Vitsi vai nolo laskuvirhe vai harkittua harhaan johtamista, jotta saadaan tehtyä mirleiset epämieluisat päätökset.
Kylläpä talousvartti oli taas jotain katteetonta uneksimista.
Tämäkö on koulutuksen tulos meillä?
Korjattu jopa aiempien vuosien taloustietoja.
Vilma
Minähän en usko pätkääkään.
Inflaatio pyörinyt hurjaa vauhtia, mutta ihastellaan palkankorotuksia ja uneksitaan ostovoimasta.
Lomarahat antavat kulutuspiikin.
Ja mitä, mitä.
Mikael Pentikäinen tahtoo poistaa viikonlopun korvaukset ja työterveyshoidon. Törkeää. Kurjistaja.
Hän itsehän on kokonaispalkkauksessa, erittäin korkeassa.
Joskus mietin, mitä hyvää ihminen voisi saada aikaan?
Talouden kasvu?
19
68
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nousihan eläkkeetkin 0,88% Nyt miljoonat eläkeläiset juoksee kuluttamaan. Samassa ohjelmassa sanottiin, että eläkeläiset ovat varakkaita.
Harmi vain, kun se varallisuus on sellaisissa seinissä kiinni, mistä eivät pääse ikinä eroon, mutta kuluja on.
Sitten nekin jää jälkipolville ja hups, perintö maksaakin hirmuna, eikä saa myytyä + oman torpan kulut...
>Simiti<- Anonyymi00002
Unohdin mainita, että Pentikäinen haluaa siirtää kaikki kulut valtiolle. Yrittäjät verorahojen perässä kehdosta hautaan.
Kunnon kommunisteja.
>Simiti< - Anonyymi00004
Korjattiin vissiin edellisten vuosienkin tietoja???
Noista seinistä ei kannata kaikkien yrittää eroon päästä. Hysterisointi on hölmöä.
Tällä hetkellä tätä.
No.
Sijoittajat voivat käydä ostoksilla. Muut kärvistelevät.
Taustalla pitää olla tarve. Aito tarve.
Pariskunta on saanut pari lasta ja tarvitaan enemmän tilaa.
Tai sellainen, jolla on pitkät työmatkat ja voi tehdä etätyötä nyt, tarvitsee muutaman neliön kotikonttoriinsa.
Vilma
Riittääkö eläkeläisille 0,88 % edes kahvin hinnan korotuksiin. Eikös se ole muualla jo laskenut.
Kohta myydään vanhentunutta kahvia, kuten ärrällä nipussa puoli vuotta vanhaa suklaata.
Ekonomistit voisivat puhua inflaatiosta ja siihen sidotuista indekseistä.
Mutta ei. Jaarittelua.
Muuten. Onko asumistuki omistusasuntoihin poistettu?
Kokonaan? Kansalaisten ei kuulu kartuttaa toisten omaisuutta. - Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Korjattiin vissiin edellisten vuosienkin tietoja???
Noista seinistä ei kannata kaikkien yrittää eroon päästä. Hysterisointi on hölmöä.
Tällä hetkellä tätä.
No.
Sijoittajat voivat käydä ostoksilla. Muut kärvistelevät.
Taustalla pitää olla tarve. Aito tarve.
Pariskunta on saanut pari lasta ja tarvitaan enemmän tilaa.
Tai sellainen, jolla on pitkät työmatkat ja voi tehdä etätyötä nyt, tarvitsee muutaman neliön kotikonttoriinsa.
Vilma
Riittääkö eläkeläisille 0,88 % edes kahvin hinnan korotuksiin. Eikös se ole muualla jo laskenut.
Kohta myydään vanhentunutta kahvia, kuten ärrällä nipussa puoli vuotta vanhaa suklaata.
Ekonomistit voisivat puhua inflaatiosta ja siihen sidotuista indekseistä.
Mutta ei. Jaarittelua.
Muuten. Onko asumistuki omistusasuntoihin poistettu?
Kokonaan? Kansalaisten ei kuulu kartuttaa toisten omaisuutta.Se asumistuki omistusasuntoihin on poistettu, mutta eipä niitä montaa saajaa ole ollut. Olisihan siinä pientä turvaa, jos jää työttömäksi tai lomautetuksi.
Ei tarvitsisi heti pistää kämppää myyntiin.
