Näköjään enemmistön mielestä se järjestörälssin hallinnon kustantaminen on hyväksyttävää. Rahaa vaan lisää kaikkialla, vaikka se valuu enimmäkseen hallintoon, mikä ei lopulta tuota mitään hyödyllistä kansalaisille.
Oikeisto on ollut jo pitemmän aikaa kaikenlaisessa yksityistämisvimmassa, missä yksityistetään palvelut ja laskutetaan niistä julkista sektoria. Mutta voivat ainakin sanoa, että yksityinen sektori kustantaa suurimman osan maan menoista. Tosiasia on kuitenkin se, että se on näennäinen yksityinen sektori. Tulot tulee sinnekin julkiselta puolelta. Varmin keino menestyä yrittäjänä on saada asiakkaakseen pohjattoman kirstun omaava julkinen sektori. Tosin siinä tapauksessa voi saada rahoille jotain vastinettakin jos hyvin menee. Sekään ei ole aina taattu.
Vasemmisto taas ei tuota oikeastaan yhtään mitään. Mukana myös kaikenlaisissa järjestöissä hyvän puolesta pahaa vastaan ja pienen ihmisen asialla. Tosiasiassa ovat vaan loisimassa muiden tekemän työn tuotoilla, perustellen mitä ihmeellisimmillä asioilla oma tarpeellisuus ihmisille. Vasemmisto elää sillä, että ihmiset ovat aina avun tarpeessa. Se on heidän etujen mukaista, ettei avun tarvitsijat vähene, vaan lisääntyy koko ajan. Se tietää lisää hyviä syitä rahoituksen lisäämiseen eri järjestöille ja toki lisää äänestäjiä heille, jotta saisivat olla päättämässä mihin rahat ohjataan. Hallintoon siinäkin tapauksessa ne rahat menee ja muruset oikeasti tarvitseville.
Mutta silloin kun yksi ministeri ja puolue on valmiina järkeistämään rahan käyttöä ja hallintoa, on yhtäkkiä kaikki vastustamassa sitä, koska persut. Persuviha on niin syvällä, että kansa tulee mieluummin huijatuksi kerta toisensa jälkeen kuin alkaisi ajattelemaan järkevämmin ja ottamaan asioista selvää, että mihin kaikkeen rahat menee. Ja kuin paljon sitä menee. Maksajina on kuitenkin jokainen työtä tekevä ja oman elämänsä itse kustantava ihminen.
Tämä aloitus poistetaan varmaan melko nopeasti. Ei sovi ajan henkeen.
Järjestörälssi
90
253
Vastaukset
- Anonyymi00002
Jaahas. Järjestöjen hallitusten jäsenien nimet on näköjään sääntöjen vastaisia. Ilmankos sitä rahoituksen leikkaamista vastustetaan. Järjestörälssi alkaa vaikuttaa jo vähän samalta kuin Blackrock ja Vanguard. Olemassa olo tiedetään, mutta omistajat salattu. :D
- Anonyymi00043UUSI
Entäs jos noita nimityksiä vertaa siihen, miten kansanedustajat ovat valtion tsi kaupungin omistamien yritysten hallituksissa. Istuvat hyvät palkkiot.
Ja kyllä on mitään etukäteistietämystä ko. yrityksen toimialasta.
Voisiko esimerkkinä olla Helenin rahtaamat pähkinänkuoret.
Vilma - Anonyymi00052UUSI
Anonyymi00043 kirjoitti:
Entäs jos noita nimityksiä vertaa siihen, miten kansanedustajat ovat valtion tsi kaupungin omistamien yritysten hallituksissa. Istuvat hyvät palkkiot.
Ja kyllä on mitään etukäteistietämystä ko. yrityksen toimialasta.
Voisiko esimerkkinä olla Helenin rahtaamat pähkinänkuoret.
VilmaKyllä -> kellä?
- Anonyymi00003
Kyllä tuollaiset aivopestyt oikeistokakakarat on niitä pummrja, jotka loisivat vasemmiston siivellä.
- Anonyymi00004
Monikaan ei tiedä järjestöistä yhtään mitään, saati että on mitään kokemusta.
Mutta mielipiteitä on.
Sairauksiin liittyvät järjestöt ovat perusteltuja, koska ne paikkaavat tiedottamisessaan sitä, mitä julkispuolella ei keretä.
Toki Terveystalo hamuaa itselleen suurta palkkiota vastaan asiakkaita juuri näistä ryhmistä.
Vertaiskokemukset kuitenkin ovat tärkeitä ja siksi yhdistyksillä on sosiaalinen tilaus.
Vilma
Palkoista on puhuttu ja se poliitikon kannalta on noloa ja vaikuttaa kateelliselta.
Poliitikkojahan voisi pitää pullahiirinä.
Vilma"koska ne paikkaavat tiedottamisessaan sitä, mitä julkispuolella ei keretä. "
Voisko sitten olle yhtään tehokkaampaa tehdä esim. se tiedottaminen osana julkispuolen hommia, jos se on tarpeellista ja välttämätöntä? Vai kannattaako perustaa oma, lopulta kuitenkin julkisrahoitteinen, organisaatio joka asialle erikseen? Ainakin johtajia ja päälliköitä ja lobbareita saadaan työllistettyä, vaikka niistä ei veronmaksalle ole mitään hyötyä.- Anonyymi00017
scrg kirjoitti:
"koska ne paikkaavat tiedottamisessaan sitä, mitä julkispuolella ei keretä. "
Voisko sitten olle yhtään tehokkaampaa tehdä esim. se tiedottaminen osana julkispuolen hommia, jos se on tarpeellista ja välttämätöntä? Vai kannattaako perustaa oma, lopulta kuitenkin julkisrahoitteinen, organisaatio joka asialle erikseen? Ainakin johtajia ja päälliköitä ja lobbareita saadaan työllistettyä, vaikka niistä ei veronmaksalle ole mitään hyötyä.No pyörä on keksitty jo.
On organisaatio, miä juurikin saa niukasti stealta rahaa ja hiukka siviksestä.
Stea kontrolloi erittäin tarkasti rahan käytön.
Tilinpäätöstiedot tulee olla hoidettu kuin yrityksessä ja niinpä on tositteen ja toiminnan tarkastajaa ihan pätevästi
Vilma
Koska ihmiset ei toimintaa tunne yhtään, niin lähdetään mielikuvittelemaan ihan ministereitä myöten. Ihan turhaan.
Palkathan noita ministereitä närästää. Anonyymi00017 kirjoitti:
No pyörä on keksitty jo.
On organisaatio, miä juurikin saa niukasti stealta rahaa ja hiukka siviksestä.
Stea kontrolloi erittäin tarkasti rahan käytön.
Tilinpäätöstiedot tulee olla hoidettu kuin yrityksessä ja niinpä on tositteen ja toiminnan tarkastajaa ihan pätevästi
Vilma
Koska ihmiset ei toimintaa tunne yhtään, niin lähdetään mielikuvittelemaan ihan ministereitä myöten. Ihan turhaan.
Palkathan noita ministereitä närästää.Luettelet sujuvssti lisää osapuolia, jotka saavat elantoaan kuin syöpä veronmaksajien rahoista ilman että veronmaksajan hyvinvointi moisesta yhtään parantuu. Minä en jäisi yhtään kaipaamaan tätä toisten siivellä elävää rälssiä.
