Työkkärin arvostelu

Anonyymi-ap

Minulle siitä ei ole ollut mitään hyötyä mutta ei juuri haittaakaan.
Ennen nettiaikaa kävin siellä pari kertaa. Kerran minulle ehdotettiin työnhaun opettelemisen kurssia jolloin sanoin virkailijalle, että viittiks vilkasta historiaa! Minulla oli lukuisia itse hankittuja työsuhteita joista yhtä lukuun ottamatta muut kotipaikkunnan ulkopuolella ja vaihtelevan mittaisia.
Lopetti ehdottelut siihen.
Tein vaihtelevan pituisia työpätkiä ja jokaisen pätkän loppuessa ilmoittauduin työkkärissä päivärahan saamisen vuoksi.
Yhdessä vaiheessa minulle sanottiin, ettei tarvitse tulla paikalle vaan ilmoitus puhelimitse riittää. Siis ennen nettiaikaa.
En voi muuten moittia kuin todeta, että minun kohdallani tarpeeton laitos muuten kuin liiton korvauksen välittäjänä. Tilanne oli valmistautumista työttömyyseläkkeelle.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinänsä työvoimatoimisto alkoi olla turha laitos, kun työpaikkailmoituksia alettiin julkaista sähköisesti ja jokainen pääsee niitä katsomaan määrättömästi ihan kotoaankin. Aikoinaan tilanne oli toinen, jolloin työvoimatoimistossa oli ilmoitustaulu, johon työvoimatoimiston virkailijat kiinnittivät työpaikkailmoituksia. Työvoimatoimistossa oli myös ilmaisia puhelimia, joilla työnhakijat saattoivat soittaa ilmoituksissa oleviin numeroihin. Aikoinaan puhelinta ei nimittäin ollut joka taloudessa. Lisäksi työvoimatoimistossa oli lukuisa määrä lehtiä, joissa oli työpaikkailmoituksia ja joita lukemalla työtön saattoi viettää aikaansa, kun odotti pääsyä virkailijan luokse.

Kekkosen aikaiseen byroratiaan kuului, että työvoimatoimisto tutki kunkin työnhakijan tapauksen ja kirjoitti lausunnon hänen työttömyydestään. Tämä lausunto oli edellytys, että Kela maksoi työttömyyspäivärahaa. Käytännössä tämä tarkoitti, että henkilön oli täytynyt ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon ja kertonut ilmoittautuessaan, että on vailla työtä. Yleensä työttömyys todistettiin koulutuksen jälkeisellä todistuksella taikka työtodistuksella työsuhteen päättymisen jälkeen. Ilman sellaista saattoi tulla vaikeuksia.

Nykytilanne vaikuttaa siltä, että ns. työvoimaviranomainen yrittää kovasti oikeuttaa oman olemassaolonsa keksimällä kaikenlaista puuhaa työttömille työnhakijoille. Käytännössä työvoimaviranomainen voitaisiin lakkauttaa siinä roolissa, mikä sillä on työttömien asioiden hoitamisessa ja siirtää ne vastuut Kelaan, jonka vastuu on koko ajan muutoinkin laajentunut. Mitä puolestaan tulee työvoiman kouluttamiseen ja kuntouttamiseen, voitaisiin vastuu niistäkin siirtää Kelalle ja vaikka koulutusviranomaisille. Tämän jälkeen voidaan sitten miettiä, onko työvoimaviranomaiselle enää mitään tarkoitusta nykymaailmassa.

• Anonyymi00002

Itse han työpaikkaa 2000 luvun alussa ja silloin huomasin, että täällähän netissä nämä on mitä työkkärin setä mulle tulosti ja lähetti postissa . Mihin me työkkäriä tarvitaan? ja miksi pitää lähettää kun sen saman paperin löytää itsekkin netistä

Silloinkin oli jo sellaista, että kun soitti firmaan niin ko:n friman johtaja otti vaan puhelin numeroni ylös eikä senjälkeen siitä kuulunut mitään, mutta silloin sentään sai töitä, mutta ei silloinkaan ihan heti vaan jonkunverran jo silloin joutui yritykisä pommittamaan puheluilla ja käymään firmoissa haastattelussa. Kaikki ei silloinkaan jo haasttatteluun kutsuneet.

Nykyään sitten olen taas työtön niin nyt vain haetaan työpaikkoja eikä suurmiista osasta tule minkäänlaista vastausta. Eikä sinne mikään soittokaan auta. Sanovat vaan, että soitetellaan takaisin jos kutsumme sinut haastatteluun. Juu eivät soita!

• Anonyymi00001

Sinä oletkin työkkärin lellikki

monet muut saa sieltä karenssseja, työssäoloehtoja, tukien takaisinperintää um

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      100
      1146
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      752
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      36
      656
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      556
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      510
    6. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      502
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      32
      500
    8. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      43
      476
    9. Miksi ajattelit minun

Rakastuneen sinuun?
      Ikävä
      38
      470
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      26
      460
    Aihe