Täällä on paljon toitotettu uskoa Jeesukseen jopa elämän tärkeimmäksi asiaksi, mutta ei ole kerrottu mistä voi tämän Jeesuksen tuntea ja varsinkin uskoa häneen. Jeesuksen nimessä tulevia puhujia ja huijareita on nimittäin paljon liikkeellä ja he pettävät monia herkkäuskoisia ihmisiä.
Tunnistatko Jeesuksen?
94
135
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä suosittelen ainakin kriittisyyttä kaikkia uskonvaraisia asioita kohtaan. Siis ei sokeaa uskoa vaan näkevää. Jeesuskin varoitti hänen nimessään tulevista huijareista ja Paavali suositteli kriittisyyttä. Siellä missä nämä kielletään siellä ei Jeesus ainakaan ole läsnä.
- Anonyymi00007
Miten olisi ollut sitten USKOA JEESUSTA?
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miten olisi ollut sitten USKOA JEESUSTA?
Tässä olisi huomattavasti vaikeampi tulla HÄNEN NIMESSÄÄN.
- Anonyymi00048
Kun tulemme uskoon, eli tajuamme olevamme armoa tarvitseva syntinen ja että Jeesus sovitti meidänkin syntimme verellään, ja otamme sen vastaan, saamme Jumalan elävän pyhän hengen Aatamissa kuolleen henkemme tilalle. Pyhä henki johdattaa uskovaa totuuteen. Kasvaessamme uskossa alamme yhä paremmin tunnistaa valheet. Tärkeää on kuunnella ja lukea Jumalan sanaa. Jos suinkin osaa englantia, parasta on lukea King James Biblea noiden katolisten kaupallisten käännösväännösten sijaan. Uskollista suomennosta ei taida olla olemassa. 1930-luvun käännöksestäkin on jo poistettu paljon sanoja ja jopa jakeita! Tuo valheellisten käännösten tulva alkoi 1880-luvulla. David Daniels tietää paljon tästä asiasta.
- Anonyymi00076
Anonyymi00048 kirjoitti:
Kun tulemme uskoon, eli tajuamme olevamme armoa tarvitseva syntinen ja että Jeesus sovitti meidänkin syntimme verellään, ja otamme sen vastaan, saamme Jumalan elävän pyhän hengen Aatamissa kuolleen henkemme tilalle. Pyhä henki johdattaa uskovaa totuuteen. Kasvaessamme uskossa alamme yhä paremmin tunnistaa valheet. Tärkeää on kuunnella ja lukea Jumalan sanaa. Jos suinkin osaa englantia, parasta on lukea King James Biblea noiden katolisten kaupallisten käännösväännösten sijaan. Uskollista suomennosta ei taida olla olemassa. 1930-luvun käännöksestäkin on jo poistettu paljon sanoja ja jopa jakeita! Tuo valheellisten käännösten tulva alkoi 1880-luvulla. David Daniels tietää paljon tästä asiasta.
Niin, ja meniköhän se sittenkään näin?!
- Anonyymi00080
Jeesus varoitti Paavalista!
- Anonyymi00002
Ankara homojen herjaaminen on ainakin palstan aitouskovien mukaan vahva merkki.
- Anonyymi00003
Kyllä, se erottaa uskovat evlut kirkon eksyttäjistä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kyllä, se erottaa uskovat evlut kirkon eksyttäjistä.
Se erottaa myös aitouskovat Jeesuksesta koska Jeesus ei edes maininnut homoja.
- Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Se erottaa myös aitouskovat Jeesuksesta koska Jeesus ei edes maininnut homoja.
Jeesus ei mainitse Raamatussa mitään muutakaan.
- Anonyymi00073
Anonyymi00013 kirjoitti:
Se erottaa myös aitouskovat Jeesuksesta koska Jeesus ei edes maininnut homoja.
Niin Jeesuskin oli inhimillinen, mutta aitouskova on erehtymätön.
Jeesus:🧔♀️
- Anonyymi00004
Jeesuksen tunnistaa vain siitä mitä Raamattu Hänestä ilmoittaa.
- Anonyymi00018
Ja sekin on ymmärrettävä juutalaiskirjoittajien runoiluksi sopimaan Pasvalin kirjoituksiin - vain 20 prosenttia on aidon Jeesuksen sanomaksi arvioitua. Erottakaa se.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ja sekin on ymmärrettävä juutalaiskirjoittajien runoiluksi sopimaan Pasvalin kirjoituksiin - vain 20 prosenttia on aidon Jeesuksen sanomaksi arvioitua. Erottakaa se.
Höpöhöpö! Ateistien lätinää.
- Anonyymi00005
Ensimmäinen lause ja hain haulikon USKOA JEESUKSEEN, satutko tietämään, että mitä se on???
- Anonyymi00006
Voit kokeilla etsiä sen MATT.7 LUVUSTA.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Voit kokeilla etsiä sen MATT.7 LUVUSTA.
