Pysyn sinkkuna ei ole parisuhteet minun juttuni

Anonyymi-ap

Parisuhde vaatii jatkuvaa työtä ja kommunikaatiota, ja haastavat vaiheet ovat täysin normaaleja. Esimerkiksi arjen kiireet, eriytymisvaiheet sekä omat henkilökohtaiset haavoittuvuutemme tekevät suhteista monimutkaisia, jolloin turhautuminen on inhimillistä.

38

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

vauva halpa, ilmainen mutta raha kallis.

• Anonyymi00002

olen mummo. 🤣

• Anonyymi00003

Itse olen ajatellut ottaa vain rusinat rusinapullamiehestä. Tai oikeastaan rahkapullat on parhaita, niin ehkä sitten myös rahkat, sitruunalla maustetut rahkat ja siinä mukana myös rusinat, joissa ei sitten pihistellä, ei riitä pari rusinaa, vaan niitä pitää olla kourallinen pullassa, joka näillä kriteereillä taitaakin sitten olla kokonainen piirakka. Ai niin ja aitoa vaniljaa mausteena ehdottomasti, tuosta ei tingitä! Mutta tosiaan kaikenlainen jatkuva työnteko, kinastelu, turhautumiset yms. jätetään pois.

Nyt jäin vain vielä miettimään, että ottaisiko siihen päälle vielä tuoreita mintunlehtiä. Tai sitruunamelissaa, olis sellainen myös esteettinen lisä muuten aika tylsähköön ulkonäköön, vaikka ulkonäkö ei millään muotoa ole minun kriteeri noin muuten. Ja vielä tuoreita mansikoita! Nyt on niiden aikakin. Tai vattuja! Ai juukelis, siinä alkaisi jo olla semmoinen herkku, että menisköhän tuo jo kokonaan?

Näyttää siis siltä, että parisuhde olisi mun juttuni sitten kuitenkin.

• Anonyymi00009

Eli erillisasumista hyvän rakastajan kanssa?
        :)
        Hyvältä kuulostaa.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00004

Parisuhteessa joutuu huomioimaan toisen kasvukipuja ja
      elämään niiden kanssa KOTONA.

• Anonyymi00005

Parisuhde on kummallinen ihmissuhde.

Jos sitä vertaa vaikka ystävyyssuhteeseen, niin ei ystävän kanssa tule sellaisia yhteen törmäyksiä. Ihan luonnollisesti siinä suhteessa osataan kunnioittaa toisen rajoja, tasa-arvoa, oikeutta itsenäisyyteen, erillisyyteen, omaan elämään toisaalla.

Sitten parisuhde... 😮‍💨. Ihmisiltä katoaa järki päästä.

xLiner

• Anonyymi00007

Siinä mitataan tunnesäätelyn ja impulssikontrollin toimivuus.

• Senpä takia kannattaa parisuhteessakin olla vain ystävä, kaveri ei liian tunteilla haahuileva ja elävä. 🙂👍

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Senpä takia kannattaa parisuhteessakin olla vain ystävä, kaveri ei liian tunteilla haahuileva ja elävä. 🙂👍

Liian riippuvaiset parisuhteet tekee suhteesta helvetin. Helposti alkaa olettaa, että toinen on tullut palvelemaan sulle onnelaa, vitut kukin tekee itse onnensa eteen. Silleen säilyy rauha.

• Anonyymi00015
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Liian riippuvaiset parisuhteet tekee suhteesta helvetin. Helposti alkaa olettaa, että toinen on tullut palvelemaan sulle onnelaa, vitut kukin tekee itse onnensa eteen. Silleen säilyy rauha.

Kyllä minä parisuhteessa arvostan kovasti hyvää seksiä (huonoa ei kannata harrastaa alkuunkaan) ja oikeanlaisia tunteita toista kohtaan.

Mutta sitten se ihme prseily... Ei. Ei sitten yhtään sitä lajia mulle enää.

xLiner

• Anonyymi00016
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Siinä mitataan tunnesäätelyn ja impulssikontrollin toimivuus.

Ihan kaikissa ihmissuhteissa mitataan noita.

xLiner

• Anonyymi00024
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Senpä takia kannattaa parisuhteessakin olla vain ystävä, kaveri ei liian tunteilla haahuileva ja elävä. 🙂👍

Kaikilla ei ole samanlainen näkemys ystävyydestä eikä parisuhteestakaan.

Jotkut elää parisuhteessa, joka vaikuttaa enemmän vihamiesten suhteelta. Jotkut toiset taas elävät parisuhteessa, josta sanovat ettei se ole parisuhde, pikemmin "vain" ystävyyssuhde parisuhteen eduilla. Jotkut taas sanovat elävänsä ja olevansa parisuhteessa, mutta sanovat suhteen olevan vain ystävyyttä ilman seksiä, ilman romantiikkaa tai oikeastaan mitään muutakaan, kunhan nyt ollaan.

• Anonyymi00030
        UUSI

Aika monissa ystävyyssuhteissakin on kiistansa, varsinkin nuorena. Toisaalta vanhempana pahimmat kulmat ovat hioutuneet pois parisuhdemielessäkin.

• Anonyymi00006

Perheessä omia kohdellaan huonosti ja
      vieraita ystävällisesti.

• Anonyymi00008

Kannattaa myös nähdä mitä saa.

• Anonyymi00010

Jatkuvaa työtä toki kommunikaatiota ei välttämättä riipuu kuinka hyvin pari tuntee toisensa sen tarvii että tulee toimeen toisen kanssa paras olisi jos hyväksyy toisen sellaisena kuin tämä on nainen useimmiten haluaa tuntea olevansa turvassa sen kanssa jonka kanssa on miehelle taas useimmin on tärkeämpää että kotona on hyvä olla

• Anonyymi00011

vauva halpa, seksi ilmainen, mutta raha kallis.

