mutta se on aivan eri tunne kuin nälän tunne.
        Alat vain käytäytymään kuin kiukutteleva kakara kun et saa juuri sillä hetkellä mitä haluat.

Nälän tunnetta voi harjoitella vaikka paastoamalla, moni paastonnut kertoo että ensimmäisenä päivänä oli hirmuinen nälkä mutta sen jälkeen helpotti.

syön kolmen tunnin välein ruokaa, tarkennus jos luulit että syön tunnin välein. En syö tunnin välein ymmärsit väärin vai enkö osaa nyt lukea oikein(huh onkohan mulla lukihäiriö ??) ??

joo siis sää oot täällä ihan eri linjoilla kuin muut kun muut sanoo mulle toisenlaisia neuvoja mut sie uskot että mun ongelma on tunnepuolella.

voin kertoa sulle nyt yhren asian eilisillasta;
        mulle iski illalla jonkun verran näläntunne mutta osasin jotenkin taistella sitä vastaan tai kävin ottaan kaksi pikkupalaa ruisleipää rasvattoman maidon kanssa ja pari luumua ja sitten menin nukkumahan. Muistin sun neuvosi kun sanoit eilen että nälkä voi olla tunnejuttu että oon mä kai hiffannut sen kehossani että se voi olla sitäkin mutta en osaa sanoa sillä voi olla että voin syyä naisen annoskokoja (olen mies) eli suatan syyä liian pieniä annoskokoja mutta kun mulla on tod näk syömishäiriö niin en ota neuvoja vastaan nyt kun täällä porukka kehoittaa mun suurentamaan annoskokoja mutta en uskalla tehrä nii koska pelekään että alan heti lihota.

mulla on ollu 44 ikävuoteni aikana kokemuksia enemmän lihoamisesta kuin laihtumisesta. Välillä lihominen ei ole ollut läskilihomista vaan aika usein lihasmassa joka kasvaa niin se on tuonut elopainoa lissää. Mulla kun on lihasmassageenit ja lihavuusgeenit niin jos yritän laihduttaa, se ei ole kovin heleppoa vaan tuo omat haasteet plus se että käytän masennuspillereitä jotka voi myös tuoda näläntunnetta kuten täällä eräs on siitä mulle kertonut.

kiitos asiallisesta viestinnästä! Arvostan paljon asiallisuutta ja kiltteyttä. Olet varmasti hieno tyyppi. Oletko muuten mies vai nainen?

• Anonyymi00059
        Anonyymi00043 kirjoitti:

sä meinaat siis ettei pijä syyä kolmen tunnin välein vaan voi pitää pitempiäki taukoja syömisestä niinkö?

mutta kun suurin osa terveysalan ammattilaisista on sanoneet sitä (mm telkkarissakin uutisoitu siitä) että ihmisen pitää syyä useita kertoja päivässä pieniä määriä ruokaa ja juua 2 litraa vettä .

on myös toisenlaisiakin neuvoja. Jotkut ammattilaiset viime aikoina sitä että pitäs aamupalan syyä isompi ja iltapäivän syömiset pienempiä . Idea aamupalan isonnuttamisena on siinä että silloin ei tarvi napostella illalla. Iltasyönti kai tutkitusti/tietellisesti on todettu vaaralliseksi vai onko?

Voi myös kello 11.00 aterian syyä hieman sellaisen että ei ihan yhtä iso kuin aamupala mutta että pitää olla kokoa jonku verran nottei tarvi illalla syyä turhia.

kerroitko eilen että sä syöt tukevan aamupalan ja syöt kello 12.00 aikaan aterian että onko se ateriasi tukeva kello 12.00 myös? Ja sen jälkeen et syö juuri mitään että oletko se sinä joka sano eilen että et illallakaan vältätmättä ota mitään.

ja sää uskot että mun kohalla kyse on varmaankin tunteista etten osaa käsitellä niitä että esim liian harvoin kokenut näläntunnetta.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00058 kirjoitti:

syön kolmen tunnin välein ruokaa, tarkennus jos luulit että syön tunnin välein. En syö tunnin välein ymmärsit väärin vai enkö osaa nyt lukea oikein(huh onkohan mulla lukihäiriö ??) ??

joo siis sää oot täällä ihan eri linjoilla kuin muut kun muut sanoo mulle toisenlaisia neuvoja mut sie uskot että mun ongelma on tunnepuolella.

voin kertoa sulle nyt yhren asian eilisillasta;
        mulle iski illalla jonkun verran näläntunne mutta osasin jotenkin taistella sitä vastaan tai kävin ottaan kaksi pikkupalaa ruisleipää rasvattoman maidon kanssa ja pari luumua ja sitten menin nukkumahan. Muistin sun neuvosi kun sanoit eilen että nälkä voi olla tunnejuttu että oon mä kai hiffannut sen kehossani että se voi olla sitäkin mutta en osaa sanoa sillä voi olla että voin syyä naisen annoskokoja (olen mies) eli suatan syyä liian pieniä annoskokoja mutta kun mulla on tod näk syömishäiriö niin en ota neuvoja vastaan nyt kun täällä porukka kehoittaa mun suurentamaan annoskokoja mutta en uskalla tehrä nii koska pelekään että alan heti lihota.

mulla on ollu 44 ikävuoteni aikana kokemuksia enemmän lihoamisesta kuin laihtumisesta. Välillä lihominen ei ole ollut läskilihomista vaan aika usein lihasmassa joka kasvaa niin se on tuonut elopainoa lissää. Mulla kun on lihasmassageenit ja lihavuusgeenit niin jos yritän laihduttaa, se ei ole kovin heleppoa vaan tuo omat haasteet plus se että käytän masennuspillereitä jotka voi myös tuoda näläntunnetta kuten täällä eräs on siitä mulle kertonut.

kiitos asiallisesta viestinnästä! Arvostan paljon asiallisuutta ja kiltteyttä. Olet varmasti hieno tyyppi. Oletko muuten mies vai nainen?

