Jos olet ollut narsistisessa parisuhteessa

Anonyymi-ap

Mikä sai sut aloittamaan suhteen?

99

1977

Vastaukset 99

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olin nuori ja tyhmä.

• Anonyymi00048

Älä turhaan syytä itseäsi, mä tein noin mutta sitten tajusin irtosuhteiden ihanuuden nussimua.fi sivustolla etsin jatkuvasti panoseuraa eikä oo enää parisuhde huolia

• Anonyymi00065
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Älä turhaan syytä itseäsi, mä tein noin mutta sitten tajusin irtosuhteiden ihanuuden nussimua.fi sivustolla etsin jatkuvasti panoseuraa eikä oo enää parisuhde huolia

Juu ja hyvinkö on satusetä lohjennu sitten mainitsemasi sivuston kautta? Nada, mutta leikitään mukana, eli kerro

• Anonyymi00087
        Anonyymi00048 kirjoitti:

"nussimua.fi sivustolla" - todennököisesti sivusto, jossa jokainen lähettämäsi tekstiviesti maksaa 2€ - ja mitään oikeaa seuraa ei tietenkään koskaan löydy. Jossain sitten lukee pienellä "kaikki viestit vain viihdetarkoituksessa".

Eli kyseessä todennäköisesti "rahat pois käyttäjiltä maksullisilla tekstiviesteillä" kusetus.

• Anonyymi00102
        UUSI
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Juu ja hyvinkö on satusetä lohjennu sitten mainitsemasi sivuston kautta? Nada, mutta leikitään mukana, eli kerro

Hyvin vastattu tumpelolle.

• Anonyymi00002

Hölmörakkaus

• Olin teini ja kokematon suhteissa tai ylipäänsä naisten suhteen.

• Anonyymi00005

Olen kiltti nuori kaunis nainen hoidin vain lapsiani tein ahkerasti töitä ja hoidin taloani. Hän vaati vaikka mitä. Uhkaili jos en suostunut. Rakastin niin paljon sitä prinsessa kuvaa ja elämää mistä hän niin kovasti puhui ja puhui mutta ei sitä toteuttanut koskaan. Koska oli ne muut joiden luona piti välillä käydä.
      Nautti ja fantasioi. Oppi uusia asioita minulta. Imi kaiken voimani ja intoni elämään.
      Nyt olen ollut kuin elävä kuollut.

Tosin pääsin irti. Lakkasin uskomasta

Esto . Joka paikkaan. Ei edes ääntä.

Sillä pääsin irt.

Kuuntelin itseäni. Kun rakkaus minussa kuoli. Otin yhteyttä: hänen puhe ei tuntunut missään. Kuuntelin sitä samaa nauhaa. Monetta vuotta jo olin kunnellut. Olin hereillä, mutta hän suuttui kun sanoin, ihan sama mitä sinä puhut. Minä jatkan nyt näitä töitäni.
      Hän oli ihmeissään kun en enää mennytkään lankaan.

En lähtenytkään ajamaan hänen luokseen tai sopinut tapaamista.

Nyt minä elän💛

• Anonyymi00038

et vastannut kysymykseen

• Anonyymi00055

"EIKÖ "SAIRASTUNUT",PARAHTANUT ITKEMÄÄN TAI UHANNUT ITSEMURHALLA?"!!!

NE VALEHTELEVAT LÄHES KAIKESTA

• Anonyymi00006

Ei sitä voi välttämättä tietää aloittaessa, onko lintu vai kala. Ja vuosien varrella jos huomaakin toisessa jonkin ominaisuuden tai kenties useitakin, jotka eivät niin mieluisia sattuisi olemaan, niin siltikin niiden kanssa voi tulla toimeen ja joskus ne ominaisuudet ovat niitä, joiden takia rakastaa ja arvostaa. Nekin negatiiviset voivat olla näitä.

• Anonyymi00007

Jotkut tietää

• Anonyymi00008

Kyllä. Mies oli juuri kaikkea sitä mitä minä arvostin miehessä. Ei tykännyt esim juhlimisesta. Yhtäkkiä juoksi baareissa. Soitteli aamuyöstä. Minulla ei ollut lupaa mennä tyttöjen kanssa baariin kylläkään. Hän haukkui kaikki kaverini. Perheeni sukuni. Ei ollut sitten enää ketää kehen pitää yhteyttä.
        Nämä peili miehet karsii kaiken ympäriltäsi. Niin kauan kun sinussa henki pihisee.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kyllä. Mies oli juuri kaikkea sitä mitä minä arvostin miehessä. Ei tykännyt esim juhlimisesta. Yhtäkkiä juoksi baareissa. Soitteli aamuyöstä. Minulla ei ollut lupaa mennä tyttöjen kanssa baariin kylläkään. Hän haukkui kaikki kaverini. Perheeni sukuni. Ei ollut sitten enää ketää kehen pitää yhteyttä.
        Nämä peili miehet karsii kaiken ympäriltäsi. Niin kauan kun sinussa henki pihisee.

