Palkan suuruus määrää työn laadun.

Anonyymi-ap

Tietysti jokainen työntekijä itse määrää minkälaista työn laatua kannattaa milläkin palkkasummalla tehdä.

Kovin paljon alle 20000 euron kuukausipalkalla ei kovin hyvää työtä kannata tehdä, ja oikeuttaa laiskotteluun työpaikalla.

Palkkoja ei missään nimessä saa jemmata yli kahta viikkoa, kuukausi palkanmaksun välinä on liian pitkä, rikollisen pitkä.

Jos palkka on liian pieni, niin voi irtisanoutua siitä syystä, ja ryhtyä murhaajaksi aluksi jo murhaamalla se työnantaja.

Ja lähteä vankilaan, koska rahallisesti järkevin vaihtoehto.

Trendi on nyt: Raha kallis, ihmiselämä halpa.

13

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tämä laaduttomuus näkyy nykyisin kaikkialla, oli se palkka suuri tai pieni.

Heti kaikki mulle ajattelulla laadun luominen on mahdoton tehtävä, eikä sitä laatua tässä ajassa edes arvosteta.

• Anonyymi00002

Aloittajan pähkäilyssä on sellainen pieni vika.
      Jos työntekijä sabotoi omaa tuottavuutta niin eihän työnantaja edes ehdota parempaa palkkaa eikä toisaalta hyväksy työntekijän palkkavaatimusta kun se tuottavuus on surkea.
      Eli palkkakehitys on jumissa niin kauana kun työntekijä tietoisesti sabotoi tuottavuutta.
      Sellaiset paskapuheet että tuottavuus nousee jos palkka nostetaan ovat 100% huuhaata, rahalla ei saa nostettua tuottavuutta kuin ehkä hetkellisesti, mutta pian se tuottavuus palaa siihen vanhaan kuvioon.

• Anonyymi00004

Työnantaja ei maksa korkeampaa palkkaa jos työ on mahdollista saada halvalla.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Työnantaja ei maksa korkeampaa palkkaa jos työ on mahdollista saada halvalla.

Ja sittenkö se kannattaa sabotoida se pienikin mahdollisuus että työnataja olisikin oikeudenmukainen?
        Itse olen ollut töissä firmassa jossa työ oli urakkaluontoista ja emme halunneet mukaan niitä lusmuilijoita joten he ajatuivat samoihin urakkaporukoihin.
        Tietenkään he eivät pääseet hyviin tienesteihin ja alkoivat agitoida muita että pitää saada korotuksia urakkahintoihin.
        Muut tienasi hyvin mutta nämä lusmut eivät pääseet edes puoleen niistä palkoista joita ahkerat saivat.
        Työnantaja ei nostanut heidän tuntipalkkaakaan tosin se oli jo sillähetkellä yli tessin mutta muilla oli korkeampi.

• Anonyymi00003

Kohta murhaaminen helpottuu, kun Anneli Auer julkaisee kirjan: Näin murhaamalla miljonääriksi, (fiktiivisen) ohjekirjan.

Ja Anneli saalisää miljoonia ohjekirjastaan.

• Anonyymi00005

Totta. Mitä parempaa palkkaa firma maksaa työntekijöillensä sitä paremmat työntekijät hakeutuvat firmaan töihin. Rahalla saa laatutyöntekijöitä . Huonoa palkaa maksaviin firmoihin hakeutuu tunnetusti vain heikkotasoiset koulupudokkaat.

• Anonyymi00007

• Anonyymi00009

Sitä saa mitä tilaa

• Anonyymi00011

Heh heh, ei laatutyöntekijöitä ole enään niin paljoa että niitä riittäisi joka firmaan ja varsinkaan että joka firmassa olisi kaikki laatutyöntekijöitä.
        Se että paljon on porukkaa jotka luulevat olevansa huippuammattilaisia ja laatutyöntekijöitä mutta ne ovat niitä harhaluuloja.

• Anonyymi00006

Koulussa oli pitkän matematiikan tentti. Isäukko lupasi tonnin euroja, jos saan kokeista kiitettävän numeron. Varma raha innoitti minua kovasti. Luin edellisenä iltana tentteihin raivokkaasti 3 tuntia putkeen. Menin tentteihin. Kokeiden palautuspäivänä sain kokeen takaisin. Yläkulmassa opettajan antama arvosana 6+ . Arvaa ketuttiko. Kova lukuponnisteluni ei auttanut niin mitään. Iski päälle ankara v-tutus. Minua oli huijattu. Ja v-tutuksen määrä kasvoi lisää kun luokan nörtti Antero sai kokeista 10+ arvosanan. Kysyin Anterolta miten saat tuollaisia huippunumeroita. Hän sanoi että ettei koskaan lue kokeisiin edelllisenä iltana. Ei tarvi lukea paniikissa edellisenä iltana kun muutoin opiskelee nonstopina tullaksensa hyväksi, Kysyin paljonko isäsi antoi rahaa tuosta 10+ koetuloksesta. Antero sanoi ettei saa kotiin tuoduista kiitettävistä numeroista lainkaan rahapalkkaa. Anteron Isä sanoo että. "teet sen kaiken itseäsi varten. Pääset eteenpäin. Ilman ponnistelua sinusta ei tule muuta kuin oven kynnysmatto"

• Anonyymi00008

Minä sain ysejä ja en saanut siitä rahaa, tein sen itseni takia.

• Anonyymi00012

Kunhan aloittaja tulee joskus siihen ikään että voisi päästä töihin niin alkaa mahdollisesti ymmärtämään asioita paremmin vaikka nyt näyttääkin heikolta ja lellityltä teinin kiukuttelulta.

• Anonyymi00013

On yhtälössä myös se heikentävä asia jos tienaa liikaa tuotettuun työhön nähden eli ei ole järkevää yritystoimintaa!

Monella teollisentuotannon alalla on palkkaluokka taulukot esim. (PL-1-6) ja on myös erinäisiä bonus-järjestelmiä, kuten 4vko toimitusvarmuus joka voi nostaa kaikille 1-3€/t bonusta! Heikkoina tilausaikoina aikoina pienempää ja kun se kiireaika niin reilumpaa joka looginen idea! Myyntitiedot on aina julkista tietoa ja kerran kk on osastoilla asiasta info-hetki!

Duunari ei puhumalla palkkaansa pääse vaikuttamaan, vaan sen tekevät liitot keskenään millä hinnalla työ tehdään (PL 1-6) samoin kaikki muukin joka on sitova TES!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      181
      1248
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      654
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      569
    7. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      569
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      305
      566
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      539
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      520
    Aihe