Paavalin evankeliumi vastaan Jeesuksen evankeliumi

Anonyymi-ap

1. Korinttolaiskirje 10:
25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

------

3. Mooseksen kirja 11:
7 sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen.

8 Näiden lihaa älkää syökö ja näiden raatoihin älkää koskeko, ne olkoot teille saastaiset.
5. Mooseksen kirja 14:
8 sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.

Matteus 5:
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

------

Galatalaiskirje 1:
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

110

165

Vastaukset 110

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Apostolien teot 23:
      6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".

Filippiläiskirje 3:
      5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
      6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

"lain vanhurskauteen nähden nuhteeton" = Ei sikaa lihakaupasta!

• Anonyymi00046

Tuskin siellä lihakaupoissa on ollut edes sikaa myytävänä joten paha sitä on ostaa.
        Juutalaisilla oli juutalaisten tavat ja laki, mutta pakanoita ei koske juutalaisten lait.
        Näin minä tämän ymmärrän jne.

• Anonyymi00002

Outo pointti.

Lakia noudatetaan Paavalia herjaamalla.

Uskonsa kullakin.

• Anonyymi00022

Kerro MITEN tuossa Paavalia herjattiin?

• Anonyymi00003

1. Korinttolaiskirje 9:
      1 Enkö minä ole vapaa? Enkö minä ole apostoli? Enkö ole nähnyt Jeesusta, meidän Herraamme? Ettekö te ole minun tekoni Herrassa?

Markus 13:
      21 Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.
      22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.

1. Korinttolaiskirje 15:
      9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

Apostolien teot 9:
      3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
      4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
      5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
      7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
      8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.

- 9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.

Apostolien teot 22:
      6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
      7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
      8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat'.
      9 Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.
      10 Ja minä sanoin: 'Herra, mitä minun pitää tekemän?' Herra sanoi minulle: 'Nouse ja mene Damaskoon, niin siellä sinulle sanotaan kaikki, mikä sinulle on tehtäväksi asetettu'.
      11 Ja kun minä sen valon kirkkaudesta tulin näkemättömäksi, taluttivat seuralaiseni minua kädestä, ja niin minä tulin Damaskoon.

- 22:9 Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.

• Anonyymi00004

Apostolien teot 26:
        1 Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Sinun on lupa puhua puolestasi". Silloin Paavali ojensi kätensä ja lausui puolustuksekseen:
        2 "Pidän itseäni onnellisena, kuningas Agrippa, kun sinun edessäsi tänä päivänä saan puolustautua kaikesta siitä, mistä juutalaiset minua syyttävät,
        3 olletikin, koska sinä tarkkaan tunnet kaikki juutalaisten tavat ja riitakysymykset. Sentähden pyydän sinua kärsivällisesti minua kuulemaan.
        4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
        5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
        6 Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
        7 ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.
        8 Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?
        9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
        20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
        21 Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut.

- 26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä

• Anonyymi00009
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Apostolien teot 26:
        1 Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Sinun on lupa puhua puolestasi". Silloin Paavali ojensi kätensä ja lausui puolustuksekseen:
        2 "Pidän itseäni onnellisena, kuningas Agrippa, kun sinun edessäsi tänä päivänä saan puolustautua kaikesta siitä, mistä juutalaiset minua syyttävät,
        3 olletikin, koska sinä tarkkaan tunnet kaikki juutalaisten tavat ja riitakysymykset. Sentähden pyydän sinua kärsivällisesti minua kuulemaan.
        4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
        5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
        6 Ja nyt minä seison oikeuden edessä sentähden, että panen toivoni siihen lupaukseen, jonka Jumala on meidän isillemme antanut
        7 ja jonka meidän kaksitoista sukukuntaamme, yötä ja päivää herkeämättä palvellen Jumalaa, toivovat heille toteutuvan; tämän toivon tähden, kuningas, juutalaiset minua syyttävät.
        8 Miksi on teistä uskomatonta, että Jumala herättää kuolleet?
        9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
        11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
        12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
        13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
        14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
        15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
        16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
        17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
        19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
        20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
        21 Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut.