Sitten alkoi myös miesten saunaillat. Niihin ei ollut naisilla pääsyä. Hän myös alkoi käydä ulkomailla. Koskaan ei kuvia? Soiteltiin kyllä.

• Anonyymi00039

Kyllä tietää, jos osaa etsiä merkkejä.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00008 kirjoitti:

"ERISTÄMINEN MUISTA"!!!

• Anonyymi00071
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Kyllä tietää, jos osaa etsiä merkkejä.

Siis, tarkoitatko, että tuntee narsistin heti, jos osaa etsiä merkkejä? Ehei, ne on aika epeleitä ja saa puhuttua pyörryksiin. Nehän "haistaa" ihmisen, joka on kokenut kovia vaikkapa suhteessa, ne "haistaa" työpaikoilla työkavereidensa heikot kohdat, ne "ottaa omakseen" ja menee aikaa, ennen kuin todellisuudessa tajuat tulleesi kusetetuksi. Ne on pirun taitavia manipuloimaan. Mulla oli tällainen työkaverina, minuun ei päässyt kiinni, koska toimistot oli eri paikkakunnilla, mutta toki oli tavattava aina silloin tällöin. Se nainen oli oikea piru! Järkkäsi psykologin testeihin, en tiedä, millä keinoin, mutta menin ilomielin katselemaan musteläiskiä. Vieläkin naurattaa.
        Lopputulos oli, että se eukko lähti. En minä, eikä kukaan muukaan jäänyt kaipaamaan. Sai ympärilleen aikaiseksi todella huonon ilmapiirin.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Älä anna mennä niin pitkälle.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Siis, tarkoitatko, että tuntee narsistin heti, jos osaa etsiä merkkejä? Ehei, ne on aika epeleitä ja saa puhuttua pyörryksiin. Nehän "haistaa" ihmisen, joka on kokenut kovia vaikkapa suhteessa, ne "haistaa" työpaikoilla työkavereidensa heikot kohdat, ne "ottaa omakseen" ja menee aikaa, ennen kuin todellisuudessa tajuat tulleesi kusetetuksi. Ne on pirun taitavia manipuloimaan. Mulla oli tällainen työkaverina, minuun ei päässyt kiinni, koska toimistot oli eri paikkakunnilla, mutta toki oli tavattava aina silloin tällöin. Se nainen oli oikea piru! Järkkäsi psykologin testeihin, en tiedä, millä keinoin, mutta menin ilomielin katselemaan musteläiskiä. Vieläkin naurattaa.
        Lopputulos oli, että se eukko lähti. En minä, eikä kukaan muukaan jäänyt kaipaamaan. Sai ympärilleen aikaiseksi todella huonon ilmapiirin.

Ei narsitia haista. Ensin kiva sitten perkele.

• Anonyymi00010

Ei minulla ollut varisnaisesti muutakaan tekemistä. Niin ryhdyin suhteeseen.

• Anonyymi00011

No oliko kivaa?

• Anonyymi00014

Jaahas. Narsuun osui kun piti viestit poistaa. Ei ole minulta pois.🤷‍♀️

• Anonyymi00030

Taitaapa vähän olla sulta pois, kun kerran edes vaivauduit uudestaan samaan ketjuun. Lukeaksesi omat kommenttisi.

Jos ei olisi pois just sulta, et olisi edes huomannut mitään.

• Anonyymi00015

Mies oli täydellinen ja minun unelma. Mutta niin vain ei ollutkaan. Punaliput piti heilua. Mutta kun olin niin rakastunut etten halunnut uskoa.

• Anonyymi00092

Tuossahan kerroit "täydellinen" mies ja sama pätee naiseen. Jos miljoonassadasosasekunnissa aivoihisi putkahtaa ajatus "on liian hyvä, ollakseen totta", juokse ja kovaa karkuun. Täydellistä ihmistä ei ole

• Anonyymi00016

Heillä on tietty patteri miten se homma toimii. Sen kun oppii ei voi missata. On vain pakko hokea ja saada itsensä se ymmärtämään. Että ei voi hakata päätä seinään. Siinä hukkaa vain oman elämän.

Esim hänelle soittaa joku exä. Niin sinut laitetaan ulos ihan millä hassulla verukkeella hyvänsä
      Kun hän tarvitsee sinua ( kun kukaan muu ei ole nyt saatavilla) niin sinä kelpaat hetkeksi. Kaikki on taas hetken ruusuista. Ja sinä kuvittelet että se on nyt muuttunut.

Nämä ihmiset ei muutu. Heillä on yksi tavoite. Hän itse.

