Antakaa neuvoja painonpudotukseen

Anonyymi-ap

Voisitteko antaa neuvoja painonpudotukseen, kiitos?

14

54

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

sen täytyy sanua että vaikiaa on painon pudottaminen =0

• Anonyymi00002

Paino kerääntyy joskus tulehduksen takia mutta sekin johtuu liiallisesta aineiden saamisesta. Ihminen laihtuu kun syö vähemmän.
      Muutama asia mitkä olen itse huomannut:
      1. Nukkuminen ( mene ajoissa nukkumaan( klo 22 viimeistään)
      2. Normaali liikunta (sen mitä jaksaa ja huvittaa, kävelyä ja kotona venyttelyä(miksei ulkonakin)).
      3. Ei ole tarvetta herkutella, jos asiaa miettii tarkemmin( suolaiset ja maustetut vähemmäksi( ei sipsejä pähkinöitä juustonaksuja)
      4. Juo puhdasta raanavettä janoon.

Noilla ilmaisilla tiedoilla huomaat jo muutamassa viikossa olosi kohentuvan ja paranevan.
      Keho on meidän vastuullinen kannettava koska asumme siinä. On hyvä muistaa että keho on meidän rakas

• Anonyymi00003

mut eikös ihmisen pijä saaja myös hyviä rasvoja , joskaan ei tietenkään liikaa. Pähkinät , siemenet ja lohikalasta saatava rasva on ns hyviä rasvoja.

• Anonyymi00004

mun on vaikia pudottaa painoa että six kysyinkin neuvoja kun en meinaa osata millään pudottaa painoa.

En osaa sanoa mistä kiikastaa oikein. Kiloja tippuu ja kiloja tulee lisää. Tasapainoa yritän koko ajan löytää.

kun sanoit että ihmine laihtuu ku syö vähemmän, se on tietääkseni yksilöllistä kun jotkut suattaapi laihtua siten että syövät useita kertoja päivässä pieniä annosmääriä ruokaa kun taas toiset saa hyviä tuloksia syömällä vähemmän.

En tiä pitäskö mun kokeilla tuota sun neuvoas että söisin vähemmän mut on kurjaa elää nälkäisenä/kovassa nälässä.
        Oon itte aina toiminut siten että syön useita kertoja päivässä pieniä annoskokoja. Ne annoskoot pitää sitten olla tarkka että ne on pienempiä kuin silloin jos syö vähempi ruokaa.

mä oon joskus kokeillu syyä vähemmän mut ei sovi oikein minulle kun on kova nälkä ja sitten tulee esim naposteltua illalla tarpeettoman paljon.

kiitos muista neuvoista.

• Anonyymi00005

Ymmärrätkö sää ihmisiä jotka on lihavia kun ne ei osaa pudottaa painoa vaikka yrittävät? Turhauttaako teitä laihoja&normipainoisia kun emme saa aikaiseksi painon pudotusta? Yhteiskunta joutuu maksamaan meistä kalliin laskun. Esim isäni ylipainoinen ja sairastui ylipainoisena sydän-ja verisuonisairauteen = tehty 2 pallolaajennusta kun suonet menneet tukkoon.

turhauttaako se teitä kun ihmiset on niin lihavia mutta voisitteko koettaa ymmärtää meitä kun me kuitenkin suurin osa kait meistä yrittää pudottaa painoa mut iso osa epäonnistuu että mitä mieltä oot?

Onko laihduttaminen helppoa vai vaikeaa?

onko peli menetetty jos on ns huonot geenit(esim lihavuusgeenit tai lihasmassageenit) ??

tai ei kait se koskaan peli menetetty mut homma vaikeutuu jos on lihasmassageenit tai lihavuusgeenit tai jos esim sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Tunnen yhren jolla kilpisrauhasen vajaatoiminta mut hän on ns himoliikkuja eli tekee pitkää hölkkälenkkiä joka päivä ja pysynyt hoikkana.

toivon että keskustelussa ei aleta syyllistämään lihavia. Minullakin on massaa 94kg ja pituutta 175cm joten en ole kevyt.

• Anonyymi00006

Ettehän kuitenkaan hauku/moiti meitä kun ollaan lihavia?

moni tekee sen lihavuusleikkauksen sitten eli mahalaukun-pienennys mut se vaatii sen että on sairalloisen lihava ja minä en ole.

Sekään ei välttämättä ole hyvä ratkaisu. Luin jonkun julkkiksen tapauksen joka oli peloittava kun hän oli tekeny lihavuusleikkauksen.

se himoliikkuja jonka tunnen ja jolla kilpisrauhasen vajaatoiminta, syö terveellistä ruokaa ja siis joka päivä pitkiä lenkkejä. Ei kaikki pysty tekeen noin koska vaatii kovan motivaation tehdä pitkää ja fyysistä hölkkäjuoksua. Minäkään en tuohon pysty mut kyl mä harrastan liiikuntaa kiitettävästi. Esim toissa päivänä 16km;n pyörälenkki ja kolome päivää sitten 9km;n kävelylenkki.

kyl mun ruokavalion pitäs olla kunnossa. Paljon esim kasviksia.

• Anonyymi00009

Kilpirauhasen vajaatoiminnasta sanon sen, että todettu vajaatoiminta korjataan kilpirauhashormonia sisältävällä lääkkeellä. Tällöin vajaatoiminta ei vaikuta lihottavasti eikä mitenkään muutenkaan.

Hoidettu vajaatoiminta ei vaikuta normaaliin elämään mitenkään. Jos lihoo, syö liikaa.

Itselläni on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta lähes 40 vuotta. Hoidettuna ei vaikutusta työkykyyn, harrastuksiin eikä mihinkään.

Hoidettuna kilpirauhasen vajaatoiminta ei koskaan ole lihomisen syy.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminnasta sanon sen, että todettu vajaatoiminta korjataan kilpirauhashormonia sisältävällä lääkkeellä. Tällöin vajaatoiminta ei vaikuta lihottavasti eikä mitenkään muutenkaan.

Hoidettu vajaatoiminta ei vaikuta normaaliin elämään mitenkään. Jos lihoo, syö liikaa.

Itselläni on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta lähes 40 vuotta. Hoidettuna ei vaikutusta työkykyyn, harrastuksiin eikä mihinkään.

voisikoha mun kohralla noi aiemmin elämäni aikana tapahtuneet lihomiset selittyneet jollain muulla kuin liiallisella syömisellä? Mä oon pohtinut tätäkin. En muista että olisin syönyt erityisen paljoa silloin kun esim lihoin 10 kiloa vuodessa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

viittaan esim geeneihin että jos on tietyt geenit, lihoaa herkemmin kuin toiset jos joillakin toisilla on sellaiset geenit ettei ne lihhoo niin herkästi.

• Anonyymi00007

Onko sydämmelle miten raskasta jatkuva jojo-liike?
      Esim kun kerran lihoin yhden vuoden aikana 10 kiloa ja sitten pudotin 10 kiloa heti seuraavana vuonna.

Sitten kerran lihoin 25 kiloa 2 vuodessa.

se on ollu usein tätä jojo-liikettä eli jatkuvaa lihomista ja laihtumista etten ole saanu juuri koskaan pidettyä painoa samana pitempään aikaan. Kerran taisin 2 vuotta pysyä samanpainoisena mikä on ennätykseni.

• Anonyymi00008

Nuorempana kun kilpaurheilin niin paino pysyi samassa (75kg) usean vuoden ajan . Sitte kun lopetin , se nous 2 vuojessa 106kg:n.

106 kiloinen olin usean vuoden ajan kunnes sitten pudotin parissa vuodessa 106kg;sta 84kg;n. Nyt painan 94kg. Erikoisinta tässä on se etten näytä kovin raskaalta vaan sopusuhtaiselta.

• Anonyymi00011

Mene lääkäriin. Sinä olet tehnyt omia ketjuja tästä sama asiasta. Sulle on turha sanoa mitään koska sinä et kuuntele .

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mene lääkäriin. Sinä olet tehnyt omia ketjuja tästä sama asiasta. Sulle on turha sanoa mitään koska sinä et kuuntele .

en minä kaikkia neuvoja otakkaan vastaan mutta esim otin vastaan sen neuvon kun täällä joku aika sitten joku kehoitti lisäämään reippaasti kasvisten syöntiä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

en minä kaikkia neuvoja otakkaan vastaan mutta esim otin vastaan sen neuvon kun täällä joku aika sitten joku kehoitti lisäämään reippaasti kasvisten syöntiä.

No miksi sinun pitää jankata tota samaa . Kyllä kasviksia on hyvä syödä ja lisätä ruokavalioon jos niitä ei vielä syö. Sinä kysyt taas tota samaa kuin omissa ketjuissa jossa sinulle on vastattu mutta kun ei kelpaa. Jos olet sopusuhtainen niin mene kehonkoostumusmittaukseen ja lopeta toi jankkaaminen.Kerroit että syöt liian pieniä annoksia niin ei ole ihme että sulla on nälkä ja liikuntaa harrastat paljon. Jos sinä et osaa syödä niin mene ravitsemusterapeutille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      86
      1423
    2. 72
      1224
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      83
      1124
    4. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      270
      921
    5. 95
      909
    6. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      30
      820
    7. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      777
    8. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      79
      727
    9. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      713
    10. 45
      655
    Aihe