- 26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä

Jeesuksen äidinkieli oli aramean kieli.

• Anonyymi00005

Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan perustaa.

• Anonyymi00006

Murhamiespappien kanssa ei pidä kaveerata.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Paavalia ei saatu vastuuseen edes Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmiin osallistumisesta.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Sinähän tässä osoitat vihaa muita kohtaan.

• Anonyymi00008

Ei riitä että uskovat riitelee, myös Raamattu riitelee itsensä kanssa.

Ateistien onnen päivät.

• Anonyymi00010

Paavalin henkiopasta "The messenger of Satan" -nimistä demonia ei otettu pois rukouksista huolimatta.

King James
      And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi00011

Demoni ei saanut nousulupaa lentoon.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

King James
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi00012

Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa. Paha äkkikuolema. Ei siihen liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi00013

Ei tarvitse ateistien osoittaa Raamatun ristiriitoja itsensä kanssa kun muka uskovat sen tekevät.

• Anonyymi00014

Jenkkilahkoissa on ihan omat pyhät kirjat ja novumit, mitä ne kutsuu "raamatuksi".

OIkea Kirkkoraamattu voi olla pöydällä vain sitä varten, että uusi tulokas luulisi olevansa liittymässä kristilliseen seurakuntaan, kun hänet houkutellaan harhaoppisen uskonlahkon maksavaksi jäseneksi.

• Anonyymi00015

Lahkot tuottaa paljon uskontojen uhreja.
      Helluntailaisuudesta irtaantumaan onnistunut mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun.

• Anonyymi00016

Aikaisemmmin isoissa B-mielisairaaloissa oli kuulemma kokonaisia Jeesus-osastoja potilaita.

• Anonyymi00017

Kyllä tosiaan ateistit pääsevät helpolla.

• Anonyymi00018

Jeesus-nimen hokeminen kun ei takaa edes oikeata uskoa.

Matt.7
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00019

Eksyttäjät kun käyttää Jeesus-nimeä eksyttämiseen. Siksi monet menee harhaoppisiin lahkoihin sen nimen perässä.

Siksi Jeesus ei enää käytä samaa maan päällä käyttämäänsä tavallista miehen nimeä.

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä,
        ja OMAN UUDEN NIMENI.

• Anonyymi00020

Jeesus kehotti rukoilemaan suoraan Isäänsä: Isä meidän joka olet taivaassa.

Jeesus kehotti kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jne.

• Anonyymi00023

Jälkeenpäin lisätty väärennös. Ei kuulu tuo jae Raamattuun.

Apostolit kehoittivat Jeesuksen kuoleman jälkeen kastamaan Jeesuksen Kristuksen nimeen.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Apostolit kehoittivat Jeesuksen kuoleman jälkeen kastamaan Jeesuksen Kristuksen nimeen.

Se tarkoittaa viittausta Jeesuksen antamaan kastekäskyyn kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, koska he kaikki ovat paikalla Kristillisessä kasteessa.

Kaikki oikeat apostolit saivat käskyn kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

Paavali oli siihen aikaan vielä murhahommissa, eikä sitä kuullut. Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta. Mies oli Roomanvallan palkkamurhaaja.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Se tarkoittaa viittausta Jeesuksen antamaan kastekäskyyn kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, koska he kaikki ovat paikalla Kristillisessä kasteessa.

Kaikki oikeat apostolit saivat käskyn kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

Paavali oli siihen aikaan vielä murhahommissa, eikä sitä kuullut. Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta. Mies oli Roomanvallan palkkamurhaaja.

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

"Kaikki oikeat apostolit saivat käskyn kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen."

Valetta!

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Paavali olisi kuulunut lukkojen taakse.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan Amerikasta tänne 100 vuotta sitten tuotu paha eksytys ja heresia, mihin ei pidä sotkeentua.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan Amerikasta tänne 100 vuotta sitten tuotu paha eksytys ja heresia, mihin ei pidä sotkeentua.