• Anonyymi00012
    • Anonyymi00013

Intiimissä suhteessa "tullaan yhdeksi" eli pääsee osalliseksi myös toisen ongelmista, sairauksista ym. sitovista asioista. Siksi kannattaa katsoa tarkkaan, kenen ongelmat haluaa omiksi ongelmikseen...

• Anonyymi00014

Jotkut ovat onnellisempia itsekseen. Eiköhän jokainen itse tiedä mitä haluaa.

• Anonyymi00017

No ei parisuhde mikään työmaa ole.
      Väärä valinta voi haastaa. Pois sellaisesta.
      Vilma
      Toisen oppimiseen vie aikansa.

• Anonyymi00018

Ei kannata alkaa parisuhteeseen. Jos toinen ei jätä, niin se mokoma menee kuolemaan. Ihan tahallaan. Onhan se riittävää, että on siemensä kylvänyt? Se pitää riittää ja palstalta löytyy muu tarvittava.

>Simiti<

• Työtä? Mutta jos tykkää tehdä työtä?

Mutta asiaan. Parisuhteet ei toimi, kun ei ihmisillä oo mielekästä tekemistä. Väkisin se toisen naama rupee ärsyttään, jos päivät pitkät sohvalla istutaan.

• Anonyymi00022

Työ ja työ.
        Tuo nyt oli metafora.
        Yhdessä tekemisessähän on paljon kivaa, mutta toisaalta sitä työtä, mitä ei tarkoiteta eli kotitöitä, kandee tehdä sen mukaan, mistä tykkää tai missä on hyvä.
        Mutta käsitän alun ihmissuhteen pohdiskeluna.
        Vilma

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Työ ja työ.
        Tuo nyt oli metafora.
        Yhdessä tekemisessähän on paljon kivaa, mutta toisaalta sitä työtä, mitä ei tarkoiteta eli kotitöitä, kandee tehdä sen mukaan, mistä tykkää tai missä on hyvä.
        Mutta käsitän alun ihmissuhteen pohdiskeluna.
        Vilma

Pariskunta vois välillä unohtaa ne keittiöhommat ja siirtyä verstaan puolelle. Niin romanttista kun vaikka yhdessä leipominen on, niin kaikkeen kyllästyy. Työ hommat kun usein koskee kahden asian yhteen liittämiseen, niin mikä oiskaan parempaa parisuhdeterapiaa. Siinä tehdä mortise and tenon liitoksia ja pohdiskella samalla ihmissuhdetta.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Pariskunta vois välillä unohtaa ne keittiöhommat ja siirtyä verstaan puolelle. Niin romanttista kun vaikka yhdessä leipominen on, niin kaikkeen kyllästyy. Työ hommat kun usein koskee kahden asian yhteen liittämiseen, niin mikä oiskaan parempaa parisuhdeterapiaa. Siinä tehdä mortise and tenon liitoksia ja pohdiskella samalla ihmissuhdetta.

Tää siis multa, heitti taas yllättäen ulos.

• Anonyymi00019

Ohi lopullisesti

• Anonyymi00020

Ei enää mahdollista

• Anonyymi00021

Oma rauha ainoa hyvä

• No pysy, ihmetyttää näissä yksineloa ylistävissä aarioissa se että miksi parisuhde nähdään aina jonkinlaisen pelkästään ottavana työmaana.
      Väitän puolestani että jotain on suhteessa jäänyt näkemättä ja kokematta jos mielikuva tai kokemukset kumppanin kanssa elämisestä on kuin yksisuuntainen mukulakivistä rakennettu katu 🙄

• Anonyymi00025

Yksi kauan kestänyt parisuhde riittää minulle ja toista sellaista en koskaan enää halua!

• Anonyymi00026
      UUSI

Niin, moniko menee parisuhteeseen vaan saamaan?

Ihmissiuhteisiin, ystävyyteen…muutenkin.

• Anonyymi00028
      UUSI

Iteki oon sinkku... en vain kestäisi sitä että mulle tultaisiin kertomaan että mitä saan tehdä omalla elämälläni. Vapaata tahtoa se parisuhde rajoittaa, KYLLÄ... haluan ajatella vain omassa kämpässä omaa itseäni yksin kun on sellainen olo eikä kenelläkään ole lupaa kertoa minulle milloin voin olla oma itseni.

• Anonyymi00029
      UUSI

Jokainen toimii miten itselle on hyvä. Se on hienoa, että tiedät noiden olevan sinulle ongelma.

• Anonyymi00031
      UUSI

Minäkin olen päättänyt pysyä vapaaehtoisesti sinkku. Mutta hyvä parisuhde ei tarvitse työtä tai synnytä draamaa. Ihan sama mitä "vaikuttajat" sanovat.

• Anonyymi00032
      UUSI

Minä haluan ystävyyssuhteen 70 v miehen kanssa!

• Anonyymi00033
        UUSI

Tarvitsen tarvitsen läheisyyttä ja sitä että voin halata miestä vaatteet päällä ollessa! Seksi on kokonaan poissuljettu mahdollisuus! Samanikäiset ymmärtävät toisiaan todennäköisesti paremmin, kuin itseä paljon nuorempi henkilö!

• Anonyymi00034
      UUSI

Naiset haluaa eristäytyä omaan kaninkoloonsa. Naiset ahdistuu jos mies asuu samassa asunnossa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      89
      2411
    2. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      137
      2157
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      2028
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      168
      1521
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1257
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      193
      878
    7. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      876
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      846
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      449
      786
    10. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      50
      635
    Aihe