• Anonyymi00017

Upea seksi.

• Anonyymi00019

Ei ollut. Samaa jauhamista.👎

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ei ollut. Samaa jauhamista.👎

Samoin. Väitti että kaataa naisia kuin meren mutaa mutta eipäs osannutkaan kuin ristipistoa ja ei jaksanut edes itseään kannatella. Makasi vaan täydellä painollaan päällä! En saanut lainkaan itse mitään siitä.

• Anonyymi00018

Olen ollut vain kolmessa. Narsistit haistaa kiltin ihmisen, samoin kuin kiusaajat.

• Anonyymi00031

Sano nyt vielä että oot empaatikko tai hyväsydäminen saalistaja.

• Anonyymi00068

Kuule kun gubbe minun mielestä hyökkäävät sellaisten kimppuun, jonka kokevat uhaksi syystä tai toisesta, ai niin mutta tämä räkäinen fantasma olikin nyt tällä pärisyhdeakselilla. Ei mitään, jatka samaan malliin. T

• Anonyymi00020

Narsu kykenee rakastamaan ainoastaan ja vain itseään.🤷‍♀️

• Meinasitko, että narsistisesti käyttäytyvä paljastaa heti itsensä?

Narsistisesti käyttäytyvä rakkauspommittaa pökerryksiin ja just, kun ihmettelet mikä iski, niin alkaa alamäki ja olet ö aapisen laidalla, että mihin se hurmuri katosi.

Tosi moni muuten nykyään käyttäytyy narsistisesti ja pyörii egonsa ympärillä, seittää vain omaa juttuaan, ei omaa kuuntelukykyä saati empatiaa.

Hyvällä tyypillä on kaksi korvaa ja yksi suu, eikä hänen tarvitse koko ajan vakuutella ja kehua toista maasta taivaisiin.

Taisin taas taannoin törmätä tällaiseen rakkauspommittajaan ja kavahdan aina, jos toinen alkaa kovasti kehumaan. Toki normaali kehuminen on ihan ok, mutta liika on liikaa.

Tavallaan se, jos yhtenä päivänä sua kehutaan yhdestä asiasta ja toisena päivänä lyödään puukkoa samasta asiasta on tyypillistä narskumaista käytöstä.

• Anonyymi00023

Käärmeellä on pitkä kieli mutta ei kuulevia korvia. Ja näin se on.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Käärmeellä on pitkä kieli mutta ei kuulevia korvia. Ja näin se on.

En tiedä kehen nyt viittaat käärmeellä, mutta minä puhun omasta kokemuksesta, jonka olisi mielelläni jättänyt kokematta.

Sen miehen käsittelyn jälkeen keräsin itseäni pitkään. Enkä onneksi ehtinyt kuin muutaman kuukauden sitä kokea.

Sen tiedän, että seuraavan naisen kohdalla oli muuttunut jo väkivaltaiseksi. Onneksi en saanut turpaani.

• Anonyymi00024

Tämä just ku se narsku on suhteen alussa kaikki mitä olet aina etsinyt. Sitten kun suhde on vakiintunut todellinen luonto alkaa vähitellen tulla esiin. Sitten kun muistat sen alun ihanuuden niin ajattelet että toisella on huono päivä ja sivuutat sen kun se henkinen väkivalta hiipii suhteeseen vähitellen. Yhtäkkiä huomaat käveleväsi ikäänkuin kananmunan kuorilla varpaillaan. Sinua syytetään kaikesta , sinua manipuloidaan ja murretaan henkisesti kunnes olet niin huonossa kunnossa että suunnittelet itsemurhaa ettei tarvitsisi olla olemassa.

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Tämä just ku se narsku on suhteen alussa kaikki mitä olet aina etsinyt. Sitten kun suhde on vakiintunut todellinen luonto alkaa vähitellen tulla esiin. Sitten kun muistat sen alun ihanuuden niin ajattelet että toisella on huono päivä ja sivuutat sen kun se henkinen väkivalta hiipii suhteeseen vähitellen. Yhtäkkiä huomaat käveleväsi ikäänkuin kananmunan kuorilla varpaillaan. Sinua syytetään kaikesta , sinua manipuloidaan ja murretaan henkisesti kunnes olet niin huonossa kunnossa että suunnittelet itsemurhaa ettei tarvitsisi olla olemassa.

Juuri näin. Surullista, että olet joutunut kärsimään niin pitkään. 😔

Kun aloin huomata merkkejä narskuilusta, niin vihelsin pelin poikki.
        Hän ei lopettanut yhteydenpitoa ennen kuin estin.

