Itsetuntemus, itsevarmuus, itseluottamus

Mummunen

Oppiiko ihminen tuntemaan itsensä?
Tietääkö ihminen mitä haluaa, mitä tarvii, mihin pystyy?
Vai haluammeko me vain osata, tahtoa, tietää ja uskaltaa?

Vaadimmeko itseltämme liikoja vai päästämmekö itsemme sieltä mistä aita on matalin?
Johdatteleeko maailma meitä vai me maailmamme? ja

mitä se naapurinkin nurmi, onko sekin vihreempää kuin meiän :) 😎

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Olen oppinut täydellisesti tuntemaan itseni, niin hyvät kuin huonot omanaisuudet. Itselleen ei voi valehdella. Tiedän mitä haluan ja mihin pystyn ja käytän kaikkia lahjojani surutta. Nyt jo joutaisivat vaikka kulua vaan eivät ne ketkut kulu vaan vahvistuvat ja laajenevat käytössä - toistaiseksi, olen tietoinen etteivät pitkään iän karttuessa.
      Haluan osata ja tietää. En oikein tuota tahtoa -käsitettä tässä ymmärrä.
      Uskallus on hiipunut, rohkeus on kauemmas kaikonnut, ei halua rynnätä enää kuten nuorena.
      Vaadin itseltäni sen mihin tiedän pystyväni, suuria luuloja ei ole eikä ole koskaan ollutkaan. Otan esimerkin Antti Tuiskun levystä, mä hiihdän. Niin teen tarvittaessa.
      Joskus on parasta mennä missä aita on matalin. Esim. menen ryhmämatkalle, omatoimimatkat ovat liian riskipitoisia.
      Kyllä maailma johdattelee, virran mukana on kuljettava. On syötävä sitä mitä kaupoissa on, hyvät ovat häipyneet, koskee kaikkia tuotteita. On noudatettava lakia ja pukeuduttava sään mukaan. Paljon on pakkoa. Pieni on se maailma jota ihan itse voi johdatella ja johtaa, mutta onneksi vielä niitäkin on. Voi itse vielä päättää, elääkö vai jääkö maahan makaamaan.
      Oman puolen nurmi on vehrempää kuin naapurin, siitä olen varma. Hyväksi olen itseni ja tekoni havainnut.

• Anonyymi00002
      UUSI

On myös iso joukko meitä päähänpotkittuja ja nuoria eläköityneitä ihmisiä. Minä kuulun heihin.

en ole kokenut koskaan olevani kovin itsevarma tai hyvän itseluottamuksen omaava. Päinvastoin pelokas persoona jolta puuttuu rohkeus. Itsetunto on parantunut.

• Anonyymi00003
        UUSI

Olemme narsistien&vahvojen ihmisten uhreja& jyräämiä&mitätöimiä&syrjittyjä& jotka moukuttaneet meitä verbaalisesti.

Koko arki on vain selviytymistä = nukkua, herätä, syödä, juoda , maata , ehkä vähän kävellä, ei käytönnössä oikein muuta.

Yksikin tällainen vihaisen katseen omaava nuori mies usein kävelee kauppaan ja on aina yksin ja hänestä huomaa että ei ole terve.

On meitä koko ajan suurentuva joukko Suomessa tällaisia meitä sairaita.

Itseluottamus täysin nollassa. Ei ole voimavaroja edes hankkia apua/mennä terapiaan. Minä kuitenkin käyn terapiaa sentään. On luovuttu toivosta jne. Jotkut on vihaisia.

• Anonyymi00004
      UUSI

"Tietääkö ihminen mitä haluaa, mitä tarvii, mihin pystyy?
      Vai haluammeko me vain osata, tahtoa, tietää ja uskaltaa? ".

Se ratkaisee tiedostaako mikä osa itsessä on egoa ja mikä sydäntä. Ja miten haluaa havaintojensa kanssa edetä.

Sivusta 40v.

• Anonyymi00005
      UUSI

Oppiiko ihminen tuntemaan itsensä?
      Totta kai, jos haluaa tutustua itseensä. Kaikki kokemukset ja tilanteet opettavat ja niistä voi halutessaan oppia.

Tietääkö ihminen mitä haluaa, mitä tarvii, mihin pystyy?
      Toiset tietää, toiset ei. Tämäkin on asia, jota voi opetella

Vai haluammeko me vain osata, tahtoa, tietää ja uskaltaa?
      Ketkä me? Kaikki ihmisetkö? Me olemme yksilöitä ihan kaikki.

Vaadimmeko itseltämme liikoja vai päästämmekö itsemme sieltä mistä aita on matalin?
      Toiset vaatii , toiset ei.

Johdatteleeko maailma meitä vai me maailmamme?
      Sekä että

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      196
      1502
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      944
    3. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      921
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      902
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      816
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      260
      711
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      710
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      338
      671
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      664
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      636
    Aihe