Anabaptistiset uskonlahkot on kristinuskon sekaan kylvettyä lustetta, mikä on kietoutunut kristillisiin kirkkoihin niin pahasti, ettei sitä ei voi enää siitä erottaa pois.

Lue vertaus lusteen kylvöstä.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00026 kirjoitti:

"Kaikki oikeat apostolit saivat käskyn kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen."

Valetta!

Apostolien teot 2:
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Apostolien teot 2:
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
        48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Apostolien teot 2:
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Apostolien teot 2:
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
        48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Ei Pyhää Henkeä anneta synnin sekaan ihmisen sisälle ennen kastetta.Pyhä Henki annetaan vasta kasteessa synneistä pestyyn tyhjään sydämeen lahjaksi.

Paavalien ja Korneliuksien valheiden perään ei pidä lähteä.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseeekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Apostolien teot 2:

Apostolien teot 2:

Jeesuksen nimissä annettu kastekäsky on kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, koska he ovat kaikki paikalla kun kristityt tekevät kasteita.

Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

King James
        16 Then the eleven disciples went away into Galilee, into a mountain where Jesus had appointed them.
        17 And when they saw him, they worshipped him: but some doubted.
        18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
        19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
        20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Jeesuksen nimissä annettu kastekäsky on kastaa nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, koska he ovat kaikki paikalla kun kristityt tekevät kasteita.

Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

King James
        16 Then the eleven disciples went away into Galilee, into a mountain where Jesus had appointed them.
        17 And when they saw him, they worshipped him: but some doubted.
        18 And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.
        19 Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
        20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.

King James

• Anonyymi00054
        Anonyymi00050 kirjoitti:

King James

Pistä vielä venäjäksikin niin johan on vakuuttavaa.

Tuo on ainut jae Raamatussa (jälkeenpäin lisätty jonkun Raamatun käsinkopijoijan toimesta) eikä muita löydy että isän pojan ja pyhän hengen nimeen.
        Ja se on EKSYTYSTÄ!

Käsky pelkästään JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN kastamisesta löytyy useampia kuin vain yksi!
        Löytyy MONTA!

• Anonyymi00059
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Pistä vielä venäjäksikin niin johan on vakuuttavaa.

Tuo on ainut jae Raamatussa (jälkeenpäin lisätty jonkun Raamatun käsinkopijoijan toimesta) eikä muita löydy että isän pojan ja pyhän hengen nimeen.
        Ja se on EKSYTYSTÄ!

Käsky pelkästään JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN kastamisesta löytyy useampia kuin vain yksi!
        Löytyy MONTA!

Parhami oli sateenkaarimies, vietiin sodomiasta vankilaankin.

• Anonyymi00021

Tosin ei ateistit välttämättä usko.

• Anonyymi00028

Kaikki uskoo johonkin yliluonnolliseen.

• Anonyymi00033

On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

• Anonyymi00034

Nettihörhöillä 100% puutaheinää.

• Anonyymi00035

Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, vasta sitten voi saada Pyhän Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

Älä usko Korneliuksia ja Paavalia, molemmat pisti valheita sekaan.

• Anonyymi00036

"Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."

Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
      Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.

• Anonyymi00037

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Pyhä Henki ja paha henki, saatanan enkelit, ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

• Anonyymi00038

Mitä yhteistä on Kristuksella ja Beliarilla?

• Anonyymi00039

Helluntailaiset opettaa karmeata harhaoppia.

Sen mukaan kaste tai ehtoollinen eivät liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

• Anonyymi00040

Ei ihminen kasteen ja ehtoollinen mukaan jankkaa typeriä.

Oma liha sen tekee.

• Anonyymi00043

Paavali oli kiero mies, joka keksi ns.lihateorian.

Synneistä ei tarvi ottaa itse vastuuta, niistä voi syyttää lihoja ja vanhoja aatameita.

Room. 7:17

Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Room. 7:20

Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

Vai tarkoittiko sitten miehessä asustelevaa Saatanan enkeliä?