Sitten kun on myynyt niin taas töihin ja ostamaan uutta taloa/kämppää kalliimalla.
Eläkeindeksiin vaikuttaa teoriassa inflaatio 80%. Sekin vain romuttui uusimman kateusindeksin myötä. Muistakaa sitten, että sama teillä itsellä on edessä. Tokihan palkat nousee paljon nopeammin, kuin inflaatio, niin teillä on reaalieläke jo lähdössä parempi, kuin nykyeläkkeet.
>Simiti< - Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Se asumistuki omistusasuntoihin on poistettu, mutta eipä niitä montaa saajaa ole ollut. Olisihan siinä pientä turvaa, jos jää työttömäksi tai lomautetuksi.
Ei tarvitsisi heti pistää kämppää myyntiin.
Sitten kun on myynyt niin taas töihin ja ostamaan uutta taloa/kämppää kalliimalla.
Eläkeindeksiin vaikuttaa teoriassa inflaatio 80%. Sekin vain romuttui uusimman kateusindeksin myötä. Muistakaa sitten, että sama teillä itsellä on edessä. Tokihan palkat nousee paljon nopeammin, kuin inflaatio, niin teillä on reaalieläke jo lähdössä parempi, kuin nykyeläkkeet.
>Simiti<Oli niitä. Kymmeniä tuhansia.
Sitä maksettiin myös remontin rahoitusvastikkeeseen, koska tuttu hihhuli, että Kela maksaa hänen lainansakin.
En tykännyt.
Vil,a
- Anonyymi00003
Vaikea uskoa näitä Suomen tilastoja. Kaikesta pitää säästää, kun rahat menevät aseisiin ja sotaan Ukrainassa.
- Anonyymi00008
Ei saa sanoa ääneen, tai olet Venäjän trolli...
>Simiti< - Anonyymi00012
Joo. Miettinyt, että Ukrainasta on tullut oikein droonien kehittelymaa.
En tykkää.
Vilma
Unksrilsisille ei pitäisi maksaa senttiäkään pidätetyistä miljardeista ennen kuin Orbanin kuppaamat miljardit on palautettu Unkarin valtiolle ja senkin jälkeen, pitäisikö sieltä palauttaa
EU-tukia.
Joku voisi rohjeta.
Sellaista nysväämistä.
Vilma
Saan näppylöitä.
- Anonyymi00005
Nyt yrittäjien kannattaa ottaa kaikki pois kun työntekijät ja työttömät suostuu kaikkeen eli työntekijöiden työttömien ja eläkeläiset lapsen lapsilleen että vuosilomat pois lomarahat pois arkipyhät pois tai ainakin palkkapois ja työterveys pois ylityö ja lisät pois ja pienempää palkkaa ja työtunteja ja työpäiviä lisää työläiset toivovat niin se on kansan tahto
- Anonyymi00006
Ja kansa haluaa että eläkkeet pois vain yrittäjät saavat jäädä eläkkeelle ja pitää lomia ja vapaita se on työläisten toive ja työläiset ja työttömät toivoo että työttömyys etuudet poistetaan he haluu tehdä töitä
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ja kansa haluaa että eläkkeet pois vain yrittäjät saavat jäädä eläkkeelle ja pitää lomia ja vapaita se on työläisten toive ja työläiset ja työttömät toivoo että työttömyys etuudet poistetaan he haluu tehdä töitä
Kansa ei tajua miten paljon on vuosittainen 15 miljardin lisävelka, se on esim 2x koulutukseen käytettävä summa. Sillä ruokitaan myös paljon liike-elämää ja muuta taloutta. Kohta tuo velkaantumisen tie on kuljettu loppuun ja IMF ja EU sanelee leikkaukset tukiin ja eläkkeisiin. Niiden varassa elävät varautukaa koviin aikoihin ja ulkomaille töihin lähtöön.
- Anonyymi00013
Sitten yrittäjät saavat yritellä ihan ite.
Vilma - Anonyymi00015
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ja kansa haluaa että eläkkeet pois vain yrittäjät saavat jäädä eläkkeelle ja pitää lomia ja vapaita se on työläisten toive ja työläiset ja työttömät toivoo että työttömyys etuudet poistetaan he haluu tehdä töitä
10:24
Olikargia pullistelee. Yrittäjä tarvitsee tekijöitä. Kandeis kohdella hyvin ja antaa tunnustusta.
Vilma - Anonyymi00017
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kansa ei tajua miten paljon on vuosittainen 15 miljardin lisävelka, se on esim 2x koulutukseen käytettävä summa. Sillä ruokitaan myös paljon liike-elämää ja muuta taloutta. Kohta tuo velkaantumisen tie on kuljettu loppuun ja IMF ja EU sanelee leikkaukset tukiin ja eläkkeisiin. Niiden varassa elävät varautukaa koviin aikoihin ja ulkomaille töihin lähtöön.
Harmi vain kun valtio ei maksa kuin kelan takuueläkettä. Säästö on vähemmän kuin tuloveron lasku, joka kertautuu kulutuksen vähenemisen myötä.
Tätä ei monet edes tiedä. Varsinkin nuoret kuvittelevat työeläkkeidenkin tulevan kelalta. Lisäksi iso osa on niin pienellä eläkkeellä, että eläkkeen laskiessa siirrytään kelan asiakkaaksi ja valtion kulut nousevat.
Ja ennen kuin vingut luuloasi, niin tämä hallitus on jo nostanut eläkeverotusta, koska osaamaton kokomusta petepurra sotki koko talouden
>Simiti< - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Harmi vain kun valtio ei maksa kuin kelan takuueläkettä. Säästö on vähemmän kuin tuloveron lasku, joka kertautuu kulutuksen vähenemisen myötä.
Tätä ei monet edes tiedä. Varsinkin nuoret kuvittelevat työeläkkeidenkin tulevan kelalta. Lisäksi iso osa on niin pienellä eläkkeellä, että eläkkeen laskiessa siirrytään kelan asiakkaaksi ja valtion kulut nousevat.
Ja ennen kuin vingut luuloasi, niin tämä hallitus on jo nostanut eläkeverotusta, koska osaamaton kokomusta petepurra sotki koko talouden
>Simiti<Sinä osaat nolata itsesi jokaisessa kommentissa.
Valtio rahoittaa budjetista monia muitakin eläkkeitä, kuin takuueläkkeet, esim. kansaneläkkeet. Kaikki valtion työntekijöiden eläkkeet, toimeentulo- ja asumistuet jne. Leikkauskohteita riittää. Varaudu sinäkin muuttamaan esim. ruotsiin, sinun kaltaisilla yhteiskunnan loisilla ei ole tällä tulevaisuutta. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Sinä osaat nolata itsesi jokaisessa kommentissa.
Valtio rahoittaa budjetista monia muitakin eläkkeitä, kuin takuueläkkeet, esim. kansaneläkkeet. Kaikki valtion työntekijöiden eläkkeet, toimeentulo- ja asumistuet jne. Leikkauskohteita riittää. Varaudu sinäkin muuttamaan esim. ruotsiin, sinun kaltaisilla yhteiskunnan loisilla ei ole tällä tulevaisuutta.Minä kyllä uskon tuon, että moni vielä työuransa varhaisvaiheessa ei ymmärrä eläkkeen kerryttämistä, saati mistä se lopulta maksetaan.
Ihminen voi olla taustoiltaan hyvin erilaisissa työpaikoissa; yksityisessä yrityksessä, kunnalla, valtiolla, hyvinvointialueella, säätiössä, järjestössä ja jne.
Olisikin ihan asiaohjelmasarjan paikka avata tämä kerrankin kaikille. Yle?
Näistä kiistellään aiheesta ja asian vierestä.
Vilma
Johonkin eläkkeeseen kaikilla on oikeus.
- Anonyymi00010
Veikkaisin että harkittua harhaan johtamista pitää kuitenkin valehdella äänestäjille että tulee valituksi seuraavissakin vaaleissa eikö ne lähes poikkeuksetta niin mene
- Anonyymi00014
Juu. Tuo on taustalla.
Se yhteinen laiva on haaksirikkoutunut kahden ohjauksessa jo 900 päivää sitten.
Vilma
- Anonyymi00016
Jatkan paatosta, kun on niin kaunis päiväkin.
Ihmettelen sitä jargoniaa, että pelataan maata ulkolaisille huippuosaajille!
Keitä he ovat? Mitä tekemään?
Eikö meillä kouluteta ihan omia huippuosaajia?
Vilma
Marjanpoimijoitahan meillä jo on.
Ja on meillä monen tutkinnon omaavia tulokkaita, joita käytetään siivoamiseen jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664