Aivotutkija varoittaa automaattivaihteisista autoista

Anonyymi-ap

46

145

Vastaukset 46

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Lapsillakin pitää tuon vuoksi olla legopalikoita.

• Anonyymi00002

Juu ja meidän pitäisi lukea kirjaa eikä tätä palstaa.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Juu ja meidän pitäisi lukea kirjaa eikä tätä palstaa.

Ja sen kirjan kannessa pitäisi lukea mieluiten vielä "Raamattu".

• Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ja sen kirjan kannessa pitäisi lukea mieluiten vielä "Raamattu".

Raamattu on kokoelma tarinoita, jonka jotkut ovattavat aivan liian vakavasti.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Raamattu on kokoelma tarinoita, jonka jotkut ovattavat aivan liian vakavasti.

Suuria asia millä ollaan ihmiskuntaa kusetettu.

• Anonyymi00003

Täällä on aivorunkkaa kun keksitään mahdollisimman alyttömiä trollauksia.

• Anonyymi00004

On tuo osittain tottakin, koska nykyautot passivoivat ajajia niin paljon, että he luottavat autoon liikaa eikä tarkkaile kaikkea. Auton automatiikka tekee jatkuvia virheitä ja niihin ei pidä luottaa. Esimerkiksi auto antaa usein väärän nopeusrajoituksen, joten ajajan pitää edelleen tarkkailla nopeusrajoituksia ja myös katsoa nopeusmittaria. Oikeastaan pitäisi uusilla avustimilla varustettuja autojakin ajaa kuin noita avustimia ei olisi olemassa.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

On tuo osittain tottakin, koska nykyautot passivoivat ajajia niin paljon, että he luottavat autoon liikaa eikä tarkkaile kaikkea. Auton automatiikka tekee jatkuvia virheitä ja niihin ei pidä luottaa. Esimerkiksi auto antaa usein väärän nopeusrajoituksen, joten ajajan pitää edelleen tarkkailla nopeusrajoituksia ja myös katsoa nopeusmittaria. Oikeastaan pitäisi uusilla avustimilla varustettuja autojakin ajaa kuin noita avustimia ei olisi olemassa.

Nopeusmittarin tuijotusta saa onneksi kuitenkin vähennettyä vakkarin avulla niin voi keskittyä paremmin liikenteen seuraamiseen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Nopeusmittarin tuijotusta saa onneksi kuitenkin vähennettyä vakkarin avulla niin voi keskittyä paremmin liikenteen seuraamiseen.

Ja kun on adaptoituva vakkari ynnä automaattijarrutus, niin voi keskittyä ajaessa vaikka Aku Ankan lukemiseen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ja kun on adaptoituva vakkari ynnä automaattijarrutus, niin voi keskittyä ajaessa vaikka Aku Ankan lukemiseen.

Kovin typerä heitto.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kovin typerä heitto.

No en minä ainakaan aikaisemmin mainittua raamattuakaan lue.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Vain aivokuolleet idiootit luottavat noin paljon autoon. Nykyiset avustimet tekevät koko ajan virheitä ja voi vaikka ajaa itsestään päin vastaantulevaa rekkaa, jos ei ole tarkkaavainen koko ajan.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Vain aivokuolleet idiootit luottavat noin paljon autoon. Nykyiset avustimet tekevät koko ajan virheitä ja voi vaikka ajaa itsestään päin vastaantulevaa rekkaa, jos ei ole tarkkaavainen koko ajan.

Vain aivokuolleet idiootit luottavat auton rattiin ja jarrupolkimeen.

Sitähän sää sanoit.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Vain aivokuolleet idiootit luottavat auton rattiin ja jarrupolkimeen.

Sitähän sää sanoit.

Vain naurettavan typerä idiootti sanoo, että jos adaptiivinen vakkari ja automaattijarrutus niin voi keskittyä vaikka Aku Ankan lukemiseen. Kuka tahansa järkevä ihminen tietää, että nämä avustimet tekevät virheitä jatkuvasti eikä niihin voi ikinä luottaa. Itse asiassa avustimet ei osaa päätellä luotettavasti nopeusrajoituksiakaan.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Vain naurettavan typerä idiootti sanoo, että jos adaptiivinen vakkari ja automaattijarrutus niin voi keskittyä vaikka Aku Ankan lukemiseen. Kuka tahansa järkevä ihminen tietää, että nämä avustimet tekevät virheitä jatkuvasti eikä niihin voi ikinä luottaa. Itse asiassa avustimet ei osaa päätellä luotettavasti nopeusrajoituksiakaan.

Vain naurettavan typerä idiootti kuvittelee ettei auton ohjaus tai jarrut voisi mennä epäkuntoon.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Juu amerikan paskatekeleen siis teslan ratissa näitä näkee, katselevat kännykkää iha tahallaan luottavat tekniikkaan tai täysin mutta ehkä se on parempi kuin heidän ajotaito joka ei riitä peruuttamiseen enään , eikä varmaan mihinkään muuhunkaan ja se näkyy. valitettavasti!

