Uskovatko helluntailaiset pelastusvarmuuteen ?

Anonyymi-ap

Raamatun mukaan vain HARVAT pelastuvat.

Luukas 13:23-24

Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat?" Niin hän sanoi heille: [24] "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

Jeesuksia on monia ja samoin henkiäkin.
Lihasta nousee kovat luulot itsestä.

50

157

Vastaukset 50

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Uskotko helluntailaisena Jeeukseen ja Raamattuun ?

Matteus 22:14

"Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

• Anonyymi00002

Pelastusvarmuus ja ylöstempaus ovat helluntailaista ydinuskoa ja helvetin suosittua.

• Anonyymi00003

Eipä helluntaipastori halua keskustella Raamatusta, muut metkut mielessä.

• Anonyymi00005

Eihän Raamatusta keskustella, vaan päättömästi herjataan.

Kyllä se varmuus siitä tulee.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Eihän Raamatusta keskustella, vaan päättömästi herjataan.

Kyllä se varmuus siitä tulee.

Keskustele Sinä Raamatusta ja äläkä herjaa.

• Anonyymi00006

4Moos.16:48-49 Ja seisoi kuolleitten ja eläitten välillä: niin rangaistus asettui. Mutta ne kuin rangaistuksesta kuolivat, oli neljätoistakymmentä tuhatta ja seitsemänsataa: paitsi niitä, jotka Koran kapinassa hukkuivat. Biblia (1776)

• Anonyymi00007

Pakkovauvakastetuilla ei ole pelastusvarmuutta, kun he kyselevät asiasta täällä jatkuvasti.

• Anonyymi00009

Sinut aivopesty lahkolaiseksi.

• Anonyymi00008

Ei ole pelastusta, eikä tarvettakaan.
      Vapahtaja olet sinä: Pelasta itsesi uskonnollisilta harhoilta.

• Anonyymi00010

Jeesus sanoi ristillä ryövärille: Totisesti tänä päivänä sinä olet kanssani Paratiisissa!
      Eikä Raamattua tarvittu siinä.

Kaikki muut pilkkasivat Jeesusta: Onko sinulla todella pelastusvarmuus! Jos on niin tule alas ristiltä!

• Anonyymi00014

Oli se vaan pesunkestävä koijari loppuun asti.

• Anonyymi00011

Helluntailaiset uskovat pelastusvarmuuteen mutteivät Jeesuksen Sanoja.

Lahkohengen tuntomerkki ?

• Anonyymi00017

Ongelma on siinä että jo Heenokin kirja määrää sen noin 3600 eKr ketkä aikojen lopussa ovat VALITTUJA ja pelastuvat. Sen mukaan kaksi eri ryhmää pelastuu: Helluntailaiset ja Jehovan todistajat. He ovat ne harvat valitut. Tosin on mainittava että nämä pelastuu kiertämään TAIVAAN ja MAAN väliä.

On niitäkin jotka kiertää TUONELAN ja MAAN väliä. He pyrkii uuteen maahan, jossa vaanii toinen kuolema eli Tulikivi järvi. Näillä ei pelastusvarmuus ole sata prosenttinen.

Ensimmäinen ylösnousemus:

Karitsan seuraajat
        Valheista vapaat
        Neitseellisen kaltaiset

Noin vuonna 3333 jKr

Daniel 11 kertoo

1000-1250 miekkaan kun Kristus lyöty
        1250-1500 tuleen kun Apollos lyöty
        1500-1750 vankeuteen kun Pietari lyöty
        1750-2000 ryöstöön kun Paavali lyöty

Keskellä pitkää sortoa PIENI APU eli 1500 Luther, Calvin, Zwingli
        Mutta tämä on vajaavaltainen ja monet liittyy petollisesti.

Luther oli vähän avuksi, mutta ei Pelastusvarmuutta taivaaseen. Luterilaiset ja Ortodoksit edellyttää Ripin sakramentin taivaaseen pääsyyn mutta luterilaisilla on vain kaksi sakramenttia.