Krooninen perusongelma on, että julkisen talouden tulot eivät likimainkaan kata sen menoja. Tuo epäsuhta ei korjaannu selittämällä ja säilyttämällä vaan luovalla tuholla. Uusi tasapaino ei löydy kivuttomasti. On kysymys vain siitä ketä ja milloin ja kuinka paljon sattuu.- Anonyymi00020
scrg kirjoitti:
Luettelet sujuvssti lisää osapuolia, jotka saavat elantoaan kuin syöpä veronmaksajien rahoista ilman että veronmaksajan hyvinvointi moisesta yhtään parantuu. Minä en jäisi yhtään kaipaamaan tätä toisten siivellä elävää rälssiä.
Krooninen perusongelma on, että julkisen talouden tulot eivät likimainkaan kata sen menoja. Tuo epäsuhta ei korjaannu selittämällä ja säilyttämällä vaan luovalla tuholla. Uusi tasapaino ei löydy kivuttomasti. On kysymys vain siitä ketä ja milloin ja kuinka paljon sattuu.Höpöhöpö.
Ne ihmiset, jotka muille omalla ajallaan tukea antavat, tekevät sitä ilmaiseksi, muiden hyväksi. Tämä on sitä paljon puhuttua kolmatta sektoria, mikä kentyätasolla on veronmaksajien kannalta ilmaista.
Sitten kun yhdistykset kootaan liitoksi, on tietenkin toiminnallisia kuluja, kuten koulutus, oma harvoin ilmestyvä lehti.
Nuo yhdistykset järjestävät omakustanteisia tapahtumia ja se on hyvinvointia, jos on äkkiseltään sairastunut
Vilmas
Sinäkään 16:10 et tiedä asiasta mitään.
Pitäisikö eri ihmisten varata aika terveyskeskuksista ja mennä kyselemään asioita sieltä.
Siellä ei välttämättä ole ketään, joka perusteellisesti tietäisi.
Pitäisikö kansoittaa keskussairaalat.
Sinä kirjoitat tuota hallituksen liturgiaa, milä on ihan höpsö tuntuista, jos et yhtään ole perehtynyt.
Tuykipa vaikka Reumaliiton, Sydänliiton, Hengitysliiton sivuja niin ehkä tiedot enemmän.
Saat vatsahaavan.
Kataisen jäljiltä Suomen talous on mennyt alamäkeen.
Ainoa nopea paukkuu olisi yhteisöveron korotus, määräaikainen.
Siksihän Rydman vouhottaa tästä, jotta yhteidöverokeskustelu peittyisi. - Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
Höpöhöpö.
Ne ihmiset, jotka muille omalla ajallaan tukea antavat, tekevät sitä ilmaiseksi, muiden hyväksi. Tämä on sitä paljon puhuttua kolmatta sektoria, mikä kentyätasolla on veronmaksajien kannalta ilmaista.
Sitten kun yhdistykset kootaan liitoksi, on tietenkin toiminnallisia kuluja, kuten koulutus, oma harvoin ilmestyvä lehti.
Nuo yhdistykset järjestävät omakustanteisia tapahtumia ja se on hyvinvointia, jos on äkkiseltään sairastunut
Vilmas
Sinäkään 16:10 et tiedä asiasta mitään.
Pitäisikö eri ihmisten varata aika terveyskeskuksista ja mennä kyselemään asioita sieltä.
Siellä ei välttämättä ole ketään, joka perusteellisesti tietäisi.
Pitäisikö kansoittaa keskussairaalat.
Sinä kirjoitat tuota hallituksen liturgiaa, milä on ihan höpsö tuntuista, jos et yhtään ole perehtynyt.
Tuykipa vaikka Reumaliiton, Sydänliiton, Hengitysliiton sivuja niin ehkä tiedot enemmän.
Saat vatsahaavan.
Kataisen jäljiltä Suomen talous on mennyt alamäkeen.
Ainoa nopea paukkuu olisi yhteisöveron korotus, määräaikainen.
Siksihän Rydman vouhottaa tästä, jotta yhteidöverokeskustelu peittyisi.Rydman on sanonut, ettei kohtaavasta työstä leikata, vaan hallinnosta ja varakkailta järjestöiltä. Mikä tässä on väärin?
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Rydman on sanonut, ettei kohtaavasta työstä leikata, vaan hallinnosta ja varakkailta järjestöiltä. Mikä tässä on väärin?
Oisko liikaa vaadittu esimerkkejä.
Taitavat olla joistain työpaikoista kateellisia.
Ansaitseeko joku tuttu paremmin kuin meidän ylläpitämöy ministerit?
Vilma - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Oisko liikaa vaadittu esimerkkejä.
Taitavat olla joistain työpaikoista kateellisia.
Ansaitseeko joku tuttu paremmin kuin meidän ylläpitämöy ministerit?
VilmaRationaalisuus ei taida kuulua sinun vahvuuksiin.
Kateuskortti vilauteltu. Seuraavaksi natsi- ja rasistikortti heilumaan.
Tällaista julkisten varojen puhallusta voi kannattaa kahdenlaiset ihmiset. Joko sellaiset, jotka hyötyy rahallisesti sellaisesta tai muuten vaan hyödylliset rationaaliseen ajatteluun kykenemättömät idiootit. Kumpaan sinä kuulut? Ja oletko enemmän tekijä tai puhuja? Veikkaisin jälkimmäistä. Puhetta paljon, tekoja vähän. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Rationaalisuus ei taida kuulua sinun vahvuuksiin.
Kateuskortti vilauteltu. Seuraavaksi natsi- ja rasistikortti heilumaan.
Tällaista julkisten varojen puhallusta voi kannattaa kahdenlaiset ihmiset. Joko sellaiset, jotka hyötyy rahallisesti sellaisesta tai muuten vaan hyödylliset rationaaliseen ajatteluun kykenemättömät idiootit. Kumpaan sinä kuulut? Ja oletko enemmän tekijä tai puhuja? Veikkaisin jälkimmäistä. Puhetta paljon, tekoja vähän.Olet tyhjä tynnyri 17:58
Nimenomaan m i n ä kirjoitan siitä, mistä et tiedä, mutta minä tiedän.
Olen toiminut eräässä yhdistyksessä eli ollut t e k e m ä s s ä. Minulla on siis kokemusta.
Paras kiitos on se, kun ihmisten silmistä kuvastuu kiitollisuus siitä, että heitä on kuultu, neuvottu ja keskusteltu, mitä uusi diagnoosi on aiheuttanut. On ihmisiä, jotka paljatta ovat toimineet vuosia. Palkatta.
Miten sinulla on kanttia mitätöidä tämä toiminta.
Miten sinulla on kanttia mitätöidä kertomani.
Vilma
Mitätöidä myös viralliset KHT-tarkastajat? Kaikkien isojen liittojen tili- ja toiminta tiedot tarkistetaan vuosittain.
Tiesitkö tämän? - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Olet tyhjä tynnyri 17:58
Nimenomaan m i n ä kirjoitan siitä, mistä et tiedä, mutta minä tiedän.
Olen toiminut eräässä yhdistyksessä eli ollut t e k e m ä s s ä. Minulla on siis kokemusta.
Paras kiitos on se, kun ihmisten silmistä kuvastuu kiitollisuus siitä, että heitä on kuultu, neuvottu ja keskusteltu, mitä uusi diagnoosi on aiheuttanut. On ihmisiä, jotka paljatta ovat toimineet vuosia. Palkatta.
Miten sinulla on kanttia mitätöidä tämä toiminta.
Miten sinulla on kanttia mitätöidä kertomani.
Vilma
Mitätöidä myös viralliset KHT-tarkastajat? Kaikkien isojen liittojen tili- ja toiminta tiedot tarkistetaan vuosittain.
Tiesitkö tämän?"Miten sinulla on kanttia mitätöidä kertomani."