• Anonyymi00044
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Vain naurettavan typerä idiootti kuvittelee ettei auton ohjaus tai jarrut voisi mennä epäkuntoon.

Voihan ne mennä rikki, mutta niin tekee avustimetkin jatkuvasti virheitä joten avustimiin ei voi luottaa. Eli ei voi lukea Aku Ankkaa vaikka joku idiootti niin väittääkin.

• Anonyymi00006

Varoitan syömästä liian monta munkkia
      kun ajat automaatilla
      Tuliko selväksi ?
      Sdp- natsima

• Anonyymi00026

Persun huono provo.

• Anonyymi00008

Onhan se ainakin kaupunkiajo manuaalilla vähän semmosta sätkyttelyä että saa liikuntaa joka rajalle. Aika automaationa se kyllä menee, paitsi tottumattomalle voi aluksi olla vähän aivojumppaakin.

Mutta nyt sitten lopulta vaihdoin itsekin automaattiin 39 vuoden sätkyttelyn jälkeen. Siitä kai se aivojen rappeutuminen alkaa viimeistään.

• Anonyymi00009

Niin no kai siinä jonkinlaista aivotoimintaa tapahtuu kun manuaalilla "sätkyttelee" vaikka ei se tottuneelle kuskille mitenkään vaikealta tunnukaan.

• Anonyymi00011

Vieläkö niitä hämmennettäviä manuaalivaihteisia myudään???

• Anonyymi00013

Automaatit on tarkoitettu umpilaiskoille ihmisille...sohvaperunoille, jotka eivät kehtaa polkea edes kytkintä ja vaihtaa vaihdetta käsin!

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Automaatit on tarkoitettu umpilaiskoille ihmisille...sohvaperunoille, jotka eivät kehtaa polkea edes kytkintä ja vaihtaa vaihdetta käsin!

Eli se että tekee asiat helpommin ja vaivattomammin tekee ihmisestä laiskan?

Sinä varmaan puunkin kaadat mieluummin kirveellä kuin moottorisahalla?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Sanotaanko vaikka näin, että vaihteen vispaaninen on todella turhaa ja tyhmä kun automaatti hoitaa asian paremmin, taloudellisemmin ja tekniikkaa säästäen ja itse ohjaaminen ja liikenteen tarkkailu on parempaa kun ei tarvitse pohti oikeaa vaihdetta liikenteen keskellä ja yrittää ennakoida että osuiko se oikeaan.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Eli se että tekee asiat helpommin ja vaivattomammin tekee ihmisestä laiskan?

Sinä varmaan puunkin kaadat mieluummin kirveellä kuin moottorisahalla?

No, eikös laiskat ihmiset tee kaiken mahdollisimman helpoksi, ettei vaan käy voimille eikä tule hiki? Joten heillä on sohvalla mukava köllöttää.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

No, eikös laiskat ihmiset tee kaiken mahdollisimman helpoksi, ettei vaan käy voimille eikä tule hiki? Joten heillä on sohvalla mukava köllöttää.

Päinvastoin, kun miettii (noin yleisellä tasolla) miten asian voi tehdä helposti/nopeasti/vaivattomasti parantaa se tehokkuutta ja vapauttaa aikaa muuhun tekemiseen.

Tosiasiassa nämä ihmiset siis saavat aikaan enemmän samassa aikayksikössä kuin ne jotka tottumuksesta haluavat tehdä asiat perinteisin ja tehottomin menetelmin.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Päinvastoin, kun miettii (noin yleisellä tasolla) miten asian voi tehdä helposti/nopeasti/vaivattomasti parantaa se tehokkuutta ja vapauttaa aikaa muuhun tekemiseen.

Tosiasiassa nämä ihmiset siis saavat aikaan enemmän samassa aikayksikössä kuin ne jotka tottumuksesta haluavat tehdä asiat perinteisin ja tehottomin menetelmin.

Mitä muuta voi tehdä autossa joka vaihtaa itse, joka pitää vakionopeuden, joka vaihtaa pitkät päälle itse, joka laittaa pyyhkiät päälle itse, joka lukitsee ovet itse, joka jopa ohjaakin itse, jne.. Millaista aikaa tällainen auto vapauttaa?? Tällainen auto opettaa ihmiset mahdollisimman laiskoiksi, kun ei itse tarvi tehdä mitään!

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mitä muuta voi tehdä autossa joka vaihtaa itse, joka pitää vakionopeuden, joka vaihtaa pitkät päälle itse, joka laittaa pyyhkiät päälle itse, joka lukitsee ovet itse, joka jopa ohjaakin itse, jne.. Millaista aikaa tällainen auto vapauttaa?? Tällainen auto opettaa ihmiset mahdollisimman laiskoiksi, kun ei itse tarvi tehdä mitään!

