Jeesus varoitti tästä ajasta, kun opetetaan, että lait ja käskyt ja profeetat ovat historiaa, kuollut ja kuopattu ja nyt vaan pelkästään julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.
Vastaukset 67
- Anonyymi00001
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.- Anonyymi00029
Isompi syö pienemmän.
- Anonyymi00002
Jeesus lähetti lainopettajia, ei mitään hurmahenkisiä kaatajaevankelistoja.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi00003
Sapatismilla ei pitkälle pötki.
- Anonyymi00009
Jumalan viha tulee kohtaamaan Jumalan merkin sapatin hylkääjiä. Pötkimiset loppuu siihen.
1234567---
- Anonyymi00004
Ylivainiokin vain julisti taivaskelpoisiksi hänen hänen eteensä tulivia sairaita ihmisiä ja julisti heidät täysin terveeksi vakavista sairauksista. Monet uskoivat ne julistukset todeksi ja jättivät lääkkeet ottamatta.
Oikea lääkäri tutki kaikki Ylivainion aikaiset helluntailaisten väitteet ihmeparanemisista Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.- Anonyymi00013
Kommenttisis on valhetta.
- Anonyymi00025
Anonyymi00013 kirjoitti:
Helluntailaisten väittämiä Ylivainion aikaisia ihmeparamisiä oli yhteensä 1304 tapausta.
Yhtään todellista ihmeparanemista ei löytynyt lääkärin tekemän tri:n väitöskirjan mukaan.
Ylivainio kuvitteli, että helluntailaistaustainen lääkäri todistaa hänen väittämät ihmeparanemiset todeksi, mutta toisin kävi.
Tieteellinen totuus perustuu tosiasioihin eli factoihin, ei pelkkiin todeksi julistamisiin. - Anonyymi00030
Anonyymi00013 kirjoitti:
Itse valehtelet!
Et edä totuutta!
- Anonyymi00005
Jeesus varoittaa JULISTAJISTA, lakien ja käskyjen kumoajista.
Eikä ihminen mene taivaaseen omilla uskonratkaisuillaan, vaikka julistaisi itsensä autuaaksi kerubiksi.
Luuk. 16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.- Anonyymi00006
Lait ja käskyt ovat voimassa edelleen ja Jeesus lähetti lisää lainopettajia.
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Lait ja käskyt ovat voimassa edelleen ja Jeesus lähetti lisää lainopettajia.
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.Niin juuri. Keskeinen hyvä sanoma oli, että tarjottiin mahdollisuutta liittyä Jumalan lapsiin. Nyt sukujuuret eivät olleet oleellisia vaan se, että oli valmis "kulkemaan" Mooseksen opin mukaan, toisin sanoen elämään niin kuin israelilainen, Siinainvuoren liiton pyhän kansankunnan jäsen. Ja turhat sanat, kuten persialainen halakha, tulisi jättää pois, sikäli kun ne olivat saaneet kulkemaan vastoin Moosesta, Poikaa.
Kansalle piti opettaa, miten israelilainen kulkee. Eikä se ollut uutta, vaan kirjanoppineet saivat sen ylhäältä eli Taivaasta, mistä Mooses jaetaan. Mutta jotkut eivät halunneet kuulla Jaakobin testamentista ja Jumalan valitsemasta paikasta.
Kaikki Mooseksen välittämät käskyt olivat voimassa, koska taivaan isä oli sinetöinyt Mooseksen. Mutta millään persialaisella tai roomalaisella käskyllä ei ollut lainvoimaa taivasten valtakunnassa. Siihen loppui esimerkiksi purimin juhlinta. Ja Serubbabelin temppeli saisi tulikasteen. Jeesus onnistui. - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niin juuri. Keskeinen hyvä sanoma oli, että tarjottiin mahdollisuutta liittyä Jumalan lapsiin. Nyt sukujuuret eivät olleet oleellisia vaan se, että oli valmis "kulkemaan" Mooseksen opin mukaan, toisin sanoen elämään niin kuin israelilainen, Siinainvuoren liiton pyhän kansankunnan jäsen. Ja turhat sanat, kuten persialainen halakha, tulisi jättää pois, sikäli kun ne olivat saaneet kulkemaan vastoin Moosesta, Poikaa.