Ei minun tarvitse. Teet sen itse paremmin kuin minä ikinä osaisin. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
"Miten sinulla on kanttia mitätöidä kertomani."
Ei minun tarvitse. Teet sen itse paremmin kuin minä ikinä osaisin.18:16
Sinä osaat vain inttää.
Et osaa sanoa yhtään esimerkkiä, missä olisin väärässä.
Kirkonkylän ämmien tyyli sinulla.
Ei tavuakaan asiaa, mutta kulutat aikaasi inttämällä.
Millaistahan työtä olet tehnyt?
Vilma
Nyt pulleat kansanedustajat, mukana Kurvinen, haluaa arkipyhien poiston.
Landella kait on sama, milloin tsaikkoon nojaa eikun istuu puolen millin rahoitusyhtiön omistamassa traktorissa. Anonyymi00020 kirjoitti:
Höpöhöpö.
Ne ihmiset, jotka muille omalla ajallaan tukea antavat, tekevät sitä ilmaiseksi, muiden hyväksi. Tämä on sitä paljon puhuttua kolmatta sektoria, mikä kentyätasolla on veronmaksajien kannalta ilmaista.
Sitten kun yhdistykset kootaan liitoksi, on tietenkin toiminnallisia kuluja, kuten koulutus, oma harvoin ilmestyvä lehti.
Nuo yhdistykset järjestävät omakustanteisia tapahtumia ja se on hyvinvointia, jos on äkkiseltään sairastunut
Vilmas
Sinäkään 16:10 et tiedä asiasta mitään.
Pitäisikö eri ihmisten varata aika terveyskeskuksista ja mennä kyselemään asioita sieltä.
Siellä ei välttämättä ole ketään, joka perusteellisesti tietäisi.
Pitäisikö kansoittaa keskussairaalat.
Sinä kirjoitat tuota hallituksen liturgiaa, milä on ihan höpsö tuntuista, jos et yhtään ole perehtynyt.
Tuykipa vaikka Reumaliiton, Sydänliiton, Hengitysliiton sivuja niin ehkä tiedot enemmän.
Saat vatsahaavan.
Kataisen jäljiltä Suomen talous on mennyt alamäkeen.
Ainoa nopea paukkuu olisi yhteisöveron korotus, määräaikainen.
Siksihän Rydman vouhottaa tästä, jotta yhteidöverokeskustelu peittyisi.Ei se yhteisövero kytkeydy näihin järjestöavustuksiin mitenkään. Valtion pitäisi sekä saada enemmän verotuloja että vähentää menoja sieltä mistä se helpoiten tai parhaiten tai poliittisesti valitulla tavalla onnistuu.
Kyllä minä pitkäaikaissairaana osaan valita, onko minulle tärkeämpää saada tarvittaessa hoitoa ja/tai lääkkeitä vai saada vertaistukea ja liirumlaarumia. Joku toinen tietenkin saa ajatella toisin. Mutta siksi meillä käydään vaaleja.- Anonyymi00033
scrg kirjoitti:
Ei se yhteisövero kytkeydy näihin järjestöavustuksiin mitenkään. Valtion pitäisi sekä saada enemmän verotuloja että vähentää menoja sieltä mistä se helpoiten tai parhaiten tai poliittisesti valitulla tavalla onnistuu.
Kyllä minä pitkäaikaissairaana osaan valita, onko minulle tärkeämpää saada tarvittaessa hoitoa ja/tai lääkkeitä vai saada vertaistukea ja liirumlaarumia. Joku toinen tietenkin saa ajatella toisin. Mutta siksi meillä käydään vaaleja.No, ei tietenkään yhteisövero liity tähän, mutta se on kummitellut taustalla.
Asioiden jumittamista tietoisesti ruokkii tällainen häslääminen.
Samoin tieto työttämyystilanteen huononeminen entisestään.
Oletko huomannut, mistä niitä 'helpoiten' on otettu. Maksukykyisiltäkö?
Jotkut sulkevat täysin silmänsä, mitä kaikkea ohessa, huom. tämän järjestötukihäsläyksen ohessa.
Aika hävyttömästi mitätöidä niiden henkilöiden avun täydentämään julkisen terveydenhoidon resurssivajetta. Onhan tätä keskustelua käyty avoimesti esim. sote-alueiden lääkärien ja hoitajien kanssa. Olen omassa trk:ssa keskustellut mm. hoitajien ja fysioterapeuttien kanssa. Ovat suhtautuneet positiivisesti. Ei ollenkaan noin negatiivisesti kuin jotkut täällä. Hehän tietävät, mikä tilanne on.
Kun mitätöit, epäilen ettet ole niiiiin sairas, että koko asia edes sinua koskisi tai olet muutoin hyvin kylmä ihminen.
Tuollaisista ihmisistä ajattelen, että kompastuisivatpa omiin kenkiensä ja pyörisivät katuojaan eikä kukaan kuulisi tai näkisi.
RKP:läiset ovat huomattavasti sivistyneempiä.
Tässä persujen sivistymätyömämpi taso erottuu.
Vilma Anonyymi00033 kirjoitti:
No, ei tietenkään yhteisövero liity tähän, mutta se on kummitellut taustalla.
Asioiden jumittamista tietoisesti ruokkii tällainen häslääminen.
Samoin tieto työttämyystilanteen huononeminen entisestään.
Oletko huomannut, mistä niitä 'helpoiten' on otettu. Maksukykyisiltäkö?
Jotkut sulkevat täysin silmänsä, mitä kaikkea ohessa, huom. tämän järjestötukihäsläyksen ohessa.
Aika hävyttömästi mitätöidä niiden henkilöiden avun täydentämään julkisen terveydenhoidon resurssivajetta. Onhan tätä keskustelua käyty avoimesti esim. sote-alueiden lääkärien ja hoitajien kanssa. Olen omassa trk:ssa keskustellut mm. hoitajien ja fysioterapeuttien kanssa. Ovat suhtautuneet positiivisesti. Ei ollenkaan noin negatiivisesti kuin jotkut täällä. Hehän tietävät, mikä tilanne on.
Kun mitätöit, epäilen ettet ole niiiiin sairas, että koko asia edes sinua koskisi tai olet muutoin hyvin kylmä ihminen.
Tuollaisista ihmisistä ajattelen, että kompastuisivatpa omiin kenkiensä ja pyörisivät katuojaan eikä kukaan kuulisi tai näkisi.
RKP:läiset ovat huomattavasti sivistyneempiä.
Tässä persujen sivistymätyömämpi taso erottuu.
VilmaTuohonkin varmaan on jokin avustusta kaipaava järjestö, jossa toivotaan yhteisöllisesti kanssaihmisten katuojaan kaatumista. Positiivisesti Pahansuovat ry. Ja Kateellisten Kattojärjestö.
Ole hyvä, vaalit on ensi keväällä. RKP:llä on varmasti asettaa paljon hyviä järjestökentällä marinoituneita broilereja ehdokkaaksi.- Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
No, ei tietenkään yhteisövero liity tähän, mutta se on kummitellut taustalla.
Asioiden jumittamista tietoisesti ruokkii tällainen häslääminen.
Samoin tieto työttämyystilanteen huononeminen entisestään.
Oletko huomannut, mistä niitä 'helpoiten' on otettu. Maksukykyisiltäkö?
Jotkut sulkevat täysin silmänsä, mitä kaikkea ohessa, huom. tämän järjestötukihäsläyksen ohessa.
