Jeesuksen paluu, myytti vailla faktaa

Anonyymi-ap

Uuden testamentin profetiat ovat selkeitä. Jeesuksen Kristuksen paluun piti tapahtua 30-luvulla jKr. eläneiden elinaikana. Koska niin ei tapahtunut ja koska olemme nyt 1900 vuotta myöhemmin, ainoa järkevä johtopäätös on, että Jeesus ei tule takaisin.

Evankeliumien ensimmäinen kohta, joka tekee selväksi Jeesuksen paluun ajankohdan, löytyy Matteuksen evankeliumista 16:27-28, Markuksen evankeliumista 8:38-9:1 ja Luukkaan evankeliumista 9:26-27. Tässä Jeesus, mainittuaan loistavan toisen tulemisensa, sanoo, että siellä seisoo muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennen kuin he ovat nähneet Jumalan valtakunnan. Kristityt ovat yrittäneet vapauttaa Jeesusta väärästä profetiasta väittämällä, että toinen jae ei viittaa Jeesuksen paluuseen, vaan pikemminkin kirkastumiseen, joka tapahtui useita päiviä myöhemmin. Tätä väitettä ei kuitenkaan voida pitää perusteltuna, koska asiayhteydestä, erityisesti Matteuksen evankeliumista, käy hyvin selvästi ilmi, että Jeesus viittasi toiseen tulemiseensa, jonka hän oli juuri maininnut. Ja miten kirkastuminen täyttäisi profetian opetuslasten hengissä näkemästä Jumalan valtakuntaa?

Se, että tämä oli Jeesuksen tarkoittama merkitys, käy vielä selvemmäksi myöhemmin Markuksen evankeliumin luvuissa 13, Matteuksen evankeliumin luvussa 24 ja Luukkaan evankeliumin luvussa 21. Markuksen evankeliumissa Jeesus mainitsee Jerusalemin ahdistuksen, jonka tiedämme tapahtuneen vuonna 70 jKr., ja sanoo sitten, että hänen tulemuksensa pilvissä tapahtuisi seuraavina päivinä. Matteus korostaa tätä entisestään antamalla Jeesuksen sanoa, että se tapahtuisi heti sen jälkeen.

Luukas lähestyy asiaa pidemmin ja antaa Jeesuksen sanoa, että pakanain aikojen täytyisi ensin kulua ohi. Luukas on kuitenkin täysin samaa mieltä Matteuksen ja Markuksen kanssa lainatessaan Jeesusta, joka sanoi "kaikki nämä", joista hän oli aiemmin maininnut, mukaan lukien hänen loistava paluunsa pilvissä, tapahtuvat silloisen sukupolven aikana.

Kristityt ovat yrittäneet vapauttaa Jeesuksen väärästä profetiasta sanomalla, että hän tarkoitti vain sitä, että hänen toista tulemistaan ​​edeltävät merkit tapahtuisivat tuon sukupolven aikana, ei itse toista tulemista. Vaikka hyväksyisitkin tämän tulkinnan, Jeesus tekee kuitenkin täysin selväksi viikunapuun lehtien esimerkin avulla, että kun toista tulemista edeltävät merkit alkaisivat tapahtua, hänen paluunsa tapahtuisi pian sen jälkeen.

Näiden lisäksi on muita kohtia, joissa Jeesus sanoo, että silloin eläneet ihmiset todistaisivat hänen toista tulemistaan. Oikeudenkäynnissään hän kertoo syyttäjilleen, että he näkevät hänen tulevan taivaan pilvissä. (Matteus 26:64; Markus 14:62) Johanneksen evankeliumissa, vaikka viimeisen luvun lisännyt henkilö yrittää vakuuttaa lukijoille, ettei Jeesus tarkoittanut sitä, mitä hän sanoi, hän toteaa selvästi, että opetuslapsi, jota hän rakasti, oletettavasti Johannes, jäisi hänen paluuseensa asti. (Johannes 21:20-23)

Uuden testamentin apostolit olivat kirjoituksissaan myös yhtä mieltä siitä, että Jeesuksen paluu tapahtuisi pian. Pietari sanoo: "Kaiken loppu on lähellä." (1. Piet. 4:7) Johannes sanoo: "On viimeinen hetki." (1. Joh. 2:18) Paavali sanoo, että ne, jotka olivat elossa tuolloin ja jäivät Jeesuksen tulemiseen asti, temmattaisiin ilmaan häntä vastaan. (1. Tessalonikalaiskirje 4:15-17) Ilmestyskirjassa Jeesus varoittaa ensimmäisen vuosisadan kristittyjä välittömästä paluustaan, ja symboliset esitykset, jotka vastaavat ensimmäisen vuosisadan historiaa, osoittavat selvästi hänen palaavan Rooman keisarien aikana.