Yöllä en aina muistanut hiljentää ovipuhelinta ja sain kärsiä siitä.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Juuri noin se menee. Mutta sillai ne on helppoja että niille voi soittaa koska vaan ja ne antaa. Kerran oli innolla messissä mut unohti kaiken tukevaisuuden ja rakkaushötön keskellä kertoa ettö sarille piti soittaa. Sari jätti sen sitten aamulla puhelimessa. Mutta sekin oli sitten minun syy kun olin tullut kylään yllättäen. Niin hänkin aina teki niin annoin omaa lääkettä.
        Sillee ne on kivoja. Mutta sielua niille ei kannata myydä.
        Ottaa vaan sen mitä tarvii niiku nekin tekee

• Anonyymi00026
        Mu5tasydän kirjoitti:

En tiedä kehen nyt viittaat käärmeellä, mutta minä puhun omasta kokemuksesta, jonka olisi mielelläni jättänyt kokematta.

Sen miehen käsittelyn jälkeen keräsin itseäni pitkään. Enkä onneksi ehtinyt kuin muutaman kuukauden sitä kokea.

Sen tiedän, että seuraavan naisen kohdalla oli muuttunut jo väkivaltaiseksi. Onneksi en saanut turpaani.

En sinua tarkoittanut. Kestää muuten kauan toipua noista suhteista. Mutta älä luovuta💜 Ei niille kannata antaa elämää. Ei edes menneille suruille. Utua putkeen❣️

• Anonyymi00026 kirjoitti:

En sinua tarkoittanut. Kestää muuten kauan toipua noista suhteista. Mutta älä luovuta💜 Ei niille kannata antaa elämää. Ei edes menneille suruille. Utua putkeen❣️

Joo, niin päättelin, että et tarkoittanut. 💛 Niin niistä kestää eikä toivoisi kenenkään joutuvan uhriksi.

• Anonyymi00029
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juuri näin. Surullista, että olet joutunut kärsimään niin pitkään. 😔

Kun aloin huomata merkkejä narskuilusta, niin vihelsin pelin poikki.
        Hän ei lopettanut yhteydenpitoa ennen kuin estin.

Yöllä en aina muistanut hiljentää ovipuhelinta ja sain kärsiä siitä.

No nyt olen ollut vapaa 6 vuotta ton jälkeen. On niin ihanaa kun saa hengittää vapaasti ja elää oman näköistä elämää.

• Anonyymi00032
        Mu5tasydän kirjoitti:

Noh, sä et taida olla läheisriippuvainen, eli sellainen joka päätyy jostain syystä toistuvasti väkivaltasuhteisiin.

Noissa on kaksi osapuolta.

• Anonyymi00032 kirjoitti:

Noh, sä et taida olla läheisriippuvainen, eli sellainen joka päätyy jostain syystä toistuvasti väkivaltasuhteisiin.

Noissa on kaksi osapuolta.

Juu, en ole enää nykyään. Se on vaatinut hirveästi töitä itseni kanssa.

• Anonyymi00067
        Mu5tasydän kirjoitti:

Onko naisia kohtaan syviä alemmuudentunnetta kokeva äijä mielekästä esittää tällaista uhriutta yhtä suttuisillw ihmisille kuin sinä? Vähän vastaava ilmiö on eaim esittää mm in^sestin tmv uhria ja kalastella vastauksia mielihyvää saadakseen. Tuttu tapa toimia mm seri-puolella työskentelevien mukaan, joilla on ammattitaitoa satulannuuskijoiden tapoja kohtaan mm internetissä

• Anonyymi00089
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Onko naisia kohtaan syviä alemmuudentunnetta kokeva äijä mielekästä esittää tällaista uhriutta yhtä suttuisillw ihmisille kuin sinä? Vähän vastaava ilmiö on eaim esittää mm in^sestin tmv uhria ja kalastella vastauksia mielihyvää saadakseen. Tuttu tapa toimia mm seri-puolella työskentelevien mukaan, joilla on ammattitaitoa satulannuuskijoiden tapoja kohtaan mm internetissä

"satulannuuskijoiden tapoja kohtaan" - onko tuo joku uusi tapa iskeä naisia? Siis ilmeisesti haistellaan pysäköityjen naistenpyörien satuloita - tunnistaako hajusta keskimääräistä halukkaamman naisen?

• Anonyymi00021

Piti ol helpoin tapa saada lapsi nuorena mu ei menny ihan suunnitelmien mukaan mu oppipa tyttäreni tuntemaan äitinsä itse narsisti pitää rahalla hallinnassaan tai ainakin yrittää lasta kun on helppo manipuloida voi sitä pettymystä kun lapselle selviää että vanhempi on tälle valehdellut

• Enpä ole ollut. Moninkin tavoin omituisissa suhteissa vääränlaisten kanssa kyllä. Vääristä syistäkin vielä. 😅

• Anonyymi00027

Onneksi elämässäni ei ole vielä tullut vastaan yhtään naiskokemusta:)
      Ihan kauhean vaarallista kai tuollainen epätietoisuuteen vajoaminen olisi, heh heh.

