Epäluotettava kaveri

Anonyymi-ap

Hei, mulla on kaveri joka lainaa rahaa pieniä summia 10- 25 € yleensä. Tämä kaveri lainasi vuoden alusta 20 € eikä ole maksanut takaisin. Reilu viikko sitten kyseinen henkilö laittoi viestillä, että voisinko lainata hänelle vielä 20- 25 € lisäksi. Sanoi seuraavalla viikolla maksavansa vanhan ja uuden velan, kun lomarahatkin tulevat. Itsellä oli kiireitä ja töitä niin en edes jaksanut vastata viestiin enkä lainannut enempää rahaa. Nyt on toista viikkoa kululut siitä kun kaveri laittoi tämän viestin, eikä ole kyllä maksanut vanhaa velkaansa takaisin vaikka ilmeisesti rahaa on. Olisiko maksanut takaisin jos olisin vielä lisää lainannut. Epäilen kyllä. Katsoin nettipankkiin ja huomasin että pieniä summia olen lainaillut useamman kerran hänelle. Ongelma on vaan etten itse muista onko kaveri maksanut takaisin esimerkiksi käteisellä, niin en kehtaa edes asiasta mainita. Ottaa yleensä yhteyttä jos tarvitsee rahaa tai muuta apua. Ei soittele ja kysy kuulumisia. Saattaa olla puhelu tullut esim työpäivän aikana mihin en ole ymmärrettävästi pystynyt vastaamaan kesken töiden. Kun soitan takaisin niin sanoo tylynä ettei ole enää mitään asiaa(olisi tarvinnut esim. kyytiä johonkin) Tulee todella hyväksikäytetty olo tälläisestä. En taida enää vastata viesteihin on sen verran uuvuttava ihmissuhde..Oli pakko nyt purkaa tämä taakka jonnekin.. Itsellä ei riitä ymmärrys enää tälläiseen

5

73

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Monesti kokevat itsekkäästi, jos elävät kädestä suuhun, et velkaa ei kiire maksaa takaisin, jos kokee, että sinulla on paremmat varat kuin hänellä? Itse joutunut vääntämään rautalangasta yhdelle asiasta, että niistä sovituista päivistä täytyy pitää kiinni, muuten lainaaminen loppuu?

Lähes aina oli, ettei kaveria tavoittanut niinä päivinä, kun olisi ollut takaisin maksun aika. Hyväksikäytetty olohan siitä syntyy helposti. Älä lainaa, jollet voi luottaa toiseen sovitun mukaan. Maine toisen pankkina kasvaa (hyväksikäytettävänä), jollet osaa pitää puoliasi.

• Anonyymi00002

Laske tuo “hei minulla on ikioma Ottokone” kaveri menemään.
      Tuollaiset hyväksijät ei koskaan muutu, niin kauan kun on hyväksikytettäviä. Sinun ei tarvitse olle se!

• Anonyymi00003

Hän kaiketi tekee vuorotyötä, kun päivällä tarvitsee jotain, esim. kyytiä.

Kirjoituksesta päätellen, hän ei hallitse rahankäyttöään. Jos hän vielä pummaa, tylysti valehtele ettei rahasi riitä kuin nipinnapin seuraavaan tilipäivään.

• Anonyymi00004

Maksa velat, joita ei ole tai kylän kovin Kanksteri tulee ja kovistelee. Myötähäpeät kahdestakin eri syystä

• Anonyymi00005

Aikoinaan oli tuollainen kaveri, mutta lainaamiset loppui kun muutaman kerran jälkeen sanoin että kun olet maksanut edelliset velat pois niin sitten voin harkita. Eipä ole pyyntöjä enää sen jälkeen tullut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      355
      1434
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      78
      987
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      84
      905
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      61
      833
    5. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      728
    6. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      121
      705
    7. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      38
      692
    8. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      49
      658
    9. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      616
    10. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      10
      568
    11. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      29
      564
    12. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      552
    13. 45
      547
    14. 32
      531
    15. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      48
      525
    16. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      33
      508
    17. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      84
      495
    18. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      41
      492
    19. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      80