Mies, 61v ja yrittäjänä ollut lähes 40v.
        Moni yrittäjä jättää lounaan väiin kun siinä menee tehokasta työaikaa ja lounaan jälkeen iskee väsy eikä jaksa painaa.
        Moni väittää että sokerit laskee jos ei syö säännöllisesti mutta ihimnen on siinä mielessä väkä "kone" että se osaa tehdä sokereita kehossa olevasta rasvasta.
        Se sokerintuotanto pitää vain ajaa käyntiin.
        Diapetes on myös sairaus josta ei ole oikein käsitystä että miksi se haima lakkaa tuottamasta insuliinia.
        Itse olen miettinyt että käykö ylikierroksilla kun jatkuvasti tulee sokeriärsykkeitä ja haima joutuu töihin.

Kokeile muuten sitä paastoa vaikka pari päivää niin huomaat että elisitö tottuu siihen ettei saa ruokaa.

• Anonyymi00015

Mut johtuisko kova nälkä siitä että mun ateriakoot on liian pieniä? Mä en osaa sanoa millaisen pitää olla pieni ateriakoko ettei ole mitään hajua siitä. Se ateriani on pieni eli joka kerta kun syön lämminaterian , se on pieni ateria. Isä meinaa että on ehkä liian pieni.

• Anonyymi00016

On tämä tosi iso ongelma koska en halua lihota 106kg painavaksi klöntiksi jollainen olin 10 vuotta sitten. Kaikki on tällä palstalla samaa mieltä siitä että ei ole hyvä asia kun suomen valtiolle tulee kalliiksi jos tulee sairauksia kun ylipaino aiheuttaa kustannuksia valtiolle.

On tämä oikeasti ongelma jos alan lihota. En halua lihota. Haluan pysyä sopusuhtaisena.

• Anonyymi00017

SINÄ OLET "JONKIN SORTIN HULLU"...ei kai kukaan normijärkinen ihminen...SYÖ KOKO AJAN...MIKÄ IHMEEN PAKKOMIELLE?neuroottista käytöstä ehdottomasti!

• Anonyymi00018

kaikki lähimmäiset (äiti tai isä ) sanoo aina että ei muuta kuin syö hyvä mies jos on nälkä.
        Minä sitten syön kun on kova nälkä kun on koko ajan kova nälkä että tuntuu ihan siltä että kuolee nälkään. Tunne on ihan se että kuolee just nälkään että tuntuu kuin olis aliravittu. Minulla on tullut sydämenrytmihäiriöitä siitä jos en ole syönyt kun eräskin yö heräsin kun pumppu löi kovempaa ja rytmihäiriö iski. Olisi vaan silloin illalla pitänyt syyä.

Emmä sitten tiiä mitä tää oikein on.

• Anonyymi00019

jouduin kerrankin meneen lääkäriin kun ohimo ja kädet alkoi puutua kun syömisestä johtuvaa että en varmaan ollut syönyt tarpeeksi ruokaa.

Kyllä lääkärinainen oli muuten vihainen minulle "tämä peli ei vetele sä kuolet vielä nälkään jos et ala syömään".

Mutta hullunkurista tässä on se, että minä syön päivän aikana enemmän kuin monet muut.

• Anonyymi00020

mie kokeilin myös kerran yhden päivän paastoa. Iski paha pumppuongelma että siinä meni 2 kuukautta heikossa hapessa että oli vaikea olla että piti käydä vastaanotolla. Kävin EKG:ssa sydänfilmissä muttei mitään löydetty minusta. Hyppäsin sairaalan väliä usein. Varjokuvauksessa en käynyt. Mä epäilin sydämen eteisvärinää kun oireet oli aika selkeät. En menny varjokuvaukseen.

Mä luin josttain että paastoaminen puhdistaa kehon turhista kuona-aineista.

• Anonyymi00030

Ai sinä väitätkö nyt että kaikki jotka syö useita kertoja päivässä pieniä aterioita ovatkin jonkin sortin hulluja? Minä sain ihan ohjeita ammattilaisilta tähän syöntiini.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00018 kirjoitti:

kaikki lähimmäiset (äiti tai isä ) sanoo aina että ei muuta kuin syö hyvä mies jos on nälkä.
        Minä sitten syön kun on kova nälkä kun on koko ajan kova nälkä että tuntuu ihan siltä että kuolee nälkään. Tunne on ihan se että kuolee just nälkään että tuntuu kuin olis aliravittu. Minulla on tullut sydämenrytmihäiriöitä siitä jos en ole syönyt kun eräskin yö heräsin kun pumppu löi kovempaa ja rytmihäiriö iski. Olisi vaan silloin illalla pitänyt syyä.

Emmä sitten tiiä mitä tää oikein on.

Jos sinulle on tullut rytmihäiriöitä niin sun pitää syödä enemmän. Et kerro kuinka paljon syöt kerralla.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00019 kirjoitti:

jouduin kerrankin meneen lääkäriin kun ohimo ja kädet alkoi puutua kun syömisestä johtuvaa että en varmaan ollut syönyt tarpeeksi ruokaa.

Kyllä lääkärinainen oli muuten vihainen minulle "tämä peli ei vetele sä kuolet vielä nälkään jos et ala syömään".

Mutta hullunkurista tässä on se, että minä syön päivän aikana enemmän kuin monet muut.

Sulla taitaa olla joku syömishäiriökin vielä.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00020 kirjoitti:

mie kokeilin myös kerran yhden päivän paastoa. Iski paha pumppuongelma että siinä meni 2 kuukautta heikossa hapessa että oli vaikea olla että piti käydä vastaanotolla. Kävin EKG:ssa sydänfilmissä muttei mitään löydetty minusta. Hyppäsin sairaalan väliä usein. Varjokuvauksessa en käynyt. Mä epäilin sydämen eteisvärinää kun oireet oli aika selkeät. En menny varjokuvaukseen.

Mä luin josttain että paastoaminen puhdistaa kehon turhista kuona-aineista.

Sulla on syömishäiriö niin mene hyvä ihminen lääkäriin hakemaan apua ja pyydä lähete ravitsemusterapeutille.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ai sinä väitätkö nyt että kaikki jotka syö useita kertoja päivässä pieniä aterioita ovatkin jonkin sortin hulluja? Minä sain ihan ohjeita ammattilaisilta tähän syöntiini.

