miksi jumala antaa pahan tapahtua

Anonyymi-ap

Jumala ei ole se, joka antaa pahan tapahtua, vaan ihminen on se, joka on varastanut vallan ja käyttää sitä pahaan.

45

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      palauttakaa varastetut rahat

    • Anonyymi00002

      Niin ei Jumala ammu tyttökouluun ohjuksia eikä käytä fosforia ammuksissa.

      Ihminensen tekee.

      • Anonyymi00007

        kun uskoo synnit raamatun vastaisesti anteeksi kaikki on mahdollista


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        kun uskoo synnit raamatun vastaisesti anteeksi kaikki on mahdollista

        Jeesuksen sovitus meidän puolestamme ja aloittaa uusi elämä Häntä rukoillen ja etsimään Hänen tahtoaan kaikkiin valintoihini mitä tulee eteemme. Tämä kuuluu Evankeliumiin.
        Ilm. 20:
        11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        Ps. 114:3; Ps. 114:7; Jes. 6:1; Matt. 25:31-46; 2Piet. 3:7; 2Piet. 3:10; 2Piet. 3:12
        12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        2Moos. 32:32; Ps. 62:13; Ps. 69:28-29; Jer. 17:10; Jer. 32:19; Dan. 7:10; Dan. 12:1; Matt. 16:27; Luuk. 10:2; Room. 2:6; Room. 14:12; 2Kor. 5:10; Gal. 6:7-8; Fil. 4:3; Ilm. 2:23; Ilm. 3:5; Ilm. 13:8; Ilm. 21:27; Ilm. 22:12


    • Anonyymi00003

      Eikä Jumala herjaa amerika homoja, ei Paavalia eikä keksi muutakaan vatipäisyyttä.

      Ihminen sen tekee.

      • Anonyymi00004

        eikä tee parannusta


    • Anonyymi00005

      Koska jumala loi pahuuden ja on itse vahingoniloinen sadisti, jos raamattua yhtään uskomme.

      • Anonyymi00009

        kristityt on siihen syyllisiä


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        kristityt on siihen syyllisiä

        Juutalaiset sen jumalan kehitti. Lehtolapsikultilla on siitä vain kopio, tosin yhtä narsistinen ja vittumainen.


    • Anonyymi00006

      Juutalaisten jumalalle on ihan sama mitä eurooppalaiset puuhailee.

      • Anonyymi00010

        ne tykkää lapsista


    • Anonyymi00008

      Kaikkitietävä Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka tiesi tästä tulevan vastustajansa ja vajavaiseksi luomansa ihmisen syntiin houkuttajan, joten vastuu Saatanan olemassaolosta ja vallasta maan päällä on yksinomaan Herra Sebaotin, joka niin halutessaan olisi koska vain voinut lakkauttaa Saatanan vallan.
      Vai sanooko joku, että Herra Sebaot ei olekaan kaikkitietävä, eikä tiennyt Luciferia luodessaan millainen tästä tulee?

      • Anonyymi00013

        Kuulostaa ihan Pokemon-tarinoilta.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Kuulostaa ihan Pokemon-tarinoilta.

        Sanos muuta. Mutta noinhan se Raamatun tarina menee ja kun uskonharhaisille näyttää tuon, he huutavat naama punaisena jotta ihan on ihmisen oma vika kun haksahti Saatanan kolttosiin.


    • Anonyymi00011

      Jumala sallii vastoinkäymisiä!

      • Anonyymi00014

        Miksi syyttää Jumalaa koettelemuksista, kun pahuuden aiheuttajina /tekijöinä ovat itse pirun ojauksessa olevat uskovaisiksi tekeytyvät ihmiset.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Miksi syyttää Jumalaa koettelemuksista, kun pahuuden aiheuttajina /tekijöinä ovat itse pirun ojauksessa olevat uskovaisiksi tekeytyvät ihmiset.

        Ei ihmisellä ole asiassa syyllisen roolia vaan uhrin, kun Jumala iskee sairaudella syytöntä ihmistä.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Ei ihmisellä ole asiassa syyllisen roolia vaan uhrin, kun Jumala iskee sairaudella syytöntä ihmistä.

        Sairaus nyt ei ole ainoa "koettelemus" eikä sairaus liity kaikkiin koettelemuksiin mitenkään.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Sairaus nyt ei ole ainoa "koettelemus" eikä sairaus liity kaikkiin koettelemuksiin mitenkään.

        No kyllä se on monelle suurikin vaiva ja suru, kipu ja koettelemus. Nimenomaan sairaudet. Jopa synnynnäiset. Ja kaikki Jumalan syytä. Ei ihmisten.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Miksi syyttää Jumalaa koettelemuksista, kun pahuuden aiheuttajina /tekijöinä ovat itse pirun ojauksessa olevat uskovaisiksi tekeytyvät ihmiset.

        Herra Sebaot loi Lucifer/Saatanan ja sallii tämän vallan.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Sairaus nyt ei ole ainoa "koettelemus" eikä sairaus liity kaikkiin koettelemuksiin mitenkään.

        Annala esimerkiksi "koettelemus" jonka joku ihminen ja ihan tahallaan toiselle luo.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        No kyllä se on monelle suurikin vaiva ja suru, kipu ja koettelemus. Nimenomaan sairaudet. Jopa synnynnäiset. Ja kaikki Jumalan syytä. Ei ihmisten.

        Näinhän Jumala vetää puoleensa ja se on suurta rakkautta se!


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Näinhän Jumala vetää puoleensa ja se on suurta rakkautta se!

        jaa että kiduttamalla ihmistä hän vetää tätä puoleensa?