Tarkasteltaessa Uuden testamentin profetioita kokonaisuutena on täysin selvää, että Jeesuksen piti palata silloisten elävien elinaikana, mikä tarkoittaa, että sen olisi pitänyt tapahtua ensimmäisen vuosisadan lopulla tai viimeistään toisen vuosisadan alussa.

Koska näiden profetioiden olisi pitänyt täyttyä 1900 vuotta sitten, on aika lopettaa puheet lopun ajoista, ylöstempauksesta ja Jeesuksen paluusta. Anteeksi kristityt, Jeesus ei koskaan tule takaisin.

25

221

Vastaukset 25

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Totta, mutta vain Isä tietää oikean ajan, tunnusti Jeesuskin ja edelleen odotamme Paruusiaansa uskossa ja toivossa.
      Jos ei koskaan tule, emme saa sitä myöskään tietää. Meidät on määrätty elämään uskosta eikä näkemisestä, emmekä voi sille mitään. Usko kantaa kuitenkin ja Ilmoitus (Sana Kristuksesta Jeesus)
      Markus 13
      "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä edes Poika, ei kukaan muu kuin Isä."

"Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, milloin se aika tulee." (Mat. 24:36-44).

• Anonyymi00009

>>>>>Totta, mutta vain Isä tietää oikean ajan, tunnusti Jeesuskin ja edelleen odotamme Paruusiaansa uskossa ja toivossa.
        Jos ei koskaan tule, emme saa sitä myöskään tietää. Meidät on määrätty elämään uskosta eikä näkemisestä, emmekä voi sille mitään. Usko kantaa kuitenkin ja Ilmoitus (Sana Kristuksesta Jeesus)<<<<<<<
        ----------------
        "..... ja Ilmoitus (Sana Kristuksesta Jeesus....."
        Usko siis Jeesuksen omat sanat evankeliumi Johanneksen mukaa:
        ----------------
        Johanneksen evankeliumin luvussa 6 on ilmoitettu neljä kertaa milloin Jeesus Kristus tulee takaisin ja herättää Häneen uskovat.Eli " viimeisenä päivänä"Jakeet 39,40,44 54.Hän itse Jeesus Kristus on Joh. evk:n mukaan nämä sanonut.
        ------
        ”Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭39‬ ‭FB38‬‬
        ------
        ”Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭40‬ ‭FB38‬‬
        -----
        ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭44‬ ‭FB38‬‬
        -------
        ”Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭6‬:‭54‬ ‭FB38‬‬
        --------
        Silloin kun Jeesus Kristus viimeisenä päivänä tulemuksessaan herättää Kristuksessa kuolleet, silloin myös Kristuksen omat temmataan Herraa vastaan.Ei löydy UT:ssa mitään Kristuksen omien " tempauksia" sitä ennen.
        -----
        ”Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;

ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.”
        ‭‭1. Tessalonikalaiskirje‬ ‭4‬:‭15‬-‭18‬ ‭FB38‬‬
        ------

• Anonyymi00002

Harhaoppiset lässyttää Jeesuksen tulon ajankohdasta ja ovat erehtyneet siinä.

Pitää uskoa ettei Jeesuskaan tiennyt kuten sanoi.

Turha kuvitella olevansa viisaampi kuin Jeesus.

• Anonyymi00003

>>> Pitää uskoa ettei Jeesuskaan tiennyt kuten sanoi.

Jeesus ei ole Jumala, siksi ei tiennyt.

• Jokaikinen debiilikin on jeesusta viisaampi, koska fiktiivisellä hahmolla ei ole lainkaan omia ajatuksia.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kyllä Jeesus on täysi Jumala, mutta tullessaan vapaaehtoisesti ihmiseksi luopui Kaikkitietävyydestään ja alensi itsensä täydeksi ihmiseksi myös. Asia ei ole meidän selitettävissämme muuten kuin Athanasioksen uskontunnustus opettaa.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kyllä Jeesus on täysi Jumala, mutta tullessaan vapaaehtoisesti ihmiseksi luopui Kaikkitietävyydestään ja alensi itsensä täydeksi ihmiseksi myös. Asia ei ole meidän selitettävissämme muuten kuin Athanasioksen uskontunnustus opettaa.

>>> mutta tullessaan vapaaehtoisesti ihmiseksi luopui Kaikkitietävyydestään

Höpöhöpö, älä satuile. Raamatun mukaan Jeesus teki mm. "ihmetekoja".

• Anonyymi00014
        Anonyymi00003 kirjoitti:

>>>>>Jeesus ei ole Jumala, siksi ei tiennyt.<<<<
        -----------------
        Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana
        ---------------------
        ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬
        ------------------
        ”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬
        -----------------------
        ”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬
        ------------------
        Jumala joka on Henki. Henkeä et voi luonnollisilla silmillä nähdä.

”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
        ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭24‬ ‭FB38‬‬

”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

Jumalan Sana on Hengen ilmoitus. Jumala puhuu Sanassa.
        -------------------
        ”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        ---------------------
        ”Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu. Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.”
        ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭18‬:‭17‬-‭19‬ ‭FB38‬‬
        -------------------

”Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.

Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.

Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.

Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne."”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭3‬:‭19‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00004

Helluntalaisia on arvostettava siksi, että he kertovat avoimesti olleensa ja kenties edelleen ollessaan horia, juoppoja, rosvoja, yhteiskunnan loisia. Kuinka he ovat ylpeitä teostaan ja saatana ei tartu heihin tekivät he mitä tahansa koiruuksia ja iljettävyyksiä lapsilleen ja kanssaihmisilleen edelleen.
      Rattijuoppokaan ei kerro ajaneensa kännissä, vaikka voi olla pikkujuttu.

• Anonyymi00006

Eikä sitä tarvitse paljon mitään tietää.

Kun vain jollakin tavalla tai toisella herjaa, niin se riittää kyllä.

• Anonyymi00007

Jeesus puhui Johanneksesta, jolle hän näytti ilmestyksen paluustaan, kun Johann es oli jo vanha mies. Johannes kirjoitti kaiken näkemänsä Ilmestyskirjaan.

• Anonyymi00008

>>>>>
      Koska näiden profetioiden olisi pitänyt täyttyä 1900 vuotta sitten, on aika lopettaa puheet lopun ajoista, ylöstempauksesta ja Jeesuksen paluusta. Anteeksi kristityt, Jeesus ei koskaan tule takaisin.<<<<<
      -------------------
      ”Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.”
      ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭9‬:‭27‬-‭28‬ ‭FB38‬‬
      -------------------------
      ”Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.

Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.”
      ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭3‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00012

Voi olla, että tulikin. Ei vain ollut paikalla kirjuria.
      Tai sitten tuli muuta menoa.

• Anonyymi00013

Matt.16:28 Totisesti minä sanon teille: muutamat seisovat tässä, joiden ei suinkaan pidä kuolemaa maistaman, siihenasti, kuin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan hänen valtakunnassansa. Biblia (1776)

• Anonyymi00015

Mark.9:1 Ja hän sanoi heille: totisesti sanon minä teille: muutamat näistä, jotka tässä seisovat, ei pidä kuolemaan maistaman siihen asti, kuin näkevät Jumalan valtakunnan voimalla tulevan. Biblia (1776)

• Anonyymi00016

Luuk.9:27 Mutta minä totisesti sanon teille: muutamat ovat, jotka tässä seisovat, jotka ei maista kuolemaa, siihen asti kuin he näkevät Jumalan valtakunnan. Biblia (1776)

• Anonyymi00017

Jeesus ei tule takaisin koska ei ole mennyt mihinkään. Taivasta ei ole eikä helvettiä.

• Yksikään tutkija ei ole löytänyt minkäänlaista vihjettä jeesuksen olemassaolosta fiktiivisen jeesuksen väitetyltä elinajalta.

On siis varmaa ettei olematon hahmo voi palata koskaan.

• Anonyymi00018

Maailmassa on paljon aarteita joita himoitaan. Kultaa, öljyä ja muita luonnon rikkauksia. Mutta kalliimpi kuin universiumi on öljy lampussa. Sitä viisaat uskovat hankkii ajoissa. Laodikealainen uskova saattaa omistaa hienot puitteet, mutta hän on säälittävässä tilassa.