Aika hävyttömästi mitätöidä niiden henkilöiden avun täydentämään julkisen terveydenhoidon resurssivajetta. Onhan tätä keskustelua käyty avoimesti esim. sote-alueiden lääkärien ja hoitajien kanssa. Olen omassa trk:ssa keskustellut mm. hoitajien ja fysioterapeuttien kanssa. Ovat suhtautuneet positiivisesti. Ei ollenkaan noin negatiivisesti kuin jotkut täällä. Hehän tietävät, mikä tilanne on.
Kun mitätöit, epäilen ettet ole niiiiin sairas, että koko asia edes sinua koskisi tai olet muutoin hyvin kylmä ihminen.
Tuollaisista ihmisistä ajattelen, että kompastuisivatpa omiin kenkiensä ja pyörisivät katuojaan eikä kukaan kuulisi tai näkisi.
RKP:läiset ovat huomattavasti sivistyneempiä.
Tässä persujen sivistymätyömämpi taso erottuu.
VilmaTaisit ottaa täyden satsin covidruiskeita ;D
- Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00040 kirjoitti:
Taisit ottaa täyden satsin covidruiskeita ;D
Rokotevastaisuus on aina jotenkin tynnyrissä kasvaneen asennetta.
- Anonyymi00047UUSI
Sitten pitää lopettaa THL. Eikö niin?
- Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00044 kirjoitti:
Rokotevastaisuus on aina jotenkin tynnyrissä kasvaneen asennetta.
Arvasin, että otit täydet satsit ruiskeita :D
Se kertoo ihan kaiken sinusta, olet tyypillinen herkkäuskoinen hölmö femakko. Se sama tulee ilmi kaikesta, mitä suollat palstalle. - Anonyymi00053UUSI
scrg kirjoitti:
Tuohonkin varmaan on jokin avustusta kaipaava järjestö, jossa toivotaan yhteisöllisesti kanssaihmisten katuojaan kaatumista. Positiivisesti Pahansuovat ry. Ja Kateellisten Kattojärjestö.
Ole hyvä, vaalit on ensi keväällä. RKP:llä on varmasti asettaa paljon hyviä järjestökentällä marinoituneita broilereja ehdokkaaksi.Onko dinulla kanttia arvioida noin.
Kuka tykkää persuista ja heidän politiikastaan?
Jos persujen hallituskausi ikiaikaisesti päättyykin kohta, niin onhan heillä tekeminen työpaikan löytämiseksi jatkossa, Rydmaninkin.
Sekö hiertää?
Eikö kukaan ole kiinnostunut?
Kateus.
Vilma - Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Sitten pitää lopettaa THL. Eikö niin?
Miksi pitäisi THL lopettaa.
Kyllä ebola vielä tännekin voi rantautua.
Vilma - Anonyymi00059UUSI
Nyt on epäasiallista huutelua puolin ja toisin. Ei hyödytä ketään.
Toimiva terveydenhoito, lapsikuolleisuuden vähyys ja rokotusohjelma on ollut pitkään suomen vahvuus. Nyt on tilanne toinen, kun ei olisi enää varaa.
Julkisten varojen käyttö pitää selvittää. Erikoista, ettei kukaan palstalaisista tunnu juuri ko. järjestöissä toimivan. - Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
Nyt on epäasiallista huutelua puolin ja toisin. Ei hyödytä ketään.
Toimiva terveydenhoito, lapsikuolleisuuden vähyys ja rokotusohjelma on ollut pitkään suomen vahvuus. Nyt on tilanne toinen, kun ei olisi enää varaa.
Julkisten varojen käyttö pitää selvittää. Erikoista, ettei kukaan palstalaisista tunnu juuri ko. järjestöissä toimivan.11:18
Nyt olet sinäkin pihalla.
Tiedätkö, että on olemassa valtion tilintarkastajat, minkä toimen nykyinen VM yritti poistaa ehkä siksi, että saisi mellastaa vapaasti.
VM:n kulut tämän hallituksen aikana ovat nousseet. Miksi?
Valtioneuvoston kulut?
Näihin niitä miljoonia uppoaa.
Pressan kulut ovat kertaustuneet. Korjauksiin Linna ja Kultaranta?
Vilma
Ei kaikki ole niin yksioikoista kuin halutaan näyttää mutkat suoriksi.
Olen toiminut. - Anonyymi00073UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
Nyt on epäasiallista huutelua puolin ja toisin. Ei hyödytä ketään.
Toimiva terveydenhoito, lapsikuolleisuuden vähyys ja rokotusohjelma on ollut pitkään suomen vahvuus. Nyt on tilanne toinen, kun ei olisi enää varaa.
Julkisten varojen käyttö pitää selvittää. Erikoista, ettei kukaan palstalaisista tunnu juuri ko. järjestöissä toimivan.Mikäs Rantavahti tupsahti tuomaroimaan.
Siksikö, ettei pereuille huudeta hurraata?
Vilma - Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00073 kirjoitti:
Mikäs Rantavahti tupsahti tuomaroimaan.
Siksikö, ettei pereuille huudeta hurraata?
VilmaNo ei ainakaan siksi.
- Anonyymi00005
MTK ja EK, sekä SY mafiat pitää lopettaa verovapaina pummeina HETI!!!!
- Anonyymi00006
Uli uli. Eikö totuus maustukkaan?
- Anonyymi00032
Missä asiassa. Voitko selventää?
Vilma
Sotepuoli voisi perehtyä huurumadonlakkisieneen.
Palvelutalojen toiminta paranisi. Psykedeeliset avut tuovat puhekyky, toiminnallisuutta ja vsippojakaan ei tarvita. Ei muuta kuin matkalle Brasiliaan Rydman joukkoineen kuten Hesan poliitikot porukalla Wieniin ties mihin tutustumaan.
Eihän siinä palanut kuin 52.000 €.
- Anonyymi00008
Aamulla jokin proffa pöpötti aika sekavasti asiasta.
Mielestäni hänelläkin oli poliittista asennetta.
Ohjeistus?
Vilma- Anonyymi00009
Ainakin sen voi sanoa, että tietoa on liian vähän. Pitää selvittää kunnolla miten rahaa käytetään. Ei tuloksellinen terveydenhoitotyö saa toimia pelkästään valtioavustusten avulla, vaan sen on oltava osa toimintaan kuuluvaa palvelua, johon ihmisiä ohjataan.
Jotenkin on nyt tunne, ettei ihmiset välttämättä ole edes tienneet mihin joutuneet, jos näiden vapaaehtoispalvelujen piiriin ohjattu. - Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ainakin sen voi sanoa, että tietoa on liian vähän. Pitää selvittää kunnolla miten rahaa käytetään. Ei tuloksellinen terveydenhoitotyö saa toimia pelkästään valtioavustusten avulla, vaan sen on oltava osa toimintaan kuuluvaa palvelua, johon ihmisiä ohjataan.
Jotenkin on nyt tunne, ettei ihmiset välttämättä ole edes tienneet mihin joutuneet, jos näiden vapaaehtoispalvelujen piiriin ohjattu.11:18
Kas.
Tässähän tuo ydinongelma onkin.
Pitäisi, pitäisi, pitäisi...
Mutta kun asua nyt O N niin, että tiedottamista puuttuu.
Kyllä ihmiset tietävät, kun hakeutuvat terveystaustaisten yhdistysten piiriin.
Siellähän on aitoa vertaistukea.
Vilma
Et siis sinäkään tiedä.
Luulet kyllä.
- Anonyymi00010
Kun alan miettimään asiaa, niin voisin olla vaikka kuinka monen yhdistyksen jäsen. Yhden järjestön palveluja tiedän käyttäneeni. Ihan sattumaa kuka näihin on ohjattu tai päätynyt.