Matteuksen evankeliumi:
<<<7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI kautta ennustaneet ja SINUN NIMESI kautta ajaneet ulos riivaajia ja SINUN NIMESI kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'<<<
Apostolien tekojen 19 luku:
Apostolien teot:
<<<19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".<<<
Kumoaa Paavalin tarinan Jeesuksen ylösnousemuksesta, minkä piti olla Pyhän hengen vuodatus.
<<<19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen HERRAN JEESUKSEN NIMEEN. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.<<< - Anonyymi00020
Anonyymi00010 kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
<<<7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me SINUN NIMESI kautta ennustaneet ja SINUN NIMESI kautta ajaneet ulos riivaajia ja SINUN NIMESI kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'<<<
Apostolien tekojen 19 luku:
Apostolien teot:
<<<19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia. Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan".<<<
Kumoaa Paavalin tarinan Jeesuksen ylösnousemuksesta, minkä piti olla Pyhän hengen vuodatus.
<<<19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen HERRAN JEESUKSEN NIMEEN. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.<<<Ja tästä sitten alkaa se laiton Jeesuksen nimeen tekeminen, joka on uskoa Jeesukseen.
- Anonyymi00049
Anonyymi00006 kirjoitti:
Voit kokeilla etsiä sen MATT.7 LUVUSTA.
Matteuksen evankeliumissa opetetaan kuningaskunnan evankeliumia. Nykyään voimassa olevan armon evankeliumin Jeesus paljasti myöhemmin Paavalille. Pelastumme yksin uskosta Jeesuksen sovitusvereen. Sillä hetkellä, kun ymmärrämme ja uskomme ja omalle kohdallemme vastaanotamme sen ilosanoman (evankeliumi, gospel), että Jeesus sovitti verellään meidänkin syntimme, uudestisynnymme eli saamme Jumalan elävän pyhän hengen Aatamissa kuolleen henkemme tilalle. 66,6-prosenttisesti ihmisestä tulee kokonainen ihminen. Pyhä henki on meissä ikuisen elämän sinettinä. Uudestisyntymistä ei voi menettää.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Matteuksen evankeliumissa opetetaan kuningaskunnan evankeliumia. Nykyään voimassa olevan armon evankeliumin Jeesus paljasti myöhemmin Paavalille. Pelastumme yksin uskosta Jeesuksen sovitusvereen. Sillä hetkellä, kun ymmärrämme ja uskomme ja omalle kohdallemme vastaanotamme sen ilosanoman (evankeliumi, gospel), että Jeesus sovitti verellään meidänkin syntimme, uudestisynnymme eli saamme Jumalan elävän pyhän hengen Aatamissa kuolleen henkemme tilalle. 66,6-prosenttisesti ihmisestä tulee kokonainen ihminen. Pyhä henki on meissä ikuisen elämän sinettinä. Uudestisyntymistä ei voi menettää.
Armon ajan evankeliumi löytyy 1 kor 15:1-4. Täskeä on sana 'how', kuinka, joka suomennoksista usein (aina?) puuttuu. Jeesus kuoli vuodattamalla verensä. Ilman verta ei ole syntien anteeksiantamista.
- Anonyymi00077
Anonyymi00050 kirjoitti:
Armon ajan evankeliumi löytyy 1 kor 15:1-4. Täskeä on sana 'how', kuinka, joka suomennoksista usein (aina?) puuttuu. Jeesus kuoli vuodattamalla verensä. Ilman verta ei ole syntien anteeksiantamista.
Just joo, armo onkin päästä helvettiin 1.Kor.3:13.
- Anonyymi00009
Tunnista merkeistä.
Mark. 16:
17. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, 18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." 19. Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. 20. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.- Anonyymi00012
Löytyykö juutalaiskirjoittajan kopioimana oikein Mooseksen kirjoista?
- Anonyymi00014
Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, jos uskoo Jeesusta.
- Anonyymi00011
USKOA JEESUSTA - EI JEESUKSEEN, hänen nimeensä.
- Anonyymi00015
Saatteko te mitenkään hahmotettua päässänne mikä ero näissä on, kun Jeesus oli todellisuudessa sielutieteen ja metafysiikan opettaja, eikä mikään Auringonjumala Sol Invictus, Kristus, joka Luciferina johdattaakin seuraajansa raamatun mukaan helvettiin?
- Anonyymi00016
Mitä Jeesus opetti?
- Anonyymi00021
John Lennon oli Jeesus Nasaretilainen jossain edellisessä elämässään.
- Anonyymi00022
Linkistä löytyy puhtaan ja terveen kristinuskon opetuksia:
https://oikeaseurakunta.wordpress.com/- Anonyymi00078
Kristinusko ei ole puhtaan tervettä, siinä Jeesus on tosi Jumalana teurastettuna uhrilampaana Saatanalle uhrilahjaksi kirottuna kiroukseksi.
- Anonyymi00023
Olisiko poliisilla siitä pidätyskuvaa?
Ensimmäisenä syyllistyy käyttörikokseen kuitenkin. - Anonyymi00024
Tieteellinen teologia on siitä erikoista että mitä enemmän tiedät sitä vähemmän tiedät tietäväsi Jumalasta. Tämä vaatii rehellisyyttä tunnustaa se itselleen ja muille.