Kansalle piti opettaa, miten israelilainen kulkee. Eikä se ollut uutta, vaan kirjanoppineet saivat sen ylhäältä eli Taivaasta, mistä Mooses jaetaan. Mutta jotkut eivät halunneet kuulla Jaakobin testamentista ja Jumalan valitsemasta paikasta.
Kaikki Mooseksen välittämät käskyt olivat voimassa, koska taivaan isä oli sinetöinyt Mooseksen. Mutta millään persialaisella tai roomalaisella käskyllä ei ollut lainvoimaa taivasten valtakunnassa. Siihen loppui esimerkiksi purimin juhlinta. Ja Serubbabelin temppeli saisi tulikasteen. Jeesus onnistui.Jotain järkeä noissa sekavissa vuodatuksissa sulla kyllä on havaittavaissa.
- Anonyymi00007
Tämänkin aloituksen huoli olisi aiheeton mikäli se Jeesukseksi mainittu olisi pitänyt lupauksensa tulla pian takaisin Maan päälle tuomitsemaan ihmiset, vaan eipä ole miestä tuomarinvirassaan näkynyt.
Matteus 16:27-28
"27Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."- Anonyymi00011
Jeesuksen tulemisen lisäykset silloin elävien ihmisten aikana on Kreikkalaisia varten jälkikäteen tehtyjä lisäyksiä.
Jeesus itse sanoo, ettei tiedä paluunsa ajankohtaa, ei enkelit Isä yksin.
- Anonyymi00012
Kreikkalaisten käännyttämiseksi UT:n on tehty erinäisiä lisäyksiä kreikankieliseen kreikankieliseen versioon, mitkä puutttuvat alkuperäisistä Jeesuksen äidinkielen aramean kielen puheista.
- Anonyymi00014
Kommenttisi ei ole totta.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kommenttisi ei ole totta.
Kreikkalaisten käännyttämiseksi Jeesuksestakin tehtiin Jumala, ei vain Jumalan poika, koska Kreikkalaisten oman uskonnon mukaan kaikki heidän suurmiehet olivat jo Jumalan poikia, niin sentähden Jeesus ei olisi erottunut heistä mitenkää.
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
- Anonyymi00015
Tutustu Raamatun numeriikkaan. Tällaista ei ole kukaan ihminen keksiä. Tämä todistaa Raamatun alkutekstin olevan yliluonnollinen ja tarkka.
Aiheesta löydät lisää netistä.- Anonyymi00016
Ei niitä puheita kukaan kirjannut mihinkään ylös heti kun joku puhui jotakin.
-92 köönnös on rehellinen, siellä paljastetaan Kreikkalaisten käännökseen tehtyjä lisäyksiä..
Jeesuksen ja Markuksen suuhun on laitettu karmeita valheita satojen vuosien perästä.
Koko Markuksen lopun "lähetyskäsky" (myrkynjuonnit, käärmeillä pistämiset, ei haittaa mitään kun vaan uskotaan ja kastetaan ja ojennellaan käsiä ihmisten päälle).... on tuntemattoman henkilön vuodatusta, mikä on sinne riitaisassa kirkolliskokuksessa lisätty ajan hengen mukaisesti.
Asiasta on varoitus -92 käännöksen kohdassa Mark.16:9, siksi sitä käännöstä vihataan, koska monet eksytykset perustuvat juurikin noihin lisäyksiin.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.] - Anonyymi00018
Numeroista ja taivaan merkeistä ennustaminen on okkultismia.
- Anonyymi00031
Numeriikka on täyttä hölynpölyä!
Se on todistettu moneen kertaan.
- Anonyymi00019
Markushan oli paikalla kun Jeesus sanoi viimeiset sanat maan päällä ennen taivaaseen nousemistaan. Ei hän sen jälkeen mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00020
".... Tuo kansa on perin juurin
Röyhkeä ja väärämielinen.
Mutta vanhurskas saa elää,
Kun hän pysyy uskollisena."
Habakuk 2:4
"... Herra on pyhässä temppelissään,
Hänen edessään vaietkoon koko maa!"
2:20
Jokaisesta turhasta SANASTA IHMINEN JOUTUU TEKEMÄÄN TILIN TUOMIOPÄIVÄNÄ.....
Mutta te saatte voiman kun Pyhä Henki tulee teihin ja te olette
Minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa
Ja maan ääriin saakka.
