Herätys ja vastuu: Katso peiliin!
Nykyinen tilanteesi ei ole yhteiskunnan, huonon tuurin tai taloustilanteen syytä. Se on seurausta omasta passiivisuudestasi, mukavuudenhalustasi ja valinnoistasi. Istut kotona odottamassa, että joku tulisi pelastamaan sinut, vaikka tiedät itsekin, että kukaan ei tule. Jokainen päivä, jonka vietät toimettomana, on tietoinen valinta pysyä työttömänä.
1. Lopeta itsellesi valehteleminen
- Uhriutuminen seis. Työttömyys ei ole sinulle tapahtunut vahinko, vaan seuraus tekemättömästä työstä
- Syyttely loppuu nyt. Järjestelmä ei ole sinua vastaan, sinä itse olet oma suurin esteesi.
- Mukavuusalueelta poistuminen. Tukien varassa eläminen on tehnyt sinusta laiskan. Ryhdistäydy.
2. Välittömät korjausliikkeet
-Herää ennen muita. Kun muut aloittavat työpäivänsä, sinun on oltava jo täydessä vauhdissa etsimässä omaasi.
-Ota vastaan mikä vain. Sinulla ei ole varaa nirsoilla. Pasiivinen odottelu "oman alan" paikoista on pelkkää ylimielisyyttä.
- Kanna seuraukset. Jos et tänään tee mitään tilanteesi eteen, olet huomenna vieläkin huonommassa asemassa. Vastuu on 100 % sinun
Työtön, nyt loppui selittelyt. Piste!
5
57
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Itse olen työssäni sosiaaliohjaajana sanonut asiakkailleni juuri tuota samaa, mutta työttömät eivät ota oppia kuuleviin korviinsa. Sama kuin seinille puhuisi
Aloitus oli trollimainen kärjistys, mikä ei vastaa todellisuutta kuin korkeintaan muutaman patologisesti harhaisen yksilön korvienvälissä. Luonnollisesti vastuu työpaikan löytymisestä on pitkälti jokaisella itse, mutta vastuu työmarkkinatilanteesta ei tietenkään ole kenenkään yksilön harteilla.
- Anonyymi00002
Vaikeassakin työmarkkinatilanteessa saa työtä kunhan ei ala nirsoilemaan työpaikan suhteen
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Vaikeassakin työmarkkinatilanteessa saa työtä kunhan ei ala nirsoilemaan työpaikan suhteen
Pitkälti osaaminen määrittää, mitä töitä hakee. En suinkaan hae mitään lääkärien paikkoja, jos olisikin työtön päivä tai kuukausi. Koska en osaa sitä hommaa. Enkä osaa suunnitella mitään laitteiden osia, ja monta muutakin juttua mihin jo hakijan pitää olla hankkinut ammattiosaaminen ja kokemusta. 'mitä tahansa työtä', hakeakseen pitää olla ihminen, jota ei vielä ole olemassakaan.
Älkääkä aloittako. Lakisääteinen loma vielä roilottaa.
- Anonyymi00004
Kelapummeilla ei selitykset lopu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761530
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.98740En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48536
- 126536
- 37526
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50518Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25483