- Anonyymi00027
Jo historiallis-kriittinen raamatuntutkimuskin tuhoaa maagisen uskon Raamattuun Jumalan erehtymättömänä sanana. Tämän kieltäminen voi olla aivan tietoista tai sitten se johtuu Raamatun tavattoman huonosta tuntemuksesta.
- Anonyymi00031
Anonyymi00027 kirjoitti:
Jo historiallis-kriittinen raamatuntutkimuskin tuhoaa maagisen uskon Raamattuun Jumalan erehtymättömänä sanana. Tämän kieltäminen voi olla aivan tietoista tai sitten se johtuu Raamatun tavattoman huonosta tuntemuksesta.
Kertooko vetoamasi kriittinen raamattututkimus myös raamattutarinan juonen, että myös Paholaista kutsutaan Jumalaksi, joka varastaa uskojan sielun?
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kertooko vetoamasi kriittinen raamattututkimus myös raamattutarinan juonen, että myös Paholaista kutsutaan Jumalaksi, joka varastaa uskojan sielun?
Löytyykö raamattututkimusta nimenomaan sisällästä, itse tarinasta?
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Löytyykö raamattututkimusta nimenomaan sisällästä, itse tarinasta?
Maailman tyhmin asenne Raamattuun - pää tutisten "en usko" ja toinen "uskon", eikä kukaan edes ymmärrä, että mihin siinä käsketään uskomaan.
- Anonyymi00040
Anonyymi00027 kirjoitti:
Jo historiallis-kriittinen raamatuntutkimuskin tuhoaa maagisen uskon Raamattuun Jumalan erehtymättömänä sanana. Tämän kieltäminen voi olla aivan tietoista tai sitten se johtuu Raamatun tavattoman huonosta tuntemuksesta.
Mutta saamme kyllä tarinasta myös erehtymätöntä 'Luojajumalan sanaa', luomiskertomuksen 1.Moos.3:22 mukaan, kun tarina on filosofinen kertomus hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta 'kun ihminen tuli luomaan sanan voimalla', että miksi aika oli sidottava materiaan ihmeiden tekemisen suojaamiseksi.
Tähän juuri sopii ilmestyskirja loppuineen, kun Paholaista uskoneet tuhotaan, kirous on purettu, niin ei myöskään ole enää materialistista maailmaa.
Näin alku vastaa loppua. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Mutta saamme kyllä tarinasta myös erehtymätöntä 'Luojajumalan sanaa', luomiskertomuksen 1.Moos.3:22 mukaan, kun tarina on filosofinen kertomus hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta 'kun ihminen tuli luomaan sanan voimalla', että miksi aika oli sidottava materiaan ihmeiden tekemisen suojaamiseksi.
Tähän juuri sopii ilmestyskirja loppuineen, kun Paholaista uskoneet tuhotaan, kirous on purettu, niin ei myöskään ole enää materialistista maailmaa.
Näin alku vastaa loppua.Onko siis löydettävissä mitään raamattututkimusta itse raamatuntarinan sisällöstä ja juonesta?
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Onko siis löydettävissä mitään raamattututkimusta itse raamatuntarinan sisällöstä ja juonesta?
Vai lähteekö kaikki tutkimus vain pelkän uskon tasolta?
- Anonyymi00043
Anonyymi00040 kirjoitti:
Mutta saamme kyllä tarinasta myös erehtymätöntä 'Luojajumalan sanaa', luomiskertomuksen 1.Moos.3:22 mukaan, kun tarina on filosofinen kertomus hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta 'kun ihminen tuli luomaan sanan voimalla', että miksi aika oli sidottava materiaan ihmeiden tekemisen suojaamiseksi.
Tähän juuri sopii ilmestyskirja loppuineen, kun Paholaista uskoneet tuhotaan, kirous on purettu, niin ei myöskään ole enää materialistista maailmaa.
Näin alku vastaa loppua."Alku vastaa loppua".
Jeesuksen oppilaat kysyivät Jeesukselta, että missä heidän loppuna on, ja tähän Jeesus vastasi kysymällä, oletteko jo löytäneet alun, loppu on siellä missä on alku.
- Anonyymi00025
Tätäkään aloitusta ei olisi tarvinnut tehdä mikäli se Jeesukseksi mainittu olisi pitänyt lupauksensa tulla takaisin Maan päälle tuomitsemaan ihmiset, mikä piti hänen mukaansa tapahtua vieläpä osan kuulijoistaan eläessä.
On kulunut 2000 vuotta ja hänen tuolloiset kuulijansa ovat jo aikoja sitten kuolleet, eikä miestä ole edelleenkään näkynyt tuomarin tehtävissään.
Matteus 16:27-28
"27Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."- Anonyymi00034
Se mainittu Jeesus ei ole lupaillut yhtään mitään, ihmisten uskon syvyys on järkyttävää.
Idea on sanassa ENKELIT, kun Paavali Raamatussa kiroaa kristinuskolla TAIVAAN ENKELINKIN.