Oma aktiivisuus on tietysti etusijalla, mutta koska tilastojen mukaan kaikki järjestötoiminta on hiipunut, niin onko näillä oikeasti ollut jäseniä?
Moni vaikuttaa niin hyvää tekeviltä, että olisin valmis puolustamaan ehdoitta, mutta ovatko nämä oikeasti olleet kansalaistoimintaa, vai vaan kattojärjestön mainoslehtisten painantaa?- Anonyymi00013
Kyll
Niissä jäseniä on. Se mitä paikallisyhdistykselle jää on noin 30 % 25 euron jäsenmaksusta.
Vilma
Yhdistykset pitäisi kategorisoida. - Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kyll
Niissä jäseniä on. Se mitä paikallisyhdistykselle jää on noin 30 % 25 euron jäsenmaksusta.
Vilma
Yhdistykset pitäisi kategorisoida.Kyllä se olisi todella tarpeen.
Joistakin olen huomannut ilmaislehdissä ilmoituksia, mutta myös ilmaislehtien jakelu on vähentynyt. - Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kyllä se olisi todella tarpeen.
Joistakin olen huomannut ilmaislehdissä ilmoituksia, mutta myös ilmaislehtien jakelu on vähentynyt.13:07
Eihän ilmaislehtiä enää ole.
Mainoslehtiä 100 %.
Vilma
Netissä, facessa jne. ilmoitellaan. - Anonyymi00039
Anonyymi00018 kirjoitti:
13:07
Eihän ilmaislehtiä enää ole.
Mainoslehtiä 100 %.
Vilma
Netissä, facessa jne. ilmoitellaan.Siinäpä se. En ole facessa ja mainoksetkin olen pääosin blokannut. Vastaan tiedoiltani varmaan syrjäytynyttä.
- Anonyymi00045UUSI
Anonyymi00039 kirjoitti:
Siinäpä se. En ole facessa ja mainoksetkin olen pääosin blokannut. Vastaan tiedoiltani varmaan syrjäytynyttä.
23:19
Olisiko perusoikeuksia saada tietoa - perinteisesti paperilla?
Veroista voisi ohittaa edustuskulut ja jakaa kerran viikkoon ns. ilmaislehti.
Vilma - Anonyymi00060UUSI
Anonyymi00045 kirjoitti:
23:19
Olisiko perusoikeuksia saada tietoa - perinteisesti paperilla?
Veroista voisi ohittaa edustuskulut ja jakaa kerran viikkoon ns. ilmaislehti.
VilmaKyllä tarpeelliset palvelut tulisi olla kaikkien saatavilla. Ainakin silloin, jos ne lasketaan mukaan terveydenhoitoon.
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00060 kirjoitti:
Kyllä tarpeelliset palvelut tulisi olla kaikkien saatavilla. Ainakin silloin, jos ne lasketaan mukaan terveydenhoitoon.
Siinähän voisi olla muutkin julkiset suunnitelmat ja päätökset.
Tiedontaso paikallisesti ja valtakunnallisesti kohoaisi eikä se saisi olla värittynyttä.
Pykälät mukaan.
Vilma
- Anonyymi00011
Me vassarit vastustetaan poliitikkojen yhdistysten suojatyöpaikoista leikkaamista, kehitysavun leikkaamista, 600 miljoonan Ylestä, laittomilta maahantulijoilta.... Me vassarit ollaan niin tyhmiä, ettei me tajuta, kaivamme itsellemme kuoppaa, kohta leikataan meidän asumis- ja toimeentulotuesta, työttömyyskorvauksesta ja eläkkeistä, kun lähdettiin RKP ja kokoomuksen kelkkaan vastustamaan PS ehdottomia leikkauksia, jotka eivät kurjista kansaa.
- Anonyymi00014
11:53
Tuo on ihan turhaa vit*uilua.
Vilma
Et tietäne asiasta mitään.
Tuskin sinulla on diabetes, reuma, sydänsairautta, keuhkofibroosia jne.
Lienet itse persu-pullahiiri. - Anonyymi00034
Anonyymi00014 kirjoitti:
11:53
Tuo on ihan turhaa vit*uilua.
Vilma
Et tietäne asiasta mitään.
Tuskin sinulla on diabetes, reuma, sydänsairautta, keuhkofibroosia jne.
Lienet itse persu-pullahiiri.Pikku punikinrääpäle, olet niin tyhmä, ettet ymmärrä, ettei mustalais ja somalijärjestöt yms. paranna sinun reumaasi, diabetestä ja sydänsairautta, vaan vievät rahaa niiden hoidosta. Tätä PS yrittää korjata, vaarassa on myös poliitikoiden suojatyöpaikat, niistäkään parasiittisosialistit eivät sallisi leikattavan. Häpeä itseäsi.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Pikku punikinrääpäle, olet niin tyhmä, ettet ymmärrä, ettei mustalais ja somalijärjestöt yms. paranna sinun reumaasi, diabetestä ja sydänsairautta, vaan vievät rahaa niiden hoidosta. Tätä PS yrittää korjata, vaarassa on myös poliitikoiden suojatyöpaikat, niistäkään parasiittisosialistit eivät sallisi leikattavan. Häpeä itseäsi.
21:48
Persuilla on jatkuva agenda, että nostavat tikunnokkaan etnisiä ryhmiä.
Muuten. Oikein hybä sairaanhoitaja oli lähisairaalassa ja huumorintajuinenkin.
Minua, kaloeanaamaa saa hoitaa minkä kansallisuuden omaava tahansa, kunhan on hyvä työssään.
Onhan meillä ollut kotimainen insuliinisurmaaja jne.
Ei minulla noita sairauksia ole. Päättelykyvytön?
Vilma
Persut ovat niin säälittävä ja sivistymätön ryhmä.
Tuossa tekstissäsi toit oman sivistys- ja ymmärrystasosi.
Oletko jostain pikkukylästä? - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
21:48
Persuilla on jatkuva agenda, että nostavat tikunnokkaan etnisiä ryhmiä.
Muuten. Oikein hybä sairaanhoitaja oli lähisairaalassa ja huumorintajuinenkin.
Minua, kaloeanaamaa saa hoitaa minkä kansallisuuden omaava tahansa, kunhan on hyvä työssään.
Onhan meillä ollut kotimainen insuliinisurmaaja jne.
Ei minulla noita sairauksia ole. Päättelykyvytön?
Vilma
Persut ovat niin säälittävä ja sivistymätön ryhmä.
Tuossa tekstissäsi toit oman sivistys- ja ymmärrystasosi.
Oletko jostain pikkukylästä?Lisäys.
Kerro nyt ihmeessä, missä niitä ex-poliitikkojen työpaikkoja on?
Olen arvellut, että sotealueiden organisaatioissa enemmän.
Vilma - Anonyymi00048UUSI
Voi voi.
Olen työskennellyt erilaisissa työyhteisöissä; valtio, kunta, säätiö, yritykset.
Olen tehnyt vapaaehtoistyötä järjestöissä.
Ennen kaikkea omaan monipuolisen koulutuksen.
Tulen omillani toimeen ja asun omistamassani asunnossa enkä tarvitse Kelan tai muita tukia.
Päinvastoin maksan rutkasti veroja ja osallistun muiden elämään.
Vilma
Kuulehan äärioikeistolainen: pyysin poistamaan tekstisi. Liian natsimainen.
Katsotaan lähteekö vai onko kirjoitus ylläpidosta.
- Anonyymi00015
ei siihen nyt auta enää mikään kun poliitikot kuskanneet miljardien eurojen setelit diplomaattisalkuissaan Maltalle ja Luxemburgiin henk.koht. eläkerahastokseen.