Vastakysymys, miksi ihmisten tulisi mielestäsi aloittaa suhde?

AV

• Anonyymi00028

Ei ollut otsassa leimaa jossa lukee olen paha ja saat sen tuta myöhemmin.

• Anonyymi00033

Olevinaan ihastuminen/rakastuminen tyyppiin.

Ja sitten se oli eroon asti sitä "sitku-elämää"...

Sitku tehdään näin tai noin, niin sitten kaikki on paremmin....

Eron jälkeen meni yli kymmenen vuotta, että pääsin hänestä lopulta eroon. Lähinnä täytyi lasten vuoksi olla tekemisissä.

Tuollaisiin ihmisiin saattaa jumittua ja voida pahoin puolet elämästään. Joten nuorille tiedoksi: "valitkaa kumppani rauhassa, ennenkuin sitoudutte!"

• Anonyymi00034

Miehille myös ohje, älkää muuttako samaan asuntoon, voi sitä yhdessä olla vaikka olisi omat asunnotkin:)

AV

• Anonyymi00036

Tuoha ei ole narsismia, vaan ainoastaan sitä että kaksi ihmistä eivät ole olleet siinämäärin samankaltaiset, jotta olisivat sopineet yhteiseloon keskenään..

• Anonyymi00045
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Tuoha ei ole narsismia, vaan ainoastaan sitä että kaksi ihmistä eivät ole olleet siinämäärin samankaltaiset, jotta olisivat sopineet yhteiseloon keskenään..

Harva törmää narsistisesta käytöshäiriöstä kärsivään.

Narsistista käytöstä voi olla monellakin.

• Anonyymi00058

"EIPÄ AUTA VAROITUKSET"!!!

HAISTAVITTUA SAAT PALKAKSI

• Anonyymi00035

Työbäen naiset: Välttäkää Porvariherraritareiden kanssa naimista. Porvari jos ei saa sua käännytettyä samaan uskoonsa, niin se osoittautuu sulle lähes poikkeuksetta narsistiksi&sosiopaatiksi&kontrollifriikiksi, joka pitää sut vaan nyrkkinsä alla sillä että sillä on siinä nyrkissään se tukko sitä rahhoo ja ristin merkki kaulasa sen merkiksi että nauttii toisen ihmisen veristään kuivaksi valuttamisesta ja on valmis kahlitsemaan naisensa, jopa kirkossa omakseen.. Ja paljon on myös naisia jotka ovat perineet kapitalistisista parisuhteista ja kasvatusmetodeista tään saman miestenvaivan, koska täällä meillä päin naisten ja miesten rooleja ei pidetä erillään, kuten esim. Iranissa, vaan nainenkin voi olla täys narsisti tääläpäin.. Ite just miehenä kohtasin naisessa tällasen narsistin.. Yliopisto oli tehny siittä narsistin.. Sitte se opettajana jatkojalostaa sitä narsismia myös työväenkin lapsiin.. Ylpiäs kasvatustieteilijä kun onn.. kaikki mendelin ja lysenkkon menetelmät käytössä... täysin tunteeton.. mnoh ei ihan täys psykopaatti kuitenkaan, koska hikkoili selästä valehellessaan ja sykekkin hiukan nous.. Mut aika sääli, että tällasia ihmisiä on Suomen kouluissakin virassa.. Lääkärikirurgeissa olen kanssa havainnut samaa... Ja eikös se Orpo ja Purrakin...

• Anonyymi00037

Oliko sillä ämmällä vieläpä söpöjä koiria, joita se rääkkäsi? Ja piti sinuakin behavioristisin opetusmenetelmin, Pavlovin menetelmin liekassaan, niinkö jottain koiraa?

• Anonyymi00041

Itse voisin lyödä miestäni, mutten koskaan lemmikkejäni!

• Anonyymi00051

Sano nyt vielä että sulla on koti täynnä eläimiä.

• Anonyymi00042

Olin avioeroni jälkeen hyvin masentunut ja kaipasin aikuista ihmistä elämääni. Vaikka varoituskellot soivat päässäni, aloitin suhteen mieheen, joka osoittautui narsistiksi. Taisin haluta todistaa itselleni, että vielä kelpaan miehille, koska mieheni jätti minut toisen naisen vuoksi. Itsetuntoni oli silloin miinuksella ja kaipasin itsetuntoni pönkittäjää ja turvallista kainaloa. Mies oli ammatiltaan poliisi, joten koin hänet turvalliseksi ja hän narsistin tapaan osasi sanoa oikeat asiat oikeaan aikaan. Ennen kuin huomasinkaan asuimme jo yhdessä ja silloin hän nopeasti paljasti "karvansa". Suhde jatkui 6 vuotta ennen kuin sain revittyä itseni irti myrkyllisestä suhteesta. Häpesin epäonnistumistani, ja vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt ettei minulla ollut mitään hävettävää, vaikka mies tekikin minusta syypään suhteemme epäonnistumiseen, mutta niinhän narsistit tekevät asiassa kuin asiassa. Paljon olisi tuosta suhteesta kerrottavaa, mutta jääköön tähän.

