Taas meni 650 euroa osakerahastoon

Anonyymi-ap

Kyllä se siitä pikkuhiljaa. Vuoden lopulla on ilman arvonnousua ensimmäinen tavoite saavutettu, eli 10 000€. Toki arvo voi laskeakkin. Vuodessa laitan rahastoon keskimäärin 7800€. Tosin välillä nostan sieltä hullutuksiin.

Aikoonaan kun oli perhe, auto ja kaikki, niin säästäminen oli mahdotonta suurehkoista tuloista huolimatta.
Nyt on sinkkuna kätevää säästää, niin saa jälkipolvi sitten ryypätä oikein kunnolla.

Itse en tarvitse edes arkkua. Pahvilaatikko riittäköön.

>Simiti<

20

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Hieno suoritus! 👍

Kannattaa joskus kokeilla myös suoria osakesijoituksia, koska hyvällä taidolla & tuurilla saa manuaalisesti ylitettyä joidenkin rahastojen nousuvauhdin. Mutta ei saa säikähtää, jos jonkin firman kurssi laahaa pitkäänkin alhaalla. (Silloin kannattaa ostaa lisää, jos yrityksellä vain on hyvät pitkän ajan tulevaisuudennäkymät.) Ja kaikki Trumpin valikoidut temput valitettavasti näkyvät aina osakemarkkinoilla hyvin. 🥴

Tekoäly on hyvä apuri myös erilaisten tuotto-odotusten vertailussa. 😄 En uskalla sanoa että erittäin hyvä mutta ainakin hyvä.

🦄

• Anonyymi00003
        UUSI

On minulla ollut suoria osakesijoituksiakin. Sitten vain tulee kytättyä kursseja ja tehtyä kauppaa koko ajan. Rahastot on huolettomia ja tuottavat ihan riittävästi.
        Tarkoitus on kerätä mojova summa jälkipolville. Itse olen velaton, enkä osta muuta, kuin ruokaa ja kaljaa.

Kerran hulluttelin ja tilasin pitseriasta (ei kotipizza) perhepitsulin merellisillä (lokki, tiira ja kolmipiikki) täytteillä. Mutta se on melko harvinaista.

>Simiti<

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

On minulla ollut suoria osakesijoituksiakin. Sitten vain tulee kytättyä kursseja ja tehtyä kauppaa koko ajan. Rahastot on huolettomia ja tuottavat ihan riittävästi.
        Tarkoitus on kerätä mojova summa jälkipolville. Itse olen velaton, enkä osta muuta, kuin ruokaa ja kaljaa.

Kerran hulluttelin ja tilasin pitseriasta (ei kotipizza) perhepitsulin merellisillä (lokki, tiira ja kolmipiikki) täytteillä. Mutta se on melko harvinaista.

>Simiti<

Noh, eivät ne osakkeet itsekseen kauppaa tee. Ja en kutsuisi kerran päivässä kurssien katsomista kyttäykseksi, enkä vielä kaksi kertaa päivässä katsomistakaan.

🦄

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Noh, eivät ne osakkeet itsekseen kauppaa tee. Ja en kutsuisi kerran päivässä kurssien katsomista kyttäykseksi, enkä vielä kaksi kertaa päivässä katsomistakaan.

🦄

Niin ja aikoinaan sain omistajana optioitakin. Kyllä naamaa nauratti. 😎 Se oli sitä aikaa, kun oli lastutettu Aero Saab, hyväpalkkainen vuorotyö ja 450cc katumönkkäri ilman rajoitinta.

Nykyään minulle riittää ruostunut polkupyörä ja bussilippu. Ei enää jaksa kiinnostaa. Nyt vain hengailen.

>Simiti<

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Niin ja aikoinaan sain omistajana optioitakin. Kyllä naamaa nauratti. 😎 Se oli sitä aikaa, kun oli lastutettu Aero Saab, hyväpalkkainen vuorotyö ja 450cc katumönkkäri ilman rajoitinta.

Nykyään minulle riittää ruostunut polkupyörä ja bussilippu. Ei enää jaksa kiinnostaa. Nyt vain hengailen.

>Simiti<

No juu, osa saa nautintoa ulkoisista statuksen merkeistä, osa ei. Ehkä tuo ruoste on itselläni jonkinlaisen esteettisen rajan alapuolella, mutta kyllä monien esineiden todellinen käyttöikä on paljon pidempi kuin mitä kaupalliset intressit antavat meidän ymmärtää.

🦄

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

🦄

Hmm.Kuivaharjoittelet sitten tulevaa perhettä ja lapsiasi varten tuossa muodossa.Ole huoleti,en kadehdi.Ei sun osakesäästämisesi tuotot riitä sen aiheuttamiin kustannuksiin vieläkään.

• Anonyymi00002
      UUSI

se on se noin 5200 euroa pitää pystyä vuodessa sijoittamaan tällä inflaatiolla jotta hyötyisi.

