Tarvitsisin ulkopuolisten mielipiteitä.
Olen nainen ja seurustelen miehen kanssa. Viimeisen vuoden aikana meidän välille on tullut paljon luottamusongelmia.
Miehellä on yksi naispuolinen ystävä, jonka kanssa hän viettää aikaa. Minulle ei sinänsä ole ongelma, että hänellä on naispuolisia ystäviä, mutta ongelma on se, että hän ei tunnu kertovan tapaamisista rehellisesti. Olen saanut jälkeenpäin tietää asioita, joita hän ei ole kertonut tai joista hän on kertonut eri tavalla kuin mitä myöhemmin on käynyt ilmi.
Kun kysyn näistä asioista, hän sanoo usein, ettei kerro kaikkea siksi, että reagoin voimakkaasti ja hän haluaa välttää riitoja. Hänen mukaansa hän ei voi olla minulle täysin rehellinen, koska ahdistun tai suhtaudun tapaamisiin negatiivisesti.
Oma näkemykseni taas on, että juuri asioiden salaaminen ja totuuden muuttuminen jälkikäteen aiheuttavat minulle epävarmuutta ja epäilyksiä. Jos asiat kerrottaisiin suoraan, niistä voisi keskustella siinä hetkessä.
Viime aikoina tilanne on mennyt siihen pisteeseen, että huomaan miettiväni, voinko luottaa siihen mitä minulle kerrotaan. En edes tiedä enää, onko kyseessä normaali ystävyys, luottamuspula vai jotain muuta.
Mitä te ajattelette? Onko ymmärrettävää jättää tapaamisia tai muita asioita kertomatta kumppanille, jos pelkää tämän reaktiota? Vai onko rehellisyyden silti oltava parisuhteessa lähtökohta, vaikka keskustelut olisivat välillä vaikeita?
Auttakaa!
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Vaikea tilanne. Kuulostaa ennemminkin siltä, että ovat salasuhteessa ja hän ei koittaa välttää kaikin keinoin ettei jää kiinni. Jos hän joutuisi kertomaan aina asiat, hän luultavasti joutuisi keksimään niitä jolloin niiden asioiden muistaminen voisi olla vaikeaa. Helpompi vältellä kertomasta mitään. Riski jäädä kiinni pienenee.
Hän on jo jäänyt kiinni asioiden muuntelusta. Mitään muuntelua tai peittelyä ei tarvittaisiin jos kyse olisi vain ystävyydestä. - Anonyymi00002UUSI
Minä lopettaisin tuollaisen suhteen. En haluaisi elämääni jatkuvaa täysin turhaa ja turhanpäiväistä stressiä. On lopulta melko yhdentekevää millainen se heidän ystävyyssuhteensa on. Se, että asioita salataan ja valehdellaan, ei kerro kunnioituksesta. Rehellisyys ei ole aina helppoa, mutta jos toista kunnioittaa ja hänestä välittää, niin sen epämukavuuden kestää. Ystävyyden ja parisuhteen väliltä ei tulisi joutua valitsemaan, mutta jatkuvan valehtelun/salailun ja parisuhteen väliltä kyllä.
- Anonyymi00003UUSI
En olisi päivääkään tuollaisessa suhteessa, missä mies käyttäytyy noin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971100
- 55742
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35624Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39556Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...49500Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi48492- 32480
Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14451- 34447
Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25438