Epäluotettava kaveri

Anonyymi-ap

Hei, mulla on kaveri joka lainaa rahaa pieniä summia 10- 25 € yleensä. Tämä kaveri lainasi vuoden alusta 20 € eikä ole maksanut takaisin. Reilu viikko sitten kyseinen henkilö laittoi viestillä, että voisinko lainata hänelle vielä 20- 25 € lisäksi. Sanoi seuraavalla viikolla maksavansa vanhan ja uuden velan, kun lomarahatkin tulevat. Itsellä oli kiireitä ja töitä niin en edes jaksanut vastata viestiin enkä lainannut enempää rahaa. Nyt on toista viikkoa kululut siitä kun kaveri laittoi tämän viestin, eikä ole kyllä maksanut vanhaa velkaansa takaisin vaikka ilmeisesti rahaa on. Olisiko maksanut takaisin jos olisin vielä lisää lainannut. Epäilen kyllä. Katsoin nettipankkiin ja huomasin että pieniä summia olen lainaillut useamman kerran hänelle. Ongelma on vaan etten itse muista onko kaveri maksanut takaisin esimerkiksi käteisellä, niin en kehtaa edes asiasta mainita. Ottaa yleensä yhteyttä jos tarvitsee rahaa tai muuta apua. Ei soittele ja kysy kuulumisia. Saattaa olla puhelu tullut esim työpäivän aikana mihin en ole ymmärrettävästi pystynyt vastaamaan kesken töiden. Kun soitan takaisin niin sanoo tylynä ettei ole enää mitään asiaa(olisi tarvinnut esim. kyytiä johonkin) Tulee todella hyväksikäytetty olo tälläisestä. En taida enää vastata viesteihin on sen verran uuvuttava ihmissuhde..Oli pakko nyt purkaa tämä taakka jonnekin.. Itsellä ei riitä ymmärrys enää tälläiseen

4

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Monesti kokevat itsekkäästi, jos elävät kädestä suuhun, et velkaa ei kiire maksaa takaisin, jos kokee, että sinulla on paremmat varat kuin hänellä? Itse joutunut vääntämään rautalangasta yhdelle asiasta, että niistä sovituista päivistä täytyy pitää kiinni, muuten lainaaminen loppuu?

Lähes aina oli, ettei kaveria tavoittanut niinä päivinä, kun olisi ollut takaisin maksun aika. Hyväksikäytetty olohan siitä syntyy helposti. Älä lainaa, jollet voi luottaa toiseen sovitun mukaan. Maine toisen pankkina kasvaa (hyväksikäytettävänä), jollet osaa pitää puoliasi.

• Anonyymi00002

Laske tuo “hei minulla on ikioma Ottokone” kaveri menemään.
      Tuollaiset hyväksijät ei koskaan muutu, niin kauan kun on hyväksikytettäviä. Sinun ei tarvitse olle se!

• Anonyymi00003

Hän kaiketi tekee vuorotyötä, kun päivällä tarvitsee jotain, esim. kyytiä.

Kirjoituksesta päätellen, hän ei hallitse rahankäyttöään. Jos hän vielä pummaa, tylysti valehtele ettei rahasi riitä kuin nipinnapin seuraavaan tilipäivään.

• Anonyymi00004

Maksa velat, joita ei ole tai kylän kovin Kanksteri tulee ja kovistelee. Myötähäpeät kahdestakin eri syystä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      91
      1487
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1033
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      384
      877
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      156
      859
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      733
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      632
    Aihe