Kaikki mikä on kätketty tulee julki, mutta rippi on hyvin tärkeä. Jos siitä kieltäytyy voi joutua saatanan valtaan ja vitsauksiin. Israel ripitti aina omat ja esi-isienkin synnit. Kuinka moni Luterilainen tuntee esi-isiensä synnit tarkoin? Jotta voisi ripissä tunnustaa.

• Anonyymi00012

Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut.

• Anonyymi00015

Monet ovat kusetetut, mutta harvat ovat tulleet reklamoimaan.
        Aika näätiä nuo uskovaiset.

• Anonyymi00016

"Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli SUURI joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta". "

• Anonyymi00018

Kaikki kok kesk sdp vihvas rkp äänestäjät joutuu helv.. 100 pros varmuudella ja helluntalaisista pahat ihmiset. Voke pride liberaali globalismi ja uusmarxismi , palestiina iran symppaaminen on pahalaisen seuraajien toimintaa. Näin kaikki tietää mitä ovat.

• Anonyymi00019

Matt.24:21-22 Sillä silloin pitää suuren vaivan oleman, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta niin tähän asti, ei myös tule. Ja ellei ne päivät olisi lyhennetyt, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valittuin tähden pitää ne päivät lyhennettämän. Biblia (1776)

• Anonyymi00020

Pelastusvarmuus saavutetaan epäilemällä muiden pelastusta.

• Anonyymi00021

Mark.13:19-20 Sillä niinä aikana pitää oleman senkaltaisen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä. Ja ellei Herra olisi lyhentänyt niitä päiviä, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valittujen tähden, jotka hän valinnut, lyhensi hän ne päivät. Biblia (1776) Dan.12:1. Jooel.2:2.

• Anonyymi00022

Ilman uudestisyntymistä kukaan ei ole näkevä Herraa !

Siinä ei kasteet eikä kirkot auta!

• Anonyymi00023

Pitää uudestisyntyä herjaamaan. Silloin ei saa toistaa koko ajan samoja herjoja, vaan uusia aina herjat vaikka kohde olisi sama.

• Anonyymi00024

On rauhallista odottaa ylöstempausta kun Pyhä Henki todistaa sydämessä pelastusvarmuudesta !

Se ei tule kasteista eikä sakramenteista, se tulee kun Pyhä Henki uudestisynnyttää elävään toivoon joka ei saata häpeään !

• Anonyymi00025

Pelastusvarmat ja pelastusepävarmat? Tähän mennessä kaikki ovat päätyneet samaan paikkaan. ⚰️

• Anonyymi00026

Hebr.12:14 Noudattakaat rauhaa kaikkein kanssa ja pyhyyttä, paitsi joka ei yksikään saa Herra nähdä. Biblia (1776) Ps.34:15. Matt.5:8-9. Room.12:18. 2Tim.2:22.

• Huomauttaisin ettei yksikään oikeasti uskova ole vielä ilmoittautunut ensi talven pelastusjuhlaani.

Ilmeisesti kaikki uskonharhaiset pelkäävät palvaavansa epäjumalaa ja vaipuvansa järven pohjaan kun jeesus, jahve, pyhä hönkäys, allah tai muu taikamaailman olento ei tulekaan uskonharhaista pelastamaan avannosta.

Nolo juttu sekä palvotulle epäjumalalle että epäjumalastaan jauhavalle uskonharhaiselle kansalle!

• Anonyymi00027

Room.14:23 Mutta joka siitä epäilee ja kuitenkin syö, se on kadotettu, sillä ei hän syönyt uskossa, mutta kaikki, mikä ei uskosta ole, se on synti. Biblia (1776)

• Anonyymi00028

>>>>Raamatun mukaan vain HARVAT pelastuvat.

Luukas 13:23-24<<<<
      -----------------
      Lue asiayhteys ja käsitä sen sisältö. Miksi käytät asiayhteydestä irroitettua lausetta ? Sellaisten käytöstä on synrynyt monet harha opit.
      ----------
      ”Ja hän vaelsi kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti, kulkien Jerusalemia kohti. Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat?" Niin hän sanoi heille: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.

Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.' Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa. Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi, ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."”
      ‭‭Luukas‬ ‭13‬:‭22‬-‭30‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00029

1Kor.7:14 Sillä uskotoin mies on vaimonsa kautta pyhitetty: ja uskotoin vaimo on pyhitetty miehensä kautta: Muutoin olisivat teidän lapsenne saastaiset, vaan nyt ne ovat pyhitetyt. Biblia (1776) (uskonveljen, kautta)

• Anonyymi00040

Tarkoittaa, että jos toinen vanhemmista on pyhitetty jälkikasvun ei tarvitse käydä kasteella.
        Kun lapset on pyhitetty sitä kautta myös seuraava jälkikasvu on pyhitetty koska ei ole ikärajaa mihin mennessä pyhitys päättyy. Pakanatkin pääsevät taivaaseen.

• Anonyymi00041

1Kor.7:14 Pyhityksestä perheen ei pyhitettyjen osalta

Helluntailiikkeen pyhitys

Liikkeen seurakunnat opettivat, että pyhitys on teko, jolla Jumala tekee uskonratkaisun tehneen ihmisen rakkautensa arvoiseksi. Tästä teosta käytettiin nimitystä Pyhän Hengen kaste ja sen ulkoisena ilmenemismuotona pidettiin kielilläpuhumisen armolahjaa.

Mikäli mies tai nainen perheessä on saanut pyhän hengen kasteen eli pyhitetty voidaan päätellä, että myös ei pyhitetty puoliso ja heidän mahdollinen jälkikasvu on myös pyhitetty joten he myös ovat saaneet ulkoisen kyvyn eli kielilläpuhumisen armonlahjan.
        Ensimmäinen Korintolaiskirje 7:14
        Mitenkä moni ei kastettu helluntalaislapsi puhuu kielillä?

Vapaakirkon pyhitys
        Pyhitys ei anna uskovalle erityistä hengellistä tai moraalista arvoasemaa. Pyhitys on täydellisesti Jumalan lahja. Ihminen on sen ansaitsematon vastaanottaja.

Väärän, omatekoisen pyhityksen seurauksena ihminen halveksii toisia, heidän vaellustaan ja hengellisyyttään. Oikea pyhitys saa aikaan aidon ilon ja kiitollisuuden. Se on iloa Pyhässä Hengessä siitä, että syntinen on saanut osakseen Jumalan armon tuottaakseen hyvää hedelmää.

Perheen ei uskova vaimo ja lapset saavat saman lahjan

Vapaakirkon näkemyksen mukaan itsensä pyhittänyt ihminen on omavanhurskas ja hän halveksii ja pilkkaa toisia ja heidän uskonratkaisuja. Eli näillä palstoilla olevat pakkokastettuja ym. haukkuvat ovat itse itsensä pyhittäneitä eivätkä he elä Jumalan armossa. He eivät ole ainakaan luterilaisia.

Luterilainen pyhitys

Ihmisen vanhurskauttaminen ja uudestisyntyminen ovat uuden elämän ja pyhityksen edellytys. Pyhitys on Pyhän Hengen aikaansaama vanhurskauden hedelmä Kristukseen uskovassa ihmisessä. Pyhä Henki vaikuttaa pyhityksen Jumalan sanan kautta. Vanhurskauttaminen on kertakaikkinen ja pyhitys on jatkuvaa Jumalan armon työtä ihmisessä. Pyhitys on jatkuvaa Pyhällä Hengellä täyttymistä.

Luterilaisen näkemyksen mukaan ihminen pyhittyy siinä vaiheessa, kun Jumala vanhurskauttaa ihmisen. Lutherin mukaan usko Jeesuksen ristinkuolemaan saa aikaan sen, että Jumala armahtaa ihmisen ja siinä vaiheessa Jumala vanhurskauttaa ja ihmisen hyvät teot ovat lähtöisin Jeesuksesta eivätkä ne ole ihmisen omia tekoja. Jeesus elää ihmisessä ja ihminen Jeesuksessa.
        Mahdollinen puoliso ja jälkikasvu jotka ei ole pyhitetty tekevät myös hyviä tekoja

Kysymys kuuluu puhuvatko helluntalaisten lapset kielillä? Kaikki lapset puhuvat siinä vaiheessa, kun opettelevat puhumaan.

• Anonyymi00030

Mitä lutterit tekee kun huomaavat että ylöstempakseksezta jäätiin pois !

Soittavatko kirkkoherralle vaiko rouvalle mitä kysyvät ja mitä vastataan.

Mielenkiintoista etten sano

• Anonyymi00034

Pedokääkkää vikisee taas tuskaansa

Mitä pedokääkkää tekee kun ei temmata? Meneekö himokselle?

• Anonyymi00038

Tämä ylöstempausoppi on alunperin lähtöisin 1830 luvulta ja minä luterilaisena kyseenalaistan sen minulle riittää Jumalan armo ja itseasiassa kaikki kuollaan siitä ei päästä yli eikä ympäri. Ei täältä elävänä lähdetä minnekään kaikki poistutaan kuoleman kautta siitä olen aivan varma. Jeesuskin kuoli ja haudattiin, nousi kolmantena päivänä ylös taivaisiin... Joka toista väittää on päästään sekaisin.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Tämä ylöstempausoppi on alunperin lähtöisin 1830 luvulta ja minä luterilaisena kyseenalaistan sen minulle riittää Jumalan armo ja itseasiassa kaikki kuollaan siitä ei päästä yli eikä ympäri. Ei täältä elävänä lähdetä minnekään kaikki poistutaan kuoleman kautta siitä olen aivan varma. Jeesuskin kuoli ja haudattiin, nousi kolmantena päivänä ylös taivaisiin... Joka toista väittää on päästään sekaisin.

Lue itse mitä sanoo asiasta raamattu!

Miten helppoa.

• Anonyymi00031

Kyllä he uskovat ja tällä hetkellä heitä on lähdössä sinne jonnekin 50 000 suomesta ja 20 000 heidän jälkeläistään jää tänne koska heitä ei ole kastettu lapsena. Niillä 20 000 lapsella ei ole niin väliä kunhan oma perse pelastuu.

• Anonyymi00032

Tarpeeksi kun panettelee, kyllä joonkin kyytiin pääsee.

• Anonyymi00035

Onko siis niin että Antikristukset AINA saavat paljon seuraajia.
        Napoleon, Hitler, Mabush sekä myös ne pienemmät panettelijat...... ???

Antikristukset tessalonikalaiskirjeen mukaan ovat Jumalan lähettämät. He voittavat siten maailman koska omaavat jonkin kieltäymyksen johon maailma ei lähde mukaan. Esim Hitler oli vegetaristi. Myös Jumala antaa heille vallan tehdä ihmeitä.

Kiitos varoituksesta! Aloin jo ihailla gurua ja ehkä lähtisin mukaankin ellei joku varoittaisi asiallisesti syyttämättä Lutheria ja muita kristittyjä. Ne jotka syyttää ajaa väkeä vain gurun helmaan ja tekevät siten vahinkoa.

Mutta teidän varoituksenne oli asiallinen. Kiitos!

• Anonyymi00033

Se onkin jatkuvasti oltava menossa levosta käsin.

• Anonyymi00036

Pelastusvarmuus on pakkovauvakastettujen suurin ongelma.
      Raamatun uskovaisilla ei ollut tätä ongelmaa!

• Anonyymi00037

Luterilaisessa uskossa, vain yksin armosta eli päätäntävalta on Jumalalla. Aika simppeli juttu.
        Ei se vaikuta mitenkään ongelmalliselta ainakaan minusta. Siinä vaiheessa, kun Jumala ilmoitti minulle olemassaolonsa voidaan puhua jo henkilökohtaisesta uskonkokemuksesta mikä on pelastusvarmuustekijä vapaiden suuntien opissa eli samoilla vesillä seilataan. Pyhän Hengen todistus mainitaan toisena vapaiden suuntien pelastusvarmuustekijänä ja itseasiassa mitä tällä tarkoitetaan siitä minä en tiedä mitään voisiko joku vapaiden suuntien kannattaja selittää sen mitä tällä tarkoitetaan. Eli mitä tarkoittaa Pyhän Hengen todistus? Liittyykö asia Pyhän Hengen kasteeseen?