Sait ohjeet ja silti tulee rytmihäiriöitä liian vähäisestä syömisestä. Oliko ravitsemusterapeutti joka käski myös paastota ja siten pudottaa painoa

• Anonyymi00049
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Sulla taitaa olla joku syömishäiriökin vielä.

joo kyllä taitaa olla että epäilen koska vaikka muut neuvoo minua niin en ota apua vastaan koska pelkään koko ajan että jos alan syömään isompia annoskokoja, minä alan lihota.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Sait ohjeet ja silti tulee rytmihäiriöitä liian vähäisestä syömisestä. Oliko ravitsemusterapeutti joka käski myös paastota ja siten pudottaa painoa

ei käskeny kukaan paastoamaan että veljeni oli paastonnut ja minä päätin myös paastota. Lisäksi paastopäivänä kävin saunassa ja tein 5kilsan kävelylenkin niin illalla alkoi sydän hätäillä. Sairaanhoitaja ja lääkäri oli vihaisia minulle ettei noin saa tehdä paastopäivänä että heidän mukaan ei ollut ihmekään ettei sydämeni tykännyt tuosta.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00050 kirjoitti:

ei käskeny kukaan paastoamaan että veljeni oli paastonnut ja minä päätin myös paastota. Lisäksi paastopäivänä kävin saunassa ja tein 5kilsan kävelylenkin niin illalla alkoi sydän hätäillä. Sairaanhoitaja ja lääkäri oli vihaisia minulle ettei noin saa tehdä paastopäivänä että heidän mukaan ei ollut ihmekään ettei sydämeni tykännyt tuosta.

Minä olen tosiaan pätkäpaastoillut jo 30 vuotta.
        Tein aktiiviaikana ruumiillisesti raskasta työtä ja syöntien väli saaattoi venyä yli vuorokaudenkin.
        Pointti on siinä että minun keho on tottunut tähän elämäntyyliin, ei maratoniakaan lähdetä vetämään kylmiltään.

Nyt eläkkeellä olen sitten vähän soputtanut syömisrytmiä, eli 10-11 kiepeillä leipä (2 puolikasta kauraleipää) ja iltapäivällä varsinainen ruoka.
        Ei mene iltanaposteluksi vaan kuuntelen kehoa, toisinaan joskus 19-20 maissa saatan syödä jukurttia ja mysliä mutta vain kun kroppa kertoo että tarvitsee energiaa lisää.
        Ps. kroppa ei kerro näläntunteella vaan sellaisella pienellä uupumisella.

• Anonyymi00021

söin puoli tuntia sitten ruokaa = kaurapuuroa (en koko annosta), join lasillisen vettä (yhteensä tälle päivälle 2 litraa) ja ruisleipä kahdella palvikinkkuleikkeellä(vähärasvaista).

nyt olis tarkootus mennä koko ilta /aamuun asti ilman ruokaa mutta kyllä se taas nälkä varmaankin iskee illemmalla etten voi olla syömättä. jotain pikkupurtavaa ottaa silloin. Pakko se on syyä ei voi mitään kun yleensä aina iskee niin kova nälkä . Ei pysty taisteleen sitä vastaan.

Noissa lohipyöryköissä on yllättävän paljon rasvaa = 15 prosenttia. 4 tai 5 pyörykkää vetänyt kitaani tänään. Aiemmin päivällä söin wokkivihannesten kanssa niitä.
      Aamupalalla luumuja kaurahiutaleen ja veden kanssa, kuppi kahvia, vettä tyhjään vatsaan ja possunpalvikylkeä(25 prossaa rasvaa) pikkupala ja myös palvikinkkulihaleikkelettä pari siivua(vähärasvainen).

Yleensä en syö nykyään possunpalvikylkeä joka on 25 prosenttia rasvan osalta että harvemmin mutta kun olin automatkareissu Puolangalle niin sieltä ostimme sitä.

Siivuleikkeleissä suosittu kalkkunaleikettä. Nyt päätin ostaa muutama päivä sitten palvikinkkuleikkelettä.

• Anonyymi00022

ei minun syöntimäärät ole mitään verrattuna äidin aviomiehen syöntimääriin. Hän syö jopa tunnin välein että oikein porsastelee ruoan kanssa että hän oikein mässäilee ruoalla. Ylipainoa "tuhat kiloa".

• Anonyymi00036

Sä olet saanut lohipyöryköistä energiaa parisataa kilokaloria ja koita ymmärtää että se rasva on suurimmaksi osaksi tyyydyttämätöntä eli hyvää rasvaa. Sä syöt väärin ja liian vähän mieheksi . Ei ole ihme että sulla on nälkä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00022 kirjoitti:

ei minun syöntimäärät ole mitään verrattuna äidin aviomiehen syöntimääriin. Hän syö jopa tunnin välein että oikein porsastelee ruoan kanssa että hän oikein mässäilee ruoalla. Ylipainoa "tuhat kiloa".

No ei se tarkoita että sun pitää olla nälkäkuurilla.

• Anonyymi00041

Jätit kaurapuuroa. Kuinka paljon keitit kun et voinut syödä kaikkea?

• Anonyymi00051
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Sä olet saanut lohipyöryköistä energiaa parisataa kilokaloria ja koita ymmärtää että se rasva on suurimmaksi osaksi tyyydyttämätöntä eli hyvää rasvaa. Sä syöt väärin ja liian vähän mieheksi . Ei ole ihme että sulla on nälkä.

joo oon 44-vuotias mies ja minulla on lihavuusgeenit ja lihasmassageenit joka meinaa usein sitä että jos alan isontamaan annoskokoja, alan myös lihoamaan ja etkä sinäkään halua mun lihoavan, ethän?

Voi tulla kalliiksi yhteiskunnalle kun jos sairastuu johonki ja se maksaa.

Mulla voi olla syömishäiriö kun en ota neuvoja vastaan tai oon uppiniskainen jääräpää.
        Mä kun heti luulen että jos joku neuvoo mua syömään isompia annoskokoja niin minä raukka pelkään heti että alan lihota.

Elämäni aikana oon yleensä vain lihonnut. Lihas kun kasvaa liikunnan seurauksesta, paino nousee lihaksen muodossa mikä ei sinänsä ole huono asia . Tosin painonpudotus-operaatio on silloin epäonnistunut koska tarkoitus oli tuolloin laihduttaa, ei saada lisäpainoa.

