Jumala ei ole se, joka antaa pahan tapahtua, vaan ihminen on se, joka on varastanut vallan ja käyttää sitä pahaan.
miksi jumala antaa pahan tapahtua
45
162
Vastaukset
- Anonyymi00001
palauttakaa varastetut rahat
- Anonyymi00002
Niin ei Jumala ammu tyttökouluun ohjuksia eikä käytä fosforia ammuksissa.
Ihminensen tekee.- Anonyymi00007
kun uskoo synnit raamatun vastaisesti anteeksi kaikki on mahdollista
- Anonyymi00044
Anonyymi00007 kirjoitti:
kun uskoo synnit raamatun vastaisesti anteeksi kaikki on mahdollista
Jeesuksen sovitus meidän puolestamme ja aloittaa uusi elämä Häntä rukoillen ja etsimään Hänen tahtoaan kaikkiin valintoihini mitä tulee eteemme. Tämä kuuluu Evankeliumiin.
Ilm. 20:
11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
Ps. 114:3; Ps. 114:7; Jes. 6:1; Matt. 25:31-46; 2Piet. 3:7; 2Piet. 3:10; 2Piet. 3:12
12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
2Moos. 32:32; Ps. 62:13; Ps. 69:28-29; Jer. 17:10; Jer. 32:19; Dan. 7:10; Dan. 12:1; Matt. 16:27; Luuk. 10:2; Room. 2:6; Room. 14:12; 2Kor. 5:10; Gal. 6:7-8; Fil. 4:3; Ilm. 2:23; Ilm. 3:5; Ilm. 13:8; Ilm. 21:27; Ilm. 22:12
- Anonyymi00003
Eikä Jumala herjaa amerika homoja, ei Paavalia eikä keksi muutakaan vatipäisyyttä.
Ihminen sen tekee.- Anonyymi00004
eikä tee parannusta
- Anonyymi00005
Koska jumala loi pahuuden ja on itse vahingoniloinen sadisti, jos raamattua yhtään uskomme.
- Anonyymi00009
kristityt on siihen syyllisiä
- Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
kristityt on siihen syyllisiä
Juutalaiset sen jumalan kehitti. Lehtolapsikultilla on siitä vain kopio, tosin yhtä narsistinen ja vittumainen.
- Anonyymi00006
Juutalaisten jumalalle on ihan sama mitä eurooppalaiset puuhailee.
- Anonyymi00010
ne tykkää lapsista
- Anonyymi00008
Kaikkitietävä Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka tiesi tästä tulevan vastustajansa ja vajavaiseksi luomansa ihmisen syntiin houkuttajan, joten vastuu Saatanan olemassaolosta ja vallasta maan päällä on yksinomaan Herra Sebaotin, joka niin halutessaan olisi koska vain voinut lakkauttaa Saatanan vallan.
Vai sanooko joku, että Herra Sebaot ei olekaan kaikkitietävä, eikä tiennyt Luciferia luodessaan millainen tästä tulee?- Anonyymi00013
Kuulostaa ihan Pokemon-tarinoilta.
- Anonyymi00020
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kuulostaa ihan Pokemon-tarinoilta.
Sanos muuta. Mutta noinhan se Raamatun tarina menee ja kun uskonharhaisille näyttää tuon, he huutavat naama punaisena jotta ihan on ihmisen oma vika kun haksahti Saatanan kolttosiin.
- Anonyymi00011
Jumala sallii vastoinkäymisiä!
- Anonyymi00014
Miksi syyttää Jumalaa koettelemuksista, kun pahuuden aiheuttajina /tekijöinä ovat itse pirun ojauksessa olevat uskovaisiksi tekeytyvät ihmiset.
- Anonyymi00017
Anonyymi00014 kirjoitti:
Miksi syyttää Jumalaa koettelemuksista, kun pahuuden aiheuttajina /tekijöinä ovat itse pirun ojauksessa olevat uskovaisiksi tekeytyvät ihmiset.