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Annala esimerkiksi "koettelemus" jonka joku ihminen ja ihan tahallaan toiselle luo.

        Minulla on elävä esimerkki, joka tulisi tutkia rikoksena. En nyt juuri lsita sitä tähän, on jossain tällä palstalla.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        jaa että kiduttamalla ihmistä hän vetää tätä puoleensa?

        Juuri näin!


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Ei ihmisellä ole asiassa syyllisen roolia vaan uhrin, kun Jumala iskee sairaudella syytöntä ihmistä.

        Syytöntä??


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Annala esimerkiksi "koettelemus" jonka joku ihminen ja ihan tahallaan toiselle luo.

        "Annala esimerkiksi "koettelemus" jonka joku ihminen ja ihan tahallaan toiselle luo."

        Päivämiehessä 17.6.2026 oli todella hyvä kolumni/ Sanojen valtava voima.

        "Eletty elämä vaikuttaa siihen miten eri tilanteet koemme.
        Jotta pystyisimme ymmärtämään toistemme kokemuksia, tarvitsrmme sanoja. Ylipäätään, jotta voimme elä toistemme kanssa, tarvitsemme niitä."

        Kateellisten mykkähoitajien uskon tolmintamalleja hyväksi käyttäen valitsemansa kohteen sielunhoidoksi maalaama hirvittävä kiusaaminen "sillä jollakin", mikä sanaton syy perustui nimenomaan hoitajien omiin elämän kokemuksiin ja kokemustaustaan, on ihan tahallaan toiselle luotu koettelemus.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        "Annala esimerkiksi "koettelemus" jonka joku ihminen ja ihan tahallaan toiselle luo."

        Päivämiehessä 17.6.2026 oli todella hyvä kolumni/ Sanojen valtava voima.

        "Eletty elämä vaikuttaa siihen miten eri tilanteet koemme.
        Jotta pystyisimme ymmärtämään toistemme kokemuksia, tarvitsrmme sanoja. Ylipäätään, jotta voimme elä toistemme kanssa, tarvitsemme niitä."

        Kateellisten mykkähoitajien uskon tolmintamalleja hyväksi käyttäen valitsemansa kohteen sielunhoidoksi maalaama hirvittävä kiusaaminen "sillä jollakin", mikä sanaton syy perustui nimenomaan hoitajien omiin elämän kokemuksiin ja kokemustaustaan, on ihan tahallaan toiselle luotu koettelemus.

        Hyvä kolumni/Sanojen valtava voima.


    • Anonyymi00015

      Jumalan sallimukset, siunaukset ja teot tarkoittavat karmanlain toteutumista.

    • Anonyymi00016

      Kyllä Jumala antaa pahan tapahtua nimenomaan näin. Kun väittää olevansa kaikkivoipa, on otettava vastuu tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.

      • Anonyymi00022

        Ja kaikkitietävänä Herra Sebaotilla on vielä suurempi vastuu teoistaan sillä hän tietää ennakolta niiden vaikutukset.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Ja kaikkitietävänä Herra Sebaotilla on vielä suurempi vastuu teoistaan sillä hän tietää ennakolta niiden vaikutukset.

        Niin. Sekin vielä. Ei ole Jumala ollut etiikan luennoilla hereillä.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Niin. Sekin vielä. Ei ole Jumala ollut etiikan luennoilla hereillä.

        Miksi tosiaan antaa ihmisten herjata, vielä uskovien toisiaan.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Miksi tosiaan antaa ihmisten herjata, vielä uskovien toisiaan.

        Ei vaikkapa koulun rehtori saa jättää asiaa kuntoon hoitamatta nähdessään koulukiusaamista tapahtuvan. Sellainen olisi virkarikos ja heitteille jättö. Laiminlyönti.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Ei vaikkapa koulun rehtori saa jättää asiaa kuntoon hoitamatta nähdessään koulukiusaamista tapahtuvan. Sellainen olisi virkarikos ja heitteille jättö. Laiminlyönti.

        Uskovilla on merkki oikeasta ja palavasta uskosta.

        Tai niin jotkut kuvittelevat vaikka ei Raamattu sitä tue eikä siihen johdata.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Uskovilla on merkki oikeasta ja palavasta uskosta.

        Tai niin jotkut kuvittelevat vaikka ei Raamattu sitä tue eikä siihen johdata.

        "uskoa"mihin? Vanhoillislestadiolaisuuteen.


    • Anonyymi00035

      Kyllä Jumala ’pysäyttää’ välillä!

      • Anonyymi00036

        Voisi pitää luomistaan hyvää huolta jos kerran on kaikkivoipa.


    • Anonyymi00037

      Jumala sallii pahan esim. siksi että sallii muiden puhuvan pahaa että näkee ketkä kestävät koetuksen. Niin vatipäisyys tulee esille, jos ei pysy Kristuksen rakkaudessa vaikka muita riivaa paholainen.

      • Anonyymi00042

        Jumalaa ei tule syyttää, sillä perusteella, että sallisi muiden puhuvan pahaa jostakin. Pahan puhujat/ juoruilijat ovat itse "perkeleen asialla".


    • SRK-jumalanvaltakunta on Pahan Valtakunta.☠️👎

    • Anonyymi00039

      Jumala sallii pahan siksi, että ihmisten silmät avautuisivat!

      • Anonyymi00040

        Jumala antaa pahan tapahtua, että ihmiset toimisivat pahaa vastaan.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Jumala antaa pahan tapahtua, että ihmiset toimisivat pahaa vastaan.

        Jumala on laittanut meidät ihmiset toimimaan tänne, eikä sivusta katsomaan.


    • Anonyymi00043

      Suvaitkaa pahan tehdä tekosensa viime töinään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe