Mitä mieltä, A.Heikkilän haastattelu

Anonyymi-ap

116

303

Vastaukset 116

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hyvä filmi

• Anonyymi00002

Katsoin haastattelun joka oli hyvä. Hyväkuntoisen näköinen ja ajatus terävä Antti Heikkilällä (80v) joka on noudattanut ketoruokavaliota vuosikausia, vaikka ketoruokavalion pitäisi tukkia suonet ja tappaa tai vammauttaa ihmisen viikoissa. Tosin suunta on kääntymässä VHH:n tai ketoruokavalion suuntaan, mutta hitaasti koska rasvapelottelu on saatu imeytymään ihmisten mieliin niin voimallisesti.

• Anonyymi00005

On pysynyt tosi nuorekkaana. Ihmeellistä että 80v ja terve ja viriilin oloinen.

• Anonyymi00008

Kyllä, diabeteksen hoidossakin ja estämisessä alkaa olla jo suurin tekijä.

• Anonyymi00026

On kyllä tosi nuorekas ukko. Harvempi näyttää tuolta kasikymppisenä 😳 Veikkasin ennemmin 50 - 60 vuotiaaksi.

• Anonyymi00003

Heikkilä puhuu ultrapäivillä.

• Anonyymi00004

Kyllä Heikkilä tietää.

• Anonyymi00006

Meneehän Heikkilä ja muutkin luennoimaan sinne minne pyydetään. Meilläkin oli eräs ravitsemusterapeutti kutsuttu ja kävikin luennoimassa vaikkei lainkaan liittynyt mitenkään meidän harrasteporukkaan. Tuosta Venäjästä en tiedä mistä semmosen tiedon olet ottanut mutta jospa Heikkilä ei ole perillä politiikasta. Onhan Venäjä uhannut Suomea jatkuvasti. Meillähän on sananvapaus jota Heikkiläkin saa käyttää, mikä ei olis mahdollista jos asuisi Venäjällä. En tiedä miksi kannattaa hyökkäyssotaa ja psykojohtajia. Itse asuu kai Saksassa. Saahan Suomessa hörhöillä.

En oikein ymmärrä miksi kukaan sekoittaa politiikkaa ja uskontoa ravitsemukseen?

Ei tuo Ultrapäivät poikkea mitenkään esim suviseuroista tai muista uskovaiskokouksesta. Eikä se tarkoita että Heikkilä on samaa mieltä ufo-uskisten kanssa tei että ufouskikset on samaa mieltä Heikkilän kanssa. Taitavat olla kasvissyöjiä kaikki, joita Heikkilä aina moittii.

On tosi mustavalkoista ja sivistymätöntä niputtaa ihmiset että jos nyt olet yhtä niin olet myös jotain toista.

Vai yritätkö ehkä väittää että jos on ketolla niin on ufoiskis tai tykkää Heikkilän poliittisista hörhöilyistä? 😃

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Meneehän Heikkilä ja muutkin luennoimaan sinne minne pyydetään. Meilläkin oli eräs ravitsemusterapeutti kutsuttu ja kävikin luennoimassa vaikkei lainkaan liittynyt mitenkään meidän harrasteporukkaan. Tuosta Venäjästä en tiedä mistä semmosen tiedon olet ottanut mutta jospa Heikkilä ei ole perillä politiikasta. Onhan Venäjä uhannut Suomea jatkuvasti. Meillähän on sananvapaus jota Heikkiläkin saa käyttää, mikä ei olis mahdollista jos asuisi Venäjällä. En tiedä miksi kannattaa hyökkäyssotaa ja psykojohtajia. Itse asuu kai Saksassa. Saahan Suomessa hörhöillä.

En oikein ymmärrä miksi kukaan sekoittaa politiikkaa ja uskontoa ravitsemukseen?

Ei tuo Ultrapäivät poikkea mitenkään esim suviseuroista tai muista uskovaiskokouksesta. Eikä se tarkoita että Heikkilä on samaa mieltä ufo-uskisten kanssa tei että ufouskikset on samaa mieltä Heikkilän kanssa. Taitavat olla kasvissyöjiä kaikki, joita Heikkilä aina moittii.

On tosi mustavalkoista ja sivistymätöntä niputtaa ihmiset että jos nyt olet yhtä niin olet myös jotain toista.

Vai yritätkö ehkä väittää että jos on ketolla niin on ufoiskis tai tykkää Heikkilän poliittisista hörhöilyistä? 😃

Kysehän on toimittajan eikä minun mielipiteestä, Heikkilä vaan on tippunut jalustaltaan jopa toimittajien mielestä. Syynä saattaa olla Lääkkeetön elämä -kirjan aiheuttama kohu.

Lukisin kyllä mielelläni Heikkilän esitysten transkriptiot, erikoisesti rokote-esitelmän. Nuo voisi heittää myös keinoälylle.

• Anonyymi00009
        hvp27 kirjoitti:

Kysehän on toimittajan eikä minun mielipiteestä, Heikkilä vaan on tippunut jalustaltaan jopa toimittajien mielestä. Syynä saattaa olla Lääkkeetön elämä -kirjan aiheuttama kohu.

Lukisin kyllä mielelläni Heikkilän esitysten transkriptiot, erikoisesti rokote-esitelmän. Nuo voisi heittää myös keinoälylle.

Sinä olet kyllä veivannut jo viimeiset 15 vuotta täällä ainoana Heikkilästä ja mielipiteesi on luettavissa. Ketään muuta ei taida kiinnostaa koko ukkeli. Taisit mennä taas koukkuun joka sinulle asetettiin. Nauratti jo valmiiksi että kuinka kauan menee kun Hpv27 tulee taas Heikkilän äärelle kun on ainoa asia elämässään joka enää herättää insuliinikoomasta. "Hei tuolla mainittu HEIKKILÄ, menen minäkin ruikkimaan kusimerkkini!"

• Anonyymi00010
        hvp27 kirjoitti:

Mene sinne ultrapäiville, jos Heikkilä kiinnostaa...et kai muuten pääse osalliseksi.

• Anonyymi00011

Tulee vähän OT -juttua, anteeksi jo etukäteen. Olin erään mm. henkisen, tunnetun korkealle arvostamani henkilön luentotilaisuudessa n. 3 vuotta sitten. Olen aina pitänyt henkilöä tosi suuressa arvossa. Taitaa nytkin Ultra-päivillä esiintyä. Ei siis Heikkilä vaan eräs kasvissyöjä ja kirjailija, miespuolinen. Ihmettelen sitäkin että Heikkilä on Ultrapäivillä, kun nämä järjestäjät ja ns henkiset ihmiset tai sellaisina itseään markkinoivat, on tiukasti kasvissyöjiä. Heikkilähän suosii etupäässä lihaa. Ehkä on tuon rokotevastaisuuden takia sinne pantu puhumaan. Kuka tietää??!

Mulla on läheinen ystävä joka on virallisen diagnoosin mulaan sairastunut rokotteesta, pysyvään verisuonitautiin mutta myös rokottamatta koronasta vammautuneita tiedän. Mitenkähän Heikkilä saa lanseerattua ketoruokavaliota kasvissyöjille virustautien ehkäisijänä?

Esitelmässään tämä ensin mainittu henkilö, joka pitää erottelukykyä tärkeimpänä ominaisuutena henkisellä tiellä, totesi ja omin korvin kuulin, että hänen mukaansa Ano Turtiainen on ainut poliitikko joka puhuu totta ja joka uskaltaa puhua totta. Seuraavaksi tämä henkilö tuomitsi seksuaalivähemmistöt. Millaista rakkaudellisuutta, henkistä kehitystä ja jumalallisuutta edustaa väkivallan ja syrjinnän hyväksyminen ja sen itse edistäminen. Olin aivan järkyttynyt kuulemastani.

Siihen romahti minun arvostukseni. Ano kun väittää että maapallo onkin litteä. Ja tämä arvostamani henkilö piti Anoa peräti ainoana totuudellisena ja rohkeana kansanedustajana. Jonkun pitäisi, ehkä joku kosmonautti, kun Ano kerran nykyään asuu ihannevaltiossaan Venäjällä, viedä Ano avaruuteen katsomaan omin silmin. Paluulippua ei välttämättä tarvi. 😏 Ehkä toivottavat Heikkilänkin tervetulleeksi. Siinähän se ihanne tulisi testattua, vähän kuin niillä jotka aikoinaan muutti 1900- luvulla vainoharhaisten johtajien ihanne-neukkuihin ja löysivätkin itsensä Siperiasta ja keskitysleiriltä jos ei heti tapettu.

Sitä en voi ymmärtää että nämä henkiset opettajat ja ufouskovaiset kannattaa toimintaa, jossa vainotaan, viedään sananvapaus, oikeutetaan tappaminen ja naapurimaiden pommittaminen, viedään äideiltä lapset ja tiputetaan toisinajattelijat talojen katoilta alas. Siis tätä kannattaa nämä "henkisen kehityksen" ihmiset!

Heikkilää en pidä minään opettajana eikä hän liity omaan dieettini. Kunhan ketoilen ja pysyttelen terveenä. Ilman Heikkilöitä, ja rokotettu olen. Enkä syö lihaa.

Minusta tuntuu että nämä käppänät ovat vain jo liika vanhoja, 80 täv tietämillä, liiasta huomiosta ja omasta erinomaisuudesta vakuuttuneina saaneet luonnevinoutuman, jonkun messias-kompleksin? Tulee vanhoille tyypilliset harhat ja päähänpinttymät. Ei kyetä enää oppimaan uutta.

• Anonyymi00012
        hvp27 kirjoitti:

Miksi olet kohottanut Heikkilän "jalustalle" vai oliko tuo jalusta vain oma keksintösi. Olet ainut joka jalustasta puhuu....

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Tulee vähän OT -juttua, anteeksi jo etukäteen. Olin erään mm. henkisen, tunnetun korkealle arvostamani henkilön luentotilaisuudessa n. 3 vuotta sitten. Olen aina pitänyt henkilöä tosi suuressa arvossa. Taitaa nytkin Ultra-päivillä esiintyä. Ei siis Heikkilä vaan eräs kasvissyöjä ja kirjailija, miespuolinen. Ihmettelen sitäkin että Heikkilä on Ultrapäivillä, kun nämä järjestäjät ja ns henkiset ihmiset tai sellaisina itseään markkinoivat, on tiukasti kasvissyöjiä. Heikkilähän suosii etupäässä lihaa. Ehkä on tuon rokotevastaisuuden takia sinne pantu puhumaan. Kuka tietää??!

Mulla on läheinen ystävä joka on virallisen diagnoosin mulaan sairastunut rokotteesta, pysyvään verisuonitautiin mutta myös rokottamatta koronasta vammautuneita tiedän. Mitenkähän Heikkilä saa lanseerattua ketoruokavaliota kasvissyöjille virustautien ehkäisijänä?

Esitelmässään tämä ensin mainittu henkilö, joka pitää erottelukykyä tärkeimpänä ominaisuutena henkisellä tiellä, totesi ja omin korvin kuulin, että hänen mukaansa Ano Turtiainen on ainut poliitikko joka puhuu totta ja joka uskaltaa puhua totta. Seuraavaksi tämä henkilö tuomitsi seksuaalivähemmistöt. Millaista rakkaudellisuutta, henkistä kehitystä ja jumalallisuutta edustaa väkivallan ja syrjinnän hyväksyminen ja sen itse edistäminen. Olin aivan järkyttynyt kuulemastani.

Siihen romahti minun arvostukseni. Ano kun väittää että maapallo onkin litteä. Ja tämä arvostamani henkilö piti Anoa peräti ainoana totuudellisena ja rohkeana kansanedustajana. Jonkun pitäisi, ehkä joku kosmonautti, kun Ano kerran nykyään asuu ihannevaltiossaan Venäjällä, viedä Ano avaruuteen katsomaan omin silmin. Paluulippua ei välttämättä tarvi. 😏 Ehkä toivottavat Heikkilänkin tervetulleeksi. Siinähän se ihanne tulisi testattua, vähän kuin niillä jotka aikoinaan muutti 1900- luvulla vainoharhaisten johtajien ihanne-neukkuihin ja löysivätkin itsensä Siperiasta ja keskitysleiriltä jos ei heti tapettu.

Sitä en voi ymmärtää että nämä henkiset opettajat ja ufouskovaiset kannattaa toimintaa, jossa vainotaan, viedään sananvapaus, oikeutetaan tappaminen ja naapurimaiden pommittaminen, viedään äideiltä lapset ja tiputetaan toisinajattelijat talojen katoilta alas. Siis tätä kannattaa nämä "henkisen kehityksen" ihmiset!

Heikkilää en pidä minään opettajana eikä hän liity omaan dieettini. Kunhan ketoilen ja pysyttelen terveenä. Ilman Heikkilöitä, ja rokotettu olen. Enkä syö lihaa.

Minusta tuntuu että nämä käppänät ovat vain jo liika vanhoja, 80 täv tietämillä, liiasta huomiosta ja omasta erinomaisuudesta vakuuttuneina saaneet luonnevinoutuman, jonkun messias-kompleksin? Tulee vanhoille tyypilliset harhat ja päähänpinttymät. Ei kyetä enää oppimaan uutta.

KAsvis vs liha vastakkainasetteluun ethän lähde kuitenkaan siihen??

Heikkilästä en pidä kun luin nuo jutut mitkä kerroit mutta näissä keskusteluissa kannattaa muistaa se 100% fakta että se ruokavalio mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.

Minä oon onnistunut pitään painon kurissa &pudottaan painoa sekaruokavaliolla.

Jotkut uskoo liharuokaan ja jkananmuniin. Jotkut uskoo jopa hyvin hiilaripitoiseen ruokavalioon ja jotkut uskooo kasvisruokavalioon.

totuus on se että kaikille ei sovi tietty juttu että jokainen löytää ajallaan sen oman systeemin jolla paino pitää kurissa.

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Tämä lienee tuttu? https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20820038/

Kasviskarppaajien ja lihakarppaajien kuolleisuudessa on huima ero, noin 50%. Kasviskarppaajien hyväksi tietysti.

Ano on muuten espanjaksi peräreikä.

Minulla meni dieetti huonompaan suuntaan kun vaihdoin työpaikkaa. Tuloksena se että LDL-kolesteroli tuplaantui. Osoittaa kuinka suuri merkitys ruokavaliolla on.

• Anonyymi00015
        hvp27 kirjoitti:

Sinusta lääkkeetön elämä on ajatuksenakin arveluttava, siis olla terve ruokavaliolla ja terveillä elämäntavoilla? Itse olen lukenut tuon kirjan eikä siinä mitään kohua nostattavaa ole. Kirja oli menestystuote ja negatiivisen ennakkorummutuksen takia sen moni just halusi lukea. Itse halusin lainata kirjastosta ja kun menin varausjonoon niin kirjasta oli satoja varauksia vaikka niteitä oli 15 kpl. Ja painos oli loppu. Onneksi yksi tuttu oli ostanut niin sain lainaan.

Eihän se mikään lääketieteen opetusopus ole vaan paljolti omaa elämäänsä siinä käsittelee.

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Sinusta lääkkeetön elämä on ajatuksenakin arveluttava, siis olla terve ruokavaliolla ja terveillä elämäntavoilla? Itse olen lukenut tuon kirjan eikä siinä mitään kohua nostattavaa ole. Kirja oli menestystuote ja negatiivisen ennakkorummutuksen takia sen moni just halusi lukea. Itse halusin lainata kirjastosta ja kun menin varausjonoon niin kirjasta oli satoja varauksia vaikka niteitä oli 15 kpl. Ja painos oli loppu. Onneksi yksi tuttu oli ostanut niin sain lainaan.

Eihän se mikään lääketieteen opetusopus ole vaan paljolti omaa elämäänsä siinä käsittelee.

Lääkkeettön elämä -kirjassa on niin paljon virheitä että se on suorastaan vaarallinen. Knuuti kirjoittaa siitä näin:
        https://juhaniknuuti.wordpress.com/2018/10/23/tavoitteena-laakkeeton-elama-2/

Hesarissa:
        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005991800.html

• Anonyymi00016

• Anonyymi00017
        hvp27 kirjoitti:

Kasviskarppaajien ja lihakarppaajien kuolleisuudessa on huima ero, noin 50%. Kasviskarppaajien hyväksi tietysti.

Minulla meni dieetti huonompaan suuntaan kun vaihdoin työpaikkaa. Tuloksena se että LDL-kolesteroli tuplaantui. Osoittaa kuinka suuri merkitys ruokavaliolla on.

LDL - kolesterolin laskeminen ei tuo terveyttä jos terveys on muuten mennyttä.

• Anonyymi00018

• Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Heikkilästä en pidä kun luin nuo jutut mitkä kerroit mutta näissä keskusteluissa kannattaa muistaa se 100% fakta että se ruokavalio mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.

Jotkut uskoo liharuokaan ja jkananmuniin. Jotkut uskoo jopa hyvin hiilaripitoiseen ruokavalioon ja jotkut uskooo kasvisruokavalioon.

totuus on se että kaikille ei sovi tietty juttu että jokainen löytää ajallaan sen oman systeemin jolla paino pitää kurissa.

"KAsvis vs liha vastakkainasetteluun ethän lähde kuitenkaan siihen??"

En tosiaankaan. Jokaisen täytyy löytää se oma ruokavalio millä pysyy kunnossa. Sokeri, vehnä ja tärkkelys sekä lisäaineet ei ole suositeltavia kellekään. Kun nekin jättää niin terveys paranee, ja saattaapa jopa laihtua. Mikään ravinto ei kuitenkaan pelasta jos tupakoi, narkkaa tai juo alkoholia.

• Anonyymi00020
        hvp27 kirjoitti:

Ano on italiaksikin Anus. Ja varmaan monellakin kielellä. Ihan osuvaa.

• Anonyymi00021

• Anonyymi00022
        hvp27 kirjoitti:

Ai kohonnut kolesteroli siis riippuu työpaikasta? Tämä oli uutta tällä saralla! Mitä väliä sitten mitä syö jos ei vaihda työpaikkaa!

Vähän sama kuin se karkkeja piilottava höhlä. Sehän väitti että karkkien lihottava vaikutus riippuu siitä missä niitä säilyttää.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Minä vaan tulkitsen koetuloksia... syön ruokaa ja seuraan verikokeiden tuloksia ja näen miten vaikuttaa niihin. Ei ole kyse uskosta vaan ihan ruokavalion vaikutuksista.

Jos olen terve ja kaikki tutkimustulokset osoittaa että ei ole mitään huonosti niin se riittää osoittamaan että elintavat on kohdallaan. Uskon lukuja.

Näin tapahtui kun aloin syödä vähähiilarisesti.

Mulla parani kolesterolit ja verensokerit kun aloin syödä rasvaa (voita, oliiviöljyä ja avokadoa) ja pudotin hiilarit alle 50g. Samalla jäi ravinnosta sokeri, jauhot, valmisruoka, siemenöljyt.

Samalla parani yöunet, niitä seurasin. Samalla parani ihottumat ja allergiat.

• Anonyymi00024
        hvp27 kirjoitti:

"Kasviskarppaajien ja lihakarppaajien kuolleisuudessa on huima ero, noin 50%."

Ihmisten kuolleisuus on 100%. Ei ole vielä ruokavaliota keksitty jolla saisi ikuisen elämän.

• Anonyymi00025
        hvp27 kirjoitti:

Lääkkeettön elämä -kirjassa on niin paljon virheitä että se on suorastaan vaarallinen. Knuuti kirjoittaa siitä näin:
        https://juhaniknuuti.wordpress.com/2018/10/23/tavoitteena-laakkeeton-elama-2/

Hesarissa:
        https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005991800.html

"Lääkkeettön elämä -kirjassa on niin paljon virheitä että se on suorastaan vaarallinen."

Joidenkin mielestä on tosiaan vaarallista kun joku jättää jotain epäterveellistä pois ja paranee sillä, eikä tarvikaan lääkkeitä. Kysymys herää että ketä terve ihminen uhkaa?

• Anonyymi00024 kirjoitti:

"Kasviskarppaajien ja lihakarppaajien kuolleisuudessa on huima ero, noin 50%."

Ihmisten kuolleisuus on 100%. Ei ole vielä ruokavaliota keksitty jolla saisi ikuisen elämän.

Kyse on tietysti kuolleisuudesta tutkimusaikana. Melkoinen ero joka tapauksessa.

• Anonyymi00027
        hvp27 kirjoitti:

Kyse on tietysti kuolleisuudesta tutkimusaikana. Melkoinen ero joka tapauksessa.

Mitä he söi, tarkasti ottaen... ?Mitä sairauksia lähtötilanteessa? Kuinka kauan seurattu? Miten valvottu syömisiä? Näihin pitäisi saada vastaus ennen kuin mitään voi päätellä. Eli validiteeti ja reliabiliteetti pitäisi selvittää ensin.

AI:

Onko olemassa tutkimus, joka todistaa vähähiilihydraattisen ruokavalion aiheuttavan kuolleisuutta?

"Lyhyt vastaus: ei. Ei ole olemassa tutkimusta, joka todistaisi, että vähähiilihydraattinen ruokavalio itsessään aiheuttaa kuolleisuutta.

Tähän on muutama tärkeä syy:

Satunnaistettuja, vuosikymmeniä kestäviä tutkimuksia, joissa ihmiset noudattaisivat tarkasti vähähiilihydraattista tai muuta ruokavaliota ja kuolleisuutta verrattaisiin, ei käytännössä ole mahdollista tehdä.

Siksi lähes kaikki kuolleisuutta koskeva näyttö perustuu havainnointitutkimuksiin, jotka voivat osoittaa yhteyksiä, mutta eivät syy-seuraussuhdetta."

AI: Onko vähähiilihydraattisen ruokavalion tehosta tutkimuksia?

"Kyllä. Vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta (low-carb) on tehty runsaasti satunnaistettuja tutkimuksia ja useita laajoja systemaattisia katsauksia. Tutkimusnäyttö on melko vahvaa erityisesti painonhallinnan ja Type 2 Diabetes hoidossa.

Keskeiset havainnot ovat:

Painonpudotus: Vähähiilihydraattinen ruokavalio toimii painonpudotuksessa. Ensimmäisten 3–6 kuukauden aikana painoa voi pudota hieman enemmän kuin tavanomaisella vähärasvaisella ruokavaliolla. Pidemmällä aikavälillä (1–2 vuotta) erot kuitenkin yleensä tasoittuvat, ja ratkaisevampaa on se, kuinka hyvin ruokavaliota pystyy noudattamaan.

Verensokeri: Tyypin 2 diabetesta sairastavilla vähähiilihydraattinen ruokavalio voi parantaa verensokeritasapainoa, pienentää HbA1c-arvoa ja vähentää joidenkin diabeteslääkkeiden tarvetta lääkärin seurannassa.

Veren rasva-arvot: Ruokavalio laskee usein triglyseridejä ja nostaa HDL-kolesterolia ("hyvä" kolesteroli). Vaikutus LDL-kolesteroliin ("huono" kolesteroli) vaihtelee: joillakin se pysyy ennallaan, joillakin laskee ja joillakin nousee, erityisesti hyvin vähähiilihydraattisella tai runsaasti tyydyttynyttä rasvaa sisältävällä ruokavaliolla.

Pitkäaikaiset terveysvaikutukset: Yli 5–10 vuoden satunnaistettuja tutkimuksia on vähän, joten esimerkiksi vaikutuksista sydän- ja verisuonisairauksien riskiin ei ole yhtä vahvaa näyttöä kuin lyhyemmän aikavälin vaikutuksista. Ruokavalion laatu näyttää olevan erittäin tärkeä: kasvikset, palkokasvit, pähkinät, kala ja pehmeät rasvat ovat yhteydessä parempiin tuloksiin kuin runsas prosessoidun lihan ja tyydyttyneen rasvan käyttö" ---

Sinähän syöt omasta mielestäsi ääri terveellisesti. Miksi sitten olet niin kovin sairas, jos välität että ei karppaava ruokavalio takaa hyvän terveyden? Onhan terveys kokonaisuuksien summa ja myös perinnöllisyys vaikuttaa sairauksiin.

Sinähän et karppaa etkä ketoile. Kuitenkin olet monisairas ja käytät valtavan määrän lääkkeitä että pysyt pystyssä ja jaksat sentään kömpiä lääketokkurastasi esille kun on Heikkilästä puhe.

Minä taas olen karpannut yli vuosikymmenen ja olen ilman lääkkeitä ja perusterve.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Tosi yllättävä veto sulta... 😏

Kustantajakin painatti Heikkilän "Lääkkeetön elämä" kirjaan varoitustarran, kun useat lääketieteen asiantuntijat olivat kertoon kirjan virheellisistä väitteistä. SOK ja Kesko vetivät kirjan myynnistä, koska katsoivat sen levittämisen olevan epäeettistä.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Kustantajakin painatti Heikkilän "Lääkkeetön elämä" kirjaan varoitustarran, kun useat lääketieteen asiantuntijat olivat kertoon kirjan virheellisistä väitteistä. SOK ja Kesko vetivät kirjan myynnistä, koska katsoivat sen levittämisen olevan epäeettistä.

Höpö höpö. 😀

• Anonyymi00033
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Minä vaan tulkitsen koetuloksia... syön ruokaa ja seuraan verikokeiden tuloksia ja näen miten vaikuttaa niihin. Ei ole kyse uskosta vaan ihan ruokavalion vaikutuksista.

Jos olen terve ja kaikki tutkimustulokset osoittaa että ei ole mitään huonosti niin se riittää osoittamaan että elintavat on kohdallaan. Uskon lukuja.

Näin tapahtui kun aloin syödä vähähiilarisesti.

Mulla parani kolesterolit ja verensokerit kun aloin syödä rasvaa (voita, oliiviöljyä ja avokadoa) ja pudotin hiilarit alle 50g. Samalla jäi ravinnosta sokeri, jauhot, valmisruoka, siemenöljyt.

Samalla parani yöunet, niitä seurasin. Samalla parani ihottumat ja allergiat.

Jokin hiilihydraattisissa tuotteissa aiheuttaa allergiaa ja astmaa varmasti, koska mulla kanssa parani allergiaoireet ja hengitystietulehdukset ja luulin että mulla on uniapnea mutta hengitystiet "avautui" kun jätin viljat kokeeksi. Se oli jotain muuta. Sokeria satunnaisesti.

On tosi jännää kun kaikilla on tämä sama ylläri kun yöunet paranee ja yöunet on katkeamattomat. Tää on yleisin seuraus. Mulla parani myös raudanpuutos. Jälkeen päin luulin että esim kaurassa on oksalaattia jne jotka estää raudan ja muiden ravinteiden imeytymisen.

Moni menee siihen oletukseen että on jotain vaihdevuosien aiheuttamaa sun muuta.

• Anonyymi00027 kirjoitti:

Mitä he söi, tarkasti ottaen... ?Mitä sairauksia lähtötilanteessa? Kuinka kauan seurattu? Miten valvottu syömisiä? Näihin pitäisi saada vastaus ennen kuin mitään voi päätellä. Eli validiteeti ja reliabiliteetti pitäisi selvittää ensin.

AI:

Onko olemassa tutkimus, joka todistaa vähähiilihydraattisen ruokavalion aiheuttavan kuolleisuutta?

"Lyhyt vastaus: ei. Ei ole olemassa tutkimusta, joka todistaisi, että vähähiilihydraattinen ruokavalio itsessään aiheuttaa kuolleisuutta.

Tähän on muutama tärkeä syy:

Satunnaistettuja, vuosikymmeniä kestäviä tutkimuksia, joissa ihmiset noudattaisivat tarkasti vähähiilihydraattista tai muuta ruokavaliota ja kuolleisuutta verrattaisiin, ei käytännössä ole mahdollista tehdä.

Siksi lähes kaikki kuolleisuutta koskeva näyttö perustuu havainnointitutkimuksiin, jotka voivat osoittaa yhteyksiä, mutta eivät syy-seuraussuhdetta."

AI: Onko vähähiilihydraattisen ruokavalion tehosta tutkimuksia?

"Kyllä. Vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta (low-carb) on tehty runsaasti satunnaistettuja tutkimuksia ja useita laajoja systemaattisia katsauksia. Tutkimusnäyttö on melko vahvaa erityisesti painonhallinnan ja Type 2 Diabetes hoidossa.

Keskeiset havainnot ovat:

Painonpudotus: Vähähiilihydraattinen ruokavalio toimii painonpudotuksessa. Ensimmäisten 3–6 kuukauden aikana painoa voi pudota hieman enemmän kuin tavanomaisella vähärasvaisella ruokavaliolla. Pidemmällä aikavälillä (1–2 vuotta) erot kuitenkin yleensä tasoittuvat, ja ratkaisevampaa on se, kuinka hyvin ruokavaliota pystyy noudattamaan.

Verensokeri: Tyypin 2 diabetesta sairastavilla vähähiilihydraattinen ruokavalio voi parantaa verensokeritasapainoa, pienentää HbA1c-arvoa ja vähentää joidenkin diabeteslääkkeiden tarvetta lääkärin seurannassa.

Veren rasva-arvot: Ruokavalio laskee usein triglyseridejä ja nostaa HDL-kolesterolia ("hyvä" kolesteroli). Vaikutus LDL-kolesteroliin ("huono" kolesteroli) vaihtelee: joillakin se pysyy ennallaan, joillakin laskee ja joillakin nousee, erityisesti hyvin vähähiilihydraattisella tai runsaasti tyydyttynyttä rasvaa sisältävällä ruokavaliolla.

Pitkäaikaiset terveysvaikutukset: Yli 5–10 vuoden satunnaistettuja tutkimuksia on vähän, joten esimerkiksi vaikutuksista sydän- ja verisuonisairauksien riskiin ei ole yhtä vahvaa näyttöä kuin lyhyemmän aikavälin vaikutuksista. Ruokavalion laatu näyttää olevan erittäin tärkeä: kasvikset, palkokasvit, pähkinät, kala ja pehmeät rasvat ovat yhteydessä parempiin tuloksiin kuin runsas prosessoidun lihan ja tyydyttyneen rasvan käyttö" ---

Sinähän syöt omasta mielestäsi ääri terveellisesti. Miksi sitten olet niin kovin sairas, jos välität että ei karppaava ruokavalio takaa hyvän terveyden? Onhan terveys kokonaisuuksien summa ja myös perinnöllisyys vaikuttaa sairauksiin.

Sinähän et karppaa etkä ketoile. Kuitenkin olet monisairas ja käytät valtavan määrän lääkkeitä että pysyt pystyssä ja jaksat sentään kömpiä lääketokkurastasi esille kun on Heikkilästä puhe.

Minä taas olen karpannut yli vuosikymmenen ja olen ilman lääkkeitä ja perusterve.

Tuo tutkimus perustuu kahteen seurantatutkimukseen joissa oli yhteensä 130 000 tutkittavaa. Heidän kuolleisuuttaan ja dieettiään seurattiin 20 ja 26 vuotta. Kun tutkittavista suodatettiin karppaajat niin heidän kuolleisuutensa oli 12% suurempaa kuin kokonaispopulaation.

Seuraavaksi karppaajat jaettiin 10 ryhmään sen mukaan kuinka paljon he käyttivät eläinproteiinia ja -rasvaa vs. kasviproteiinia ja -rasvaa. Vähiten eläintuotteita käyttävien kuolleisuus oli 20% pienempää kuin koko populaation mutta eniten eläintuotteita käyttävien 30% suurempaa.

Saadakseen 100 g proteiinia täytyy syödä 600 g keitettyjä soijapapuja. Kidneypapuja 1.2 kg ja siinä on 170 g hiilihydraattia.

• Anonyymi00041
        hvp27 kirjoitti:

Tuo tutkimus perustuu kahteen seurantatutkimukseen joissa oli yhteensä 130 000 tutkittavaa. Heidän kuolleisuuttaan ja dieettiään seurattiin 20 ja 26 vuotta. Kun tutkittavista suodatettiin karppaajat niin heidän kuolleisuutensa oli 12% suurempaa kuin kokonaispopulaation.

Seuraavaksi karppaajat jaettiin 10 ryhmään sen mukaan kuinka paljon he käyttivät eläinproteiinia ja -rasvaa vs. kasviproteiinia ja -rasvaa. Vähiten eläintuotteita käyttävien kuolleisuus oli 20% pienempää kuin koko populaation mutta eniten eläintuotteita käyttävien 30% suurempaa.

Saadakseen 100 g proteiinia täytyy syödä 600 g keitettyjä soijapapuja. Kidneypapuja 1.2 kg ja siinä on 170 g hiilihydraattia.

mä en ees usko kumpaankaan tutkimukseen vaan uskon siihen että ihminen voi ellää pitkäikäiseksi monin eri syömistavoin. Enempi pitkään ikkään vaikuttaa psyykkiset tekijät minusta ja liikunnan aktiviteetti&muu aktiivisuus.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

mä en ees usko kumpaankaan tutkimukseen vaan uskon siihen että ihminen voi ellää pitkäikäiseksi monin eri syömistavoin. Enempi pitkään ikkään vaikuttaa psyykkiset tekijät minusta ja liikunnan aktiviteetti&muu aktiivisuus.

"mä en ees usko kumpaankaan tutkimukseen"

Näitä bessewissereitä riittää, joiden mutu-käsityksiä ei faktat häiritse.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Liikunta ei korjaa ruokavalion puutteita.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Liikunta ei korjaa ruokavalion puutteita.

Juuri katsoin Robert Lustigin haastattelun juutuubista, hän totesi että pikaruokafirmat syyllisttävät ihmiset laiskoiksi jos heidän ultraprosesoiduilla ihminen lihoo. Vedä ihminen hampurilaisaterioita ja juokse maratoni viikossa niin et liho.

• Anonyymi00074
        hvp27 kirjoitti:

Kun kyse ei ole mistään hoitomuodoista, ei asiaa voida tutkia kuten esität. Tutkimusasetelma pitäisi selvittää ensin. Perussairaudet, valvonta jne.

Täällä sinulle jo kerrottiin monesti että on jokaisen omassa varassa miten toteuttaa mitäkin ruokavaliota. Joku voi väittää että hyväkarppaa, ja kuitenkin käyttää erittäin korkean glykeeminen indeksin tuotteita. Kuten sinä olutta, sokeria ja perunaa yms. Siispä sinäkin valehtelet niin että korvat heiluu tai et tiedä edes hyväkarppauksen perusteita. Jos ihmiset on noin tietämättömiä eikä ole perustana omia veritutkimuksia jotka kertoo suoraan mikä vaikutus ruokavaliolla on, niin hirveetä kuraa puhutaan muka faktana.

Jos joku ikivanha tänne linkittämäsi nollatutkimus olisi mulla ruokavalion pohjana eikä minun omat koetulokset ja terveyden seuranta niin kuka vastaa kun sairastun näillä sinun "tieteellisillä" ohjeillasi? Sinäkö? Hahah. Ei hitto, vaan jokaisen pitää huolehtia itse itsestään eikä pitää mitään Profeettoja seinällä niinkus sinä.

Jos sinä osallistuisit tutkimukseen jossa mitattaisiin hyväkarppauksen terveysvaikutuksia, niin kohdallasi tulos oisi, että hyväkarppaus aiheuttaa verenpainetautia ja diabetestä, lihavuutta, hyponatremiaa, jne mitä sairauksia sulla olikaan. Näin saadaan "hyväkarppaus" näyttämään lähes hengenvaaralliselta. Vain siksi että sinä valehtelet ja esittät tietäväsi mitä se pitää sisällään. Varmasti moni muukin ihmettelee että on tämä karppaus sitten tehotonta vaikka juon näin kovasti kaljaa ja vedän ranuja hampparilla. Kun on hampparissa sitä pekonia, joka piti olla vhh-ruokaa! 😆😆😆😆

Ja sinun kohdallasi myös saataisiin näyttöä siitä, että laihtuminen aiheuttaa valtavan määrän sairauksia. 😏. Kun ei tosiaan kausaalisuuden suuntaa ole selvitetty.

En tajua miksi suhtaudut niin uskonnonomaisesti ruokakysymyksiin. On hirveä henkilökohtainen loukkaus sinua tai profeettaasi ja uskontoa kohtaan jos joku kehtaa laihtua ketoruokavaliolla ja pääsee eroon kokonaan lääkkeistään. Tai jos pystyy estämään diabeteksen kokonaan. On se ihan kerettiläisyyttä? Kenties ihan paholainen asialla?

• Anonyymi00094
        UUSI
        hvp27 kirjoitti:

Puska tippui aikoinaan jalustaltaan sydänlääkärien toimesta.

Se tuppaa menemään niin että kun nostaa itsensä jalustalle niin kyllä sieltä ennemmin tai myöhemmin joku tiputtaa maan pinnalle.

• Anonyymi00007

En ole tämän Heikkilän juttuja seurannut, olen muuta kautta saanut tietää vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta. Näille on tosi paljon lääketieteen lähteitä ja ketogeenisen terapeuttisesta vaikutuksesta. Lähinnä olen saanut omat tietoni amerikkalaisista yms enkunkielisistä lähteistä.

Minusta on outoa henkilöittää ruokavalio ja myöskin alkaa maalittaa jotakuta ihmistä tai julkkista sen perusteella että mitä hän syö tai ei syö pysyäkseen terveenä. Miten voi jotakuta häiritä niin kovasti että joku välttelee tiettyjä elintarvikkeita kun haluaa pysyä terveenä ja laihtuakseen? Miksei saa olla enää terve ruokavaliolla? 🤔 Miksei saa laihtua ja välttää diabetes? Itse ainakin kaikkia keinoja kokeilleena olen saanut ketoruokavaliosta avun lähes kaikkiin ennen vaivanneisiin terveysongelmiin. Enkä ole mikään uskovainen enkä käy heidän kokouksissa.

On tämä saakeli mennyt omituiseksi vihamieliseksi maalittamiseksi tämä maailma! Etsitään omaan pahaan oloon syyllistä jostain itsen ulkopuolelta.

• Anonyymi00014

oon täysin samaa mieltä.

Painonpudotus-keskusteluissa joissa esim yhtä totuutta kirjoitellaan. Jokaiselle löytyy oma juttu jolla paino pysyy kurissa , on se sitten liharuokavalio, sekaruokavalio tai kasvisruokavalio.

• Anonyymi00030

Ei ole niin, että kaikki, mitä Heikkilä puhuu on soopaa, mutta hän omiin kuvitelmiinsa eksynyt katkera toisinajattelija. Hyvä ja oikeita ohjeita löytyy paljon luotettavimmilta ja neutraaleimmilta tahoilta kuin Heikkilä.

• Anonyymi00028

Antti Heikkilä on surullinen tapaus. Hyvä selkäkirurgi, jolle menestys selkäkirurgian (joka oli hänen erikoistumisalansa) uudistajana nousi päähän ja hän päätti, että onkin kaikkien alojen ylivertainen erityisasiantuntija immunologiasta endokrinologiaan, ilman että hänen tarvitsee niihin mitenkään erikoistua.

Kuvaavaa on, että kun Heikkilä julkaisi diabeetikkojen ruokavaliota koskevan kirjan, niin diabeetikkojen potilasjärjestö Diabetes-liitto joutui lähettämään varoituskirjeen jäsenilleen, jossa kerrottiin, että osa Heikkilän ohjeista on hengenvaarallisia diabeetikoille.

Myöhemmin Heikkilän kirjaan "lääkkeetön elämä" kustantaja painoi kirjaan varoitustarran, jossa painotti, että kirjan näkemykset ovat Heikkilän omia eikä lääketieteen mukaisia ja jotkun kaupat vetivät kirjan myynnistä.

Heikkilä on omaksunut toisinajattelijan identiteetin ja on vastahankaan paitsi lääketieteen valtavirran kanssa myös Venäjän hyökkäyssodan "ymmärtäjä". Tämä mies kannattaa unohtaa ja jättää viettämään eläkepäiviään.

• Anonyymi00031

En tiedä kumpi on surullisempi tapaus, sinä vai Heikkilä.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

En tiedä kumpi on surullisempi tapaus, sinä vai Heikkilä.

Lahkojohtajan kritisointi loukkaa lahkolaisia.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Lahkojohtajan kritisointi loukkaa lahkolaisia.

Sinulla on ilmeisesti joku lahko kun otat niin herkästi hernettä nenään kaikesta, Hpv27. Eikö enää kehtaa esiintyä nimimerkillä? Ei pidä mennä saunaan jos ei kestä löylyjä.

• Anonyymi00036

Mikset enää Hpv27 kirjoita nimimerkillä? Ei täällä ole ketään muuta joka jaksaa jauhaa tuota samaa päähänpinttymää. Aloitit jo vuonna 2011 eikä elämääsi ole tullut näemmä mitään mielekkäämpää sisältöä sen jälkeen. Surullista on.

Aliarvioit ihmisiä, ja kuvittelet että ihmiset on niin arvostelukyvyttömiä että tarvii sinut alleviivaamaan joka asiaa ja väliselittämään ja mustamaalaamaan. Jokainen osaa muodostaa oman mielipiteensä. Sinä uskot ettei osaa?

Kun hirveästi haukutaan jotain kirjaa, niin se on valtavan hyvä mainos sille kirjalle. Kirja myytiin loppuun hetkessä.

Luin kirjan ja siinähän oli vain älyttömän vähän mitään ravitsemuksesta tai mitään "vaarallista". Lähinnä pelkkää hänen omaa elämää ja muisteloita.

Katkeraa mollausta kirjassa oli paljon. Siitä varmaan moitteiden kohteet onkin suivaantuneet. Ei mistään "virheistä". On virhe Suomessa arvostella ketään ravitsemusjumalaa 😏. Itse sain Heikkilästä sen kuvan että on samanlainen messias-kompleksinen kuin on nämä muutkin, jotka haluaisi olla joku yksinvaltias. Mielestäni vaarallista tämä lääkäreiden ja professoreiden narsismi ja itsekkyys, vallanhalu ja valtataistelu.

Heikkilä on ollut erittäin pidetty kun on osannut auttaa ihmisiä monella tapaa ja ihmiset on oikeasti päässeet lääkkeistä ja liikakiloista karppauksella. Tätä on turha kiistää. On todella paljon lausuntoja joissa H saa kiitosta siitä että toi karppauksen mukaan keskusteluun ja järjetön määrä ihmisiä on laihtunut hänen ohjeillaan. Tavallisten ihmisten tervehtymiskokemuksia. Nämä jotenkin halutaan sivuuttaa.

Onhan se "vaarallista" mutta kenelle, ei ainakaan niille jotka on terveyden saanut takaisin. Tuhannet häntä kiittää ja ylistää. Ylistys on aina pahaksi kun kohde alkaa kuvittelemaan itsestään liikoja. Heikkilän käytös on aika ylimielistä. Mielestäni on jo mennyttä maailmaa. Alkaa tulla semmoinen vanhuksen nariseva saarnaääni puheeseen. Vei ajatusta eteen päin mutta on nyt jo alkanut höperehtiä kuten muutkin yli 60v omaan erinomaisuuteensa juuttuneet. Pistän toivoni nuorempiin jotka kykenee vielä omaksumaan uutta. Kun ihminen saavuttaa jonkun asiantuntija-statuksen, hän alkaa taantua kun kuvittelee että tietää jo kaiken.

Onhan H valtavan karismaattinen ja älyttömän komea ollut aina, on tottunut että ihaillaan. Ei ihme että jotkut 20-30 v nuoremmat, harmaanaamaiset, kaljut ja värittömät, sokerilla hampaansa ja ihonsa pilanneet ryppynaamaproffat ja kuivat korput ja liimatukat on jo tästä jo hittuununeita kun itsekin haluaisivat olla samanlainen. Kukot pörhistelee sulkiaan, kuka värikkäitä, kuka harmaita.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Mikset enää Hpv27 kirjoita nimimerkillä? Ei täällä ole ketään muuta joka jaksaa jauhaa tuota samaa päähänpinttymää. Aloitit jo vuonna 2011 eikä elämääsi ole tullut näemmä mitään mielekkäämpää sisältöä sen jälkeen. Surullista on.

Aliarvioit ihmisiä, ja kuvittelet että ihmiset on niin arvostelukyvyttömiä että tarvii sinut alleviivaamaan joka asiaa ja väliselittämään ja mustamaalaamaan. Jokainen osaa muodostaa oman mielipiteensä. Sinä uskot ettei osaa?

Kun hirveästi haukutaan jotain kirjaa, niin se on valtavan hyvä mainos sille kirjalle. Kirja myytiin loppuun hetkessä.

Luin kirjan ja siinähän oli vain älyttömän vähän mitään ravitsemuksesta tai mitään "vaarallista". Lähinnä pelkkää hänen omaa elämää ja muisteloita.

Katkeraa mollausta kirjassa oli paljon. Siitä varmaan moitteiden kohteet onkin suivaantuneet. Ei mistään "virheistä". On virhe Suomessa arvostella ketään ravitsemusjumalaa 😏. Itse sain Heikkilästä sen kuvan että on samanlainen messias-kompleksinen kuin on nämä muutkin, jotka haluaisi olla joku yksinvaltias. Mielestäni vaarallista tämä lääkäreiden ja professoreiden narsismi ja itsekkyys, vallanhalu ja valtataistelu.

Heikkilä on ollut erittäin pidetty kun on osannut auttaa ihmisiä monella tapaa ja ihmiset on oikeasti päässeet lääkkeistä ja liikakiloista karppauksella. Tätä on turha kiistää. On todella paljon lausuntoja joissa H saa kiitosta siitä että toi karppauksen mukaan keskusteluun ja järjetön määrä ihmisiä on laihtunut hänen ohjeillaan. Tavallisten ihmisten tervehtymiskokemuksia. Nämä jotenkin halutaan sivuuttaa.

Onhan se "vaarallista" mutta kenelle, ei ainakaan niille jotka on terveyden saanut takaisin. Tuhannet häntä kiittää ja ylistää. Ylistys on aina pahaksi kun kohde alkaa kuvittelemaan itsestään liikoja. Heikkilän käytös on aika ylimielistä. Mielestäni on jo mennyttä maailmaa. Alkaa tulla semmoinen vanhuksen nariseva saarnaääni puheeseen. Vei ajatusta eteen päin mutta on nyt jo alkanut höperehtiä kuten muutkin yli 60v omaan erinomaisuuteensa juuttuneet. Pistän toivoni nuorempiin jotka kykenee vielä omaksumaan uutta. Kun ihminen saavuttaa jonkun asiantuntija-statuksen, hän alkaa taantua kun kuvittelee että tietää jo kaiken.

Onhan H valtavan karismaattinen ja älyttömän komea ollut aina, on tottunut että ihaillaan. Ei ihme että jotkut 20-30 v nuoremmat, harmaanaamaiset, kaljut ja värittömät, sokerilla hampaansa ja ihonsa pilanneet ryppynaamaproffat ja kuivat korput ja liimatukat on jo tästä jo hittuununeita kun itsekin haluaisivat olla samanlainen. Kukot pörhistelee sulkiaan, kuka värikkäitä, kuka harmaita.

Uskonveli todistaa väkefästi profeetta Heikkilän menetettyä mainetta puolustaen.

Se että jotkut kaupat vetivät "Lääkkeetön elämä" pois myynnistä sen sisältämien vakavien virheiden tähden, on tietenkin vääräuskoisten salaliitto. Samoin kuin diabeetikkojen potilasjärjestön kirje, jossa varoitettiin Heikkilän "Diabeteksen ruokavaliohoito" asiavireistä ja vaarallisista ohjeista.

Sisätautilääkärit eivät vain ymmärrä sisätauteja yhtä hyvin kuin valaistunut selkäkirurgi.

Amen.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Uskonveli todistaa väkefästi profeetta Heikkilän menetettyä mainetta puolustaen.

Se että jotkut kaupat vetivät "Lääkkeetön elämä" pois myynnistä sen sisältämien vakavien virheiden tähden, on tietenkin vääräuskoisten salaliitto. Samoin kuin diabeetikkojen potilasjärjestön kirje, jossa varoitettiin Heikkilän "Diabeteksen ruokavaliohoito" asiavireistä ja vaarallisista ohjeista.

Sisätautilääkärit eivät vain ymmärrä sisätauteja yhtä hyvin kuin valaistunut selkäkirurgi.

Amen.

Diabetesliitto suosittelee vieläkin ruokavaliota, 6 siivua leipää ja ateriointia 6 kertaa päivässä, no eipä lopu jäsenet näillä ohjeilla.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Diabetesliitto suosittelee vieläkin ruokavaliota, 6 siivua leipää ja ateriointia 6 kertaa päivässä, no eipä lopu jäsenet näillä ohjeilla.

Se olis katastrofi, jos ihmiset alkaisi elintavoillaan ehkäisemään sairauksia ja hoitamaan itseään ruokavaliolla. Kyllähän se oudolle tuntuu että ensin käsketään pilaamaan metabolia ja sen jälkeen määrätään lääkkeet, joilla pidetään hengissä ja lääkkeistä riippuvaisena. Ja edelleen käsketään syömään epäterveellisesti.

Lääketehtaat ei panosta lääkkeisiin ja lääketutkimuksiin joilla paranee vaan joista tulee jatkuva kassavirta. Näin kertoi instagramissa eräs eläkkeellä oleva tutkija, ennen lääketehtaan palveluksessa.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Profeetta Heikkilää palvovat käyttäytyvät kuin muutkin uskovaiset: tarpeen tullen he valehtelevat uskonsa puolesta. Kuten jokainen, jota kiinnostaa voi diabetesliiton sivuilta lukea, siellä ei suositella 6 siivua leipää päivässä, mutta painotetaan leivän kuitupitoisuutta ja vähäsuolaisuutta. Eikä siellä suositella kuutta ateriaa päivässä.

Koska I ja II -tyypin diabetekset ovat eri sairauksia myös ravintosuositukset voivat poiketa. Monipuolinen ja terveellinen suositusten mukainen ruoka on ravitsemuksen perusta diabeetikoillekkin.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Se olis katastrofi, jos ihmiset alkaisi elintavoillaan ehkäisemään sairauksia ja hoitamaan itseään ruokavaliolla. Kyllähän se oudolle tuntuu että ensin käsketään pilaamaan metabolia ja sen jälkeen määrätään lääkkeet, joilla pidetään hengissä ja lääkkeistä riippuvaisena. Ja edelleen käsketään syömään epäterveellisesti.

Lääketehtaat ei panosta lääkkeisiin ja lääketutkimuksiin joilla paranee vaan joista tulee jatkuva kassavirta. Näin kertoi instagramissa eräs eläkkeellä oleva tutkija, ennen lääketehtaan palveluksessa.

Ootko sitä mieltä että ihan kaikki lääkkeet pitäs poistaa? Jos oot sitä mieltä, kummastelen tosi paljon. Esim moni tarvii lääkkeitä diabetekseen, sydäntautiin jne.

Entä sitten psyykelääkkeet? Onko ihan fiksua jos joku pahasti seonnut ei saisi lääkettä?

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ootko sitä mieltä että ihan kaikki lääkkeet pitäs poistaa? Jos oot sitä mieltä, kummastelen tosi paljon. Esim moni tarvii lääkkeitä diabetekseen, sydäntautiin jne.

Entä sitten psyykelääkkeet? Onko ihan fiksua jos joku pahasti seonnut ei saisi lääkettä?

Yksi idioottimaisuus Heikkilän "Lääkkeetön elämä" -kirjassa oli hänen päättelynsä, että koska insuliinilla hoidetuilla II-tyypin diabeetikoilla on enemmän liitännäissairauksia kuin niillä joita hoidetaan ilman insuliinia. Tämä on tyypillinen "jäätelönsyönti lisää hukkumisia" -päättelyvirheestä, jossa kausaliteetti ja korrelaatio sekoitetaan. Kun insuliinia käytetään vain "vakavammissa" II-tyypin diabetestapauksissa, jolloin lääkevalinta kertoo ko potilaan vaikeahoitoisuudesta eikä siitä, että lääke edesauttaisi liitännäissairauksia.

Samalla tavalla voisi virhepäätellä, että vaikkapa solumyrkkyjä ja sädehoitoa käytettäessä ihosyöpä johtaa useammin kuolemaan. Tämä johtuu siitä että lievimpiin ihosyöpämuotoihin (kuten tyvisolusyöpä) hoidetaan vain leikkaamalla eikä muita hoitoja tarvita.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Yksi idioottimaisuus Heikkilän "Lääkkeetön elämä" -kirjassa oli hänen päättelynsä, että koska insuliinilla hoidetuilla II-tyypin diabeetikoilla on enemmän liitännäissairauksia kuin niillä joita hoidetaan ilman insuliinia. Tämä on tyypillinen "jäätelönsyönti lisää hukkumisia" -päättelyvirheestä, jossa kausaliteetti ja korrelaatio sekoitetaan. Kun insuliinia käytetään vain "vakavammissa" II-tyypin diabetestapauksissa, jolloin lääkevalinta kertoo ko potilaan vaikeahoitoisuudesta eikä siitä, että lääke edesauttaisi liitännäissairauksia.

Samalla tavalla voisi virhepäätellä, että vaikkapa solumyrkkyjä ja sädehoitoa käytettäessä ihosyöpä johtaa useammin kuolemaan. Tämä johtuu siitä että lievimpiin ihosyöpämuotoihin (kuten tyvisolusyöpä) hoidetaan vain leikkaamalla eikä muita hoitoja tarvita.

Uskoisin että Heikkilä lääkärinä kyllä kausaliteetin ja korrelaation eron ymmärtää. Olisi hän voinut syventää asiaa muutamalla tutkimusviitteellä joissa todetaan että lääkkeet todella aiheuttaa niitä liitännäissairauksia. Tai vaikka kopioimaan lääkepakkausten sivuvaikutusluetteloita, joissa ihan mainitaan kohonnut riski sairastua liitännäissairauksiin.

Se, ettei Heikkilä tätä ole maininnut ( koska kyse ei ole tutkimusjulkaisusta, vaan on kansantajuistettu ja vähän provokatiivinen omaelämänkertateos ) ei poista tätä faktaa että insuliini ja muut lääkkeet todella lisää sairastua muihin sairauksiin, joihin määrätään taas muut lääkkeet, joissa on taas omat liitännäissairausriskit.

Itselläni on ystäväpiirissä 2 kuolintapausta, joissa tauti ei tappanut vaan siihen määrätyt lääkkeet.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Medikalisaatio on se paha juttu. Esim psykiatri Ben Furman juuri julkaisi jutun ("masennus ei katoa vaikka lääkkeet lisääntyvät") jossa hän ihmettelee että normaalit ihmiselämään kuuluvat asiat ja tunteet luokitellaan sairauksiksi. Esim. suru, ujous jne. Sen sijaan että näihin annettaisiin ihmisyyttä ja keskusteluapua, turrutetaan ja lihotetaan ihmiset lääkkeillä. Monet psyykenlääkkeet lihottavat. Lihominen lisää masentuneisuutta ja syrjäyttää muista. Sen jälkeen määrätään laihdutuslääkkeet ja haukutaan itsekurin puutteesta. Laihdutuslääke taas voi aiheuttaa vakavia sivuvaikutuksia. Joihin määrätään taas uudet lääkkeet. Ihan ÄLYTÖNTÄ.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Medikalisaatio on se paha juttu. Esim psykiatri Ben Furman juuri julkaisi jutun ("masennus ei katoa vaikka lääkkeet lisääntyvät") jossa hän ihmettelee että normaalit ihmiselämään kuuluvat asiat ja tunteet luokitellaan sairauksiksi. Esim. suru, ujous jne. Sen sijaan että näihin annettaisiin ihmisyyttä ja keskusteluapua, turrutetaan ja lihotetaan ihmiset lääkkeillä. Monet psyykenlääkkeet lihottavat. Lihominen lisää masentuneisuutta ja syrjäyttää muista. Sen jälkeen määrätään laihdutuslääkkeet ja haukutaan itsekurin puutteesta. Laihdutuslääke taas voi aiheuttaa vakavia sivuvaikutuksia. Joihin määrätään taas uudet lääkkeet. Ihan ÄLYTÖNTÄ.

Mut käsittääkseni Furman ei kuitenkaan kiellä lääkkeitä niiltä jotka tarvii lääkkeitä. Luin muistaakseni sellaisen kommentin. Jos Furman kannattaa lääkkeiden poistoa kaikilta mielenterveysongelmia potevilta, hän on lähinnä hirviö kauhea ihminen. Mutta hän ei ole tietääkseni sellainen.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Profeetta Heikkilää palvovat käyttäytyvät kuin muutkin uskovaiset: tarpeen tullen he valehtelevat uskonsa puolesta. Kuten jokainen, jota kiinnostaa voi diabetesliiton sivuilta lukea, siellä ei suositella 6 siivua leipää päivässä, mutta painotetaan leivän kuitupitoisuutta ja vähäsuolaisuutta. Eikä siellä suositella kuutta ateriaa päivässä.

Koska I ja II -tyypin diabetekset ovat eri sairauksia myös ravintosuositukset voivat poiketa. Monipuolinen ja terveellinen suositusten mukainen ruoka on ravitsemuksen perusta diabeetikoillekkin.

"Ketogeenisen ruokavalion tutkimusnäyttö voidaan tiivistää näin:

Sairaus Näytön vahvuus
        Lääkeresistentti epilepsia Vahva
        Tyypin 2 diabetes Kohtalainen–vahva
        Ylipaino Kohtalainen
        Rasvamaksa Kohtalainen
        PCOS Alustava
        Alzheimerin tauti Alustava
        Parkinsonin tauti Alustava
        Syöpä Riittämätön hoitosuosituksiin"

Ei kannata odottaa 100 vuotta että saa riittävää tutkimusnäyttöä (ihmiset uskaltaa ottaa terveytensä omiin käsiin, ja kokeilee elintapamuutoksia) jos apu löytyy omaan tilanteeseen ja saadaan kokemusnäyttö.

Jos ruokavaliolla tulee apu se riittää näytöksi. Emme tarvi siihen nettitrollien tai lääketehtaan lupaa. Lääkärit kyllä jo suosittelee ihan kokemusperusteisesti ketoruokavaliota. Mene lääkärille joka ei ole lääketehtaan sidonnainen. Mulla on sisätautilääkäri joka ketoilee, häneltä sain ohjeet. Hänen potilaat kertoo että apu on ollut yllättävä. Koska ruokavalio on hankala todentaa ( joku voi väittää karppaavansa mutta juo olutta ja syö sokeria) niin se jää omaan varaan toteuttaa karppausta. Vastuu on itsellä.

Esimerkiksi minulla parani IBS, allergia ja astma, uniapnea, unettomuus, tarkkaavaisuushäiriö, verenpainetauti ja insuliiniresistenssi, masennus, korkea LDL- kolesteroli, triglyseridiarvot, paniikkihäiriö, turvotus, hormonihäiriö, kohonnut verensokeri normalisoitui, mieli tasottui. Ilman lääkkeitä. Jätin kaikki lääkkeet pois ruokavalion ansiosta. Kun nyt viikonloppuna söin ruokaa jossa oli mm maltodekstroosia (huomasin luettelossa jälkeenpäin) alkoi limakalvot erittää valtavasti limaa ja jouduin yskiä koko yön limaa kurkusta, hengitys alkaa vinkua.

Vain todella epärehellinen voi tulla väittämään että tämä on "uskontoa". Ihan lääkäri totesi että minulla on kaikki veriarvot hämmästyttävän hyvät ja koetulokset puhtaat vaikka en enää käytä lääkkeitä. Ennen mulla oli lääkkeet kaikkiin edellä mainittuihin vaivoihin.

Leivän ja viljan, sokerin, lisäaineiden ja tärkkelyspitoisen ruuan poisjättäminen riitti.

En jää odottamaan "tutkimusnäyttöä" enkä piittaa nettitrolleista. Olo on sen verran mainio ja elämänlaatu huippua ja rahat säästyy mukavaan. ☺️

Kannattaa kokeilla! Edellämainitut tarvikkeet ei ole elintärkeitä kellekään. Vaikka joku haukkuisi sinua siitä että pidät Heikkilää profeettana siksi kun syöt terveellisesti ja olet lääkkeetön niin asia vain huvittaa ja naurattaa. Terveenä on helppo huvittuneena ohittaa moiset leimaamiset. 😅

Ihmettelen vaan miksi terveys on jollekin niin vastustettava asia, että pitäisi luopua siitä. Mutta se on sen oma asia.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00042 kirjoitti:

"Esim moni tarvii lääkkeitä diabetekseen, sydäntautiin jne."

Nämäkin taudit voisi estää elämäntapamuutoksilla. Jotkut keskittyy hoitamaan terveyttä, ettei tarvitsisi hoitaa elintapasairautta.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Se on minusta kyllä outoa että joku käskee nostamaan verensokerin korkealle ruualla ja sitte neuvoo ottamaan lääkettä että saa laskettua sen verensokerin. 🤔

Miksei neuvota ruokavalioon, missä verensokeri ei poukkoile. = Lääkityksen tarve poistuu tai ainakin vähenee.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Nämäkin taudit voisi estää elämäntapamuutoksilla. Jotkut keskittyy hoitamaan terveyttä, ettei tarvitsisi hoitaa elintapasairautta.

Vastaus-kommenttisi ; Pitää päteä siihen hieman. Vaikka olet oikeassa että voi elämäntapamuutoksilla välttää noi niin kuitenkin tavallaan sivuutat kokonaan hänen viestin koska fakta on nimittäin se että jotkut ihmiset tarvii pakollisesti lääkkeitä kuten sydänsairaat. Joten tuo vastauksesi on aika hassu.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Voisin sannoo näin sarkastisesti sinulle "onneksi sä et ole päättämässä asioista".
        Jos tuolla logiikalla mitä sä kirjoitit toimittaisiin niin ihmisiä kuolisi enemmän kuin sotatilassa.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Anteeksi et tarkottanutkaan sitä. Sori luin liian nopeaa viestisi. Mutta kuitenkin fakta on se että sydänsairaita on ja tulee aina olemaan . Jokaisen tottakai kannattaa pyrkiä vaalimaan hyvää terveyttä.

• Anonyymi00045 kirjoitti:

Uskoisin että Heikkilä lääkärinä kyllä kausaliteetin ja korrelaation eron ymmärtää. Olisi hän voinut syventää asiaa muutamalla tutkimusviitteellä joissa todetaan että lääkkeet todella aiheuttaa niitä liitännäissairauksia. Tai vaikka kopioimaan lääkepakkausten sivuvaikutusluetteloita, joissa ihan mainitaan kohonnut riski sairastua liitännäissairauksiin.

Se, ettei Heikkilä tätä ole maininnut ( koska kyse ei ole tutkimusjulkaisusta, vaan on kansantajuistettu ja vähän provokatiivinen omaelämänkertateos ) ei poista tätä faktaa että insuliini ja muut lääkkeet todella lisää sairastua muihin sairauksiin, joihin määrätään taas muut lääkkeet, joissa on taas omat liitännäissairausriskit.

Itselläni on ystäväpiirissä 2 kuolintapausta, joissa tauti ei tappanut vaan siihen määrätyt lääkkeet.

Nuo eivät ole liitännäissairauksia vaan lääkkeen haittavaikutuksia. Ilman insuliinia ihminen saattaa joutua ketoasidoosiin ja kuolla. Ilman verenpainelääkkeitä voi saada laajentuneen sydämen ja tukehtua hengiltä. Tai saada aivoinfarktin. Nuo ovat niitä liitännäissairauksia.

• Anonyymi00054
        hvp27 kirjoitti:

Nuo eivät ole liitännäissairauksia vaan lääkkeen haittavaikutuksia. Ilman insuliinia ihminen saattaa joutua ketoasidoosiin ja kuolla. Ilman verenpainelääkkeitä voi saada laajentuneen sydämen ja tukehtua hengiltä. Tai saada aivoinfarktin. Nuo ovat niitä liitännäissairauksia.

Liitännäissairauksista sinulla on varmaan ihan hyvää kokemustietoa. Muut yrittää välttää samaa hoitamalla terveyttään. 😊

• Anonyymi00055
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Vastaus-kommenttisi ; Pitää päteä siihen hieman. Vaikka olet oikeassa että voi elämäntapamuutoksilla välttää noi niin kuitenkin tavallaan sivuutat kokonaan hänen viestin koska fakta on nimittäin se että jotkut ihmiset tarvii pakollisesti lääkkeitä kuten sydänsairaat. Joten tuo vastauksesi on aika hassu.

Parempi olisi estää sairaudet elintavoilla. Monet ihmettelee kun syöpöttelyn ja juopottelun ja tupakoinnin seurauksena sairastuu insuliiniresistenssiin, syöpiin ja sydäntauteihin.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Mut käsittääkseni Furman ei kuitenkaan kiellä lääkkeitä niiltä jotka tarvii lääkkeitä. Luin muistaakseni sellaisen kommentin. Jos Furman kannattaa lääkkeiden poistoa kaikilta mielenterveysongelmia potevilta, hän on lähinnä hirviö kauhea ihminen. Mutta hän ei ole tietääkseni sellainen.

Etkö ymmärrä mikä on medikalisaatio josta oli kyse. Googleta vaikka.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Statiinit lisää riskiä sairastua diabetekseen. Esimerkiksi.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Ennen kyllä suositeltiin leipää useita siivuja päivässä. Ovatko jo alkaneet hillitä hekin sitä hiilihydraatin tuputusta?

• Anonyymi00060
        Anonyymi00040 kirjoitti:

"Profeetta Heikkilää palvovat käyttäytyvät kuin muutkin uskovaiset"

Profeetaksi kutsut vain sinä Hpv27 joko ilman nikkiä tai sen kanssa.

Vaikkakin on sinulle väärä profeetta ja sinulla on itselläsi ne oikeat profeetat. Sinulle on nämä ruokavalioasiat on hyvin uskonnollisia kysymyksiä. Ei muille. Niin valtavan fanaattisesti suhtaudut. Ihan fundamentalismia on.

Jokainen haluaa terveyttä ja kuuntelee sitä joka antaa hyviä ohjeita.

Heikkilältä olen ottanut sen yhden ja ainoan:

-Sinä olet itse päävastuussa omasta terveydestäsi-.

Tämähän tarkoittaa sitä, ettei Heikkilä pidä itseään profeettana. Hänhän ilmoittaisi että kuunnelkaa minua, ei muita.

Kyllä Suomessa tulee olla oikeus kyseenalaistaa yhden totuuden julistus. Eletään demokratiassa.

Kuten Ari Miettinen totesi: miksei oteta keskusteluun ja debattiin kaikkia tutkimuslähteitä. Joista voisi olla hyötyä terveyden hoitamisessa. Sen sijaan maalitetaan ne, joiden ohjeilla tuhannet on tervehtyneet.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Etkö ymmärrä mikä on medikalisaatio josta oli kyse. Googleta vaikka.

nyt ymmärsin kun luin uudelleen viestejä.

Mutta jos oletamme; joku ihminen kannattaa sellaista jossa lääkkeitä ei enään jaettaisikaan henkisesti sairaille niin sellainen olis ihan takuuvarmasti tosi vaarallista.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Ja Statiinilääkkeitten on havaittu lisänneen diabetestä, eli ensin syöt kolesterolilääkkeitä ja vähänajan kuluttua diabeteslääkkeitä, lääketehdas kiittää uudesta asiakkaasta. Mutta älköön ihminen luopuko höttöhiilareista ja jatkuvasta napostelusta.

• Anonyymi00064
        hvp27 kirjoitti:

Laskin korkeata verenpainetta 140:tä alle 120:iin pätkäpaastolla ja VHH:lla, laihtunutkin olen jotain kymmenen kiloa, olo on hyvä.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Etkö oikein ymmärrä mitä tarkoittaa medikalisaatio? Voisitko sivistää itseäsi ja ottaa selvää asioista, pliis.

Se ei tarkoita sitä että lääkkeet pitää kieltää/ poistaa.

Ei tosiaan.

Olen kyllä ymmärtänyt itse ettei täällä Suoli.fi:ssä ole oikein sivistystaso kovin kummoinen mutta silti...

• Anonyymi00066
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Joo kun käsitteet on tommosta että ihminen on joko hirviö tai messias niin tuollaisiin johtopäätöksiin täällä päädytään....🙄

• Anonyymi00067
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Voisin sannoo näin sarkastisesti sinulle "onneksi sä et ole päättämässä asioista".
        Jos tuolla logiikalla mitä sä kirjoitit toimittaisiin niin ihmisiä kuolisi enemmän kuin sotatilassa.

Pitää yrittää hoitaa terveyttään niin ei sairastu elintapasairauksiin.

Sehän on tietenkin omassa vallassa mitä suuhunsa lykkää. 🤭

• Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Joo kun käsitteet on tommosta että ihminen on joko hirviö tai messias niin tuollaisiin johtopäätöksiin täällä päädytään....🙄

Kirjoitin liian jyrkän mielipitteen ja en ole enään tuota mieltä. Kun postasin kommentin tänään ja menin saunaan saunanlauteille niin pohdin siellä että kyllä mä väärin totesin ja nyt huomasin tänään että olin ymmärtänyt koko asian väärin eli kun tuossa ylempänä eräs kommentoija kertoi että kyse oli furmanin kohdalla medikalisaatiosta joka oli itselleni täysin tuntematon asia. Googletin siitä = otin selvää.