Tai sitten kun minulla on lihavuusgeenit niin minulle voi kertyä läskiä joka puolelle kehoa että sitä voi tulla salakavalasti rintoihin, jalkoihin, selkään , lantiolle ja vatsaan.

minulla on siis paskat geenit. on epäreilua kun on nämä geenit.

mulla on yleisurheilutaustaa jolloin olin tuolloin 75kg painava. Oon 175cm pitkä ja painan nyt 90kg . Olen tälläkin hetkellä melko raskaspainoinen mies. Haluisin olla 75-80kg painava. Nyt on lähtenyt kuukaudessa 2 kiloa pois josta oon iloinen.

Silti kuitenkin minua huolestuttaa se kun minulle voi iskeä monasti niin kova nälkä josta päätinkin tehdä viestin tänne palstalle. En minä silti halua kuollakaan . Aika paljon vaan on tärkeää mulle se etten saa lihota.

oon pyöräillyt, kävellyt, juossut juoksumatolla

kun on tämä masennus &heikko motivaatio niin en aina sitä liikuntaa tuntia tee kun monet asiantuntijat sannoo että pitäs aina se tunti vähintään liikuntaa.

tämä aamu käynnistyi tyhjään vatsaan vedellä ja toinen lasi vettä piälle ja luumuja 4 kappaletta ja kaurapuuron loppu (ei kokonainen annos) ja ruisleipä parilla kalkkunaleikesiivulla. Sitten säntäsin noin puoleksi tunniksi kävelylenkille. Oli aikomus kävellä tunti mutta kun iski heikko motivaatio niin en jaksanutkaan tehrä pitempää lenkkiä. Ehkä nyt alan täällä sisällä sisäliikuntaa tekkeen eli hyödynnän juoksumattoa nyt. Keitin tossa nyt kahvit.

kello 11.00 aikomus syyä uusia pottuja ja silliä. Aikomus pieni annos syyä. kello 14.00 samaa ruokaa tai valmistan hernekeittoa jonka tuunaan possunnautajauhelihalla (en koko pakettia lisää josta tulisi silloin 23 prosenttia rasvaa ). yleensä emme syö(asun isän kanssa) rasvaisia lihoja vaan suosimme kaloja, kanoja ja naudanpaistijauhelihaa (kevyt) . Rasvoja saamme rypsiöljystä ja kasvismargariinista(kevyesti isän mielestä olemattoman vähän sipaisen rasvaa leivälle joka kerta). Pähkinöitä ja siemennäkkäriä syömme myös välillä josta saa ns hyviä rasvoja. Lohikalasta hyvää rasvaa (omega tietääkseni).

hedelmiä kuten luumuja, appelsiinia , banaania ja omenaa.

Viljatuotteita kuten sydänmerkityt tuotteet ja ruisleipä. Vaaleaa leipää emme syö koska vehnäjauho ei ole kovin terveellistä.

normaalia kotiperusruokaa mut koetamme vältellä turhaa rasvan käyttöä ja pyrkiä syömään nykyään enempi kasviksia että kasvisten määrää lisänny täsä kuukauven aikana tosi paljno että ehkä sen takia lähteny kax killoo poies kehostani.

oon samaa aikaan iloinen mutta myös jollain lailla huolestunutkin että mitä jos silti syön liian vähän että onko siinä vaara sairastua johoki sairautee??

Omapa on vikani kun en meinaa ottaa teidän neuvoja vasttaan että epäilen mulla olevan syömishäiriö kun en ota neuvoja vastaan tai sitten mää oon tämmönen jääräpäinen ja uppiniskainen suomiperusukko.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Jätit kaurapuuroa. Kuinka paljon keitit kun et voinut syödä kaikkea?

kulhollinen (pikkulasikulho) kaurapuuroa josta noin vähän yli puolet söin ja loput söin tänä aamuna . sillpoin eilen kun söin puolet kaurapuuroannoksesta niin toki otin myös ruisleipää palvikinkkuviipaleen kanssa. Aiemmin päivällä kello 14.00 aterialla uusia perunoita 3 kappaletta ja wokkivihanneksia ja kalapyöryköitä 2 palaa. kello 11.00 aterialla samaa ruokaa noin sama määrä.

kaikki siis ruoka-annokseni on pienikokoisia. Oon edennyt näin vuodesta 2018 lähtien. Silti tässä vuosien aikana yleensä on käynyt siten että paino noussut. Harvemmin oon onnistunut pudottaan painoa. Yhden kerran vuoje 2019-2020 aikana yhressä vuojessa lähti pois 15 kiloa. Vuonna 2020-2021 aikana lihoin 10 kiloa. Jojoliikettä tekeny usein. Vuonna 2025-2026 lihoin 3 kiloa vuodessa.

Nyt oon kuukaufden aikana laihtunut 2 kiloa. Oon siitä iloinen.,

kai minulla syömishäiriö on koska en halua lihota ja en haluu ottaa teikäin neuvoja vasttaan koska myö pelekään että alan lihota jos alan suurentaan annoskokoja.

et siekään halua että mä lihoon, ethän? se voi tulla valtiolle kalliiksi jos esim sairastun sydän&verisuonitautiin tai diabetekseen niin se maksaa valtiolle liika-paljon. Siksi mä haluaisin olla laiha&laihempi. Oon tällä hetkellä 90 kg painava joten haluisin 10-15 kiloa poies. Suurin osa massastani on lihasmassaa, olettaisin näin ja vettä paljon kehossani kun juon 2 litraa vettä vuorokaudessa koska ammattilaiset on sanoneet että pithää juua vettä 2 litraa päivässä.

mahanympärysmittani on yli 100cm joten riski on iso sairastua esim verisuonisairautee.
        Noin 104cm sain tulokseksi eka mittauskerralla mut toisella kerralla kun mittasin, tulos oli 112cm joten se kertoo siitä etten osaa mitata.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00036 kirjoitti:

joo siis tarkennus tämä aamu käynnistyi näin;

3 perunaa
        puolikas annos kaurapuuroa
        ruisleipä kahella kalkkunasiivulla
        2 lasia vettä ja 1 kuppi kahavia
        luumuja 4 kappaletta

tolla on menty tää aamu ja sitten sen päälle 25 minuuttia ulkokävelyä ja sisäliikuntaa 3 juoksuvetoa juoksumatolla lujalle tempotasolla 40 sekuntia (pakaroita kiristi hiema) ja hölkkäjuoksua keskikovalla tempolla 5 minuuttia kax kertaa. Hiki tuli.

kello yhdeltätoista seuraava syönti. Mulla on tää syöntikuvio aikataulutettua koko ajan kuten muutkin asiat elämässäni etenee rutiinien ja aikataulujen kautta koko ajan. Ei saa poiketa aikataulusta = muuten "sekoan" =)

• Anonyymi00023

En minä siis halua syyä näin useita kertoja päivässä. En tietenkään!
      Mutta pakko syödä kun voi iskeä välillä niin kova nälkä.