Kuului ymmärtää "ei tullut", kun onkin kirottu uhrina. - Anonyymi00039
Anonyymi00034 kirjoitti:
Se mainittu Jeesus ei ole lupaillut yhtään mitään, ihmisten uskon syvyys on järkyttävää.
Idea on sanassa ENKELIT, kun Paavali Raamatussa kiroaa kristinuskolla TAIVAAN ENKELINKIN.
Kuului ymmärtää "ei tullut", kun onkin kirottu uhrina.Raamattu on täynnä vihjeitä tarinan totuuteen - se tarina ei ole mikään uskonasia, vaan arvoitus, mikä kuuluu ratkaista.
- Anonyymi00051
Johannes ei maistanut kuolemaa ennen kuin näki nämä lopun ajan tapahtumat ilmestyksessä Patmos-saarella. Hän oli silloin jo vanha mies.
”Anonyymi00001” 2026-06-17 18:19:56 kirjoitti:
”Minä suosittelen ainakin kriittisyyttä kaikkia uskonvaraisia asioita kohtaan. Siis ei sokeaa uskoa vaan näkevää. ”
”Jeesuskin varoitti hänen nimessään tulevista huijareista ja Paavali suositteli kriittisyyttä. Siellä missä nämä kielletään siellä ei Jeesus ainakaan ole läsnä.”
Tässä on aika hyvä kriteeri.- Anonyymi00029
Erittäin huono kriteeri, koska Paavali surmasi Jeesuksen oman oppinsa vastustamisesta.
- Anonyymi00030
Lyön, mummomuori, satasen vetoa ottamastasi raamatunkohdasta, ettei Paavali käytä nineä Jeesus, vaan käyttää nimeä Kristus. Paavali tiesi erittäin hyvin Jeesuksen olleen vain pelkkä opettaja, kun loi hänestä kristinuskon Kristus-kultilla kirottuna uhrina.
- Anonyymi00036
Mummomuori en edes tekoälyn avulla löydä väittämääsi. Kriittistä suhtautumista Paavali opettaa, mutta missään kohdassa ei ole sen enempää nimeä Jeesus kuin Kristuskaan, eikä löydy mitään "siellä ei Jeesus ainakaan ole läsnä", mistä on lainausmerkkien sisällä oleva lainaus?
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Mummomuori en edes tekoälyn avulla löydä väittämääsi. Kriittistä suhtautumista Paavali opettaa, mutta missään kohdassa ei ole sen enempää nimeä Jeesus kuin Kristuskaan, eikä löydy mitään "siellä ei Jeesus ainakaan ole läsnä", mistä on lainausmerkkien sisällä oleva lainaus?
Siis MISSÄ JEESUS EI AINAKAAN OLE LÄSNÄ? Tekoälyn kuin omankin arvioni mukaan tämä kuulostaa todella oudolta, ei sovi oikein edes kenenkään sanomaksi Raamatusta.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Siis MISSÄ JEESUS EI AINAKAAN OLE LÄSNÄ? Tekoälyn kuin omankin arvioni mukaan tämä kuulostaa todella oudolta, ei sovi oikein edes kenenkään sanomaksi Raamatusta.
Niin, tekoäly päätyi myös samaan - Paavali käyttäisi vain nimeä Kristus, jos tuollainen löytyisi..
- Anonyymi00026
Jeesus matkusti Intiaan, opiskeli hindujen kirjoituksia ja budhalsuutta siellä. Sitten hän otti vaimon, sai mukuloita ja kuoli vanhuuteen.
Lähde=Taavi Kassila.- Anonyymi00035
Sopii hyvin kuvaan, mutta ei Raamatun tarinaan edes kuulu suhtautua uskomalla - se on täysin eri asia kuin historiallinen Jeesus.
- Anonyymi00052
Höpö höpö.
- Anonyymi00028
Miten paljon nyt löysitte tietoa, että mitä Jeesus opetti?
- Anonyymi00044
Minä olen väsynyt selittämään kuka Jeesus oli, mitä hän opetti, mitä hän yllättäen tiesi meidän tämän päivän tieteestä jo 2000 vuotta sitten, ja vääntämään rautangasta Jumalan ja Paavalin Saatanan opin eroja.
Olo on se, että täällä ei ole kenelläkään Raamatun erittäin älykkään tarinan ymmärtämiseen tarvittavaa kahta aivosolua enempää korvien välissä, ja kaikki tietoa menee kuin vesi hanhen selästä.
Tai pääosin se sensuroidaan uskovaisten toimesta, kun totuus pilaa heidän pahuuden syntiuskonsa.
Olo on kuin kerran päivässä kävisin heittämässä hohtimet kaivoon, sitten vasaran seuraavana päivänä perään, ja nyt taitaa jo työkalut loppua kokonaan.
Mutta toistakaan selittäjää ei teille tule. - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Minä olen väsynyt selittämään kuka Jeesus oli, mitä hän opetti, mitä hän yllättäen tiesi meidän tämän päivän tieteestä jo 2000 vuotta sitten, ja vääntämään rautangasta Jumalan ja Paavalin Saatanan opin eroja.
