Yksi maailman parhaista kitaran työläisistä on poissa. Esa loi ihan oman soundinsa ja hänen kikkapakkina oli uskomaton – ei taiteilija vaan työläinen, kuten hän itse sanoi. Hän varmaan harjoitteli ja mietti soittamista todella paljon. Edes Yle ei näytä vaikkapa Laulavaa sydäntä uudelleen tai järjestä mitään muistokonserttia. Esa Pulliainen oli minun olutlistallani: ihmisiä, joiden kanssa haluaisi ottaa huurteisen ja 'pick the brain' (tiedä sitten, onko sille hyvää suomenkielistä kuvausta). Vai onko se outoa, että ottaa jonkun kuoleman niin raskaasti, vaikka ei edes tuntenut ihmistä? Vai onko kyse vain siitä, kun itse soittaa kitaraa? Kevyet mullat, herra kitaratyöläinen.
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Yle ei näytä Laulavaa sydäntä uudestaan, koska Esa Pulliainen ei ollut ainoassakaan episodissa pääroolissa. Sarja esitteli LAULAJIA, joita Agents säesti. Tuntuisi melko kornilta ilmoittaa, että Laulava sydän esitetään uudestaan Esa Pulliaisen muistoksi, ja sitten sarjaa katseleville kerrottaisiin ketkä kulloinkin ovat päärooleissa. Pulliaista ei mainittaisi kertaakaan.
- Anonyymi00002
Ehkä Pulliainen on itse kieltänyt joskus. Paljon Esa vielä mietti tulevaisuutta musiikin parissa., aika loppui vain kesken. Todella kurja loppu hänellä, kun vakavasti sairastui.
Määrätietoinen ihminen, vaikutti ainakin, kun kuuntelee hänestä taltiointeja. Ympärillä osaavia ihmisiä täydentämässä oli tätä hänen musiikin läpimurtoaan 80 ja 90 luvulla ja kyllä tietysti sen jälkeenkin. Mieletön keikkatahti, mutta ainakin hän näytti siitä pitävän. - Anonyymi00003
Mä myös aina panin merkille esasta sen mukavuuden että hän olis ihan ykkönen siinä että vois ottaa sen kanssa oluet. Ja loistava kitaristi joka laittoi koko sielunsa kitaransoittoo.
- Anonyymi00004
Eihän ollut mikään tavallinen pulliainen, maallikkokin kuuli sen hänen soitostaan.
Lauluääni olisi ollut erikoinen, mutta eipä tainnut lauleskella ainakaan soolona.
- Anonyymi00005
Löytyyhän sieltä Elävästä arkistosta vanhaa haastatteluklippiä ainakin. Pulliainen olisi varmasti myös keksinyt nasevammat suomenkieliset vastineet enkkufraaseille, mainio sanailija.
Ennemmin kaivaisi jotain oikeita keikkaklippejä kertailuun kuin tv-viihdetuotantoja.
Solistit kai saavat ne näkyvimmät muistelut, eivät muusikkomoottorit, säveltäjätkään edes. Pulliaistakin nyt oikeastaan voi pitää melkein säveltäjänä työnjälkineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741660- 231162
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134896Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 48538
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32508- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 34414
- 33413
- 16399
- 82398