Oon pitänyt 3 tunnin välin syömisissä päivän aikana.

• Anonyymi00024

Painon tippumisesta päätellen syöt AiVan Liikaa. No haloo kai se nyt vähän riippuu siitä mitä ja paljonko syöt.

• Anonyymi00025

asiantuntijat on sanoneet että pitää syyä vuorokauden aikana useita kertoja pieniä annosmääriä.

• Anonyymi00028

No eikös se mene toisinpäin että jos syö liikaa niin silloin paino nousee???

• Anonyymi00029

minä aloin syömään enempi kasviksia kuukausi sitten niin varmaan se on ollut yksi juju jolla saanu painoa alespäin 2 kg;a kuukaudessa.

Isäni mielestä syön kuin hevonen = melkein koko ajan = 3 tunnin välein pieniä määriä useita kertoja päivässä. Näin on jotkut asiantuntijat&ammattilaiset sanoneet että noin pitää syyä tuollaisella ateriarytmillä.

En sitten tiijä koska se voi olla yksilöllistä että se mikä soppii toiselle, ei sovi välttämättä toiselle.

Varmaan mun kannattas kokeilla sitä toista tekniikkaa eli kokeilisin syyä siten että syön aamupalan (tukeva aamupala) ja kello 12.00 syön aterian(ei mikään liian pieni ateria) ja sitten kuuden aikaan ottaisin vielä jotain eli voisin tehdä vaikka kananmuna-leipää tai kananmunakokkelia ja sitten koettaisin pärjätä seuraavaan aamuun asti. Ehkä illalla yksi banaani joka voi viedä näläntunnetta poies. Ei banaanejakaan saa joka päivä syyä (ei ainakaan liikaa koska niissä sokeria paljon).

• Anonyymi00037
        Anonyymi00029 kirjoitti:

minä aloin syömään enempi kasviksia kuukausi sitten niin varmaan se on ollut yksi juju jolla saanu painoa alespäin 2 kg;a kuukaudessa.

Isäni mielestä syön kuin hevonen = melkein koko ajan = 3 tunnin välein pieniä määriä useita kertoja päivässä. Näin on jotkut asiantuntijat&ammattilaiset sanoneet että noin pitää syyä tuollaisella ateriarytmillä.

En sitten tiijä koska se voi olla yksilöllistä että se mikä soppii toiselle, ei sovi välttämättä toiselle.

Varmaan mun kannattas kokeilla sitä toista tekniikkaa eli kokeilisin syyä siten että syön aamupalan (tukeva aamupala) ja kello 12.00 syön aterian(ei mikään liian pieni ateria) ja sitten kuuden aikaan ottaisin vielä jotain eli voisin tehdä vaikka kananmuna-leipää tai kananmunakokkelia ja sitten koettaisin pärjätä seuraavaan aamuun asti. Ehkä illalla yksi banaani joka voi viedä näläntunnetta poies. Ei banaanejakaan saa joka päivä syyä (ei ainakaan liikaa koska niissä sokeria paljon).

banaania voi syödä joka päivä mutta ei mielin määrin. mene ravitsemusterapeutille koska sä et osaa syödä. Sä syöt 4-5 kalapyörykkää ja ihmettelet kun sulla on nälkä. Sinä et ole nainen ja tarvitset enemmänb energiaa miehenä vaikka laihdutat.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00037 kirjoitti:

banaania voi syödä joka päivä mutta ei mielin määrin. mene ravitsemusterapeutille koska sä et osaa syödä. Sä syöt 4-5 kalapyörykkää ja ihmettelet kun sulla on nälkä. Sinä et ole nainen ja tarvitset enemmänb energiaa miehenä vaikka laihdutat.

Heh mie oonkin tämmönen avuton . Emmä tiijä mä yhteen aikaan ramppasin tota sairaalan väliä niin usein että ne palautti jo minut takaisin että varmaan ne katsoivat että päässä vikaa.

että nytkö pitäs mennä ravitsemusterapeutille? Kyllä kai mä osaan ittekin toimia oikein aikuinen mies 44-vuotias että ei se voi olla näin vaikiata tää syöminen.

Ei tässä muuta kuin tarkentaa syömistäni.

Eilen siis söin aamupalan, kello 11.00 aterian, kello 14.00 aterian ja kello 17.00 ateriat + iltapalaa vähän. Annoskoot pieniä.

aamupala muistaakseni luumuja(4 palaa luumuja) kaurahiutaleiden ja veden kanssa+ kahvi+ kananmunaleipä jonka kanssa otin pari siivua palvikinkkuleikkelettä.

kello 11 .00 ateria oli wokkivihanneksia ja 2 kalapyörykkää + ruisleipä yhdellä siivulla palvikinkkuleikkelettä. Juomana rasvatonta maitoa pari lasia.

kello 14.00 sama ruoka ja kalapyöryköitä myös sama 2 pyörykkää. Juomana vettä ja maitoa molempia yksi lasi.

kello 14.00-17.00 välissä otin pari luumua ja kahvit keitin ja pieni murunen tai pala kaurapatukasta.

kello 17.00 ruokana kaurapuuroa (en syöny koko annosta) ja ruisleipä parilla palvikinkkusiivulla+ juomana rasvaton maito+ vesi yksi lasillinen molempia.

iltapala kello 19.30 pikkupalat ruisleipää ja rasvaton maito.

Meinasi taas iskeä näläntunne mutta muistin yhden kommentoijan neuvon "se on vain tunne kun iskee nälkä että se voi olla kyse vain tunteesta että se voi mennä ohi se näläntunne että sun kohdala se voi olla vain tunne että koeta oppia elämään sen tunteen kanssa, taistele!"

no minä taistelin ja pystyin olemaan syömättä lisää. Pelko syömisessä = alkaa lihota kuten ennen vanhaan lihosin urheilu-uran päätyttä kahdessa vuodessa 25 kiloa. En halua sitä ja en halua aiheuttaa valtiolle kustannuksia jos pian sairastun joka maksaa valtiolle.