- Anonyymi00019
12:58
Millä oikeudella Sipilä ja Heinäluomakin ovat salanneet.
Mutta huom. pankithan antavat myös 'veroneuvontaa'.
Siellä on tietoa kiertämisestä.
Ja miten Suomen Pankki toimii? Sehän taitaa olla yksi suojis.
Vilma
- Anonyymi00021
Mitä tapahtuisi, jos Setan rahoitus julkisista varoista lakkautettaisi? Seksuaalivähemmistöjen oikeudet lakkaisivat olemasta? Mitä tapahtuisi jos Mieli ry:n rahoitus lopetettaisi julkisista varoista? Mielenterveysongelmat lisääntyisi?
- Anonyymi00030
Mieli ry:ssä onkin ollut mielenkiintoista rahankäyttöä muutama vuosi sitten.
Ja toki säätiöt voisi tsekata, että miten Hengityssairaiden säätiöstä eräs tehtävistään lähtenyt kerkesi laittaa Samppa Lajusen hotellibisneksiin yli millin. Tuskin yksin päätti, ja jos, ylitti valtuutensa.
Yleensä on euroraja, mitä summia hänenkään asemassaan saa siirtää.
Vilma
- Anonyymi00023
En tiedä tuottaako sitten kansanedustajien 3 vuotta kestävä sopeutumisraha yhtään mitään, miksi sitä maksetaan noin kauan jos yleisesti kansalaiset saavat 70 % päivärahaa vain 2 kuukautta?
- Anonyymi00029
Komppaan. Samaa mieltä.
Tekevät työttömiä, mutta itselleen järjestävät lokoisat oltavat.
Vilma - Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Komppaan. Samaa mieltä.
Tekevät työttömiä, mutta itselleen järjestävät lokoisat oltavat.
VilmaSinua ei työnteko ole koskaan kiinnostanut, sinä olet loinen.
- Anonyymi00046UUSI
Anonyymi00042 kirjoitti:
Sinua ei työnteko ole koskaan kiinnostanut, sinä olet loinen.
Hauskaa havaita, miten väärässä olet.
Kirkonkylän vänkäävä persuämmä?
Vilma - Anonyymi00050UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Hauskaa havaita, miten väärässä olet.
Kirkonkylän vänkäävä persuämmä?
VilmaMeneppäs nyt sinne slummin ruokajonoon, siitä voit jatkaa Kelaan täyttämään anomuksia.
Kuulut samaan kastiin naapureidesi mustalaisten ja somalien kanssa. Ethän pahastu tuosta kastiluokituksesta ;D - Anonyymi00051UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Meneppäs nyt sinne slummin ruokajonoon, siitä voit jatkaa Kelaan täyttämään anomuksia.
Kuulut samaan kastiin naapureidesi mustalaisten ja somalien kanssa. Ethän pahastu tuosta kastiluokituksesta ;DVaikutat pitkään työttömänä olleelta vänkääjältä, joka on nimenomaan elänyt tavalla tai toisella muiden kustannuksella ja pelkää nyt, että vierasmaalaiset vievät kaikki etusi.
Enhän minä voi sille mitään, että olet noin rajoittunut.
Oliko isoisäsi Tammisaaressa ampumassa...
Vilma
Eiköhän persujen aika kohta ole ohi. Sellainen rakkilauma, mitä saa hävetä.
Korkeintaan peruskoulu ja parturikampaajakosmetologeja?
Minullehan on aivan sama, mihin kastiin minua rajoittuneessa mielessäsi laitat.
Et tunne minua ha siksihän osoittauduttua hassahtaneeksi perskärpäseksi.
Jatka vain tuohon tyyliin.
Missä työllisyys? Missä kannatusluvut? - Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Vaikutat pitkään työttömänä olleelta vänkääjältä, joka on nimenomaan elänyt tavalla tai toisella muiden kustannuksella ja pelkää nyt, että vierasmaalaiset vievät kaikki etusi.
Enhän minä voi sille mitään, että olet noin rajoittunut.
Oliko isoisäsi Tammisaaressa ampumassa...
Vilma
Eiköhän persujen aika kohta ole ohi. Sellainen rakkilauma, mitä saa hävetä.
Korkeintaan peruskoulu ja parturikampaajakosmetologeja?
Minullehan on aivan sama, mihin kastiin minua rajoittuneessa mielessäsi laitat.
Et tunne minua ha siksihän osoittauduttua hassahtaneeksi perskärpäseksi.
Jatka vain tuohon tyyliin.
Missä työllisyys? Missä kannatusluvut?Kyllä me kaikki sinut tunnemme, olethan kertonut itsestäsi kaiken ja rivien välistä voi lukea loput :D
Kummallista, kun sinut luokitellaan samaan kastiin ylistämiesi mustalaisten ja somalien kanssa, niin raivostut ;DDD
Nyt kun olet käynyt kerjuulla ruokajonossa ja kelassa, lähdet ilmeisesti kaupungille harjoittamaan taskuvarkaan ammattiasi, vai jäätkö pierusoffalle juomaan kiljua? - Anonyymi00062UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Kyllä me kaikki sinut tunnemme, olethan kertonut itsestäsi kaiken ja rivien välistä voi lukea loput :D
Kummallista, kun sinut luokitellaan samaan kastiin ylistämiesi mustalaisten ja somalien kanssa, niin raivostut ;DDD
Nyt kun olet käynyt kerjuulla ruokajonossa ja kelassa, lähdet ilmeisesti kaupungille harjoittamaan taskuvarkaan ammattiasi, vai jäätkö pierusoffalle juomaan kiljua?11:12
Sinun kannattaa illalla miettiä, miten monta väärää todistusta toisesta ihmisestä yritit tehdä.
Vilma
Oma ryhmäsi on tyrinyt ja pahasti.
Minun ei ole tarvinnut kuin sivusta seurata tätä alatyylistä draamaa. - Anonyymi00063UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Kyllä me kaikki sinut tunnemme, olethan kertonut itsestäsi kaiken ja rivien välistä voi lukea loput :D
Kummallista, kun sinut luokitellaan samaan kastiin ylistämiesi mustalaisten ja somalien kanssa, niin raivostut ;DDD
Nyt kun olet käynyt kerjuulla ruokajonossa ja kelassa, lähdet ilmeisesti kaupungille harjoittamaan taskuvarkaan ammattiasi, vai jäätkö pierusoffalle juomaan kiljua?Voisit lopettaa oman lällätelysi. Vilma on jyvin perillä asioista joihin tarvitsemme tietoa. Varmaan haluaisit trollata, mutta menee jo lapsellisuuden asteelle.
- Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
Kyllä me kaikki sinut tunnemme, olethan kertonut itsestäsi kaiken ja rivien välistä voi lukea loput :D
Kummallista, kun sinut luokitellaan samaan kastiin ylistämiesi mustalaisten ja somalien kanssa, niin raivostut ;DDD
Nyt kun olet käynyt kerjuulla ruokajonossa ja kelassa, lähdet ilmeisesti kaupungille harjoittamaan taskuvarkaan ammattiasi, vai jäätkö pierusoffalle juomaan kiljua?Millä valtakirjalla kirjoitat M E?
Kun asialliset perusteet puuttuvat, keinot ovat kovin vähissä.
Vilma
Minua lähinnä naurattaa T E. - Anonyymi00076UUSI
Anonyymi00050 kirjoitti:
Meneppäs nyt sinne slummin ruokajonoon, siitä voit jatkaa Kelaan täyttämään anomuksia.
Kuulut samaan kastiin naapureidesi mustalaisten ja somalien kanssa. Ethän pahastu tuosta kastiluokituksesta ;DOsaan tehdä ruokaa. Kotitalous 10.
Vilma
Vieläkö ketuttaa? - Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00076 kirjoitti:
Osaan tehdä ruokaa. Kotitalous 10.
Vilma
Vieläkö ketuttaa?Kaikki me tunnemme sinut, ei sinun kaltainen kommunisti mitään tee itse, ideologiaasi kuuluu hyötyä muiden tekemisistä, sinä käyt köyhien ruokintapaikoissa pummimassa soppaa lautaselle.
Joko olet alkanut käyttämään rahtihametta tavaran varastamiseen? - Anonyymi00084UUSI
Anonyymi00078 kirjoitti:
Kaikki me tunnemme sinut, ei sinun kaltainen kommunisti mitään tee itse, ideologiaasi kuuluu hyötyä muiden tekemisistä, sinä käyt köyhien ruokintapaikoissa pummimassa soppaa lautaselle.
Joko olet alkanut käyttämään rahtihametta tavaran varastamiseen?Palstakamukin voi lopettaa trollailun.
- Anonyymi00055UUSI
Kyllä minä poistaisin aloituksen, koska se ei kuulu tälle palstalle.
- Anonyymi00058UUSI
Tämähän on parasta pitkään aikaan, lisää tätä!
- Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00058 kirjoitti:
Tämähän on parasta pitkään aikaan, lisää tätä!
Tällä tyylillä itse asiahan jää pimentoon.
Asiahan oli järjestöjen STEA- ym. tukien poistosta.
Vilma
- Anonyymi00061UUSI
PS trollin epätoivoinen aloitus. Et saa sympatiaa tai äänestäjiä tuhopuolueellesi, joka on himoverottaja, sekä pakollisten maksujen korottaja.
On nostanut eläkkeidenkin verotusta pienentämällä eläketulovähennystä. Siihen alv korotukset päälle. Mene himoverottaja pois. Vai pitäisikö terveyskeskusmaksuja korottaa jälleen 2-3 kertaisiksi, kuten äärioikeistohallitus nyt teki.
>Simiti< Tarvitsee ne järjestötkin hallinnon.
Hallinnosta yritetään tehdä jotenkin syntipukkia, vaikka se on se joka maksaa "kohtaajien" palkat, anoo luvat ja täyttää tukihakemukset.Tässä se onkin sääntösuomen ikiliikkuja. Turhakkeet työllistävät toisiaan. Riittää koko Jukolan veljessarjalle virka ja palli. Yhdellä on tehtävä luvananojana ja toisella luvanmyöntäjänä, kolmannella tuenhakijana, neljäs jakaa tukia, viides valvoo edellisiä, kuudes johtaa ja seitsemäs tiedottaa. Ja niin perkeleen kiire on kaikilla.
- Anonyymi00069UUSI
Järjestöillä on pitkä historia ja hallinto valtakunnan tasolla on jo liitto- nimistä.
Kirjoitukseni perusteena on ensisijassa terveysperusteiset yhdistykset ja liitot.
Sitten on yksi ryhmä: eläkeläiset. Heille ovat eri puolueet perustaneet yhdistyksiä.
Esim. Eläkeliitto on saanut alkunsa vuosikymmeniä sitten ja siinä on 115.000 jäsentä ja lähes 400 yhdistystä ja on valtakunnallinen.
Taisivat naiset perustaa maaseudulla, mutta monessako yhdistyksessä on mies pj. ja kassaa hoitaa mies.
Yhdistysten säännöissä kuitenkin on, ettei siellä puhuta puoluepolitiikkaa tai uskon asioita.
Saattavat rikkoa sääntöjä, jopa pj:t. Ei niin sopuisaa...
Vilma
Se, mitä ihmettelen, että jos ihmiset ovat jo eläkeiässä, niin riittäisikö yksi valtakunnallinen liitto? Yhteiset terveyshuolet ja kotona pärjääminen.
Mutta öhöm, kuka huolii persut? - Anonyymi00070UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
Järjestöillä on pitkä historia ja hallinto valtakunnan tasolla on jo liitto- nimistä.
Kirjoitukseni perusteena on ensisijassa terveysperusteiset yhdistykset ja liitot.
Sitten on yksi ryhmä: eläkeläiset. Heille ovat eri puolueet perustaneet yhdistyksiä.
Esim. Eläkeliitto on saanut alkunsa vuosikymmeniä sitten ja siinä on 115.000 jäsentä ja lähes 400 yhdistystä ja on valtakunnallinen.
Taisivat naiset perustaa maaseudulla, mutta monessako yhdistyksessä on mies pj. ja kassaa hoitaa mies.
Yhdistysten säännöissä kuitenkin on, ettei siellä puhuta puoluepolitiikkaa tai uskon asioita.
Saattavat rikkoa sääntöjä, jopa pj:t. Ei niin sopuisaa...
Vilma
Se, mitä ihmettelen, että jos ihmiset ovat jo eläkeiässä, niin riittäisikö yksi valtakunnallinen liitto? Yhteiset terveyshuolet ja kotona pärjääminen.
Mutta öhöm, kuka huolii persut?Persuille perustetaan eläkeläispalsta ☝️ Muuta kohtaamista ei tarvita. Nuorempina tulijoina voivat trollata palstalla toisiaan keskenään.
scrg kirjoitti:
Tässä se onkin sääntösuomen ikiliikkuja. Turhakkeet työllistävät toisiaan. Riittää koko Jukolan veljessarjalle virka ja palli. Yhdellä on tehtävä luvananojana ja toisella luvanmyöntäjänä, kolmannella tuenhakijana, neljäs jakaa tukia, viides valvoo edellisiä, kuudes johtaa ja seitsemäs tiedottaa. Ja niin perkeleen kiire on kaikilla.
Valtio vaan tarvitsee järjestöjä, koska ei pysty tuottamaan kaikkea itse ja järjestöiden tuottamat palvelut ovat monesti edullisempia kuin yksityisten saatikka sitten jos samat henkilöt palkattaisiin valtiolle hommiin.
Itsekin kuulun eräään järjestön reserviin ja astun kuvioihin jos apuani tarvitaan. Silloin tarvitaan niitä hallinnollisia ihmisiä, jotka hommaavat minulle matkaliput, rokotukset yms.
Tulisi paljon kalliimmaksi seisottaa ihmisiä tyhjänpanttina siltä varalta, että heitä tarvitaan muutaman kerran vuodessa.- Anonyymi00072UUSI
scrg kirjoitti:
Tässä se onkin sääntösuomen ikiliikkuja. Turhakkeet työllistävät toisiaan. Riittää koko Jukolan veljessarjalle virka ja palli. Yhdellä on tehtävä luvananojana ja toisella luvanmyöntäjänä, kolmannella tuenhakijana, neljäs jakaa tukia, viides valvoo edellisiä, kuudes johtaa ja seitsemäs tiedottaa. Ja niin perkeleen kiire on kaikilla.
No miten luulet valtiontalouden pyörivän? Vain tarkastajat puuttuu.
- Anonyymi00074UUSI
Yogamies kirjoitti:
Valtio vaan tarvitsee järjestöjä, koska ei pysty tuottamaan kaikkea itse ja järjestöiden tuottamat palvelut ovat monesti edullisempia kuin yksityisten saatikka sitten jos samat henkilöt palkattaisiin valtiolle hommiin.