• Anonyymi00043

Narsulla on tuntosarvet tanassa. Esittää esim lemmikkiäsi rakastavaa ja todellisuudessa vihaa, koska narsulle kaikki rakkaus muita kohtaan on itseltä pois. Narsu päästää lemmikkisi häkistä, suorastaan heittää, kun silmäsi välttää. On niin maireaa lemmikkisi sylissä, ja kun silmä välttää pyyhkäisee sivuun tarpeettomana. Narsu käyttää ihmisiä, eläimiä ja aivan kaikkea omaksi hyväkseen. Narsu ei omaa empatiaa eikä epäitsekkyyttä. Valhettelee silmin kirkkain todistajien läsnäollessa jotka asiat todellisuudessa näki. Mutta narsun aivot ei vaan yksinkertaisesti ymmärrä. Siten säälittävää ja ymmärrettävääkin. Minkä narsu narsu aivoilleen voi.🤷‍♀️

• Anonyymi00044

Olen niin vatun empaattinen että pyrin ymmärtämään näitä narsujakin. Narsu ei ole narsu tahallaan tahtoen. Narsu on ymmärtämätön.🤷‍♀️

• Anonyymi00054
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Olen niin vatun empaattinen että pyrin ymmärtämään näitä narsujakin. Narsu ei ole narsu tahallaan tahtoen. Narsu on ymmärtämätön.🤷‍♀️

Niin se on, mutta parempi jos ei joudu olemaan missään tekemisissä. Kun ei voi auttaakaan.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00044 kirjoitti:

"NARSUT ON UHKAPELUREITA,ENSIN MENEE TOISEN,SITTEN OMAT RAHAT

• Anonyymi00060
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Miten pystyt uskottelemaan itsellesi olevasi empaattinen? Narsisti sä oot ja vielä h*orahtava sellainen.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Miten pystyt uskottelemaan itsellesi olevasi empaattinen? Narsisti sä oot ja vielä h*orahtava sellainen.

Hän on empaattinen toisin kuin sinä. Sinun jutut vain haisee ja on jääkylmiä

• Anonyymi00066
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Joko sait nainen yksärinkertainen pihautettua paineita pihalle naista esittävälle aina yhtä psykoot tisesti vastaillen?

• Anonyymi00079
        Anonyymi00059 kirjoitti:

"NARSUT ON UHKAPELUREITA,ENSIN MENEE TOISEN,SITTEN OMAT RAHAT

Sellainen kokemus on minullakin, vaikka en ole ollut missään tekemisissä narsistin kanssa läheisesti koskaan!

• Anonyymi00046

Love bomb love bomb
      I'm your love bomb

• Anonyymi00047

En ole koskaan ollut narsistisessa suhteessa, enkä koskaan tule olemaankaan! Yksi narsisti sitä kauan yritti, mutta minä en koskaan halunnut sitä, koska silloin olisin menettänyt vapauden olla minä!

• Anonyymi00049

Olin nuori ja hölmö. Siitä kun eroon pääsin, elän vapaana kuin taivaan 🐦

• Anonyymi00052

Naraistien yö

• Anonyymi00061

Ihastuminen

• Anonyymi00063

Se perinteinen tarina, tapaamani henkilö oli mukava, miellyttävä, rakastettava, ja huomaavainen. Hän piti minusta ja halusi myös näyttää sen sanoin ja teoin. Silloin liian sinisilmäisesti jäi näkemättä totuus -että hän oli hyvä näyttelemään, taitava manipuloimaan, kylmän laskelmoiva, kaksinaamainen parisuhdepeto, joka ei kaivannut minua tasavertaiseksi kumppaniksi, vaan tarvitsi vain taloudellista tukea ja halusi itselleen taksikuskin, kantajan, avustajan, ja orjan. Tämä huolellisesti ja taitavasti tehty vedätys sai uskomaan ja luottamaan että tässä olisi ainekset elämän mittaiseen suhteeseen -mutta sainkin vain kymmenen vuoden shown, joka muuttui romantiikasta kauhuksi, ja jonka jatkona trilleri jossa ei koskaan tiedä minkä kadun kulman takana odottaa uusi juonen käänne.