• Anonyymi00064 kirjoitti:

Laskin korkeata verenpainetta 140:tä alle 120:iin pätkäpaastolla ja VHH:lla, laihtunutkin olen jotain kymmenen kiloa, olo on hyvä.

Siis laihdutit ja verenpaineesi laski. Lopputulos on ihan sama laihdutustavasta riippumatta. Sama koskee kakkostyypin diabetesta, laihtuminen auttaa.

• Anonyymi00058 kirjoitti:

Ennen kyllä suositeltiin leipää useita siivuja päivässä. Ovatko jo alkaneet hillitä hekin sitä hiilihydraatin tuputusta?

Ei, diabetesliitto suosittaa diabeetikoille täysjyväviljaa, hedelmiä, marjoja, palkokasveja, vihanneksia ja juureksia. Sama kaikkialla.

• Anonyymi00069
        hvp27 kirjoitti:

Siis laihdutit ja verenpaineesi laski. Lopputulos on ihan sama laihdutustavasta riippumatta. Sama koskee kakkostyypin diabetesta, laihtuminen auttaa.

Sori, tervehdyin väärällä tavalla, olin ajattelematon kun en ymmärtänyt että olisi pitänyt laihduttaa hillomunkkia syöden ja limonadia juoden. No tehty mikä tehty ja jatkan valitsemallani linjalla vaikka hvp27 ei sitä hyväksykkään, ps. olen lääkkeetön yli 60vuotias.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Sori, tervehdyin väärällä tavalla, olin ajattelematon kun en ymmärtänyt että olisi pitänyt laihduttaa hillomunkkia syöden ja limonadia juoden. No tehty mikä tehty ja jatkan valitsemallani linjalla vaikka hvp27 ei sitä hyväksykkään, ps. olen lääkkeetön yli 60vuotias.

Hyvin sanottu!

• Anonyymi00071
        hvp27 kirjoitti:

Eihän sinuakaan ole laihdutus auttanut vaan olet yhtä monisairas kuin ennenkin. Tämä sinulle Hpv27, luin muista keskusteluista että millä pohjalla kommentoit.

Jos sinun "ohjeesi" toimisi niin miksi olet niin hirveän sairas ja riippuvainen valtavasta määrästä lääkkeitä? Etkö noudata omia periaatteitasi tai profeettojesi käskyjä? Mistä kiikastaa?

Onko ruokavaliosi tukemassa terveyttä vai sairautta? 🤔

Mulla itsellä verenpaine laski 3 pv sisällä, ennen kuin olin laihtunut yhtään. Päättelen itse ilman lääketieteellistä koulutusta että ehkä nesteen poistuminen liittyi asiaan. Nestettä nimittäin lähti tajuttomasti. Samoin liman liikaeritys nielussa loppui.

Laihtuminen on tottakai tärkeintä jos ylipainoa on. Mutta nyt kun olen kokeillut KAIKKEA, on ketoruokavalio ollut äärimmäisen tehokkainta ja tukenut hyvinvointia. Ei pelkkä laihdutus vaan yöunien parantuminen joka on tosi mahtava juttu.

Yöunethan liittyy kiinteästi laihtumiseen ja palautumiseen:

On eri asia pyöriä nälkäisenä unettomana kuin nukkua rauhaisasti. Kortisolit liittyy asiaan, huom! Ja tietty verenpaineeseen! Jos et ole nukkunut lainkaan ja pyörinyt nälkäisenä koko yön niin verenpaineet nousee hurjasti.

• Anonyymi00072
        hvp27 kirjoitti:

Liitännäissairauksien riski lisääntyy tietyillä lääkkeillä. On sama vaikka sinä nimität niitä sairauksia haittavaikutuksiksi.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Eihän sinuakaan ole laihdutus auttanut vaan olet yhtä monisairas kuin ennenkin. Tämä sinulle Hpv27, luin muista keskusteluista että millä pohjalla kommentoit.

Jos sinun "ohjeesi" toimisi niin miksi olet niin hirveän sairas ja riippuvainen valtavasta määrästä lääkkeitä? Etkö noudata omia periaatteitasi tai profeettojesi käskyjä? Mistä kiikastaa?

Onko ruokavaliosi tukemassa terveyttä vai sairautta? 🤔

Mulla itsellä verenpaine laski 3 pv sisällä, ennen kuin olin laihtunut yhtään. Päättelen itse ilman lääketieteellistä koulutusta että ehkä nesteen poistuminen liittyi asiaan. Nestettä nimittäin lähti tajuttomasti. Samoin liman liikaeritys nielussa loppui.

Laihtuminen on tottakai tärkeintä jos ylipainoa on. Mutta nyt kun olen kokeillut KAIKKEA, on ketoruokavalio ollut äärimmäisen tehokkainta ja tukenut hyvinvointia. Ei pelkkä laihdutus vaan yöunien parantuminen joka on tosi mahtava juttu.

Yöunethan liittyy kiinteästi laihtumiseen ja palautumiseen:

On eri asia pyöriä nälkäisenä unettomana kuin nukkua rauhaisasti. Kortisolit liittyy asiaan, huom! Ja tietty verenpaineeseen! Jos et ole nukkunut lainkaan ja pyörinyt nälkäisenä koko yön niin verenpaineet nousee hurjasti.

minä onnistunut pudottaan painoa ja syön näin;
        hiilareita, proteiinia, maitotuotteita, vettä, kasviksia , kananmunia, esim noi ja sisäelinruokiakin , hedelmiä, marjoja , nuo tulee mieleen ekana. Joskus herkutteluakin ettei täyskieltoa sille.

Lisäksi liikun säännöllisesti. Pisin lenkki 19km pyörälenkki ja 14km kävelylenkki.

Laihtua voi monin eri tekniikoin. Ei ole yhtä totuutta.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00073 kirjoitti:

minä onnistunut pudottaan painoa ja syön näin;
        hiilareita, proteiinia, maitotuotteita, vettä, kasviksia , kananmunia, esim noi ja sisäelinruokiakin , hedelmiä, marjoja , nuo tulee mieleen ekana. Joskus herkutteluakin ettei täyskieltoa sille.

Lisäksi liikun säännöllisesti. Pisin lenkki 19km pyörälenkki ja 14km kävelylenkki.

Laihtua voi monin eri tekniikoin. Ei ole yhtä totuutta.

Just niin! Pitää kokeilla vähän kaikkea ja mikä toimii se ei voi olla väärin. Toki laihdutuksessakin pitää saada ravinteet eli karkilla laihdutus kyllä syö lihakset ja vie voimat. Kalorit ei merkkiä kaikkea! Itse en ole kovin nopeasti laihtunut ketolla, mutta se johtuu siitä kuulemani mukaan että mulla ei ole metabolisia sairauksiaksaan taustalla joten laihtuminen on hitaampaa. Insuliiniresistenssisiä keto laihduttaa kokemusten valtavan nopeasti.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Kirjoitin liian jyrkän mielipitteen ja en ole enään tuota mieltä. Kun postasin kommentin tänään ja menin saunaan saunanlauteille niin pohdin siellä että kyllä mä väärin totesin ja nyt huomasin tänään että olin ymmärtänyt koko asian väärin eli kun tuossa ylempänä eräs kommentoija kertoi että kyse oli furmanin kohdalla medikalisaatiosta joka oli itselleni täysin tuntematon asia. Googletin siitä = otin selvää.

Jos esim ihmisen masennus tulee siitä, että hän on yksin, hänellä ei ole varaa maksaa vuokraa ja antaa lapsille sitä mitä heidän kasvuunsa kuuluu, ei siinä auta jos laitetaan masennuslääkkeet.

Ei työttömyys ole lääketieteellinen ongelma vaan yhteiskunnallinen.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Jos esim ihmisen masennus tulee siitä, että hän on yksin, hänellä ei ole varaa maksaa vuokraa ja antaa lapsille sitä mitä heidän kasvuunsa kuuluu, ei siinä auta jos laitetaan masennuslääkkeet.

mut kyl vakavassa sairausmuodossa lääkitys on oikea ratkaisu yleensä mut se tulee tehdä harkinnan kautta. Minä popsin mielenterveyslääkkeitä eli popsin 3 eri lääkettä enkä voisi koskaan lopettaa niiden käyttöä enkä aiokaan lopettaa vaikka jotkut väittääkin vastaan.

Minä syön lääkkeitä niin kauan kuin minussa henki pihisee eikä kukaan voi vaikuttaa siihen että lopettaisin.

minä yritin kerran vähentää reippaasti lääkkeiden määrää niin siinä kävi huonosti. Olis voinu käydä vielä pahemmin etten olisi enää elossa. Siinä sulle miettimistä!

• Anonyymi00078
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Tuossa siis vastaus sulle;
        mä en kuuntele sua enkä ketään vaan uskon omiin kokemuksiini lääkkeistäni.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00076 kirjoitti:

en suostuisi edes harkitsemaan enkä neuvottelemaankaan kenenkään kanssa. Olen luupää ja sarvipää =)

• Anonyymi00080
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Nimittäin tuolla on paljon ihmisiä jotka tarvii lääkkeen/lääkkeitä. On myös paljon ihmisiä jotka ei välttämättä tarvi lääkkeitä.

Ei voi laukoa yhtä totuutta eikä voi tehdä keittiöpsykologin päätelmiä. Me emme ole ammattilaisia psykiatrian ammattialalla.

Lääkkeen tarvitsijoita on myös sydänsairaat esim että lääketeollisuus ei koske ainoastaan mielenterveysongelmista potevia.

Koko lääketeollisuuden olemassaolo on ratkaiseva tekijä joka teki aikoinaan ison muutoksen ihmiskunnassa/yhteiskunnissa.

On helppo ymmärtää tämä ja jos joku väittää muuta, ei tiedä asioista. Olen jutellu tästäkin asiasta psykologini kanssa ja hän sanoi ja varoitteli että netti on täynnä virheellistä tietoa.

Aika ennen lääketeollisuutta oli karmeaa aikaa jolloin ihmisiä kuoli oman käden kautta paljon.

Toki tällä palstalla voi myös kyseenalaistaa asioita. Se ei ole väärin. Pitää vaan miettiä ketkä tarvii lääkkeitä ja ketkä ei. Siitä me emme päätä onneksi.

Mä en ainakaan toivo muutosta kovin paljoa lääketeollisuuteen enkä psykiatriaan koska mä tykkään tästä ihmisläheisestä psykiatrian systeemistä jossa autetaan heti työntämä'llä lääkkeitä niille jotka sitä tarvii.

Täällä me juttelemme siitä ketkä tarvii lääkkeitä ja ketkä ei mutta mistä hitosta me voimme tietää sen? Emme mitenkään.

olis kohtalokasta jos ei lääkettä tarvitsevalle työnnety lääkepurkkia kouraan. Se vois päätyä itsemurhaan tai jotain muuta pahaa vois tapahtua. Psykoosikin voisi tulla ja laitoshoito(pakkohoito).

Medikalisaationkin voi suhtautua monet psykologit ja psykiatrit hieman epäilevästi että johtaako se kuitenkin siihen että jossain vaiheessa ammattialan ihmisistäkin tulee niin lääkevastaisia että meiltä pian evättäisiin lääkkeet joskus. Siihen menisi 10-20 vuotta jos niin tapahtuisi. Ei ihan heti tapahtuisi.

Täällä palstalla voi pyöriä myös ihmisiä joilla on pahat aikeet. Tästä mun psykologi varoitteli mua kun kerroin mitä oon kirjotellut täällä ihmisten kanssa.

• Anonyymi00083
        hvp27 kirjoitti:

Ei, diabetesliitto suosittaa diabeetikoille täysjyväviljaa, hedelmiä, marjoja, palkokasveja, vihanneksia ja juureksia. Sama kaikkialla.

Mihinkä tarpeeseen ihminen tarvitsee viljoja ja hedelmiä? Epäilen että viljat on jalostettu säänkestäviksi ja paljon satoa tuottaviksi eikä siinä prosessissa terveysasiat ole päällimmäisenä olleet mielessä, hedelmät on ylimakeita ja tosi sokerisia joita laihduttajan kyllä kannattaa vältellä, vihanneksista saa samat vitamiinit vähemmällä sokerimäärällä.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Luulisi että lääkäri ymmärtää korrelaation ja kausaliteetin eron mutta Heikkilä todistaa että hän ei ymmärrä tai on niin lääkevastaisuuden sokaisema, että käyttää tahallaan argumentteja, jotka eivät ole totta.

Diabeteksen liitännäissairaudet johtuvat diabeteksesta, huonosta sokeritasapainosta eikä siitä, että diabetesta yritetään hoitaa. Se hoidetaanko insulii illa vai ei riippuu mm.taudin vakavuudesta ja siitä päästäänkö hyvään sokeritasapaino oon ilman insuliinia. Insuliinihoitoon siirtyvillä on käytännössä aina takanaan jakso, jossa sokeritasapaino ei ole muilla keinoin säilynyt. Näin ainakin Suomen hoitokäytäntöjen mukaan.

• Anonyymi00087

"Hyvä selkäkirurgi, jolle menestys selkäkirurgian (joka oli hänen erikoistumisalansa) uudistajana nousi päähän ja hän päätti, että onkin kaikkien alojen ylivertainen erityisasiantuntija immunologiasta endokrinologiaan, ilman että hänen tarvitsee niihin mitenkään erikoistua."

Sinä varmasti kouluja käymättömänä olet totta kai pätevämpi ihan kaikkien alojen ylimmäisenä ylivertaisena asiantuntijana, sekä ravitemus- että lääketieteen ja sivussa muidenkin. Vaikket ole menestynyt millään saralla. Ihan google-yliopiston tuomalla oikeassa olon varmuudella pätevöitymisellä. Ilman että olet käynyt minkään alan erikoistumista. 😂

• Anonyymi00088
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Nimittäin tuolla on paljon ihmisiä jotka tarvii lääkkeen/lääkkeitä. On myös paljon ihmisiä jotka ei välttämättä tarvi lääkkeitä.

Ei voi laukoa yhtä totuutta eikä voi tehdä keittiöpsykologin päätelmiä. Me emme ole ammattilaisia psykiatrian ammattialalla.

Lääkkeen tarvitsijoita on myös sydänsairaat esim että lääketeollisuus ei koske ainoastaan mielenterveysongelmista potevia.

Koko lääketeollisuuden olemassaolo on ratkaiseva tekijä joka teki aikoinaan ison muutoksen ihmiskunnassa/yhteiskunnissa.

On helppo ymmärtää tämä ja jos joku väittää muuta, ei tiedä asioista. Olen jutellu tästäkin asiasta psykologini kanssa ja hän sanoi ja varoitteli että netti on täynnä virheellistä tietoa.

Aika ennen lääketeollisuutta oli karmeaa aikaa jolloin ihmisiä kuoli oman käden kautta paljon.

Toki tällä palstalla voi myös kyseenalaistaa asioita. Se ei ole väärin. Pitää vaan miettiä ketkä tarvii lääkkeitä ja ketkä ei. Siitä me emme päätä onneksi.

Mä en ainakaan toivo muutosta kovin paljoa lääketeollisuuteen enkä psykiatriaan koska mä tykkään tästä ihmisläheisestä psykiatrian systeemistä jossa autetaan heti työntämä'llä lääkkeitä niille jotka sitä tarvii.

Täällä me juttelemme siitä ketkä tarvii lääkkeitä ja ketkä ei mutta mistä hitosta me voimme tietää sen? Emme mitenkään.

olis kohtalokasta jos ei lääkettä tarvitsevalle työnnety lääkepurkkia kouraan. Se vois päätyä itsemurhaan tai jotain muuta pahaa vois tapahtua. Psykoosikin voisi tulla ja laitoshoito(pakkohoito).

Medikalisaationkin voi suhtautua monet psykologit ja psykiatrit hieman epäilevästi että johtaako se kuitenkin siihen että jossain vaiheessa ammattialan ihmisistäkin tulee niin lääkevastaisia että meiltä pian evättäisiin lääkkeet joskus. Siihen menisi 10-20 vuotta jos niin tapahtuisi. Ei ihan heti tapahtuisi.

Täällä palstalla voi pyöriä myös ihmisiä joilla on pahat aikeet. Tästä mun psykologi varoitteli mua kun kerroin mitä oon kirjotellut täällä ihmisten kanssa.

Et näemmä edes ymmärtänyt mitä koko termi "medikalisaatio" tarkoittaa.

Kun lukee kommenttisi, niin siitä voisi päätellä että pelkäät että joku yrittää netissä riistää sinulta psyykenlääkkeet. Eli sinulla on vainoharhaa johon lääkkeet onkin ilmeisen välttämättömät. Sillä ei ole mitään tekemistä medikalisaation kanssa, josta puhe.

Voin kertoa esimerkin omasta elämästä. Olin tosi masentunut ja lääkäri ehdotti että alkaisin syömään mielialalääkkeitä, jolla monia pahoja sivuvaikutuksia, kuten lihominen. Miten masennuslääke muka auttaa työttömyydessä ja taloudellisessa ahdingossa? Muuten kuin aiheuttamalla minulle lisäkustannuksia ja kassavirtaa lääketehtaalle? Minun olisi pitänyt sekin raha viedä lääketehtaalle, jolla olisin ostanut ruokaa perheelle. Ihan hiton sairasta.

Masennukseni parani kun pääsin töihin ja pystyin hankkimaan toimeentulon perheelleni. Siihen ei mikään masennuslääke auta kun masennus johtuu olosuhteista.

• Anonyymi00083 kirjoitti:

Mihinkä tarpeeseen ihminen tarvitsee viljoja ja hedelmiä? Epäilen että viljat on jalostettu säänkestäviksi ja paljon satoa tuottaviksi eikä siinä prosessissa terveysasiat ole päällimmäisenä olleet mielessä, hedelmät on ylimakeita ja tosi sokerisia joita laihduttajan kyllä kannattaa vältellä, vihanneksista saa samat vitamiinit vähemmällä sokerimäärällä.

Kuituun. Diabeetikoille ja senestämiseen suositellaan siis tällaista ruokavaliota:
        https://www.kaypahoito.fi/hoi50056

ja sieltä:
        'Diabetesta sairastaville suositellaan samanlaista ruokavaliota kuin muullekin väestölle. Ks. Suomalaiset ravitsemussuositukset 8 ja Pohjoismaalaiset ravitsemussuositukset 9. Suositeltava ruokavalio sisältää
        runsaasti kasviksia (juureksia, vihanneksia, palkokasveja, marjoja, hedelmiä) ja täysjyväviljaa
        niukasti ruokia ja juomia, joiden ravintoarvo on heikko (esim. paljon sokeria tai muuta vähäkuituista hiilihydraattia sisältävät ruoat ja juomat)
        niukasti kovaa rasvaa (tyydyttynyttä ja transrasvaa) ja kohtuullisesti pehmeää rasvaa
        vähän suolaa
        enintään kohtuullisesti alkoholia.
        Diabetesta sairastavan ruokavaliosuositukset 128, 129 mahdollistavat yksilöllisen ruokavalion koostamisen varsin väljästi energiaravintoaineiden jakauman osalta.
        Kuidunsaantisuositus on diabetesta sairastavalle muita suurempi, 35 g päivässä.'

Tuollaista määrää kuitua ei saa kuin täysjyväviljasta tai tuitulisistä. Kuitu laskee tehokkaasti LDL-kolesterolia ja sitä kautta sv-sairauksia.

Hedelmissä ja kasviksissa on niin vähän energiaa että molempia voi syödä. Appelsiinissa on 15 kcal enemmän energiaa kuin valkokaalissa per 100 g.

Ketokarppauksesta todetaan:
        'Erittäin vähähiilihydraattista (ketogeenistä) ruokavaliota ei suositella. Ruokavaliolla ei ole osoitettu hyötyjä tyypin 2 diabetesta sairastavien hoidossa. Tiukkaan hiilihydraattirajoitukseen voi liittyä myös haittavaikutuksia, esimerkiksi LDL-tason nousu, suurentunut hypoglykemia- ja ketoasidoosiriski sekä vitamiinien ja kivennäisaineiden riittämätön saanti 129.'

Rasvoista:
        'Syödystä rasvasta vähintään kaksi kolmasosaa tulisi olla pehmeää (tyydyttymätöntä) ja korkeintaan yksi kolmasosa kovaa (tyydyttyneitä tai transrasvoja).
        Vieläkin pienempi kovan rasvan osuus (alle 7 %) kokonaisenergian saannista voi olla eduksi, jos LDL-kolesterolipitoisuus on suurentunut. Ks. Käypä hoito -suositus Dyslipidemiat 5.
        Tyydyttyneen rasvan korvaaminen tyydyttymättömällä pienentää valtimotautien riskiä. Ks. Käypä hoito -suositus Dyslipidemiat 5.'

• Anonyymi00093
        UUSI
        hvp27 kirjoitti:

Kuituun. Diabeetikoille ja senestämiseen suositellaan siis tällaista ruokavaliota:
        https://www.kaypahoito.fi/hoi50056

ja sieltä:
        'Diabetesta sairastaville suositellaan samanlaista ruokavaliota kuin muullekin väestölle. Ks. Suomalaiset ravitsemussuositukset 8 ja Pohjoismaalaiset ravitsemussuositukset 9. Suositeltava ruokavalio sisältää
        runsaasti kasviksia (juureksia, vihanneksia, palkokasveja, marjoja, hedelmiä) ja täysjyväviljaa
        niukasti ruokia ja juomia, joiden ravintoarvo on heikko (esim. paljon sokeria tai muuta vähäkuituista hiilihydraattia sisältävät ruoat ja juomat)
        niukasti kovaa rasvaa (tyydyttynyttä ja transrasvaa) ja kohtuullisesti pehmeää rasvaa
        vähän suolaa
        enintään kohtuullisesti alkoholia.
        Diabetesta sairastavan ruokavaliosuositukset 128, 129 mahdollistavat yksilöllisen ruokavalion koostamisen varsin väljästi energiaravintoaineiden jakauman osalta.
        Kuidunsaantisuositus on diabetesta sairastavalle muita suurempi, 35 g päivässä.'

Tuollaista määrää kuitua ei saa kuin täysjyväviljasta tai tuitulisistä. Kuitu laskee tehokkaasti LDL-kolesterolia ja sitä kautta sv-sairauksia.

Hedelmissä ja kasviksissa on niin vähän energiaa että molempia voi syödä. Appelsiinissa on 15 kcal enemmän energiaa kuin valkokaalissa per 100 g.

Ketokarppauksesta todetaan:
        'Erittäin vähähiilihydraattista (ketogeenistä) ruokavaliota ei suositella. Ruokavaliolla ei ole osoitettu hyötyjä tyypin 2 diabetesta sairastavien hoidossa. Tiukkaan hiilihydraattirajoitukseen voi liittyä myös haittavaikutuksia, esimerkiksi LDL-tason nousu, suurentunut hypoglykemia- ja ketoasidoosiriski sekä vitamiinien ja kivennäisaineiden riittämätön saanti 129.'

Rasvoista:
        'Syödystä rasvasta vähintään kaksi kolmasosaa tulisi olla pehmeää (tyydyttymätöntä) ja korkeintaan yksi kolmasosa kovaa (tyydyttyneitä tai transrasvoja).
        Vieläkin pienempi kovan rasvan osuus (alle 7 %) kokonaisenergian saannista voi olla eduksi, jos LDL-kolesterolipitoisuus on suurentunut. Ks. Käypä hoito -suositus Dyslipidemiat 5.
        Tyydyttyneen rasvan korvaaminen tyydyttymättömällä pienentää valtimotautien riskiä. Ks. Käypä hoito -suositus Dyslipidemiat 5.'

Kuitu ei ole selvästi tuonut sinullekaan terveyttä, joten ei se voi kovin ratkaiseva käärmeöljy tai taikakonsti olla.

• Anonyymi00097
        UUSI
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Kun lukee kommenttisi, niin siitä voisi päätellä että pelkäät että joku yrittää netissä riistää sinulta psyykenlääkkeet. Eli sinulla on vainoharhaa johon lääkkeet onkin ilmeisen välttämättömät. Sillä ei ole mitään tekemistä medikalisaation kanssa, josta puhe.

Voin kertoa esimerkin omasta elämästä. Olin tosi masentunut ja lääkäri ehdotti että alkaisin syömään mielialalääkkeitä, jolla monia pahoja sivuvaikutuksia, kuten lihominen. Miten masennuslääke muka auttaa työttömyydessä ja taloudellisessa ahdingossa? Muuten kuin aiheuttamalla minulle lisäkustannuksia ja kassavirtaa lääketehtaalle? Minun olisi pitänyt sekin raha viedä lääketehtaalle, jolla olisin ostanut ruokaa perheelle. Ihan hiton sairasta.

Masennukseni parani kun pääsin töihin ja pystyin hankkimaan toimeentulon perheelleni. Siihen ei mikään masennuslääke auta kun masennus johtuu olosuhteista.

Kunnioitan sun kokemusta lääkkeistä mutta minulla on hyvät kokemukset lääkkeistä. Psykologi sanoi ja psykiatri että aika varmasti joudun syömään hautaan asti lääkkeitä. olen samaa mieltä heidän kanssaan. Minä tarvin lääkkeitä.

Ei kukaan netissä pysty viemään lääkkeitä mutta jos tulevaisuudessa fasistit pääsee valtaan ja luo olosuhteet myös psykiatrian alalle joka vie fasismiin niin silloin sairaat ei välttämättä saa enää lääkkeitä.

Mun kirjoissa se on fasismia.

Mulle sekä terapia että lääkkeet on hyvä asia. En ole työelämässä. Osittain olen eli autan isääni hänen työkuvioissa. Ihan pikkupennusta asti mun aivot olleet erilaisemmat. Väsyn normaalia herkemmin kaikesta esim jne jne mutten täsä lähde avaamaan tarkemmin yksityiskohtaisemmin.

Työelämä voi toimia jollekin, ei kaikille , varsinkin jos on mielenterveysongelmia sen verran paljon.

Lääkkeiden ansiosta oon päässyt eroon vakavimmasta kriisivaiheista kuten itsemurhamietteet ja itsemurhayritys. Eka itsariyritys vuonna 2001 kun piti mennä armeijaan. Olin lähellä onnistua itsariytityksessä sillon.

Viimeisin marraskuussa 2025 jolloin tajusin että nyt pitää kiiruusti lähteä hakeen uudelleen ammattiapua kun olin ollut terapiasta poissa 10 vuotta. Nyt oon käyny terapiassa kahden kuukauden välein. Pahimmat oireet kuten itsemurha-ajatukset, pakko-ajatukset ja sekoamistunteet on poistuneet käytännössä täysin kokonaan. Ei ole sekoamistunteita . Paniikkihäiriö on se joka aiheuttaa joskus sekoamistunteita ja pakko-ajatukset. Lääkitystäni nostettiin eli syön nykyään enemmän lääkkeitä jotta pysyn paremmin kunnossa + terapia.

Ei kaikkien tarina ole sama kuin sinun että on paljon myös meitä jotka käyttää lääkkeitä, ehkä jopa hautaan asti.

Ymmärrätkö meitä ?

• Anonyymi00099
        UUSI
        Anonyymi00088 kirjoitti:

OSuit oikeaan ku mainitsit vainoharhan. Emmä haluis kertua enempää mut voin kertoo että on lääkkeet vainoharhalle, traumoille, ahdistukselle, pelolle, masennukselle ja sitten on lääke myös paniikkihäiriölle. oon käyttäny myös rauhoittavaa lääkettä mutta lopetin pian sen käytön koska aiheutti hankalia sivuoireita.

• Anonyymi00081

Mun psykologi sanoi että tämä palsta jossa kirjottelen ihmisten kanssa on trollien, epätietoisten ja pahaa tahtovien ihmisten temmellyskenttä. Hän kehoitti etten saisi kirjotella täällä enään että hän suositteli sellaisia paikkoja jotka on parempia paikkoja.

