"Pääkirjoitus: Valtio aikoo saada tekoälyllä valtavasti lisää tuottavuutta, mutta työntekijät pelästyivät"
https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000012107216.html
Ihmiset idioottimaisesti luulee tekoälyä hyväksi asiaksi
14
<50
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
Orcla irtisanoi 20 000 ihmistä ja korvaa sen keinoälyllä.
Tapahtuu myös Suomessa.- Anonyymi00002
Eihän se ole hyvä asia.
- Anonyymi00003
Mikä ihmeen keinoäly?
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Mikä ihmeen keinoäly?
Gaynoäly
- Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
Gaynoäly
Gaynoäly ilmoittaa
ettei se tyttö tai poika. - Anonyymi00013
Keino: tapa, menetelmä
Tapaäly?
Menetelmä-äly?
- Anonyymi00004
Minun älykännykän tekoäly on mahtava keksintö.
- Anonyymi00006
Tekoäly on hyödyllinen työkalu siinä missä vaikkapa vasara. Ei se yksinään tee mitään, mutta nopeuttaa.
Muutosta pelkääviä on ollut aina. Siinä ei tietenkään ole mitään uuttaa. Autotkin syrjäytti hevoset kulkuvälineinä. Vaan harva enää haikailee takaisin vanhaan. - Anonyymi00007
Jossain vaiheessa voidaan joutua huomaamaan ettei tekoäly toimi kyseisessä asiassa ja palataan takaisin aiempiin käytäntöihin. Eihän se toiminut Kelassakaan niinkuin kuviteltiin, joutuivat palaamaan aiempiin köytäntöihin. Ei tekoäly ajattele, se on kone ja ei osaa käsitellä asioita monelta eri kantilta kuin ihminen ja tekoäly tekee virheitä ehkä enemmän kuin ihmiset. Ei pitäisi mennä sieltä mistä aita on matalin, tulee vaan isoja ongelmia. Tekoäly toimii lisänä, mutt se ei toimi hyvin yksin ja voi aiheuttaa lisää kustannuksia, kun se tekemiä virheitä joudutaan korvaamaan.
- Anonyymi00008
Lerputkin lerpahtivat. Kukaan ei enää niitä käytä. Palattiin kunnon reikäkortteihin.
- Anonyymi00009
Ettekö te älypäät todella ymmärrä mitä tavallisille ihmisille ollaan tekemässä.
Sinä,minä ihminen olenkin kaiken aikaa jonkun keksimän rahastuksen alamainen.Et voi tietää minne sinuus,minuus,omin on piilotettu.Yritä etsiä.Vaan et löydä helpolla jos lainkaan.Meistä on tehty orija.
Aikoinaan piti kunnioittaa Jumalaa nyt -teko-älyä.keinopelejä,digimaailmaa.Vain hyödyttääksemme jotain jolla painostetaan ihmiskuntaa nöyryyteen.Kaikki pitää olla jonkun tietokannan hallinnassa.Olenko jo koneen osa?- Anonyymi00012
Tekoäly vie persuilta naiset ja mamuilta työpaikat.
- Anonyymi00011
Tekoäly on pelkkä hakukone. Valitsee sopivia vaihtoehtoja vastaukseksi kysymykseen. Päättäjät ajavat digiä, koska he omistavat alan yrityksiä ja pääsevät näin rahastamaan verovaroilla. Sipilä on digilobbari ja yksi rahastajista, kaksikätinen rosvo.
- Anonyymi00014
Jossain välissä tekoälylle tulee hinta lappu, kun yritykset ja kunnat on heitelleet työntekiöitä pois ja tulleet riippuviksi siittä. Google amasoni, mikrosofti ja facebookkiMeta ei huvin vuoksi rakenna velaksi isoja tekoäly halleja ja osta grafiikka piirejä. Tekoäly tulee siihen varmastikkin katsokaas iso kuukausi vuokra. ja käyttö maksu. Ja veronmaksajien rahoja tulee meneemään siihen isosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6161615Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll12731- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE160494