Mä oon tunkeutunut vuoden 2013 heinäkuusta lähtien kohden Jumalan valtakuntaa. Mutta nyt olen ajattelemassa että Tuomiopäivä on jo totta. On aika olla hiljaa ja toistaa vain Raamatun evankeliumi. Presidentti Putin on kolmannesta maailmansodasta puhunut kai. Onko tuo puhe merkki Tuomiopäivästä vai ei.- Anonyymi00023
Joh. 20:22
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.
Jeesus antoi puhaltamalla suustaan maan päällä sen oikean oman Pyhän Hengen lahjan (=Totuuden Henki) vain omille Karitsan apostoleilleen. Nykyään on vaikea enää löytää oikeata Totuuden Henkeä yhtään mistään. Piraativersioita on sitäkin enemmän liikkeellä. Jakeiden varastajia kyllä on paljon.
Laul. l. 2:15
Muut: Auttakaa meitä, ottakaa kiinni ketut, ketunpojat, jotka turmelevat viinitarhat!
- Anonyymi00021
Jenkkilahkot käyttää tehokasta uskoon käännyttämistä ja julistamissaan ns. "mielenhallintatekniikoita", joita he kutsuvat uskoon tulemisen autuuttavaksi vaikutukseksi.
- Anonyymi00022
Lahkolaisille se "pelastus" on pelkkä psykologinen ilmiö.
- Anonyymi00024
Tämä on nykyaikaa.
Lait, käskyt, profeetat ja tekojen merkitys kumotaan ja kuopataan.
Agressiivista JULISTAMISTA seuraa VÄKISIN TUNKEUTUMINEN sisälle Jumalan valtakuntaan omilla uskoratkaisuilla.
Luuk. 16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien JULISTETAAN Jumalan valtakuntaa JA JOKAINEN TUNKEUTUU SINNE VÄKISIN. - Anonyymi00026
Se on kyllä totta, että ei pelkkä herjaaminen pelasta.
- Anonyymi00027
Et.Korean maailman suurimman Jenkkilahkon pastori Cho oli niin taitava julistaja ja ihmisten manipuloija, että hän sai köyhätkin antamaan kaiken omaisuutensa hallitsemalleen uskolahkolle lupaamalla kaikenlaisia siunausia ja taivaspaikkoja.
Nyt tyyppi oi kuulemma saanut 4v vankeutta tekemisistään. - Anonyymi00028
Kiihkolahkoissa pastorit ja muut agitaattorit käyttävät erilaisia mielenhallintatekniikoita ihmisen sitomiseksi lahkoon.
- Anonyymi00032
Cho yhdisti Jeesuksen opetuksia ja lisäsi niihen Jenkkilän oppeja, kuten manifeestaation, affirmaation ja suggestion hyväksikäytön, niin johan alkoi tulla uusia jäseniä seurakuntaan.
- Anonyymi00033
Jaak.2
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.
Ei pelkkä uskominen synnytä ihmistä vedestä ja Hengestä. Uskominen on psykologinen ilmiö. - Anonyymi00034
Ensin pitää saada sydän puhdistettua synneistä ja perisynnin kirous poistetuksi ja vasta sitten kasteessa lahjaksi saatu Pyhä Henki tekee ihmisestä oikean kristityn.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00035
1. Joh. 5:8
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
Mitään irtohenkiä ei pidä lahkoissa ottaa vastaan "Jeesuksina", mitä konstia ne eksyttäjät käyttävät.
Kun valehtelevat sinulle, että nyt sinä olet ottanut sen "Jeesuksen" vastaan.....
Jeesus: "Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut;
menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
- Anonyymi00036
Saastaisen kasteen lisäksi vaaditaan herjoja ja samaa riekkumista
Siinä tekoja.- Anonyymi00037
Kristittyjen lapsien saama pyhä kaste ei ole mikään saastainen, vaan pyhä kaste; Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen, Kristuksen verensuojaan.
- Anonyymi00038
Helluntailaiset pilkkaavat kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen erilaisilla rumilla nimityksillä. Heille Kolmiyhteinen Jumala on "saatana".
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi00039
Parhami ja Olseni teki pikkupojille niitä mikve-pesuja lihan saastaan pesemiseksi.
Siinä kyse ei ole Kristillisestä kasteesta ollenkaan, kuten annetaan ymmärtää. - Anonyymi00040
Jos itse korostetaan miten saastaisesta elämästä ei luovuta, niin mitä pyhää siinä on?
Ei silloin luovuta herjaamisestakaan.- Anonyymi00041
Oma kehu haisee, kun ihmiset kehuvat omia hurskastelujaan.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Oma kehu haisee, kun ihmiset kehuvat omia hurskastelujaan.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Oletko koskaan kuullut lahkosaarnaajan suusta tuota Raamatun ikuista totuutta?
"teidät pelastaa nyt kaste" (1. Piet. 3:21)
Lahkolaiset antaa kasteelle ja ehtoolliselle täysin väärän ja kieron merkityksen.
Siksi uskonlahkot pitää kiertää kaukaa. - Anonyymi00044
Siinähän sanotaan, että pelastusta ei tuo saastaisesta elämästä luopuminen, vaan Jumala pelastaa syntisen ihmisen kasteessa Kristuksen sovintoveren tähden.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Unohda ne Ellenin valheelliset opit. Saatanan enkelit tekeytyvät "whiten" enkeleiksi, valkeuden enkeleiksi ja jeesukseksi.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi00043
Villitsevän hurmoshengen vastaanottaminen uskonlahkossa ei ole mikään Jeesuksen vastaanottaminen pelastajana, kuten he sinulle valehtelevat.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja - Anonyymi00045
Älä mene hurmoslahkoihin hillumaan heidän tahtiinsa.
Hes. 13:20
Sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Minä käyn käsiksi teidän taikasiteisiinne, joilla olette pyydystäneet sieluja niinkuin lintuja, ja revin ne teidän käsivarsistanne ja lasken ne sielut irti-sielut, jotka te olette pyydystäneet-niinkuin linnut.- Anonyymi00046
Kitarakuorot soittaa ja seireenit laulaa taivaslauluja, kultaisista kaduista ja helmiporteista ja ovella kerberokset heittää uteliaita ihmisiä sisälle käännytettäväksi.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 7:15
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
- Anonyymi00047
Hurmoslahkoissa, kuten helluntailaisuudessa opetetaan ns. auktoriteettioppia. Heillä on kuulemma valta käskeä Pyhää Henkeä tekemään milloin mitäkin.
- Anonyymi00048
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
- Anonyymi00049
Saatana oli taivaan ylienkeli, musikaalinen, osasi kaikki kieliä, oli taivaan ylistyskuoron johtaja.
Virittelee nytkin niitä ylistyskuoroja uskonlahkoissa, tosin itsensä ylistämiseksi.
Älä mene lahkoon villitsevien hurmoshenkien houkuttelemana. - Anonyymi00050
Lahkolaisuus ja hurmoshenkisyys kiinnostaa kovasti tämän ajan ihmisiä.
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.- Anonyymi00051
Ihmisten käännyttämiseksi harhaoppisen lahkon uskoon käytetään kaikki konstit hyväksi, kaikki on luvallista.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskooon.
- Anonyymi00052
Harhaoppisen uskonlahkon tunnistaa siitä, että ne kieltää Kolmiyhteisen Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
Lahkolaiset eivät tee koskaan kädellään ristinmerkkiä, koska siinä tunnustetaan Kolmiyhteinen Jumala.
Harhaoppiset Jenkkilahkot kieltävät monet ihan keskeiset Raamatun totuudet, kuten syntiinlankeemuksen aiheuttaman perisynnin ja sen että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntiongelmaan.
Älä mene hurmoslahkoihin eksytettäväksi pois totuuden tieltä.- Anonyymi00053
Raamatun mukaan syntiinlankeemus teki kaikista ihmisistä syntisiä heti syntiseen Aadamin sukuun sikiämisen hetkestä alkaen. Perisynnissä kyse ei ole pelkästä taipumuksesta tehdä syntiä joskus myöhemmin, kuten asia usein kieroon vääännetään.
Room.5:19
"Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä." - Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
Raamatun mukaan syntiinlankeemus teki kaikista ihmisistä syntisiä heti syntiseen Aadamin sukuun sikiämisen hetkestä alkaen. Perisynnissä kyse ei ole pelkästä taipumuksesta tehdä syntiä joskus myöhemmin, kuten asia usein kieroon vääännetään.