• Anonyymi00064

Parisuhteessa? Eikä myös muussa ystävyydessä?
      Eihän narsistisia piirteitä huomaa heti.
      Narsistihan ei välttämättä ole sillai tyhmä, että tyrkyttäisi näitä piirteitään kättelyssä.
      Pikku hiljaa alkava ohjailu tai kaikesta toisen haluamasta kieltäytyminen, torjuminen, jopa valehtelu ja kiusaaminen, ovat merkkejä, että syytä olla varuillaan.
      Narsistisia piirteitä omaava ihminen on ihminen, jolla voi olla tällainen luonteen piirre.
      Omista rajoista tulee pitää huolta. Pää voi hajota.
      Aikuinen voi pärjätä tällaisen kanssa, mutta ihmissuhde voi käydä äärettömän raskaaksi.
      Vilma

• Anonyymi00069

Raha.

• Anonyymi00070

Juu. Raha. Kuvailemani kaltainen ihminen voi yrittää ohjailla toista saadakseen rahaa ja muita etuja.
        Vilma

• Anonyymi00072

HILJAA!!!! -SDP

• Anonyymi00084

Joulun kellot eivät vielä kajahda.

• Anonyymi00073

Ihan vaan pillun perässä ja kyyyylllä se anto vetää kaikkiin reikiin.

Joo niinku, ihan vaan siksi ku panetti.

• Anonyymi00074

Koska hän oli oikea unelma. Ja muuttui piruksi muutaman viikon päästä

• Anonyymi00078

En ole koskaan ollut! Lasteni isä on autistipiirteinen, kuten hänen isänsä ja veljensä!

• Anonyymi00080

Miksi fiksut naiset valitsevat aina jännittävän miehen?

• Anonyymi00099

Minä päättelen että jotkut naiset ovat käveleviä katastrofeja. Oikein miinanpolkijoita. He sitten retkahtavat kaikenlaiseen onnettomuuteen, kuten todellisiin narsisteihin, naistenhakkaajiin ja muihin mentaaleihin, tai rehti-hassaneihin ja kyllähän joku jännä-pepe heille äkkiä löytyy, elleivät retkahda punikiksi tai hihhuliksi. Mikä vaan onnettomuus on vain ajan kysymys. Ketään nyt yhtään väheksymättä mutta jotkut nyt vaan ovat tunareita ilman elämänhallintaa ja perusasioiden tajua eikä näe nenäänsä pidemmälle. Sitten vielä semmoselle on oikein sanakin joka ei virheestä opi.

• Anonyymi00081

Itse olen ollut virallisen psykopatia-diagnoosin saaneen henkilön kanssa ”suhteessa” vuoden verran, diagnoosi tosin paljastui loppua kohti. Olen ihmismielen ammattilainen enkä helposti huijattavissa.

• Anonyymi00085

Olen ollut. Narsu on taitava esittään muuta kuin mitä on. Hän esittää eläinystävää tai lapsirakasta tasan tarkkaan siihen asti että saa sinut koukkuusi. Sitten tilanne muuttuu. Narsu valhettelee mustan valkoiseksi, silmin kirkkain valhettelee toisin nähdeiden todistajien läsnäollessa. Narsu uskoo satasella omiin valheisiinsa ja kokee niistä kaikista pääsevänsä kuin koira veräjästä narsulla on suuuuren suuri ego mutta hyvin huono itsetunto.🤷‍♀️

• Anonyymi00086

Narsu tahtoo että olet hänestä mustasukkainen. Tekee naurettavia temppuja saadakseen sinussa aikaan että tuntisit aina olevasi jotenkin vähempiarvoinen. Mutta narsu suuttuu kun huomaa että sinulla on häntä enemmän vientiä. Narsu menee siitä täysin sekaisin. Narsu tahtoo hallita ja hallinnan menetys on narsulle yhtäkuin kuolema.🤷‍♀️

• Anonyymi00088

Narsismi on vähän samanlainen kuin kolesteroli...Kolesterolia kuten narsismiakin ehdottomasti tarvitaan, mutta liika on liikaa ja on tervettä narsismia (normaali itseluottamus ja omat rajat) + epätervettä (persoonallisuushäiriö). Epäterve narsismi jakaantuu moneen: ilmi + piilonarsisteihin ja yhteiskunnallisiin ja pahaa tahtoviin narsisteihin.

Suurella osalla eli suunnilleen kaikilla tervenarsisteilla esiintyy ajoittain epäterveen narsismin piirteitä. Siksi on aivan mahdotonta heti kättelyssä, tai edes pitkään aikaan sanoa jostakusta ihmisestä, onko hän epätervenarsisti vai ei. Todennäköisesti ei, koska epätervenarsisteja on huomattavasti vähemmän kuin tervenarsisteja.

Monet eivät tiedä itsekään olevansa epätervenarsisteja, etenkään piilonarsisteja.