• Anonyymi00004
        UUSI

Tuottoprosentti on tällä hetkellä 7,3% Se riittää minulle.

>Simiti<

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Tuottoprosentti on tällä hetkellä 7,3% Se riittää minulle.

>Simiti<

En halua olla tyly, mutta katso nyt vähän, mihin pistät rahasi. Tai ainakin kannattaa hajauttaa useampaan rahastoon.

Yksi amerikkalainen teknologiarahasto on kasvanut minulla yhdessä vuodessa 69 %. Mutta tietysti noilla lukemilla riskikin on suurempi, joten ei kaikkia munia samaan koriin.

🦄

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

En halua olla tyly, mutta katso nyt vähän, mihin pistät rahasi. Tai ainakin kannattaa hajauttaa useampaan rahastoon.

Yksi amerikkalainen teknologiarahasto on kasvanut minulla yhdessä vuodessa 69 %. Mutta tietysti noilla lukemilla riskikin on suurempi, joten ei kaikkia munia samaan koriin.

🦄

Kauanko olet harrastanut sijoittamista? Itse ostin osakkeita ensimmäisen kerran reilu 20 vuotta sitten. Välillä on toki ollut taukoakin, mutta ihan noviisi en kuitenkaan ole.
        Nyt vain on tarkoituksena säästää hautaan asti. Pitkässä juoksussa harvoin voi epäonnistua.
        Verotus on sitten jälkeenjääneiden ongelma.

>Simiti<

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Kauanko olet harrastanut sijoittamista? Itse ostin osakkeita ensimmäisen kerran reilu 20 vuotta sitten. Välillä on toki ollut taukoakin, mutta ihan noviisi en kuitenkaan ole.
        Nyt vain on tarkoituksena säästää hautaan asti. Pitkässä juoksussa harvoin voi epäonnistua.

>Simiti<

Sijoittamisessa on vaan se ongelma, kun vaatii pitkä juoksu osuutta eli vuosia/kymmeniä vuosia.
        Se maksaa elinvuosina, jos olet vanha, niin ei ole aikaa odottaa kymmeniä vuosia.
        Eri asia, jos on parikymppinen, niin aikaa on paljon odottaa sijoitusten nousua.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Sijoittamisessa on vaan se ongelma, kun vaatii pitkä juoksu osuutta eli vuosia/kymmeniä vuosia.
        Se maksaa elinvuosina, jos olet vanha, niin ei ole aikaa odottaa kymmeniä vuosia.
        Eri asia, jos on parikymppinen, niin aikaa on paljon odottaa sijoitusten nousua.

Katsokaapa miten älypuhelin taas muutti kirjoitusta erilaiseksi mitä kirjoitin.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

>Simiti<

Alle 10 vuotta vasta. Mutta aloitin osakkeilla.

Minä säästän, koska en usko valtion voivan elättää minua, kun olen liian vanha työskentelemään. Tavoitteena on tietysti työskennellä viimeiseen elinpäivään asti, tai ainakin toiseksi viimeiseen.

🦄

• Anonyymi00010
      UUSI

Nyt kannattaa ostaa koko rahalla kultaa.

• Anonyymi00015
      UUSI

Eivät taida vielä sallia pahvilaatikkoa? Ainakaan täällä päin.

• Anonyymi00016
        UUSI

Juu, pahvi vettyy kylmiössä.

En kyllä tiedä, onko uskonnottomia pakko viedä mihinkään kylmiöön. Eikö meidät voi viedä suoraan krematorioon jonoon, kun kuolema on todettu? Muistotilaisuuden voi sitten pitää uurnan kanssa tai ilman uurnaa.

Mukavaa tietysti olisi, että joku tuplatsekkaisi ne elintoiminnot ennen uuniin pukkaamista. ☺️

🦄

• Anonyymi00018
      UUSI

Kommentoin, että kulta on nyt halpaa, niin oli vissiin sääntöjen vastainen??? Mikä vtu teitä poistelijoita vaivaa?

>Simiti<

• Anonyymi00019
      UUSI

Rahastot ovat virtuaaliomaisuutta. Jos ei kukaan enää osta niin arvo on 0.

• Anonyymi00020
        UUSI

Rahastoon ostetaan osakkeita pörssistä. Toki nekin ovat samanlailla virtuaaliomaisuutta jos tuolle linjalle lähdetään.

>Simit<

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Rahastoon ostetaan osakkeita pörssistä. Toki nekin ovat samanlailla virtuaaliomaisuutta jos tuolle linjalle lähdetään.

>Simit<

Kaikki on virtuaaliomaisuutta, jos kukaan ei maksa mistään mitään.

Pottu kellarissa ja hyvät kalapaikkatiedot menettävät arvonsa viimeisenä.

-keinovaginamies-

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1402
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      791
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      657
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      322
      622
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      8
      614
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      599
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe