Älkää tankatko autoa liian nopeasti tai tankkia ihan täyteen , voi syttyä palamaan koko auto.
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
En. Enkä ole kuullut, ettei henkilöautoa päästettäisi autolauttaan siksi, että siinä on tankki täynnä bensaa. Mutta jotain samantapaista olen kuullut viime vuosina, eikä se koskenut rehellisiä autoja vaan niitä... miksikä niitä sanotaankaan... fossiiliakkukuorma-autoja? ;)
- Anonyymi00002
Pitkä on sähköauton matka turvalliseksi ja etenkin valmiiksi tuotteeksi. Akuissa ei näytä taoahtuvan mitään oleellista parannusta kymmeniin vuosiin. Solid state akku kun on jo teoriassa mahdoton saada kestämään suuria määriä nopeita lataukseen. Semisolid voisi vielä toimia.
- Anonyymi00003
Oletteko kuulleet tätä että polttomoottoriautoja syttyy tuleen paljon enemmän kuin sähköautoja?
"Pelastuslaitosten tilastojen mukaan Suomessa syttyy sähköauton akku palamaan 6–7 kertaa vuodessa." Eli todella vähän suhteessa siihen kuinka paljon sähköautoja on liikenteessä Suomessa. Silti jotkut jaksavat parhaansa mukaan pelotella koska vihaavat sähköautoja.
Ja sitten polttomoottoriautot:
"Polttomoottoriautoja palaa melkein päivittäin, mutta sähköautoja vähemmän kuin kerran kuukaudessa."
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/d0546e37-685b-4cdd-a7f5-751c1e9daec1
https://yle.fi/a/74-20225590?fbclid=IwY2xjawSjED9leHRuA2FlbQIxMQBicmlkETAwTlFJd0djR01lUXduN1lsc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHnWcDQLQKIlb7F0-zkAHub69xOgz7KOhryfHBVt5vCJSG7YW56Ro8Vp_rQzF_aem_47fai4aPMWgXOhu-TMMGlQ- Anonyymi00004
Huoltamattomia romuja palaa.
- Anonyymi00005
Kun yksi sähköauto syttyy. niin samalla voi palaa 50 muuta autoa kuten Tampereella
"Lokakuun alussa 2025 Tampereen Tammelassa sijaitsevassa parkkihallissa syttynyt massiivinen tulipalo sai alkunsa ladattavasta hybridiautosta. Viranomaistutkinnan mukaan palo lähti liikkeelle latauksessa olleen Audi Q7 TFSI e -hybridiauton ajoakustosta." - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kun yksi sähköauto syttyy. niin samalla voi palaa 50 muuta autoa kuten Tampereella
"Lokakuun alussa 2025 Tampereen Tammelassa sijaitsevassa parkkihallissa syttynyt massiivinen tulipalo sai alkunsa ladattavasta hybridiautosta. Viranomaistutkinnan mukaan palo lähti liikkeelle latauksessa olleen Audi Q7 TFSI e -hybridiauton ajoakustosta."Tampereella ei syttynyt sähköauto palamaan.
Tampereella syttyi palamaan joku pakoputkiauto. - Anonyymi00009
Ja mitä vanhemmiksi sähköautot tulevat niin sitä useammin sähköautot palavat. Jos otetaan huomioon autojen ikä niin käytännössä sähköautot palavat lähes yhtä usein polttiksetkin. Ja sähköautojen sammuttaminen on kymmeniä kertoja vaikeampaa kuin polttisten niin oikeasti sähköautot ovat suurempi ongelma. Etenkin kun sähköauto ei lopeta palamistaan edes vaikka se upotettaisiin veteen.
Jos ikää ei oteta huomioon tilastossa niin kyseessä on arvoton sontatilasto jonka voi vetää vessasta alas. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ja mitä vanhemmiksi sähköautot tulevat niin sitä useammin sähköautot palavat. Jos otetaan huomioon autojen ikä niin käytännössä sähköautot palavat lähes yhtä usein polttiksetkin. Ja sähköautojen sammuttaminen on kymmeniä kertoja vaikeampaa kuin polttisten niin oikeasti sähköautot ovat suurempi ongelma. Etenkin kun sähköauto ei lopeta palamistaan edes vaikka se upotettaisiin veteen.
Jos ikää ei oteta huomioon tilastossa niin kyseessä on arvoton sontatilasto jonka voi vetää vessasta alas.Ja jopa tuossa linkissä luki 200% useammin eli kolminkertaisesti, joten jopa tuo todistaa että nuo väitteet monikymmenkertaisista eroista oli pelkkää valetta. Joka uutisen myötä ero vain kapenee.
- Anonyymi00011
"Pelastuslaitosten tilastojen mukaan Suomessa syttyy sähköauton akku palamaan 6–7 kertaa vuodessa."
Koska niitä on todella vähän ja lähes kaikki sähköautot ovat melko uusia. Tulevaisuudessa luvut ovat satoja vuodessa kun sähköautojen määrä nousee ja niiden ikä kasvaa. - Anonyymi00014
"Oletteko kuulleet tätä että polttomoottoriautoja syttyy tuleen paljon enemmän kuin sähköautoja?"
Olemme kuulleet mutta meillä ei ole sellaista tietoa. Tässä nääs kuljetaan polttomoottorilla jo 4. polvessa ja hyvin edellisetkin selvisivät. Minun suvussani autot eivät siis ole liikkuneet pattereilla vaan polttoaineella.
On kuultu myös katastrofaalisesti ilmastonmuutoksesta ja että ihmiset olisivat siihen syyllisiä. Eikä sellaistakaan tietoa ole, koska katastrofaalisuus ei pidä paikkaansa.
Oletteko kuulleet tätä että jättifossiiliakkupalon sammutus on vaivalloisempaa kuin alle 80-litraisella bensiinisäiliöllä varustetun kokonaisen henkilöauton? Olette kuulleet... Ja entäs sitten? Ei mitään vaikutusta.
- Anonyymi00007
Mä en voinut tankata tankkia täyteen kun tankkausputki oli ruostunut puhki, reilut puoli tankkia se kesti niin ettei bensa tullut ulos.
- Anonyymi00008
Onhan noita polttiksiakin mennyt ajokieltoon ja takaisinkutsuille erilaisten tulipaloihin ja sen uhkien takia.
- Anonyymi00012
Oon kuulut semmosen ettei tankatessa saa käyttää puhelinta, eikä edes polttaa tupakkia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1982059Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1581412Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2261043- 71907
- 58888
- 47813
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus71813- 93777
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200697Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151666