Olo on se, että täällä ei ole kenelläkään Raamatun erittäin älykkään tarinan ymmärtämiseen tarvittavaa kahta aivosolua enempää korvien välissä, ja kaikki tietoa menee kuin vesi hanhen selästä.
Tai pääosin se sensuroidaan uskovaisten toimesta, kun totuus pilaa heidän pahuuden syntiuskonsa.
Olo on kuin kerran päivässä kävisin heittämässä hohtimet kaivoon, sitten vasaran seuraavana päivänä perään, ja nyt taitaa jo työkalut loppua kokonaan.
Mutta toistakaan selittäjää ei teille tule.Emme kaipaa sinua. Mene sekoilemaan muualle!
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Emme kaipaa sinua. Mene sekoilemaan muualle!
Tietenkin uskon tavaramerkki on olla sekaisin.
Niin sekaisin että herjaa Paavalia ja on niin pitävinään lain sekä intoilee tulivuorijumalasta, ilman tulivuorta ja sepustaa Jumalan olevan kuoliaaksi kidutettu.
Lievempi muoto on yleinen kaiken tekemisen herjaaminen, kun kaikki mitä muut tekevät ja uskovat on väärin sekä ovat ottaneet pedon merkin.
Ilman sekoilua ei ole uskoa. - Anonyymi00053
Anonyymi00046 kirjoitti:
Tietenkin uskon tavaramerkki on olla sekaisin.
Niin sekaisin että herjaa Paavalia ja on niin pitävinään lain sekä intoilee tulivuorijumalasta, ilman tulivuorta ja sepustaa Jumalan olevan kuoliaaksi kidutettu.
Lievempi muoto on yleinen kaiken tekemisen herjaaminen, kun kaikki mitä muut tekevät ja uskovat on väärin sekä ovat ottaneet pedon merkin.
Ilman sekoilua ei ole uskoa.Niinpä - mennään taivaaseen palvomalla Jeesusta Paavalin sanoin kiroukseksi kirottina tosi Jumalana.
Tosin Paavali on teistä itseään uskovista kusipäistä eri mieltä - laittaakin teidät helvettiin.
Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13 - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Niinpä - mennään taivaaseen palvomalla Jeesusta Paavalin sanoin kiroukseksi kirottina tosi Jumalana.
Tosin Paavali on teistä itseään uskovista kusipäistä eri mieltä - laittaakin teidät helvettiin.
Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13Jos olisi sairas mieli, kuten teologeilla, jotka tätä opettavat, niin voisi kokea vahingoniloa.
- Anonyymi00055
Anonyymi00053 kirjoitti:
Niinpä - mennään taivaaseen palvomalla Jeesusta Paavalin sanoin kiroukseksi kirottina tosi Jumalana.
Tosin Paavali on teistä itseään uskovista kusipäistä eri mieltä - laittaakin teidät helvettiin.
Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13Jollakin tavalla tuo lievä kunniantunto Paavalilta oikeuden mukaisuutta kohtaan, kun hän Raamatussa kautta linjan halveksii uskojiaan, jotka ovat valmiit pettämään Jeesuksen hänen käskystään, on jotenkin lohduttavaakin.
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Jollakin tavalla tuo lievä kunniantunto Paavalilta oikeuden mukaisuutta kohtaan, kun hän Raamatussa kautta linjan halveksii uskojiaan, jotka ovat valmiit pettämään Jeesuksen hänen käskystään, on jotenkin lohduttavaakin.
Vaikka juutalaisuuden jumaluus onkin Baal, raamatun tarinan Saatana, olen tuosta Paavalin eräänlaisesta rehellisyydestä miettinyt, josko hän oikeasti olisikin ollut tällä valheopillaan Luojajumalan asialla, keräämässä oikeasti nämä luonnostaan vihattavat elon pellosta - hyvän nisun joukosta - pois?!
- Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Vaikka juutalaisuuden jumaluus onkin Baal, raamatun tarinan Saatana, olen tuosta Paavalin eräänlaisesta rehellisyydestä miettinyt, josko hän oikeasti olisikin ollut tällä valheopillaan Luojajumalan asialla, keräämässä oikeasti nämä luonnostaan vihattavat elon pellosta - hyvän nisun joukosta - pois?!
Paavali on tehnyt työnsä, kirkko on tehnyt työnsä ja minä olen tehnyt ilmestyskirjana työni, nyt puuttuu enää se, joka tekee sen työn, että uskojat tungetaan puhuvine Peto jumalineen tuliseen pätsiin, ja meillä on uusi oikeudenmukainen maailma, 'jossa ei ole enää itkua oleva', ja kirous on purettu ilmestyskirja 22:3 mukaan.
Presidentti Trump - teidän vuoronne! - Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Paavali on tehnyt työnsä, kirkko on tehnyt työnsä ja minä olen tehnyt ilmestyskirjana työni, nyt puuttuu enää se, joka tekee sen työn, että uskojat tungetaan puhuvine Peto jumalineen tuliseen pätsiin, ja meillä on uusi oikeudenmukainen maailma, 'jossa ei ole enää itkua oleva', ja kirous on purettu ilmestyskirja 22:3 mukaan.