Ei ihmisellä ole asiassa syyllisen roolia vaan uhrin, kun Jumala iskee sairaudella syytöntä ihmistä.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei ihmisellä ole asiassa syyllisen roolia vaan uhrin, kun Jumala iskee sairaudella syytöntä ihmistä.
Sairaus nyt ei ole ainoa "koettelemus" eikä sairaus liity kaikkiin koettelemuksiin mitenkään.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Sairaus nyt ei ole ainoa "koettelemus" eikä sairaus liity kaikkiin koettelemuksiin mitenkään.
No kyllä se on monelle suurikin vaiva ja suru, kipu ja koettelemus. Nimenomaan sairaudet. Jopa synnynnäiset. Ja kaikki Jumalan syytä. Ei ihmisten.
- Anonyymi00021
Anonyymi00014 kirjoitti:
Miksi syyttää Jumalaa koettelemuksista, kun pahuuden aiheuttajina /tekijöinä ovat itse pirun ojauksessa olevat uskovaisiksi tekeytyvät ihmiset.
Herra Sebaot loi Lucifer/Saatanan ja sallii tämän vallan.
- Anonyymi00024
Anonyymi00018 kirjoitti:
Sairaus nyt ei ole ainoa "koettelemus" eikä sairaus liity kaikkiin koettelemuksiin mitenkään.
Annala esimerkiksi "koettelemus" jonka joku ihminen ja ihan tahallaan toiselle luo.
- Anonyymi00029
Anonyymi00019 kirjoitti:
No kyllä se on monelle suurikin vaiva ja suru, kipu ja koettelemus. Nimenomaan sairaudet. Jopa synnynnäiset. Ja kaikki Jumalan syytä. Ei ihmisten.
Näinhän Jumala vetää puoleensa ja se on suurta rakkautta se!
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Näinhän Jumala vetää puoleensa ja se on suurta rakkautta se!
jaa että kiduttamalla ihmistä hän vetää tätä puoleensa?
- Anonyymi00031
Anonyymi00024 kirjoitti:
Annala esimerkiksi "koettelemus" jonka joku ihminen ja ihan tahallaan toiselle luo.
Minulla on elävä esimerkki, joka tulisi tutkia rikoksena. En nyt juuri lsita sitä tähän, on jossain tällä palstalla.
- Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
jaa että kiduttamalla ihmistä hän vetää tätä puoleensa?
Juuri näin!
- Anonyymi00033
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ei ihmisellä ole asiassa syyllisen roolia vaan uhrin, kun Jumala iskee sairaudella syytöntä ihmistä.
Syytöntä??
- Anonyymi00034
Anonyymi00024 kirjoitti:
Annala esimerkiksi "koettelemus" jonka joku ihminen ja ihan tahallaan toiselle luo.
"Annala esimerkiksi "koettelemus" jonka joku ihminen ja ihan tahallaan toiselle luo."
Päivämiehessä 17.6.2026 oli todella hyvä kolumni/ Sanojen valtava voima.
"Eletty elämä vaikuttaa siihen miten eri tilanteet koemme.
Jotta pystyisimme ymmärtämään toistemme kokemuksia, tarvitsrmme sanoja. Ylipäätään, jotta voimme elä toistemme kanssa, tarvitsemme niitä."
Kateellisten mykkähoitajien uskon tolmintamalleja hyväksi käyttäen valitsemansa kohteen sielunhoidoksi maalaama hirvittävä kiusaaminen "sillä jollakin", mikä sanaton syy perustui nimenomaan hoitajien omiin elämän kokemuksiin ja kokemustaustaan, on ihan tahallaan toiselle luotu koettelemus. - Anonyymi00038
Anonyymi00034 kirjoitti:
"Annala esimerkiksi "koettelemus" jonka joku ihminen ja ihan tahallaan toiselle luo."
Päivämiehessä 17.6.2026 oli todella hyvä kolumni/ Sanojen valtava voima.