Itsekin kuulun eräään järjestön reserviin ja astun kuvioihin jos apuani tarvitaan. Silloin tarvitaan niitä hallinnollisia ihmisiä, jotka hommaavat minulle matkaliput, rokotukset yms.
Tulisi paljon kalliimmaksi seisottaa ihmisiä tyhjänpanttina siltä varalta, että heitä tarvitaan muutaman kerran vuodessa.12:53
Asiallinen kommentti.
Ymmärsit, mitä puolustin.
Vilma - Anonyymi00075UUSI
Kylläpä tukihakemukset tehdään ihan yhdistyksissä, koska perusteet v a a d i t a a n ja jälkitarkistetaan vrt. toimintakertomukset ja tilinpäätökset.
Ei hallinto (tarkoittanet hallitus?) mitään suoraan maksa.
Kukin organisaatio on itsenäinen. Tietenkin PRH:lle on aikoinaan jotain perustettaessa yhdistyksen on täytynyt asianmukaiset paperit laittaa ja tehdä myöhemmin muutokset. Perustuu ihan lakiin. Ja PRH veloittaa kaikesta yhdistystä.
Sitten tieto: pankkikulut ovat yhtä korkeat yhdistyksille kuin yrityksille!!!
Ja tämä on kohtuutonta.
Vilma Yogamies kirjoitti:
Valtio vaan tarvitsee järjestöjä, koska ei pysty tuottamaan kaikkea itse ja järjestöiden tuottamat palvelut ovat monesti edullisempia kuin yksityisten saatikka sitten jos samat henkilöt palkattaisiin valtiolle hommiin.
Itsekin kuulun eräään järjestön reserviin ja astun kuvioihin jos apuani tarvitaan. Silloin tarvitaan niitä hallinnollisia ihmisiä, jotka hommaavat minulle matkaliput, rokotukset yms.
Tulisi paljon kalliimmaksi seisottaa ihmisiä tyhjänpanttina siltä varalta, että heitä tarvitaan muutaman kerran vuodessa.Sinä saat harrastaa mitä haluat. Tai saat myydä palveluksiasi haluamaasi hintaan niitä tarvitsevalle. Vapaa maailma.
Mitta minä en halua, että valtio tai kukaan muukaan varastaa minun taskustani lanttiakaan teidän puuhastelujanne rahoittamaan ja kaikin mahdollisin keinoin vaikutan siihen, että niin ei myöskään tapahtuisi.- Anonyymi00077UUSI
scrg kirjoitti:
Sinä saat harrastaa mitä haluat. Tai saat myydä palveluksiasi haluamaasi hintaan niitä tarvitsevalle. Vapaa maailma.
Mitta minä en halua, että valtio tai kukaan muukaan varastaa minun taskustani lanttiakaan teidän puuhastelujanne rahoittamaan ja kaikin mahdollisin keinoin vaikutan siihen, että niin ei myöskään tapahtuisi.13:23
Ehkä olet kuitenkin iso kuluerä terveydenhuollossa ja Kels-kyydityksissä? Miten on?
Vilma Anonyymi00077 kirjoitti:
13:23
Ehkä olet kuitenkin iso kuluerä terveydenhuollossa ja Kels-kyydityksissä? Miten on?
VilmaEn ihan tiedä mitä kyydityksiä tarkoitat, mutta jos niitä joissa vasemmistolaisia kyyditetään ry$$än rajalle, niin ihan itse ostetulla polttoaineella mutta valtion teitä pitkin ne hoidetaan. Saa hyvän hoidon takuun kaupan päälle.
Anonyymi00077 kirjoitti:
13:23
Ehkä olet kuitenkin iso kuluerä terveydenhuollossa ja Kels-kyydityksissä? Miten on?
VilmaTarkistin että keskim. suomalainen saa lääkekorvauksia n. 400€/vuosi. Jäänen tuon keskiarvon alle. Lääkkeeni on halpaa kuin saippua, sen annosteluun käytetyt ruiskut maksavat luultavasti enemmän. Itse hoidan homman. Lääkemääräyksiä en itse saa kirjoittaa.
- Anonyymi00079UUSI
scrg kirjoitti:
En ihan tiedä mitä kyydityksiä tarkoitat, mutta jos niitä joissa vasemmistolaisia kyyditetään ry$$än rajalle, niin ihan itse ostetulla polttoaineella mutta valtion teitä pitkin ne hoidetaan. Saa hyvän hoidon takuun kaupan päälle.
Niin. Kysyn vielä, että oliko isoisäsi ampumassa Tammisaaren vankeja?
Vilma Anonyymi00079 kirjoitti:
Niin. Kysyn vielä, että oliko isoisäsi ampumassa Tammisaaren vankeja?
VilmaMinä olen käynyt Tammisaaressa, mutta en tiedä isäni, isoisäni tai kenenkään kaukaisemmankaan esivanhemman ikinä käyneen välttämättä edes Helsingissä saati sen lännempänä rannikolla. Jos kauempaa on tultu laivalla niin on rantauduttu johonkin Porvoosta Viipuriin.
Toisen isoisän yksinhuoltajaäitiä punakaarti kiusasi ja "lainaili" ruokaa ja tavaroita. Mitä lie umpityhmiä junantuomia savolaisia olivat. Toisen yksinhuoltajaisä asui sen verran kauempana demareista että sai kaiketi olla rauhassa. Isoisät olivat liian lapsia tuohon sotaan, mutta ry$$iä sai toinen hätyytellä konekiväärillä pitkän kaavan mukaan, toisen sodat loppui Talvisotaan.- Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00079 kirjoitti:
Niin. Kysyn vielä, että oliko isoisäsi ampumassa Tammisaaren vankeja?
VilmaEhkä scrg:n ei kannata panosta. Varmaan hän niin omavarainen ja erakko, ettei muita tarvitse.
Miten jäsenien kohtaamiset oikeasti todennetaan?
(En kuitenkaan väitä, etteikö edunvalvonnallakin olisi merkitystä, mutta se nyt varmaan ainakin poliittista ja perustuu päättäjien vaikuttamiseen). - Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00080 kirjoitti:
Ehkä scrg:n ei kannata panosta. Varmaan hän niin omavarainen ja erakko, ettei muita tarvitse.
Miten jäsenien kohtaamiset oikeasti todennetaan?
(En kuitenkaan väitä, etteikö edunvalvonnallakin olisi merkitystä, mutta se nyt varmaan ainakin poliittista ja perustuu päättäjien vaikuttamiseen).Ihan pihalla on Sergei, miksi häntä tituleeraan.
- Anonyymi00083UUSI
Anonyymi00082 kirjoitti:
Ihan pihalla on Sergei, miksi häntä tituleeraan.
En tiedä, mutta kaikille löytyy kaikkea. Löysin mm:
Suomen Permakulttuuriyhdistys ry, Varautujat ja Survivalistit, Suomen Omavaraiset ry, Erä- ja luonto-opasyrittäjät, Maatiaisen ja perinnetaitojen yhdistykset ja paikalliset Martat.
- Anonyymi00067UUSI
Painu persutrolli jo sinne uli ulipalstalle. Junttipelle...
- Anonyymi00071UUSI
Lähe jo meneen trolli
- Anonyymi00085UUSI
Tämäkin poistetaan varmasti, mutta laitanpa kuitenkin. Jos joku vaikka ehtii klikata ja lukea.
https://www.mikamerano.fi?utm_source=navbar&utm_medium=webHupaisaa, että jokaisella "vanhalla ja isolla" puolueella on oma järjestönsä niin lapsille js nuorille kuin eläkeläisillekin. Näissä riittää korruptiovirkoja nykyisille ja entisille poliitikoille.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 77669
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483