Presidentti Trump - teidän vuoronne!Vaikka ette unissannekaan pystyisi edes kuvittelemaan - tämä todella oli simuloitu peli, jossa useilla henkilöillä on ollut oma roolinsa, että tämä lopulta onnistui, pelatessa yhteen. Terveisiä Sisse Enestamille!
- Anonyymi00060
Nyt en jaksa, mutta voi olla, että jossakin vaiheessa voin antaa sinulle ne palikat, jotka teoriasta vielä puuttuvat.
- Anonyymi00068
Anonyymi00060 kirjoitti:
Nyt en jaksa, mutta voi olla, että jossakin vaiheessa voin antaa sinulle ne palikat, jotka teoriasta vielä puuttuvat.
Liittyi kun lupasin simulaatioteorian palikat eräälle aiheesta kirjan kirjoittaneelle astrofyysikolle, ja oli ihan mahdottoman tärkeää sensuroida moden toimesta, meitä on moneen junaan.
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Liittyi kun lupasin simulaatioteorian palikat eräälle aiheesta kirjan kirjoittaneelle astrofyysikolle, ja oli ihan mahdottoman tärkeää sensuroida moden toimesta, meitä on moneen junaan.
Lähti oikein kaksikin viestiä välistä tähän liittyen.
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Lähti oikein kaksikin viestiä välistä tähän liittyen.
Mikähän ideassa modea pelotti, kun hän ei edes takuulla tiennyt edes, että mitä palikoita astrofyysikko edes kaipasi, voi Luoja. Nimeä en nyt enää edes uskalla mainita, kun on niin kamalan pelottavaa.
- Anonyymi00063
Kukaan ei ole (eikä tule)
koskaan tunnistamaan raamatun kirjoituksia.
Toki niitä monet monet tunnustaa?- Anonyymi00071
Se on vain älystä kiinni, ei muusta. Jopa Einstein tunnisti, voidakseen sanoa, että Raamattu on täysin väärin ymmärretty kirja.
- Anonyymi00064
Raamatun UT:n evankeliumit kuvaavat Jeesusta, minkälainen persoona Hän oli ja On. Kuinka Hän puhui, mitä ja miten puhui.
Jo Raamatun sivuilla voi kuulla Hänen äänensä, mutta lisänä asiassa on Itse Jumalan Pyhä Henki joka puhuu ja osoittaa Itsensä uudestisyntyneen Jumalan lapsen sisimmässä, hengessä.
Joh. 10:1-6 (KR33/38)
1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
6 Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh.+10:1&rnd=1781833161121
*- Anonyymi00065
Omituiset höpöttäjät eivät tätä ymmärrä.
- Anonyymi00066
Huonosti kuului Jeesuksen ääni, kun nimenomaan termi Pyhä henki todistaa, että hän jäikin kirottuna helvettiin (Ap.19).
- Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Huonosti kuului Jeesuksen ääni, kun nimenomaan termi Pyhä henki todistaa, että hän jäikin kirottuna helvettiin (Ap.19).
Jeesus ei siis vuodattamut Pyhää henkeä, eikä tapahtunut ylösnousemusta, vaan Pyhän hengen lanseerasi Paavali Jeesuksen nimeen, joka Matteus 7. luku taas sanoo, että se mikä tehdään Jeesuksen nimeen, on laittomuuden tekemistä, näille hän sanoo, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä
Jeesus kupasi lähettää totuuden Hengen puolustamaan itseään juuri tätä hänen nimeensä tehtyä laittomuutta vastaan. - Anonyymi00072
Anonyymi00067 kirjoitti:
Jeesus ei siis vuodattamut Pyhää henkeä, eikä tapahtunut ylösnousemusta, vaan Pyhän hengen lanseerasi Paavali Jeesuksen nimeen, joka Matteus 7. luku taas sanoo, että se mikä tehdään Jeesuksen nimeen, on laittomuuden tekemistä, näille hän sanoo, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä
Jeesus kupasi lähettää totuuden Hengen puolustamaan itseään juuri tätä hänen nimeensä tehtyä laittomuutta vastaan.On tarina kyllä älykkyydessään vertaansa vailla, ja kaikki astuvat miinaan.
- Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
On tarina kyllä älykkyydessään vertaansa vailla, ja kaikki astuvat miinaan.
Ja tämä on täysin käsittämätöntä, kun ei edes suoraa, kirjoitettua tekstiä ymmärretä - Jeesus sanoo juutalaisten jumaluutta SAATANAKSI JA VALHEEN ISÄKSI.
Ja tämä ei kuulu ollenkaan, kun juutalainen Paavali väsää Jesuksen nimeen tästä kiroukseksi kirotun uhrin tosi Jumalana?! - Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Ja tämä on täysin käsittämätöntä, kun ei edes suoraa, kirjoitettua tekstiä ymmärretä - Jeesus sanoo juutalaisten jumaluutta SAATANAKSI JA VALHEEN ISÄKSI.