Niinhän se on, ei tarvi enää edes ryyppyä ja sytytysennakkoakaan säätää itse, eikä edes jarruttaessa huolehtia että renkaat pyörähtää välillä sen verran että ohjattavuus säilyy. Kohta ollaan vain matkustajana automaattiautoissa, joille vaan kerrotaan kyytiin istuessa minne halutaan mennä, ja auto sitten herättelee kun ollaan perillä.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Niinhän se on, ei tarvi enää edes ryyppyä ja sytytysennakkoakaan säätää itse, eikä edes jarruttaessa huolehtia että renkaat pyörähtää välillä sen verran että ohjattavuus säilyy. Kohta ollaan vain matkustajana automaattiautoissa, joille vaan kerrotaan kyytiin istuessa minne halutaan mennä, ja auto sitten herättelee kun ollaan perillä.

Joo, se olisi umpilaiskoille oivallinen kulukupeli.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mitähän autolla ajaminen liittyy laiskuuteen tai ahkeruuteen? Ei sitä vaihdekepin visuaalista voi mitenkään pitää ahkeruuden merkkinä, tai jos pitää niin saako tyyppi muuta aikaan?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Mitähän autolla ajaminen liittyy laiskuuteen tai ahkeruuteen? Ei sitä vaihdekepin visuaalista voi mitenkään pitää ahkeruuden merkkinä, tai jos pitää niin saako tyyppi muuta aikaan?

Automaatin valitsee ihminen joka on laiska, kun ei jaksa edes vaihteita vaihtaa. Ja, kuten aloituksessa on tutkittu, että manuaalilla ajo tarjoaa aivojumppaa.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Automaatin valitsee ihminen joka on laiska, kun ei jaksa edes vaihteita vaihtaa. Ja, kuten aloituksessa on tutkittu, että manuaalilla ajo tarjoaa aivojumppaa.

Kai tuosta saa jo luopua kun on nelisen kymmentä vuotta vatkannut keppiä suunnilleen joka päivä. Aivotkin on jo ihan pinkeäksi treenattu varmaan tuossa vaiheessa.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Kaikkein laiskimmat kulkee bussilla. Tosin siinäkin pitää jumpata älytäkseen nousta kyydistä oikealla pysäkillä.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Kaikkein laiskimmat kulkee bussilla. Tosin siinäkin pitää jumpata älytäkseen nousta kyydistä oikealla pysäkillä.

Jos ei jää pois emsimmäisellä kierroksella, niin sitten toisella.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Automaatin valitsee sellainen, jolla on varaa hieman uudempaan autoon. Eihän noita manuaaleja näy kuin ikivanhoissa autoissa.

• Anonyymi00015

Tuo oli hauskin tutkimus aikoihin.
      Vaihteiden vispaaminen se onkin ainoa aivotyötä vaativa homma ihmisellä, entä paljonko näppisen hakkaaminen on lisääntynyt viimevuosikymmenten aikana verrattuna vaihdekepin heiluttamiseen?
      Onhan se totta ettei toiset oppineet koskaan tuota jalka/käsi synkkaa ja ajaminen oli yhtä tökkimistä, mutta tuskin tuolla oli isoa vaikutusta kognitiivisiin asioihin tulevaisuudessa.

• Anonyymi00024

Meillä harrastetaan kamppailulajeja. Se on vielä parempaa jumppaa aivoille ja erityisesti kropalle kuin vaihdekepin vatkaaminen.

• Anonyymi00028

Ketä kiinnosta sun harrastukset?

• Anonyymi00032
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ketä kiinnosta sun harrastukset?

Ketä kiinnostaa sun kepin vatkaus.

• Anonyymi00036

Pari kuukautta automaatilla ajoa ja nyt jo vasenta polvea kivistää. Pitäiskö tuohon asentaa joku feikki kytkinpoljin jolla saisi jumpata, ja ehkä vaihdekeppikin ettei kohta oikea käsikin ala kiukuttelemaan.

• Anonyymi00037

Minä törmäsin parkkihallin seinään.

• Anonyymi00040

Jätä samalla ajokorttisi lääkärolle. Hän kyllä toomittaa sen poliisille.

• Anonyymi00039

Tyhmä töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
      Jos elämän kohokohta on osata liikuttaa yhtä aikaa jalkoja ja oikeaa kättä niin ei ole rima kovin korkealla.

• Mites ne ihmiset ennen vanhaan pärjäsivätkään älyllisesti, kun hevospeli kulki suunnilleen itsekseen? 🤔

• Anonyymi00045

Jos on aivoistaan huolissaan niin kai sitä parempaakin aivojumppaa keksii kuin autolla ajaminen? Tekee vaikka ristikoita tai sudokua.
      Isoäitini ei ole koskaan ajanut autoa ja on edelleen virkeä lähes ysikymppisenä. Tämän tutkimuksen mukaan pitäisi olla aivokuollut kun ei ole vaihteita vaihdellut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      68
      878
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      793
    3. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      61
      701
    4. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      49
      634
    5. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      59
      548
    6. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      523
    7. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      29
      479
    8. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      46
      477
    9. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      24
      467
    10. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      31
      460
    Aihe