Pystyisitkö olemaan täysin objektiivinen? Vain osaaminen ja motivaatio ratkaisisi. Vai vaikuttaisiko hakijan mielipiteet, ikä, sukupuoli, ulkonäkö ym. valintaan..
Vastaukset 37
- Anonyymi00001
joku valelääkäri, kirurkigiin väärennetut asiakirjat tekee hoitoväärän hohoho
20eur saa noita valelpapereita netistkin. - Anonyymi00002
Baronan videohaastiksissa karsitaan
- ikä, sukupuoli, ulkonäkö ( Top 3).
Naisilla oletetaan olevan paljon meikkiä, sopivan nuori,
ja VAHVA KUIN HÄRKÄ. Tottunut videokuvausesiintyjä.
Halpa.
Vanha nainen ei käy.
Barona on koko homman tulppa Suomessa.- Anonyymi00003
Toihan on ikärasismia.🤷♀️
- Anonyymi00026
Anonyymi00003 kirjoitti:
Toihan on ikärasismia.🤷♀️
Niin on.
Mut eihän työnantaja ja Barona halua
työntekijän sitoutumista vaan
helposti poisheitettävyyttä.
- Anonyymi00004
Ensin selvittäisin osaako hakija työn. Se on etusijalla. Plussaa olisi se että tunnen millaisesta perheestä on kotoisin, että kai mä tuttua suosisin jos hänen lähtökohtansa hyväksi havaitsisin.
Muita kriteereitä ei ole. No siis mähän oon rekrytoijana Penetratorsin jengissä, tiimissä ja choppauspajalla, sekä Ravintola Jyysteriassa ja JyystaXi-taksivirmassa. Kyllä mä pyrin olemaan objektiivinen ja valkkaamaan aina parhaan mahdollisen tyypin just kyseiseen hommaan mihin etsitään tekijää. Joistakin on vessanpesijäksi, esim. hondis on meidän racing-teamin ykköstykki, Jyysteriassa peniksenmuotoisia pizzoja vääntää useampi kurdi, paksuniska-Make on hyvä korjaamopäällikkö choppauspajalla etc. 🙂🙂🙂
- Anonyymi00005
Olen todistetusti kyennyt olemaan objektiivinen rekrytoidessani. Täytyy kuitenkin muistuttaa, että yksi osa objektiivisuudessa on se, että rekrytoidun täytyy myös sopeutua työyhteisöön. Siinä mielessä henkilön persoonalla on merkitystä.
- Anonyymi00006
Mies -ettei ole koko ajan pois lasten sairastelun takia, tai tule raskaaksi.
Nuori, ettei riskiä iän tuomista sairauksista.
Reipas, fiksu ja oma-aloitteellinen.
Työnantajalla on nyt varaa valita. - Anonyymi00007
Katsoisin, mistä opinahjoista on valmistunut.
Arvosanat: no, jaa.
Seuraavaksi katsoisin työtodistukset. CV luettelona ei kelpaa.
Yritän myös lukea rivien välit.
Harrastuksista voisin kysyä, vaikka se onkin omaa juttua ja enimmäkseen omaa aikaa.
Ehkä yritykseni tarjoaisi siihen mahdollisuuksia.
Muutoin tsekkaan, kuunteleeko, keskittyykö, onko mitään persoonallista ja onko ylirohkea. Lupaako liikaa.
Siviilisääty. Ohimennen.
Kysyisin, mitä työltä odottaa ja miksi se on tärkeä työ.
Vilma- Anonyymi00008
Tuo siviilisäädyn kysyminen on laitonta, myös kiertoteitse.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niin mä arvelin.
Kiertotie?
Vilma
Jotenkin vaan joka asiassa mennään liiallisuuksiin ja lopulta onko se suojellun etu?
Vilma - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Niin mä arvelin.
Kiertotie?
Vilma
Jotenkin vaan joka asiassa mennään liiallisuuksiin ja lopulta onko se suojellun etu?
VilmaTyönantajalla on lupa kysyä vain suoraan työhön liittyviä asioita. Siviilisääty ei kuulu niihin. Itse ymmärrän ihan hyvin sen, että perhetilanteen kysyminen ei ole ok. Toki asiat saa itse vapaaehtoisesti tuoda esiin, jos haluaa.
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Työnantajalla on lupa kysyä vain suoraan työhön liittyviä asioita. Siviilisääty ei kuulu niihin. Itse ymmärrän ihan hyvin sen, että perhetilanteen kysyminen ei ole ok. Toki asiat saa itse vapaaehtoisesti tuoda esiin, jos haluaa.
Jotenkin sjattrlrn, että palkattu on viikon töissä ja lapsi sairastuu, niin sittenkö mietitään vasta varahenkilöä ja aijaaa, että lapsi. Eikun lapsia on 12.
Vilma
Mitä salailua tuo on. Ihan höpöhöpöä. - Anonyymi00015
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mitä laitonta siinä on ja miksi ei voi vastata onko sinkku vai naimisissa eli jos sitä ei pysty vastaamaan ja vaatii oikeuteen niin en ottais töihin jotain hämärää on jos siitäkin täytyy salailla
- Anonyymi00021
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mitä laitonta siinä on ja miksi ei voi vastata onko sinkku vai naimisissa eli jos sitä ei pysty vastaamaan ja vaatii oikeuteen niin en ottais töihin jotain hämärää on jos siitäkin täytyy salailla
Kysy lainlaatijalta perustelut miksi. Laiton kysymys se joka tapauksessa rekrytilanteessa on.
- Anonyymi00022
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ja,se on toki sinun asiasi, jos haluat maksella korvauksia.
- Anonyymi00023
Anonyymi00013 kirjoitti:
Jotenkin sjattrlrn, että palkattu on viikon töissä ja lapsi sairastuu, niin sittenkö mietitään vasta varahenkilöä ja aijaaa, että lapsi. Eikun lapsia on 12.
Vilma
Mitä salailua tuo on. Ihan höpöhöpöä.Lapseton voi olla itse sairas ylihuomenna. Näitä tilanteita varten ovat olemassa koeajat.
Anonyymi00023 kirjoitti:
Lapseton voi olla itse sairas ylihuomenna. Näitä tilanteita varten ovat olemassa koeajat.
Juu, ja lapsettomilla on usein huono vastustuskyky. Kun ei tuu sitä immuniteettiä, kun yksin päivät pitkät kotona mököttää.
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Lapseton voi olla itse sairas ylihuomenna. Näitä tilanteita varten ovat olemassa koeajat.
17:27
Aivan niin. Elämään kuuluu inhimillisyyksiä.
Vilma - Anonyymi00027
JeroP kirjoitti:
Juu, ja lapsettomilla on usein huono vastustuskyky. Kun ei tuu sitä immuniteettiä, kun yksin päivät pitkät kotona mököttää.
Olen ammatissa jossa saa kaikki mahdolliset kulkutaudit, sisä- ja ulkoloiset.
Mua ei suositella edes menemään terkalle,
ettei vanhukset sairastu mun läsnäolosta.
- Anonyymi00011
Sanon tähän vain, että aina kannattaa miettiä miten muita kohtelee, vaikka huonon käytöksen kohde ei olisikaan itse valitsemassa tulevaa tekijää, jutut saattaa kulkea ja kantaa kauas, eikä työyhteisö halua välttämättä palkata potentiaalista ongelmaa tai maine haittaa
- Anonyymi00014
No. Voi kuule.
Kukas se sensuurin hoitaa. Joku juoruileva mustamaalaaja.
Vilma
- Anonyymi00012
Ellei tunnista itse, miten objektiivinen oikeasti on, niin tietysti vaikuttaisi. Osaaja ja itsekehuja menevät helposti sekaisin. Vakuuttava voi olla despootti ja täysin ammattitaidoton.
Jos rekrytoijat ovat päätyneet tuollaisiin, niin miten kouluttamattomana pystyisin parempaan. - Anonyymi00016
Jos normaali tavallinen ihminen niin sanon töihin huomenna aamulla saat työvaatteet ja työporukan mukaan vaan siit se lähtee
- Anonyymi00017
Kun on elämää nähnyt yli 50 v. mieluummin iäkkäämpi, jolla pitkä kokemus alasta ja työttömänä ollessaan opiskellut alan uutuudet.
- Anonyymi00018
Palkkaisin heti näitä Jaffeja !! :o)
- Anonyymi00019
Jos haluaa, että hommat hoituu niin kuin niiden pitää hoitua, ei voi olla muuta kuin objektiivinen. Eli olisin, koska kaikki muu on osaamattomuutta ja ammattitaidottomuutta.
- Anonyymi00020
niin nämä alheelliuset CV;t joita saa nwtisä ostaa alle eurollakin.. itä oikeasti osaat tehdä
En osaa arvostaa motivaatiota erityisen korkealle. On näet ihmisiä, joilla on kova motivaatio kaikenlaiseen, aloittavat innokkaana juttuja, joiden erilaisia puolia eivät ajattele etukäteen, ja sitten niiden motivaation seurauksena on kaikenlaisia sotkuja, jotka muut joutuvat siivoamaan ja korjaamaan. Joten mieluummin matala motivaatio ja suuri tahdonvoima viedä asiansa maaliin saakka.
- Anonyymi00024
"Pystyisitkö olemaan täysin objektiivinen? Vain osaaminen ja motivaatio ratkaisisi. Vai vaikuttaisiko hakijan mielipiteet, ikä, sukupuoli, ulkonäkö ym. valintaan.."
Elämäni aikana olen monasti joutunut tai saanut jumalan armosta olla uuden työntekijän haastattelija. Tosin näissä tapauksissa olen ollut myös kouluttaja.
Osaamista tuleviin tehtäviin et voi edes kunnolla haastattelussa tiedostaa, motivaatiota voi arvailla.
Itselleni on riittänyt sen että annetaan mahdollisuus kouluttautumiseen.
Itse toimiessa kouluttajana en ole oppimisissa huomannut äärimmäisyyksiin meneviä eroavaisuuksia. Koska kouluttajan vastuullahan se osaaminen kai loppupelissä on?
Ihmisillä on varmasti erilaisia elämäntilanteita joissa voi työlleen antaa enemmän tai sitten vähemmän, koulutettavat ovat edustaneet jotain tuon skaalan janan pituudelta ja edustaneet sitä mitä omaan elämäänsä on kulloinkin kuulunut.
Ihmisiä kai me kaikki olemme?
AV - Anonyymi00028
Osaaminen on tärkeintä.
Motivaatio toiseksi tärkeintä.
Kokemus kolmanneksi tärkeintä.
Mutta. Näiden kaikkien edelle mielestäni menee se rekryilmoitus.
Kun ilmoitukseen kokoaa työn luvatut faktat ja avaa myös ehkä piilossa olevia työn miinuksia niin työhaastattelu itsessään on "pala kakkua".
Palkkatöissä opin tuntemaan alan "todelliset tekijät". Jos soittivat ja sanoivat:"Näin ilmoituksesi Kymen Sanomissa. Olisko mull mahkuja?"
Jos tunnistin äänen ja siinä jutellessa vähän sain selville työhistoriaa, niin itselle valkeni, että tuohan on se. Siis jonka kanssa båtskin messissä aina turistiin mennessä tai tullessa Suomesta/Suomeen.
Vastasin, että " tuu maanantaina kymmenelt tänne hallille, nii katotaan jatkot. Kahen viikon pelikassi mukaan."
Pystymetsästäkin sai hyviä kuljettajia. Perehdytys vain sitten kesti pitempään. Hyvä maksaa aina.
Ja sitten ne työn miinukset. Kun ilmoitukseen laittaa alariville, että "tissiposket älkööt vaivautuko", niin ovelle lampsi vain pitkän reissun todellisia osaajia!
Yksityiselämä ei kiinnosta. Mutta toisilla se kuitenkin paljastuu naamasta.
Tuurijuopot ovat yleensä niitä parhaita työntekijöitä. Tarkkoja ja täsmällisiä.
Mutta heikkoina hetkinä niitä saa etsiä kaiken maailman huorahausseista!
Mies 65 - Anonyymi00029
Ohessa aika tarkkaa dataa. https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501131281
- Anonyymi00030
Kiitos linkistä.
Luen kunnolla isommasta näytöstä myöhemmin. Ja pitänee perehtyä tuohon Kotterin tuotantoon myös.
Syväjohtamisen oppien kasvattina teoria kiinnostaa.
Mutta ensin mennään lastaan lakkaa satamasta, kun lakkaa satamasta! (Tekosyy)
Nyt sateen tauottua karvakorvan kanssa lenkille. Ollaan molemmat sokerista, niin vältellään vedenpaisumuksia...(Oikea syy)
Mies 65
- Anonyymi00031
En osaisi olla puolueeton. Palkkaisin vain kauniita naisia kokemuksesta ja osaamisesta riippumatta. - Naistenmies.
- Anonyymi00032
Sivusta seuranneena tuollaista rekrytointimallia, niin vääjäämättä olen tullut sellaiseen lopputulemaan, että kauniit ja rohkeat eivät kauan pysy talossa.
Päätelmä.
Kaltaisiasi on muitakin!
Mies 65
Täysin objektiivisesti hylkäisin kaikki testit ja hakuvideot ja laatisin rekrytointiprosessin pelkästään leivontanäytteiden varaan. Leivonnan kautta henkilön kyvyt ja persoonallisuus tulevat selvästi esille ja kun paras vaihtoehto on valittu yrityksen työntekijäksi, niin myös kahvitaukotilanne on todennäköisesti kunnossa.
Ja hakuprosessiin kuuluu tietysti esitettyjen leivontanäytteiden perusteellinen testaus, eli niitä rekrytointeja voitaisiin järjestää mahdollisimman usein.
(mokkapaloja ja toskakakkua rahtaavia ei palkattaisi kuin aivan erityisen loistavien näytteiden jälkeen)
((ehkä voisin joa perustaa rekrytointiyrityksen tuon pohjalle))
;)- Anonyymi00033
Olen ollut mukana rekrytoinnissa kaksi kertaa, joten menestystä on.
Objektiivisuuteen vaikuttaa osaamisen ja motivaation lisäksi paljon muutkin seikat. Kuten esimerkiksi missä tiimissä tulee toimimaan - joten haastateltavasta heti näkee esimerkiksi vuorovaikutustaidot, ne eivät näy CV:ssä.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3681423- 64952
- 116905
- 86893
- 66860
- 94701
- 45681
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50609En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.56604Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku112564