En ole vieläkään kovin kevyt vaan painan 90kg;a ja oon 175cm pitkä mutta sairaanhoitaja sanoi mun olevan sopusuhtainen. Mun mahassa oleva jonkunkokoinen klöntti ei ole pehmeän höllyvää selluliittiläskiä vaan raskas kivikova lihasklöntti mut toki haluisin sitä hieman pienemmäx jotta paino 90kg putoaisi 5-10 kiloa alemmas että kyllä siitä voi ottaa vähän/jonku verran pois ja jaloista myös olisi varaa ottaa pois vähäb tota läskiä.

Mahanympärysmitta on yli 100cm joka meinaa sitä että iso riski sairastua sydän-ja verisuonitauteihin. Mittaustulokset vaihtelevia eli sain tällaisia tuloksia; 104cm, 108cm, 109cm ja 112cm joten koska mittaustulokset heitteli noin paljon niin sehän tarkoottaa sitä etten osaa mitata. Mahanympärykseni voi siis olla 104cm tai se voi olla 112cm ja jos se on 112cm , se on ihan liian suuri.

kaikki jotka tuntee minut, on sanoneet että en näytä ollenkaan 90kg painavalta vaan paljon hoikemmalta. Ne ihmettelee suuresti sitä että miten voin painaa niin paljon. Uskoisin syyksi raskaan lihasmassan ja kehon nesteenmäärän koska juon vuorokaudessa 2 litraa vettä koska ammattilaiset on käskeneet juoda 2 litraa päivässä vettä. Se vaikuttaa kuulemma terveyteen positiivisesti&aineenvaihduntaan.

• Anonyymi00026

Mulla on kilpaurheilutaustaa (oon entinen yleisurheilija).

Silloin 2000-luvulla kun kilpailutasolla harrastin yleisurheilua, ei minulla ollut silloin näitä ongelmia. Sitten siinä 2000-luvun lopulla aloin sairastumaan pahemmin henkisesti ja aloin popsia näitä masennuspillereitä, niin huomattiin ruokahalun kasvaneen ja lihoin 25 kiloa kahdessa vuodessa. Vuonna 2018 tein ruokaremonttia ja sain pudotettua kahressa vuojessa 20 kiloa alemmas.

2020 lihoin uudelleen 10 kiloa. Sitten sain painon alas alle vuodessa 10 kiloa alemmas. Sen jälkeen meni pari vuotta samassa painossa kunnes taas lihosin 3-5 kiloa. Nyt paino pudonnut 2 kiloa.

Nämä saakelin pillerit taitaa olla suurin syy kun ne aiheuttaa nälkää&ruokahalua mutten voi luopua niistä.

• Anonyymi00027

Enkä tiijä enkä uskokaan että on terveydelle&sydämelle hyväksi tuollainen "heiluriliike" että paino nousee nopiasti ja putoaa sitten. Mä en tosin ole koskaan uskonut dieetti-laihduttamiseen että yleensä oon uskonut hitaampaan painonpudottamis-taktiikkaan. Jotkut jotka laihduttaa, saattavat saada painoa kuukaudessa alas jopa 5 kiloa. Jotkut jotka innostuu oikein kunnolla, saattavat melkein joka päivä pudottaa kilon päivässä painoa alas. En usko että se on kovin hyvä asia sydämmelle.

Tosin kun kerroin kun laihduin kahessa vuojesa 20 kiloa niin onhan se aika iso määrä mutta käsittääkseni jotkut on laihtuneet enemmänkin kahren vuoden aikana.

• Anonyymi00038

Sinä syöt myös liian vähän. Et sinä miehenä pärjää muutamalla kalapyörykällä ja kinkkusiivulla

• Anonyymi00039
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Enkä tiijä enkä uskokaan että on terveydelle&sydämelle hyväksi tuollainen "heiluriliike" että paino nousee nopiasti ja putoaa sitten. Mä en tosin ole koskaan uskonut dieetti-laihduttamiseen että yleensä oon uskonut hitaampaan painonpudottamis-taktiikkaan. Jotkut jotka laihduttaa, saattavat saada painoa kuukaudessa alas jopa 5 kiloa. Jotkut jotka innostuu oikein kunnolla, saattavat melkein joka päivä pudottaa kilon päivässä painoa alas. En usko että se on kovin hyvä asia sydämmelle.

Tosin kun kerroin kun laihduin kahessa vuojesa 20 kiloa niin onhan se aika iso määrä mutta käsittääkseni jotkut on laihtuneet enemmänkin kahren vuoden aikana.

Syöt masennuslääkkeitä. Mikä sinua on masentanutv kohta 20 vuotta?

• Anonyymi00047
        Anonyymi00039 kirjoitti:

ihan kaikki joten siin kävi siten että mulle myönnettihin eläke vuonna 2014 .Jouduin käymään työkuntoutuksessa jossa katsottiin onko minusta työelämään. No ei ollut. On ollu haasteita työkyvyn kanssa että on vaikea toimia työjutuissa kun ei ole motivaatiota että uupumus iskee kun ei ole motivaatiota joka uupumus voi olla niin raskas kokemus että iskee tosi paha masennus ja se voi tuntua päässä pääkipuna ja sen takia meen lepään sänkyyn että aivot tuntuu raskaammalta kun iskee se uupumus että se fyysisesti ihan tuntuu kipunakin aivoissa se uupumus.

Lisäksi mua kiusattiin 10 vuoden ajan joka päivä kaikissa kouluissa. Mitätöitiin, haukuttiin tyhmäksi ja vammaiseksi. Minäpä uskon vielä nykyäänkin että oon lievästi älyllisesti kehitysvammainen vaikkei ole sitä diaknoosia mut kun ne toitotti niin usein niin mä uskon että oon jollakin tappaa ainaki vammaisen oloinen, yksinkertainen.

Mulla ei ole mitään koulutusta. Ei ole osaamistakaan oikein mihinkään. Lisäksi oon hieman pulassa nykyteknologian kanssa. En tarvi (ainakaan vielä) ulkopuolisen apua mut veljeni on aikonut auttaa minua tulevaisuudessa . Voisin esim muuttaa samaan kuntaan jossa veli asuu niin helpottuu se ettei hänen tänne 70 kilsan päähän asti tarvi tulla nii usein.