Ja tämä ei kuulu ollenkaan, kun juutalainen Paavali väsää Jesuksen nimeen tästä kiroukseksi kirotun uhrin tosi Jumalana?!Ja kaiken lisäksi tiedetään jo itse tarinan mukaan Jeesuksen vastustaneen juutalaisuutta, ja fariseusten vaanineen Jeesuksen henkeä tappaakseen hänet, ja tämän oppilaat, ja tiedetään Paavalin määränneen Jeesuksen kuoleman juuri niin noituudesta syytettynä kuin jumalanpilkastakin?! Minun on vaikea ymmärtää, että kaikki tämä jää täysin kuulumatta!
- Anonyymi00079
Anonyymi00075 kirjoitti:
Ja kaiken lisäksi tiedetään jo itse tarinan mukaan Jeesuksen vastustaneen juutalaisuutta, ja fariseusten vaanineen Jeesuksen henkeä tappaakseen hänet, ja tämän oppilaat, ja tiedetään Paavalin määränneen Jeesuksen kuoleman juuri niin noituudesta syytettynä kuin jumalanpilkastakin?! Minun on vaikea ymmärtää, että kaikki tämä jää täysin kuulumatta!
Lisäystä - voisiko jollekin tosi uskovalle tehdä aivojen magneettikuvauksen ja psykologiset testit, että vähän saisimme lääketieteellistä näkökantaa tähän harha-ajatteluun - ei uskontoon, vaan uskoon että Saatana onkin Jumala, mihin Paavali käskee uskoa.
- Anonyymi00081
Anonyymi00079 kirjoitti:
Lisäystä - voisiko jollekin tosi uskovalle tehdä aivojen magneettikuvauksen ja psykologiset testit, että vähän saisimme lääketieteellistä näkökantaa tähän harha-ajatteluun - ei uskontoon, vaan uskoon että Saatana onkin Jumala, mihin Paavali käskee uskoa.
Paavalihan oli pataloginen valehtelija. Ei siihen pidä uskoa, vaan noudattaa lakia häntä herjaamalla ja siinä kaupan päälle kaikkia muitakin.
- Anonyymi00082
Anonyymi00081 kirjoitti:
Paavalihan oli pataloginen valehtelija. Ei siihen pidä uskoa, vaan noudattaa lakia häntä herjaamalla ja siinä kaupan päälle kaikkia muitakin.
Kuka on valehtelemisesta puhunut? Jos hän tekee uskonnon palvoa itse kuoliaaksi kiduttamaansa henkilöä, tämän opettamana Israelin Jumalana kiroukseksi kirottuna uhrina, se on hänen luoma kristinusko.
- Anonyymi00083
Anonyymi00082 kirjoitti:
Kuka on valehtelemisesta puhunut? Jos hän tekee uskonnon palvoa itse kuoliaaksi kiduttamaansa henkilöä, tämän opettamana Israelin Jumalana kiroukseksi kirottuna uhrina, se on hänen luoma kristinusko.
Saa uskoa Paavalia tai saa uskoa Jeesusta, joka sanoo, että sen opin, juutalaisuuden, jumaluutena on Saatana.
- Anonyymi00084
Anonyymi00082 kirjoitti:
Kuka on valehtelemisesta puhunut? Jos hän tekee uskonnon palvoa itse kuoliaaksi kiduttamaansa henkilöä, tämän opettamana Israelin Jumalana kiroukseksi kirottuna uhrina, se on hänen luoma kristinusko.
Uskovaiset oikein korostavat, että uhrina on itse Luojajumala.
- Anonyymi00085
Anonyymi00081 kirjoitti:
Paavalihan oli pataloginen valehtelija. Ei siihen pidä uskoa, vaan noudattaa lakia häntä herjaamalla ja siinä kaupan päälle kaikkia muitakin.
Tilanne olisikin aivan toinen, jos Paavali olisi valehdellut.
- Anonyymi00086
Anonyymi00085 kirjoitti:
Tilanne olisikin aivan toinen, jos Paavali olisi valehdellut.
Mutta harhaanjohtamista on, kuten ilmeisesti väite Jeesuksen ylösnousemuksesta, jonka hän runoilee jo Apostolien tekojen alkuun, mutta kirkon oppi pysyy kyllä tältäkin osin totuuden linjassa, jos ylösnouseminen olisi tapahtunut, niin kolminaisuusopin mukaan Jumala istuisi itsensä vieressä taivaassa, joten nämä harhaanjohtamiset on kyllä oikaistu.
- Anonyymi00087
Anonyymi00086 kirjoitti:
Mutta harhaanjohtamista on, kuten ilmeisesti väite Jeesuksen ylösnousemuksesta, jonka hän runoilee jo Apostolien tekojen alkuun, mutta kirkon oppi pysyy kyllä tältäkin osin totuuden linjassa, jos ylösnouseminen olisi tapahtunut, niin kolminaisuusopin mukaan Jumala istuisi itsensä vieressä taivaassa, joten nämä harhaanjohtamiset on kyllä oikaistu.