"Eletty elämä vaikuttaa siihen miten eri tilanteet koemme.
Jotta pystyisimme ymmärtämään toistemme kokemuksia, tarvitsrmme sanoja. Ylipäätään, jotta voimme elä toistemme kanssa, tarvitsemme niitä."
Kateellisten mykkähoitajien uskon tolmintamalleja hyväksi käyttäen valitsemansa kohteen sielunhoidoksi maalaama hirvittävä kiusaaminen "sillä jollakin", mikä sanaton syy perustui nimenomaan hoitajien omiin elämän kokemuksiin ja kokemustaustaan, on ihan tahallaan toiselle luotu koettelemus.Hyvä kolumni/Sanojen valtava voima.
- Anonyymi00015
Jumalan sallimukset, siunaukset ja teot tarkoittavat karmanlain toteutumista.
- Anonyymi00016
Kyllä Jumala antaa pahan tapahtua nimenomaan näin. Kun väittää olevansa kaikkivoipa, on otettava vastuu tekemisistään ja tekemättä jättämisistään.
- Anonyymi00022
Ja kaikkitietävänä Herra Sebaotilla on vielä suurempi vastuu teoistaan sillä hän tietää ennakolta niiden vaikutukset.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ja kaikkitietävänä Herra Sebaotilla on vielä suurempi vastuu teoistaan sillä hän tietää ennakolta niiden vaikutukset.
Niin. Sekin vielä. Ei ole Jumala ollut etiikan luennoilla hereillä.
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Niin. Sekin vielä. Ei ole Jumala ollut etiikan luennoilla hereillä.
Miksi tosiaan antaa ihmisten herjata, vielä uskovien toisiaan.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Miksi tosiaan antaa ihmisten herjata, vielä uskovien toisiaan.
Ei vaikkapa koulun rehtori saa jättää asiaa kuntoon hoitamatta nähdessään koulukiusaamista tapahtuvan. Sellainen olisi virkarikos ja heitteille jättö. Laiminlyönti.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ei vaikkapa koulun rehtori saa jättää asiaa kuntoon hoitamatta nähdessään koulukiusaamista tapahtuvan. Sellainen olisi virkarikos ja heitteille jättö. Laiminlyönti.
Uskovilla on merkki oikeasta ja palavasta uskosta.
Tai niin jotkut kuvittelevat vaikka ei Raamattu sitä tue eikä siihen johdata. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Uskovilla on merkki oikeasta ja palavasta uskosta.
Tai niin jotkut kuvittelevat vaikka ei Raamattu sitä tue eikä siihen johdata."uskoa"mihin? Vanhoillislestadiolaisuuteen.
- Anonyymi00035
Kyllä Jumala ’pysäyttää’ välillä!
- Anonyymi00036
Voisi pitää luomistaan hyvää huolta jos kerran on kaikkivoipa.
- Anonyymi00037
Jumala sallii pahan esim. siksi että sallii muiden puhuvan pahaa että näkee ketkä kestävät koetuksen. Niin vatipäisyys tulee esille, jos ei pysy Kristuksen rakkaudessa vaikka muita riivaa paholainen.
- Anonyymi00042
Jumalaa ei tule syyttää, sillä perusteella, että sallisi muiden puhuvan pahaa jostakin. Pahan puhujat/ juoruilijat ovat itse "perkeleen asialla".
SRK-jumalanvaltakunta on Pahan Valtakunta.☠️👎
- Anonyymi00039
Jumala sallii pahan siksi, että ihmisten silmät avautuisivat!
- Anonyymi00040
Jumala antaa pahan tapahtua, että ihmiset toimisivat pahaa vastaan.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Jumala antaa pahan tapahtua, että ihmiset toimisivat pahaa vastaan.
Jumala on laittanut meidät ihmiset toimimaan tänne, eikä sivusta katsomaan.
- Anonyymi00043
Suvaitkaa pahan tehdä tekosensa viime töinään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1331363
- 1011054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25947Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 37683
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140603