Room.5:19
"Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä."Miksi Herra Sebaot teki ihmisestä vajavaisen, vaikka kaikkitietävänä tiesi jo ennakkoon tämän tulevan lankeamaan Hänen luomansa Lucifer/Saatanan houkutuksiin?
- Anonyymi00054
Tätäkään aloitusta ei olisi tehty jos se Jeesukseksi mainittu olisi lunastanut lupauksensa tulla pian takaisin maan päälle tuomitsemaan ihmiset, tämän pitäessä hänen mukaansa tapahtua vieläpä osan kuulijoistaan henkeä huokuessa.
Vaan onko miestä näkynyt tuomarin virassaan?
Ei ole, petkuhuiputtaja.
Matteus 16:27-28
"27Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."- Anonyymi00056
Jeesus itse opettaa, ettei tiedä paluunsa ajankohtaa, ei enkelit eikä profeetat, vaan Isä yksin.
- Anonyymi00057
Kreikkalaisille on tehty katteettomia lupauksia Jeesuksen nopeasta paluusta, jotka löytyvät UT:sta, mikä on kirjoitettu heidän käännyttämiseksi kreikan kielellä. UT on jo täynnä tulkintaa.
Jeesus ja hänen kanssaan kulkeneet oikeat apostolit eivät puhuneet krekkaa, vaan omaa äidinkieltään arameankielen galilean murretta.- Anonyymi00058
Raamatussa on varoituksia Kreikkalaisten omaksumasta evankeliumista, se ei enää täsmää Jeesuksen alkuperäisiin opetuksiin. Lännestä tulevalla vuohipukilla tarkoitetaan kreikan kielistä evankeliumia.
Dan. 8:5
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.
21 Vuohipukki on Kreikan valtakunta, ja suuri sarvi sen otsassa on valtakunnan ensimmäinen kuningas.
- Anonyymi00059
Kaikki on perisyntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun, sanoo Raamattu.
Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.
Perisynnin vuoksi sieltä ei niitä löytynyt, vaikka pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.- Anonyymi00060
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Kaste on portti sisälle Jumalan valtakuntaan, pois tästä maailmasta. - Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Kaste on portti sisälle Jumalan valtakuntaan, pois tästä maailmasta.Joh. 10:1
"Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo. - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Joh. 10:1
"Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo.Kaste on pelastus ja portii sisälle Jumalan valtakuntaan, kuten Raamatun sana todistaa.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Kaste on pelastus ja portii sisälle Jumalan valtakuntaan, kuten Raamatun sana todistaa.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta. Siksi se totuus halutaan salata.
- Anonyymi00064
Luuk. 18:34
Mutta he eivät ymmärtäneet tästä mitään, ja tämä puhe oli heiltä niin salattu, etteivät he käsittäneet, mitä sanottiin.
Jes. 29:11
Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu", - Anonyymi00065
Kaste on se pelastus ja portti, josta ihmisen on mentävä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.
Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.
απεκριθη ο ιησους αμην αμην λεγω σοι εαν μη τις γεννηθη εξ υδατος και πνευματος ου δυναται εισελθειν εις την βασιλειαν του θεου
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.
His disciples said unto him, Lo, now speakest thou plainly, and speakest no proverb.
His disciples said unto him, Lo, now speakest thou plainly, and speakest no proverb. - Anonyymi00066
Jeesuksen käyttämä alkuperäinen sana "vesi" tarkoittaa tavallista vettä, mistä maailma on alunperin luotu Jumalan sanan ja Pyhän Hengen avulla.
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
υδωρ
hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.
5204
Sanan tausta
Sanaluokka
from the base of 5205
subst. (neut.)
King James Version käännökset sanasta
AV-water 79
Merkitys
1) water
1a) of water in rivers, in fountains, in pools
1b) of the water of the deluge
1c) of water in any of the earth's repositories
1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted
1e) of the waves of the sea - Anonyymi00067
Syntiinlankeemuksessa täydelliseksi ja ikuisesti eläväksi luotu ihminen kuoli hengellisesti.
Kasteessa Jumala joutuu luomaan koko ihmisen uudeksi vedestä ja Hengestä, jotta ihminen voi nousta fyysisessä muodossa sisälle Jumalan valtakuntaan ikuisesti eläväksi sieluksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän521053Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll21990Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl514833- 49801
- 45712
- 37649
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181595Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan60583Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560