• Anonyymi00019

Ilman kauhua saarnaajat ovat asettomia, synti ja helvetti tosi näppärää.
      Raamatun kertomukset, siis tarinat, ei kronologinen kertomus Jeesuksen elämästä. Kertomukset ovat ajan oloon muodostettu ja korjattu, jo pelkästään 0....100 jKr kylät ja kaupungit Israelissa olivat vasta muodostumassa tai niitä ei ollut viellä olemassa. Usko tarvitsee tarinan, jolla aate sidotaan aikaan ja paikkaan.
      Gortyn Kreetalla oli roomalaisten hallinollinen keskus itäiselle Välimerelle vuodesta 67 eea 400 luvulle saakka. Roomalaisten hallinosta on etsitty Jeesusta mutta mitään ei ole löytynyt Paavali vietiin Roomaan jatkokäsittelyä varten syysmyrskyt pakotti paatin Kali Limenesiin, josta äijä vietiin Gortyniin. Kun apostoli Paavali oli kärsinyt marttyyrikuoleman, opetuslapsi Titus palasi Gortynaan, Kreetan silloiseen Ajii Dekan kylään muodostui ensimmäinen seurakunta.
      Merkinnöissä, kukaan roomalaisista ei olut fyysistä Jeesusta nähnyt oli vain tarina joka muutti ajan oloon muotoaan. Paavali oli jo "myöhempien aikojen heppu", joten hänellä ei ollut aikalaiskuvaa Jeesuksesta oli vain tarina.

• Anonyymi00020

Ihmisen evoluutio oli tuolloinen jo niin pitkällä, että ihmiset osasivat lukea ja kirjoittaa, joten siinä mielessä ei oltu enää pelkkien kuulopuheiden varassa, vaan asia saatettiin kirjoittaa muistaa ja tarkastella myöhemmin. Ja tietenkin täytyi tehdä muistiinpanoja elämän keskellä muutoinkin sekä olla muitakin ohjeita miten toimia.

Ei siinä niin käynyt että evoluutio vasta sen jälkeen olisi sattumalta kehittänyt ihmiselle kirjoitustaidon ja alettu sopertamaan tarinoita iltojen iloksi, vaan kyllä jo silloin ihminen oli siinä vaiheessa että oli taito lukea sekä kirjoittaa. Eihän siitä lopulta ole edes kovin pitkä aika, se on aivan lähihistoriaa.

• Anonyymi00021

Alusta ei tarkoita alusta.

• Anonyymi00023

>> Uuden testamentin profetiat ovat selkeitä. Jeesuksen Kristuksen paluun piti tapahtua 30-luvulla jKr. eläneiden elinaikana. >>

Ei pitänyt. Ja selvästikään Raamatun profetiat eivät ole selkeitä sinulle.

Jeesus ei ollut niin tyhmä, että hän olisi kuvitellut evankeliumin leviävän tuossa ajassa kaikialle maailmaan, niin kuin hän kehotti tekemään lähestyskäskyssään.

Jeesus sanoi, että KUN NÄETTE niiden merkkien tapahtuvan, jotka hän luetteli, TÄMÄ sukupolvi ei katoa ennen kuin hän palaa takaisin. Eli kun ne merkit alkavat näkyä, joista hän puhui, niin se sukupolvi tulee näkemään myös hänen paluunsa.

Ja toisessa kohtaa Raamatussa sanotaan, että koska hänen paluunsa on VIIPYNYT, niin alkaa tulla jopa pilkkaajia, jotka pilkkaavat sitä, ettei hän ole vieläkään palannut. Sinä näemmä olet tähän sakkiin kuuluva.

• Anonyymi00024

Käsittääkseni Jumalalla on ihmiskunnalle 7000-vuotinen suunnitelma.

Aika tulee viikosta: 6000 vuotta (mikä vertautuu 6 päivään) on ihmiskunnan historiaa. 1000 vuotta (viimeinen eli 7. päivä, lepopäivä/sapatti) on Kristuksen tuhatvuotisen valtakunnan aikaa.

Eräiden kristillisten ja juutalaisten ryhmien sekä vanhojen sukuluetteloiden laskelmien (kuten piispa James Ussherin 1600-luvulla tekemien laskelmien) mukaan maailma luotiin kuudessa päivässä noin 4 000–6 000 vuotta sitten.

• Anonyymi00025

Vanhan testamentin Hoosean kirjassa (Hoos. 6:2) sanotaan: "Hän tekee meidät eläviksi kahden päivän kuluttua, kolmantena päivänä hän meidät herättää, ja me saamme elää hänen edessänsä".

Tätä kohtaa pidetään Jeesuksen ylösnousemuksen vertauskuvana. Minusta se viittaa (myös) siihen, että armonaika kestää 2000 vuotta ja sitä seuraava tuhatjakso on rauhanvaltakunnan aikaa, jolloin Jeesus on palannut takaisin ja hallitsee maan päällä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      155
      1037
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      707
    3. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      127
      651
    4. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      23
      638
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      43
      617
    6. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      605
    7. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      565
    8. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      51
      547
    9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      34
      544
    10. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      518
    Aihe