Huolestuneena joskus luin tätä palstaa,silloin vielä minulla oli työpaikka kauhistelin miten työvoimavirkailijat voivat käyttäytyä työtöntä kohtaan.
Tällä hetkellä olen nyt itse työttömänä,luvattiin töitä koko kevään ajan kun määräikainen työsopimukseni oli loppumassa.
Mutta työ annettiin vakituiselle työntekijälle hänen tunnit toisessa paikassa vähenivät,mikä on ihan oikein.
Minulla ei ollut mahdollista mennä ilman ajokorttia mennä tämän vakituisen työpaikkaan.
Alkuhaastattelu oli työvoimatoimistossa virkailija vaikutti mukavalta,hän otti huomioon tilanteeni ei ole ajokorttia jne.
Mutta siihen se loppui kotona luin omat tietoni työmarkkina torilta seuraavana päivänä.
Mitään ei oltu puhuttu jostain tehokurssista työnhakuun,ei palkkatuki mahdollisuuksiata.
Otin yhteyttä kyseiseen virkailijaan hän totes kyllä minä näistä mahdollisuuksista kerroin,sanoin et ole sanallakaa maininnut.
Sanoin pitääkö tapaamiset nauhoittaa koska nyt minun pitää osallistua kurssille mistä en tiennyt mitään.
Hän sanoi no toki voit keskustella oma valmentasi kanssa,otin häneen yhteyttä
hän sanoi ei tarvitse koska kurssi on jo täynnä.
Sairasta toimintaa ja kiitos oliko Marinin hallitus joka keksi työttömien kiusaksi hakea työpaikkoja mitä ei ole.
Täällä missä minä asun oli aamulla 42 avointa työpaikkaa työmarkkinatorilla,toki on
Duunitorit jne.
Minä en ole halunnut jäädä työttömäksi olen koko ikäni tehnyt töitä,ja nyt kun ikää on yli 50 vuotta voitte kuvitella miten pieni mahdollisuus on töitä löytää.
Toivon että jotain vielä tulen saamaan ,ei tarvitsisi olla missän tekemisessä työvoimatoimiston kanssa.
Hyvää kesää kaikille ja toivotan voimia jaksamiseen.
Miksi työtöntä syytetään
6
108
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sipilä alunperin keksi aktiivimallin. Marin muutti sitä, että pitää hakea 4 paikkaa/kk. Joka on ihan turha. Ymmärrän toki, että joidenkin milestä pitäisi hakea ja tehdä töitä, mutta milläs niitä teet kun ei kukaan "huoli mihinkään" Ainoa mihin huolitaan on jokin 9€/päivä työkokielu ja kun se päätyyy ei taaskaan huolita mihinkään
- Anonyymi00002
Sitten Sipilä itse jäi ennenaikaiselle eläkeelle. Hänellä olisi ollut vielä työvuosia ennen eduskunasta lopettamista.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Sitten Sipilä itse jäi ennenaikaiselle eläkeelle. Hänellä olisi ollut vielä työvuosia ennen eduskunasta lopettamista.
Hän ymmärtäisi paremmin työttömien taloudellisen aseman, jos ei saisi sopeutumiseläkettä.
- Anonyymi00006
Marin oikeasti helpotti työttömien elämää, kun sen ajan hallitus määritti vain 4 paikan hakua/kk, vaikka aiemmin on työttömän pitänyt hakea sitä työtä joka päivä!!!
Tuo 9€/pv on ymmärretty totaalisen väärin kuten olettaa sopikin kun kyseessä duunarityötön joka tottunut ainoastaan yksinkertaisiin asioihin!...
Kyseinen 9€/pv antaa mahdollisuuden hakea itse sitä omaa mieleistä työkokeilua, mutta ei ole siitä työstä vielä tietoinen mitä se oikeasti on! Kun sellaisen kokeilujakson tehnyt niin tietää ja voi arvioida oliko kokemus ok ja voi täten hakeutua sen alan koulutukseen kohti sitä työtä!
9€/ pv kohteet EIVÄT ole mitään ammattikouluja jossa valmistutaan ammattiin ja päästään samalla töihin kun joku kk oltu siinä kokeilussa!
Mikä siinä niin vaikea ymmärtää ja kyseessä aikuiset ihmiset eikä lapset? Huh, huh!
- Anonyymi00003
Kiitos. Palkkatukea saa vasta 2 vuoden työttömyyden jälkeen. Työnhakurssi on hyvä juttu. Kyllä 50-kymppisenä saa ihan hyvin töitä, varsinkin kun on tuoretta työhistoriaa.
- Anonyymi00004
Kuvittelet syytöksiä! Oma moka uskoa kaikkia juttuja ja alkaa sen pohjalta tekemään asiasta novellia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751209
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t231551- 51529
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510