On sosiaalisia ongelmia että on vaikeuksia kohdata ihmisiä ja jutella heijä kaa. En tapaillut ihmisiä kohta 30 vuoteen vaan ollu kotini orja mut toisaalta tää koti on mulle rauha, rakkaus ja turva.

minua ei niinku kiinnosta asiat &ihmiset ollenkaan. Ainoa mikä kiinnostaa on kävelylenkit ja muu liikunta jossa voi paeta omaa tyhjyytttään .

• Anonyymi00048
        Anonyymi00039 kirjoitti:

usein päivät menee siten että istun keittiön tuolilla ja katson ikkunasta ulos lintujen toimintaa tai meen ulos katsoon lintuja. Ei ole oikein mitään kaikki on tyhjää ja oon haavoittunut niin syvältä että sielussa on tosi iso haava ollut oikeastaan syntymästä asti että ennen kiusaamisiani mulla ei ollut pääkopassa pikkulapsena kaikki ihan ok. Oli todettu lapsena kehityshäiriöitäkin kuten hahmotushäiriö ja oli silloin lapsena jo sosiaalisia ongelmia kuten erilaisia pelkoja jne. Ujoutta , arkuutta.

Sosiaalisuuttakin oli lapsena(teinivuosina) mutta useimmiten se oli sitä että jähmetyin kotiini jo silloin teininä. Noin 17 vuotiaana tapahtu iso käänne kun erkaannuin yhteiskunnasta/ihmisistä kokonaan oikeastaan.

oon vitsaillu isälleni että juoksen pakoon elämää kun meen kävelylenkille että kun ei oo muuta tekemistä niin meen kävelylle. Huomaan usein kävelylenkeillä muita henkisesti sairastuneita ihmisiä mutten ole menny jutteleen heille vaikka haluaisinkin mutten uskalla.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Sinä syöt myös liian vähän. Et sinä miehenä pärjää muutamalla kalapyörykällä ja kinkkusiivulla

et sä kuitenka halua että alan lihota jos alan syömhään enemmä.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00039 kirjoitti:

oon iältäni 44 vuotias ja siis oikeastaan syntymästä asti potenu esim pelkoja.
        masenbnuslääkkeita aloin syömään noin 27 vuotiaana.

ne voi lisätä ruokahalua että voi olla kova nälkä.

en ota neuvoja vastaan varmaankaan mikä kertoisi siitä että mulla voi olla syömishäiriö koska heti kun täällä jotkut neuvoo mua suurentamaan annoskokoja niin en kuuntele heidän neuvoja koska pelekään että alan lihota jos suurennan annoskokoa.

liikuntaa en aina jaksa tehdä kovin paljoa että tänäänkin oli aikomus tunti liikuntaa mutta tein ainoastaan 25 minuuttia liikuntaa (kävelyä ulkona) mutta ehkä alankin nyt täällä sisällä kävellä ja juosta juoksumatolla. Voisin samalla vähän nostella punttia.

motivaation puute välillä johttaa siihe etten jaksa liikuntaa tehdä niin paljoa. Uuvuttaa. Pelkkä jonkun asian odottaminenkin voi uuvuttaa. Malttamaton luonne. Nopea luonne, nopeat aivot, ei jaksa oottaa mitään. Kärsimätön. uupuu herkästi minä. isän kaa eläkepäivilläni tehnyt hieman työtä kun auttanut isääni. Elintarvikkeiden parissa ollaan työskennelty. On se ihan kiva lisä.

Lisäksi mulla ajokortti ja auto että asioin kauppaostoksilla ja käyn kerran kahdessa viikossa äitini luona (100kilsan päässä asuu) ja käyn välillä isäni kaa yhden päivän automatkareissuilla.

oon iloinen nyt kun paino pudonnut kuukaudessa kaks killoo mut toisaalta kyllä mua huolettaa silti se kun on usein kova nälkä että pelekään että mä mokaan jotain että pian sairastutan itteni.

perustilani tällä hetkellä on kuitenki ihan ok etten ole paniikissa tai muuta vastaavaa että olen sillai ihan ok ettei mulla ole nyt suurta ahdistusta mut pikkustressiä joo.

kun voin kärsiä syömishäiriöstä kun en meinaa ottaa teidän neuvoja vastaan koska pelkään sitä että alan lihota kun täällä jotkut kehoittaa mun syömään enempi.

• Anonyymi00042

Tuskin syöt väärin jos koet voivasi hyvin eikä painokaan ole noussut.

• Anonyymi00057

mut taijan yleensäkin tehdä isoa draamaa ja ison numeron tästä asiasta? otanko liian vakavasti? Pikkustressiä joo on muttei vakavata.

• Anonyymi00045

Harrastan liikuntaa säännöllisesti(lähes päivittäin) ja välillä raskasta liikuntaa niin ehkä ne annoskokoni on sitten liian pienet en osaa sanoa.

Yksi asia on varma; en halua lihota.

• Anonyymi00061

nyt söin aterian;

grillipihvi 1 kappale(ainoastaan 5.6 prossaa rasvaa ja marinoitu mausteisessa marinadissa) ja kasviksia lisänä. Paistoin rypsiöljyssä.

Tällä pitäs pärjätä 3 tuntia. Joisi yhdet kahvit välissä.

• Anonyymi00062

Jos sinulla on ollut pelkoja ja vaikeuksia lapsesta asti niin olet kuitenkin ollut kilpatason yleisurheilija. Mitä tapahtui että sinulla meni mielenterveys?

• Anonyymi00063

näetkö ristiriitaa siinä kun oon ollut kilpatasolla yleisurheilija ja potenu pennusta asti erilaisia ongelmia(myös minulla lapsena todettiin kehityshäiriö= hahmotushäiriö muun muassa)? Olin 21-vuotiaana hetken aikaa SM-tason urheilija.

Minulla meni oikeastaan kaikki pieleen syntyhetkellä koska muistan jo 3-vuotiaana minulla oli mielenterveysongelmia. En halunnut mennä edes kerhoon enkä ala-asteelle kouluun vaikkei minua vielä kukaan kiusannut.