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Luterilaisessa uskossa, vain yksin armosta eli päätäntävalta on Jumalalla. Aika simppeli juttu.
        Ei se vaikuta mitenkään ongelmalliselta ainakaan minusta. Siinä vaiheessa, kun Jumala ilmoitti minulle olemassaolonsa voidaan puhua jo henkilökohtaisesta uskonkokemuksesta mikä on pelastusvarmuustekijä vapaiden suuntien opissa eli samoilla vesillä seilataan. Pyhän Hengen todistus mainitaan toisena vapaiden suuntien pelastusvarmuustekijänä ja itseasiassa mitä tällä tarkoitetaan siitä minä en tiedä mitään voisiko joku vapaiden suuntien kannattaja selittää sen mitä tällä tarkoitetaan. Eli mitä tarkoittaa Pyhän Hengen todistus? Liittyykö asia Pyhän Hengen kasteeseen?

Sinetti se on.

Pelastuksen sinetti eikä mikään todistus.

Mutta ei sitä tarvita kun omasta mielestä pelastutaan ja muut eivät.

Se tarvitaan vain silloin kun Jumala pelastaa.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Sinetti se on.

Pelastuksen sinetti eikä mikään todistus.

Mutta ei sitä tarvita kun omasta mielestä pelastutaan ja muut eivät.

Se tarvitaan vain silloin kun Jumala pelastaa.

Netistä katsoin ja oli maininta Pyhän Hengen todistus oliko sitten tekoäly tai joku muu en jaksa tarkistaa.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Sinun vanhempasi päättivät uskostasi. Uskosi annettiin sinulle sinulle kirkon virahaltijan toimittaman sakramentia avulla.
        Mitä yhteyttä uskollasi ja Jumalalla on: EI MITÄÄN MUUUTA KUIN HUULTESI LIIKE!

• Anonyymi00044

Mm. hellarit näyttävät uskovan pelastusvarmuuteen, tempaukseen ja omaan uskoonsa eivätkä Jeesukseen (Sovittajana, Lunastajana).

• Anonyymi00045

Eivät onneksi jeesustele koskaan eikä hoe Jeesusta missään yhteydessä.

Siitäkin muutoin voisi syyttää ettei se Jeesuksen hokeminen eikä usskominen pelasta, vaan täytyy pitää vielä ne lain piirrot.

Aina sitä syyttämistä löytyy.

• Anonyymi00046

Jokaisen on syytä selvittää tämä pelastusvarmuus Jumalan kanssa, ei ihmisten kanssa.

• Anonyymi00048

Nimenomaan ihmisten kanssa olla herjaavat tilivälit.

• Anonyymi00047

Mark.13:20-21 Ja ellei Herra olisi lyhentänyt niitä päiviä, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valittujen tähden jotka hän on valinnut, lyhensi hän ne päivät. Biblia (1776)

• Anonyymi00050

Näin Jeesus opettaa: Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen... "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      Siis Jeesus on ainoa ovi Jumalan valtakuntaan. Sen sijaan luterilaisuudessa, sen virallisen opin mukaan, ennen Jeesusta on heidän oma, kirkon pystyttämä ovi, ns. kaste. Tie Taivasten valtakuntaan käy luterilaisuudessa vain ja ainoastaan tämän kirkon pystyttämän oven kautta: Taivasten valtakuntaan astutaan kasteen sakramentin kautta, Etkö tunne kirkkosi oppia?
      Jeesus itse jatkaa ja opettaa: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
      Jos ei käy sisälle yhdestä ja ainoasta ovesta, Jeesuksen kautta, vaan nousee muualta lammastarhaan on varas ja ryöväri, näin Jeesus opettaa.
      Kastevesi ei ole Jeesus, näin ollen kasteen kautta Taivasten valtakuntaan astuneet ovat varkaita ja ryöväreitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      134
      847
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      619
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      558
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      533
    5. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      522
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      41
      463
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      438
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      397
    Aihe