Olen kyllä vuosien aikana huomannut että lääkkeisiin suhtaudutaan näillä palstoilla välillä liian kriittisesti.

Medikalisaation ymmärrän mutta siinäkin piilee vaara että homma karkaa käsistä koska tilanne voi kehittyä ikävämpään suuntaan.

• Anonyymi00082

Psykologini varoitteli mua että jos alan uskoa täällä palstalla ihmisten kirjoituksiin että pärjäisin ilman lääkkeitä, niin hän sanoi että minulle voi käydä oikeasti tosi huonosti.

Hän tietää kun on ammattilainen. Tottakai uskon ammattilaisen puheeseen. Psykiatri oli samaa mieltä.

He molemmat sanoi että joudun ehkä valitettavasti syömään koko loppuelämäni hautaan asti lääkkeitä. He sanoivat että ihannetilanne olisi jos ei tarvis syyä lääkkeitä mutta he sanoi ettei mulla ole oikein muuta vaihtoehtoa että riskit on liian suuret sattua jotain tosi ikävätä minulle.

• Anonyymi00084

Ei sinun kannata lääkkeitäsi lopettaa, eikä kenenkään muunkaan, mutta jos aloittaa VHH:n tai ketodietin niin voi tulla tilanne eteen että lääkitystä joudutaan säätämään ja tämä pitää tehdä lääkärin kanssa. Luultavasti Diabetes ja verenpainelääkitystä joudutaan laskemaan ja osalla poistuu lääkitystarve kokonaan.

• Anonyymi00084 kirjoitti:

Ei sinun kannata lääkkeitäsi lopettaa, eikä kenenkään muunkaan, mutta jos aloittaa VHH:n tai ketodietin niin voi tulla tilanne eteen että lääkitystä joudutaan säätämään ja tämä pitää tehdä lääkärin kanssa. Luultavasti Diabetes ja verenpainelääkitystä joudutaan laskemaan ja osalla poistuu lääkitystarve kokonaan.

Vain jos laihtuu eikä laihdustavalla ole väliä.

• Anonyymi00085
        hvp27 kirjoitti:

Älä nyt enään hvp27 jaksa, syö sinä ne kaikki lääkkeesi ja jatka sitä omaa terveysprosessiasi, joka on jo kestänyt reilut kymmenen vuotta, laihtunut et ole etkä tervehtynyt, eli älä jaa muille ohjeita ja varsinkaan niille jotka helpolla tavalla haluavat itselleen terveen elämän.

• Anonyymi00090

No mikä sua vaivaa kun joudut syömään hautaan asti lääkettä?

• Anonyymi00091
        hvp27 kirjoitti:

Kyllä on paljonkin väliä. Rasvapitoinen ruokavalio pitää yllä esim. hyvää hormonitasapainoa.

Sinulle on monet kerrat tuo asia tuotu tänne tekoälynkin koostamana mutta et kykene enää oppimaan mitään. Et edes omasta kokemuksestasi, kun et ole tervehtynyt vaikka olet laihduttanut eikä laihdutus tuonut sinulle terveyttä vaikka koko ajan väität että laihdutus on ratkaisu. Jollain karkillakin laihdutus olisi siis toimiva jos sinua olisi uskominen.

Ihan hullua ettet käy edes diabeteksen hoitosivuilla jossa kerrotaan asiasta. Täällä jaksat jankuttaa.

Lue vähän enemmän asioista.

• Anonyymi00092
        UUSI
        hvp27 kirjoitti:

Kuitenkin Diabeteksen hoitosivuilla juurikin mainitaan että VHH vaikuttaa ihan heti insuliiniherkkyyteen ja verensokeritasoihin ja VHH:sta on lupaavin tuloksin siis "hoitomuotona".

Kaikki syömämme vaan vaikuttaa hyvinvointiin ja sairastuvuuteen.

• Anonyymi00095
        UUSI
        hvp27 kirjoitti:

Mikset ole Hpv27 parantunut vaikka laihdutus millä tahansa keinolla piti tuoda ratkaisu sinun ongelmaan? Ei kai se voi olla silloin mikään olennainen juttu.

Jos laihtuu vaikka keskitysleirillä niin ei se tuo terveyttä. Tai jos laihtuu kuten karkkiukko, on pakko taas ahmia kun metabolia ei parane laihtumisesta ja hoikkuudesta huolimatta.

• Anonyymi00096
        UUSI

Fanatismi ruoka- ja tereveysasioissa on vaarallista kaikille.

• Anonyymi00098
        UUSI
        Anonyymi00084 kirjoitti:

minä syön masennuspillereitä siis.

• Anonyymi00100
        UUSI
        Anonyymi00084 kirjoitti:

no en mä ainakaan vähennä tai lopeta lääkkeiden syöntiä juuri kun minulle nostettiin annoskokoa kun oli kuuppa sekoamaan päin.

Minun on vain pakko syyä enemmän lääkkeitä jotta oon henkisesti terveempi.

olen aloittanu laihduttamisen eli 2 kuukaudessa laihtunut 6 kiloa. En ole VHH:lla enkä ketodieetillä vaan oon sekasyöjä eli syön monipuolista ruokaa pienin annoskokoin.

En täällä palstalla usko mitä ihmiset kirjottaa että uskon ammattilaisten sanoihin. Noh joku sanoi tässä taannoin että mun pitäs ajatella enemmän omilla aivoillani. En ole samaa mieltä kyllä ammattilaiset on ammattilaisia= kyl ne tietää. Toki on hyvä kuunnella omaa kehoakin esim kun potee mt-sairauksia mut kyl mää tiijän sen että pakko syyä nyt enempi lääkkeitä että se on niin itsestäänselvä asia kuin olla ja voi.

• Anonyymi00101
        UUSI
        Anonyymi00098 kirjoitti:

minä syön masennuspillereitä siis.

tarkennus kommenttiini. Syön muihinkin sairauksiin pillereitä etten vain masennukseen.

• Anonyymi00102
        UUSI
        Anonyymi00100 kirjoitti:

no en mä ainakaan vähennä tai lopeta lääkkeiden syöntiä juuri kun minulle nostettiin annoskokoa kun oli kuuppa sekoamaan päin.

Minun on vain pakko syyä enemmän lääkkeitä jotta oon henkisesti terveempi.

olen aloittanu laihduttamisen eli 2 kuukaudessa laihtunut 6 kiloa. En ole VHH:lla enkä ketodieetillä vaan oon sekasyöjä eli syön monipuolista ruokaa pienin annoskokoin.

En täällä palstalla usko mitä ihmiset kirjottaa että uskon ammattilaisten sanoihin. Noh joku sanoi tässä taannoin että mun pitäs ajatella enemmän omilla aivoillani. En ole samaa mieltä kyllä ammattilaiset on ammattilaisia= kyl ne tietää. Toki on hyvä kuunnella omaa kehoakin esim kun potee mt-sairauksia mut kyl mää tiijän sen että pakko syyä nyt enempi lääkkeitä että se on niin itsestäänselvä asia kuin olla ja voi.

tarkennus viestiini;
        mul on myös kokemuksia kun oon muutamia kertoja yrittän7y itse omapäisesti vähentää pillereitten syöntiä niin mulla on heti alkanu hermot loppumaan päin että se ei ole toiminut minulle ollenkaan.

Tästä viisastuneena en tee samoja virheitä.

Ihmiset täällä palstalla jotenki anteeksi vaan te olette hieman lääkevastaisia jollain lailla. Pahoittelen kun sanon hieman suoraan.

• Anonyymi00103
        UUSI
        Anonyymi00084 kirjoitti:

ei kun ootas hetkinen mä taisin sekoittaa ajatukseni. Sinä kirjoititkin diabets-ja verenpainelääkkeistä kun minun kohdalla on kyse mielenterveyslääkkeistä kuten sertram, propram ja risperidon.

Sori luin väärin.

• Anonyymi00104
        UUSI
        Anonyymi00090 kirjoitti:

No mikä sua vaivaa kun joudut syömään hautaan asti lääkettä?

On paljonkin sairauksia minulla. Pakko syyä ja minä syön niitä mukisematta. Ei ole mielenterveyslääkkeet minulle mikhään peikko tai mörkö mutta monille on. Minulle ei. Olen nostanut iltalääkkeen(risperidon) määrää koska kuuppa alkoi sekoamaan päin.

Oon joskus omavaltaisesti ilman lääkärin lupaa yrittäny vähentää lääkkeiden syöntiä ja silloin on aina meinannut käydä hullusti minulle. Pahimmassa tapauksessa olis voinu lähteä henki oman käden kautta. Viimeksi 2025 marraskuussa alko hermot mennä kokonaan että piti käydä oulussa asti tarkkailussa psykiatrisessa hoito-osastolla ja ne laittoi minut kotiin ja laittoi minut terapiahoitoon eli käyn kuukauden tai kahden kuukauden välein psykologin juttusilla. Tällä hetkellä tilanteeni on vakaa ja pahimmat oireet on saatu pois, kiitos terapian ja etenkin lääkkeen nostomäärän ansiosta.

Näillä palstoilla porukka kritisoi lääkkeitä turhan paljoa. Mä oon koettanu ottaa enemmän etäisyyttä niihin kommentteihin mut pakko välillä /joskus kommentoida.

On sanoneet etten ajattele omilla aivoillani. Kyllä muuten ajattelen! Mulla on omia kokemuksia siitä tilanteista kun oon yrittäny vähentää lääkkeiden syöntiä ja mennyt pahempaan suuntaan. Ja kyllä minä muuten kuuntelen ammattilaisten puheita. Kyllä he tietää.

• Anonyymi00105
        UUSI
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Kyllä on paljonkin väliä. Rasvapitoinen ruokavalio pitää yllä esim. hyvää hormonitasapainoa.

Sinulle on monet kerrat tuo asia tuotu tänne tekoälynkin koostamana mutta et kykene enää oppimaan mitään. Et edes omasta kokemuksestasi, kun et ole tervehtynyt vaikka olet laihduttanut eikä laihdutus tuonut sinulle terveyttä vaikka koko ajan väität että laihdutus on ratkaisu. Jollain karkillakin laihdutus olisi siis toimiva jos sinua olisi uskominen.

Ihan hullua ettet käy edes diabeteksen hoitosivuilla jossa kerrotaan asiasta. Täällä jaksat jankuttaa.

Lue vähän enemmän asioista.

Kyllä häntä kannattaa uskoa ihan samalla lailla kun uskomme toisten kokemuksia. Miksi häntä pitää kiusata täällä? Meidän omat kokemukset lopulta kertoo kaiken.

Minä käsitin siis että tämä henkilö joka vuoskaudet on kertonu syövänsä täytekakkuja , karkkeja ja muita herkkuja, on pysynyt hyvässä kunnossa eikä ole lihonut ja täällä silti porukka dissaa häntä. Onhan siinä omat riskinsä kuten kolesteroli voi nousta pilviin. En tiedä hänen tapauksessa onko noussut. Ehkei ei. Sen tiiän että kovaa kuntoilevat ja esim huippukestävyysurheilijat syö karkkia treenien &kisojen&liikuntasuorituksen perään. Se on hyvä palautukseen. Mieluummin itte söisin banaanin ja vettä joisin päälle. Mikä ewttei karkkia mut menee hampaat mut joo sitä varten on olemassa ksylitolikarkki.

En tarkoita nyt siis kilpaurheilijoita vaan peruskuntoilijat eli viittaan niihin kuntoilijoihin jotka kuntoilee paljon raskasta liikuntaa niin he pystyy syömään karkkia lihoamatta koska on kuluttaneet runsaasti.

• Anonyymi00106
        UUSI
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Kyllä häntä kannattaa uskoa ihan samalla lailla kun uskomme toisten kokemuksia. Miksi häntä pitää kiusata täällä? Meidän omat kokemukset lopulta kertoo kaiken.

Minä käsitin siis että tämä henkilö joka vuoskaudet on kertonu syövänsä täytekakkuja , karkkeja ja muita herkkuja, on pysynyt hyvässä kunnossa eikä ole lihonut ja täällä silti porukka dissaa häntä. Onhan siinä omat riskinsä kuten kolesteroli voi nousta pilviin. En tiedä hänen tapauksessa onko noussut. Ehkei ei. Sen tiiän että kovaa kuntoilevat ja esim huippukestävyysurheilijat syö karkkia treenien &kisojen&liikuntasuorituksen perään. Se on hyvä palautukseen. Mieluummin itte söisin banaanin ja vettä joisin päälle. Mikä ewttei karkkia mut menee hampaat mut joo sitä varten on olemassa ksylitolikarkki.

En tarkoita nyt siis kilpaurheilijoita vaan peruskuntoilijat eli viittaan niihin kuntoilijoihin jotka kuntoilee paljon raskasta liikuntaa niin he pystyy syömään karkkia lihoamatta koska on kuluttaneet runsaasti.

tarkoitan myös siis kilpaurheilijoita mutta heijän lisäksi tarkoitan myös ihan peruskuntoilijoita että jos tekkee paljon raskasta liikuntaa, voi huoletta syyä karkkiakin lihoamatta kunhan ei hetkessä tyhjennä koko pussia =)

Esim entinen norjalainen huippuhiihtäjä Sundby kertoi syöneensä aina treenien ja kisojen jäläkheen irtokarkkia. Huomasin sen telkkarista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä oli suurin

Ongelma välillämme?
      Ikävä
      102
      923
    2. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      104
      894
    3. Rakastamisesi tarkoitus

Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki
      Ikävä
      52
      671
    4. Tämä meidän välinen tilanne

Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen
      Ikävä
      33
      620
    5. Mitä Kärnässä tapahtui?

Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.
      Lappajärvi
      5
      531
    6. Kohtalo antoi

sinulle vielä mahdollisuuden valita oikein. Et siihen tarttunut.
      Ikävä
      46
      525
    7. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      42
      485
    8. Miten tästä pääsee

Ikinä ylitse?
      Ikävä
      54
      478
    9. Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä

Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle
      Ikävä
      17
      456
    10. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      45
      447
    Aihe