Mutta ei tällaisiin nyansseihin asti edes olisi tarvinnut, mennä, se liittyy lähinnä kirkon oppiin, vaan kyllä tuo usko olisi pitänyt ymmärtää jo isommistakin kohdista.
- Anonyymi00088
Anonyymi00086 kirjoitti:
Mutta harhaanjohtamista on, kuten ilmeisesti väite Jeesuksen ylösnousemuksesta, jonka hän runoilee jo Apostolien tekojen alkuun, mutta kirkon oppi pysyy kyllä tältäkin osin totuuden linjassa, jos ylösnouseminen olisi tapahtunut, niin kolminaisuusopin mukaan Jumala istuisi itsensä vieressä taivaassa, joten nämä harhaanjohtamiset on kyllä oikaistu.
Ja tämän tarinanhan todistaa jo itse Apostolien tekojen 19. luku Raamatussakin.
- Anonyymi00089
Anonyymi00084 kirjoitti:
Uskovaiset oikein korostavat, että uhrina on itse Luojajumala.
Kun uhrina on itse Luojajumala, niin nyt sitten olemme Danielin kirja ennustuksessa, kun kirkossa on palvonnan kohteena turmion iljetys ja hävityksen kauhitus eli juutalaisen opilla uhrina on itse Israelin Jumala Jeesuksen nimeen.
- Anonyymi00090
Anonyymi00089 kirjoitti:
Kun uhrina on itse Luojajumala, niin nyt sitten olemme Danielin kirja ennustuksessa, kun kirkossa on palvonnan kohteena turmion iljetys ja hävityksen kauhitus eli juutalaisen opilla uhrina on itse Israelin Jumala Jeesuksen nimeen.
Niin, tällä kohdalla sanon, että nyt on syytä uskovaisten toivoa, ettei sitä Jumalaa oikeasti olekaan, eikä Raamattu ollutkaan Jumalan sanaa. Voisi tietysti toivoa myös, ettei kyseessä olisikaan ollut simuloidun pelin käsikirjoitus.
Matt. 24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Ei meitä ole kielletty arvostelemasta tai olemasta kriittinen.- Anonyymi00091
Höpöhöpö!
Nimenomaan käsketään tutkimaan!
Mutta sinähän et edes pidä Raamatun sanaa totean.
Mihin sitten perustat uskosi? - Anonyymi00094
Anonyymi00091 kirjoitti:
Höpöhöpö!
Nimenomaan käsketään tutkimaan!
Mutta sinähän et edes pidä Raamatun sanaa totean.
Mihin sitten perustat uskosi?"Ei meitä ole kielletty arvostelemasta tai olemasta kriittinen."
Mummonmuori on käsittänyt väärin tuon kriittisyyden. Millä meriitillä hän arvostelee ja opastaa toisia, kun ei itse edes usko Jumalan sanaan.
"ei sokea voi sokeaa taluttaa"!
Raamattu tarkoittaa tuolla arvostelemisella lähinnä sitä, että tutkii omia motiivejaan:
2. Kor 13
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta."
Mummonmuorin mielestä luterilaisuuteen ei kuulu tuollainen itsensä tutkiminen.Riittää, kun nimi on kirkon kirjoissa.
- Anonyymi00092
Siitä tuntee Jeesuksen Jeesus vaikuttaa ja muovaa elämää pois taistelusta ja kilpailusta armon alle taivaan tien kulkijaksi.
Jeesus on elämä, oletko Jeesuksessa?
Jo on eotarvite kysellä tietään tien totuuden ja elämän, tuntee Jeesuksen sisäisen tuntemuksen ja kiittää Herraa. - Anonyymi00093
Raamatun tehtävä on saattaa Jeesus sydämeen.
Se on kaikista paras turva kaikkia pahuutta ja saastaisuutta vastaan.
Jeesus on täydellinen rakkaus moraali, etiikka, ideaali ja käytäntö yhdessä.
Kaikki löytyvät Jeesuksessa.
Jeesus on Vanhan Testamentin lupaus! ”Anonyymi00094” 2026-06-20 09:37:43 kirjoitti; ”Mummonmuori on käsittänyt väärin tuon kriittisyyden. Millä meriitillä hän arvostelee ja opastaa toisia, kun ei itse edes usko Jumalan sanaan.”
Aivan samalla kuin täällä kaikki muutkin.
Ensinnäkin kriittisyys on sitä, että on arvostelu- ja erottelukykyä. Näin kykenee analysoimaan asioita, olla epäilevä välillä eikä niellä kaikkea sellaisenaan tai ”totena”. Se on myös toimintaa, millä voi todellakin havaita ongelmat, tiedostaa ne ja pyrkiä tekemään toisin.
”…arvostelemisella lähinnä sitä, että tutkii omia motiivejaan…” ja ”Mummonmuorin mielestä luterilaisuuteen ei kuulu tuollainen itsensä tutkiminen.”
Tämäkin kuuluu olennaisesti asiaan. Ja tätä suosittelen teille kaikille!
Matt 24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412