Tuo riittää vastaukseksi kysymykseesi ku kysyit "mitä tapahtui että sulla meni mielenterveys"?

juoksu-urakin oli sitä lähinnä että koko ajan oli pelkotiloja mm kisapaikoilla. Sen vuoksi en onnistunutkaan kisatilanteissa vaan harjoituksissa meni paremmin mutta harjoituksissakin se oli sitä omassa kuplassa oleskelua etten paljoa muihin kontaktia.

Eihän tässä nyt sun mielestä ole mitään ongelmaa kun oon syntynyt oikeastaan siten että sain erilaiset aivot ja kärsinyt jo melkein syntymästä asti mt-ongelmia ja kun olin kilpatason yleisurheilija että eihän tässä nyt pidä olla mitään ongelmaa eihän?? Jos on sun mielestä jotain ristiriitaista niin ihmettelen kyllä.

• Anonyymi00064

voin kertoa suoraan tämän; kun olin kilpatason urheilija, minulla oli melkein joka päivä silloin itsemurha-ajatuksia.

• Anonyymi00065

naapuri sanoi mm näin "sä niinku yleisurheilulla pakenet muita asioita elämässäs"

joo näin kai oli ja lopullinen romahdus vuonna 2008 kun lopetin treenaamisen(kilpailua varten) ja myös kisa-aikoina kun olin kilpatason urheilija, mulla oli ongelmia (mt-ongelmia ja kävin mm jatkuvassa pitkäaikaisessa usean vuoden terapiassa). koin tuolloin 08 vuonna jonkinasteisen hermoromahduksen. Voimakas ahdistus diaknosoitiin muun muassa ja paranoidin diagnoosin sain myös. Myös kaksi persoonallisuushäiriön diagnoosia kirjattiin tietoihini ylös(estynyt ja vaativa persoona).

Ei se kuule tarkoita sitä että jos on kilpaurheilija, ei voi olla mt-ongelmia. Onhan esim joillaki kilpaurheilijalla nykyään mt-ongelmia tietääkseni.

silloin kun olin kilpaurheilija, en mä tehnyt paljon mitään duunia jolla elättää itseni paitsi isääni autoin isäni työjutuissa. Isä sai siitä palkkaa, minä en koska se ei ollut mun työ vaan olin vain auttamassa isääni. Lisäksi käytiin isukin kanssa joskus maatalouslomittajan hommia tekemässä sonnitiloilla ja joskus harvennettiin metsää(isällä taustaa metsurin työstä).

Armeija ja siviilipalvelus meni pieleen = mt-ongelmien takia. En pysty yöpymään muiden kanssa. Mulla ollu koko ikäni sosiaalisia ongelmia.

Pitkälti sosiaaliset ongelmat oli ehkä isoin syy kun minulle myönnettiin eläke noin 12 vuotta sitten. Saan joka kuukausi takuueläkettä suomen valtiolta.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00065 kirjoitti:

naapuri sanoi mm näin "sä niinku yleisurheilulla pakenet muita asioita elämässäs"

joo näin kai oli ja lopullinen romahdus vuonna 2008 kun lopetin treenaamisen(kilpailua varten) ja myös kisa-aikoina kun olin kilpatason urheilija, mulla oli ongelmia (mt-ongelmia ja kävin mm jatkuvassa pitkäaikaisessa usean vuoden terapiassa). koin tuolloin 08 vuonna jonkinasteisen hermoromahduksen. Voimakas ahdistus diaknosoitiin muun muassa ja paranoidin diagnoosin sain myös. Myös kaksi persoonallisuushäiriön diagnoosia kirjattiin tietoihini ylös(estynyt ja vaativa persoona).

Ei se kuule tarkoita sitä että jos on kilpaurheilija, ei voi olla mt-ongelmia. Onhan esim joillaki kilpaurheilijalla nykyään mt-ongelmia tietääkseni.

silloin kun olin kilpaurheilija, en mä tehnyt paljon mitään duunia jolla elättää itseni paitsi isääni autoin isäni työjutuissa. Isä sai siitä palkkaa, minä en koska se ei ollut mun työ vaan olin vain auttamassa isääni. Lisäksi käytiin isukin kanssa joskus maatalouslomittajan hommia tekemässä sonnitiloilla ja joskus harvennettiin metsää(isällä taustaa metsurin työstä).

Armeija ja siviilipalvelus meni pieleen = mt-ongelmien takia. En pysty yöpymään muiden kanssa. Mulla ollu koko ikäni sosiaalisia ongelmia.

Pitkälti sosiaaliset ongelmat oli ehkä isoin syy kun minulle myönnettiin eläke noin 12 vuotta sitten. Saan joka kuukausi takuueläkettä suomen valtiolta.

En ole väittänyt ettei voi olla mt ongelmia. Sinä olet välttänyt sosiaaliset vuorovaikutukset ja ollut omassa kuplassa. Mutta sinulla on syömishäiriö mutta eihän sinua kiiinnosta muiden näkemykset. Siinähän näet nälkää kun et syö kunnolla.Ei aikuinen mies pärjää tollasilla annoksilla joita syöt. Noiden syömisten ja liikunnan perusteella sun olis pitänyt laihtua paljon enemmän kuin 2 kiloa kuukaudessa.

• Anonyymi00066

Ei kai, jos kerran paino putoaa.

• Anonyymi00070

Tarttee syyä, vasta sitten kun tuntee olevansa oikeast nälkäinen. Tänäänkin pyhäpäivänä lorvailin puoleen päivään ennen kun menin safkaa itellein laittaan.
      Kuntoni on tapaturmien takia lorpsahtanut kahdessa vuodessa. Vaakatulos näytti 8 kg ylöspäin ihannepainostani.

Vaikka minulla on ikää, alan treenaamaan vielä kevyillä vatsapunnerruksilla joka toinen päivä. Ulkona kävelylenkit ovat jääneet vähiin jalkaongelman takia.
      Tarviin sauvat tasapaino-ongelman takia. Tänäänkin kauppareissun tein rollaattorin kanssa.
      Kunnan terveysviranomaiset toivat sen kotiini. Lainapeli, mutta pidän siitä hyvää huolta.
      äij tält puolt jokkee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2523
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      187
      889
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      53
      723
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      642
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      48
      528
    6. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    7. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      12
      481
    8. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      48
      467
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      54
      432
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      430
    Aihe