Onko joskus oikein jättää ulkopuolelle?

Anonyymi-ap

Halusin kuulla mielipiteitänne puolesta ja vastaan.

Kumppanini pienessä suvussa kokoonnutaan tiettyinä juhlapäivinä yhteen, mutta yksi henkilö jätetään tämän pyynnöistä huolimatta ulkopuolelle. Kyseinen henkilö ei ole lainkaan pahantahtoinen eikä ilkeä, mutta jokin haaste hänellä on vuorovaikutuksessaan. Vuorovaikutus on hieman ennakoimatonta ja tahtomattaan tungettelevaa, hämmentävää ja raskasta.

Minusta tuntuu pahalle että hänet jätetään ulkopuolelle. Tiedostan hyvin sen, että yhdessäolo on rennompaa ja helpompaa ilman häntä, mutta minusta ei vaan tunnu oikealle jättää ulkopuoliseksi. Kun toinen ei tee pahuuttaan vaan kömpelyyttään, hänellä on vaan jokin asetus eri tavalla. Kyllähän maailmaan erilaisuutta mahtuu..

Voisin kuvitella, että voisin vaikuttaa tilanteeseen rakentamalla pikkuhiljaa määrätietoisesti perinnettä, jossa koko suku kutsutaan - mutta mietin olisiko sekään oikein näitä ihmisiä kohtaan? Kun nämä ihmiset ovat jostain syystä kokeneet, että tarvitsevat välimatkaa tähän yhteen perheenjäseneen, niin onko minun oikein alkaa siihen puuttumaan ja siirtämään omaa velvollisuusperiaatettani heille, ja ehkä sillä tuhota tahtomattani heidänkin yhdessäolokokemuksensa ja perinteensä?

10

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Voi että!

• Anonyymi00002

Kulissit voivat sortua, varsinkin jollei ole täyttä luottamusta muita paikalla olijoita kohtaan? Syntyy kiusallisia tilanteita, jotka voivat olla toisille hallitsemattomia? Ehkä pelot asioiden kärjistymisistä, jollei kaikki osaa suhtautua poikkeavaa käytöstä kohtaan?

• Anonyymi00003

Mikä ongelma sulla on? Kannattaa ihmisten miettiä miten käyttäytyvät.. Irvaileva käytös ei ole ok. Silloin voi käydä niin että joskus pinna napsahtaa ja silloin se on irvailijan vika

• Anonyymi00004

Sinä päätät itse keitä kutsut. Juhlan järjestäjä päättää itse vieraansa. Jos joku muu ei halua tuota henkilöä kutsua, niin se on heidän asiansa, mutta eivät he voi vaatia sinulta samaa. Sinuna kutsuisin tuon henkilön, jos itse niin haluat. Sittenhän sinä näet miten menee ja voit miettiä miten jatkossa toimit.

• Anonyymi00005

Ihmiset on yllättävän suvaitsemattomia, jos on porukkavoimaa.
      Tää nyt okuulostaa ehkä vähän pelailulta tai manipuloinnilta, mutta koittaisin saada sen suvun pään hyväksymään tämän hyljeksityn puhumalla hänestä positiivisesti ja nostamalla esiin hänen hyviä puolia. Ei mitään puolustuspuheits kuitenkaan. Sitä kautta voisi suvaitsevaisuus lisääntyä. Silloin se olisi myös heidän oma päätös.
      Ehkä hänelle hyljeksitylle voisi koittaa myös puhua, että mitkä aiheet ovat "sallittuja".
      Toki, taustalla saattaa olla ja aika varmasti asioita, joita sinä et tiedä, niin en sen enempää "puuttuisi".

• Anonyymi00008

Hienosti päätelty tuo ”suvun pää”, ja kaipa tuo hyljeksityn vaivihkainen kehuminen ilman puolustuspuheita on tosiaan ainoa asia, mitä asialle voi tässä yrittää tehdä. Kiitos kaikille vastaajille!

T.ap

• Anonyymi00006

Pyynnöistä huolimatta? Joku siis ihan väkisin muka yrittää tunkeutua seuraan? 🤣 just koo

• Anonyymi00010

Noh jotkut luulee itsestään liikoja. Kaikki eivät halua olla sukulaisten kanssa tekemisissä.

• Anonyymi00007

Kyllä teidän täytyy jättää tämä kiltti ihminen teidän juhannus juhlista pois.
      Tuommoinen sakki vaan pilaa hyvän ihmisen.
      Aloitus on niin uskomattoman tyhmä ettei tyhmyyttä kannata tartuttaa ulkopuoliseen kilttiin ihmiseen.

• Anonyymi00009

Vähän kuulostaa siltä, että tämä hyljeksitty sukulainen kärsii todennäköisesti autismista. Koska siitä on nykyään niin paljon tietoa saatavilla, ihmettelen että miten et itse tai sukulaiset osaa sellaista epäillä? Koska jos löytyisi joku syy tyypin käytökseen, ehkä se olisi helpompi hyväksyä.

Toisaalta, ei mun mielestä sekään ole kauhean kunnioittavaa ko. tyyppiä kohtaan että hän itse joutuu pyytämään että pääsisi mukaan, tai että sinä joudut sitä asiaa jotenkin kampanjoimaan. Eli hän kuitenkin itse on tietoinen, että hänestä ei pidetä, mutta silti haluaa mukaan? Ei kuulosta ihan normi ihmisen käytökseltä, ennemmin ehkä joltain, jolla on keskimääräistä alhaisempi älykkyysosamäärä.

En tiedä, onko välttämättä kovin järkevää alkaa asiasta vääntää ja painostamaan ihmisiä tekemään jotain, mitä ne eivät halua tehdä. Tosin, se että menet kumppanisi kanssa kokoontumiseen, josta enemmistön vallalla jätetään yksi ulkopuolelle, eikö se tavallaan ole jo itsessään merkki, että hyväksyt heidän toimintansa? Veikkaan, että tunnet tästä syyllisyyttä, ja sen takia tätä asiaa pyörittelet päässäsi. Itse, jos olisin tarpeeksi tuohtunut, nostaisin suvussa kissan pöydälle ja sanoisin että tämä on väärin, ja niin kauan kuin ko. Tyyppiä ei kutsuta niin minä ja kumppanikaan ei sitten tulla. Mutta onko se sitten sen arvoista, ja varmaan riitoja ollaan saatu sukulaisten kanssa pienemmästäkin aikaan. Ikävä tilanne, mutta auttaisiko edes vähän jos kutsut ko. tyypin vaikka kylään omaan kotiisi ja tuet sitten sillä tavoin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      74
      1410
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      957
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      818
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      654
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      45
      605
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      603
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      598
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      564
    Aihe