- Sheena

• Anonyymi00094

Hyvä. Seuraan jatkuvasti rikosohjelmia joissa psykiatrit selvittelevät arkipäivän paatteja jotka eivät ole välttämättä väkivaltaisia, olen sijoittaja, joissa on yliedustus näissä

"Narsismi ei ole epätavallinen tila menestyneillä johtajilla, kirurgeilla, akateemikoilla, korkeassa asemassa olevilla poliiseilla, insinööreillä tai IT-asiantuntijoilla.

Itse asiassa todellinen usko omaan suuruuteen ja kykyihinsä tehdä mitä tahansa on johtanut edistykseen, joka ei yksinkertaisesti olisi ollut mahdollista, jos ihmiset eivät olisi narsistisia.

Työssä "menestyneet" psykopaatit tekevät vaikeita päätöksiä ja pääsevät vallan korkeimpiin portaisiin, koska he ovat valmiita tekemään mitä tahansa saadakseen haluamansa – ja mitä tahansa pysyäkseen siellä.

Arkipäivän psykopaatit voivat olla hienovaraisempia. Heillä ei ehkä ole väkivaltaisia ​​taipumuksia, eivätkä he ole fyysinen vaara kenellekään, mutta älä ajattele, että se tekee heistä vaarattomia.""

https://www.newsweek.com/psychopath-god-complex-812746

• Anonyymi00090

Joo ja kaikki me ollaan jossain elämässä narsuja oltu että emme ole ketään mitään tuomitsemaan. Karma puhuu niin hyvässä kuin pahassa. Oppinut tajuu vaan sen nyt jo tässä elämässä, eikä samoja virheitä toista.🤷‍♀️

• Anonyymi00091

Eikö parempi kysymys olisi, Miten lopetit suhteen?
      Narsisteja on monenlaisia ja monet heistä ovat ihan mukaviakin, ei pahiksia eikä liian narsisteja.

• Anonyymi00093

Ei sitä välttämättä tajua tavatessa. Pahoinvoinnin lisääntyminen
      saattaa olla vielä arvailuvaihetta.

Oma kasvattajakin saattaa olla narsisti. Väkivalta on arkipäivää.

• Anonyymi00095

Hölmö kysymys, osoittaa vain sen ettei aloittaja tiedä miten narsisti toimii! Eihän narsisti aluksi näytä omaa luontoaan, vaan on mukava, kiltti, kiva, kohtelias ja kaikkea muuta mitä hyvää ihminen voi olla, mutta ei liiioittelemalla jolloin voisi epäilykset herätä. Narsisti näyttää oman luonteensa vasta kun katsoo suhteen vakiintuneen, esim. ollaan kihloissa tai asutaan yhdessä, ja silloin on kumppanilla kovat oltavat, kun kaikki kiva haihtuu ilmaan ja jäljelle jää manipuloiva, vaativa, ilkeä ja jopa väkivaltainen kumppani. Jos tuon etukäteen tietäisi, ei suhteeseen lähtisi ollenkaan, mutta narsisti valehtelee ja teeskentelee kunnes toinen on "ansassa". Siinä sitten ollaan ja narsisti saa toisen osapuolen tuntemaan syyllisyyttä, huonoa omaatuntoa ja itsesyytöksiä siitä kun ei olekaan enää yhtä ihanaa, sen narsisti saa manipuloimalla aikaan.

• Anonyymi00096

Ihan toi itsetunnon kohottaminen. Narsisteissa on myös se kiva puoli, että ne ottavat vaikka mieluummin nassuun kuin myöntävät mitään.

• Anonyymi00098

Kuka näitä aloituksia tehtailee. Loputon kestolässytys siitä narsismista on kuin mussutus persuista ja vihervassareista. Veikkaan että joku sinänsä mulkvistinen ihminen on sanonut pahasti niin onhan hän kiistatta heti narsisti. Tai sitten kukaan ei saa sanoa mitään mistään uhalla että on eittämättä narsisti. Muualta voi lukea että narsismi taitaa yhä olla kliininen ja lääkärin todennettava persoonallisuushäiriö, mutta se nyt ei kuulu tähän eikö niin.

• Anonyymi00100
      UUSI

Eihän sitä etukäteen tiedä. Narsistinen sosiopaatti voi olla hyvinkin ihastuttava alkuun. Oireet alkavat hitaasti niin, ettet alkuun huomaa ja tajua mistä on kyse.

• Anonyymi00101
      UUSI

Se että narsisti näyttelee hyvin. Alussa.sen osaa kumpikin sukupuoli.

• Anonyymi00104
      UUSI

Kun tulee avioero , mies on aina naisen mielestä narsisti. Oli mies sellainen, tai ei.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      143
      1061
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      27
      1002
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      44
      893
    4. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      41
      765
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      49
      727
    6. Onko kaivattusi älykäs

vai onko helposti vedätettävissä
      Ikävä
      61
      681
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      37
      599
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      67
      588
    9. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76
      587
    10. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      57
      585
    Aihe