• Anonyymi00041

Kaste ja ehtoollinen saadaan syntien anteeksisaamiseksi. Sen helluntailaiset ja muut Jenkkilahkot kieltää ankarasti, koska eivät ole oikeita kristittyjä.

• Anonyymi00042

Jenkkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjoitettu Mormonin Kirjaan,

Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi00044

Jenkkilahkojen (Jehovat,Mormonit,Hellarit,Advarit) yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat kristityt, joita he yrittää estää etteivät kristityt kastaisi lapsiansakaan kristityiksi.

Jenkkilahkot eivät edes yritä käännyttää toisiaan, koska ovat saman vieraan hengen vallassa ja samaa uskontoperhettä.

• Anonyymi00045

Ateistit mielissään kun usko noin pöhköpäistä.

Ei siihen mitään tarvitse lisätä.

• Anonyymi00047

Ei ateisteja saada uskomaan, antaa niiden olla ihan rauhassa.

Luuk. 16:31

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

• Anonyymi00055
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Ei ateisteja saada uskomaan, antaa niiden olla ihan rauhassa.

Luuk. 16:31

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

MOOSESTA EI OLLUT VIELÄ SYNTYNYTKÄÄN KUN AABRAHAM ELI!

MOOSES OLI MURHAMIES!

MOOSES JAKOI VALLOITUSSODISSAAN KYMMENIÄTUHAHANSIA, JOS EI SATOJATUHANSIA TYTTÖJÄ SOTILAILLEEN RAISKATTAVIKSI JA TAPETTAVIKSI!

MOOSEKSEN SIELUSTA TÄMÄN KUOLEMAN JÄLKEEN TAPPELI PIRUKIN, KOSKA PITI MOOSESTA HÄNELLE KUULUVAKSI, KAUHUTEKOJENSA VUOKSI!

• Anonyymi00073
        Anonyymi00055 kirjoitti:

MOOSESTA EI OLLUT VIELÄ SYNTYNYTKÄÄN KUN AABRAHAM ELI!

MOOSES OLI MURHAMIES!

MOOSES JAKOI VALLOITUSSODISSAAN KYMMENIÄTUHAHANSIA, JOS EI SATOJATUHANSIA TYTTÖJÄ SOTILAILLEEN RAISKATTAVIKSI JA TAPETTAVIKSI!

MOOSEKSEN SIELUSTA TÄMÄN KUOLEMAN JÄLKEEN TAPPELI PIRUKIN, KOSKA PITI MOOSESTA HÄNELLE KUULUVAKSI, KAUHUTEKOJENSA VUOKSI!

Mooses suojeli Juutalaista Egyptiläisen sotilaan teolta, se oli ihan oikein. Ei mikään murha.

• Anonyymi00048

Kyllä nimenomaan pitäisi evankelioida.

Ei vain keskenään kitistä ja vikistä ja heitellä toisia Raamatunjakeilla.

Se naurettavaa uskonnollisuutta.

• Anonyymi00052

Textus Receptus
      16 οι δε ενδεκα μαθηται επορευθησαν εις την γαλιλαιαν εις το ορος ου εταξατο αυτοις ο ιησους
      17 και ιδοντες αυτον προσεκυνησαν αυτω οι δε εδιστασαν
      18 και προσελθων ο ιησους ελαλησεν αυτοις λεγων εδοθη μοι πασα εξουσια εν ουρανω και επι γης
      19 πορευθεντες ουν μαθητευσατε παντα τα εθνη βαπτιζοντες αυτους εις το ονομα του πατρος και του υιου και του αγιου πνευματος
      20 διδασκοντες αυτους τηρειν παντα οσα ενετειλαμην υμιν και ιδου εγω μεθ υμων ειμι πασας τας ημερας εως της συντελειας του αιωνος αμην

• Anonyymi00053

Jenkkilahkot jättää kasteesta pois Isän ja Pyhän Hengen, koska heillä ei sitä ole.

Jeesuskin on valejeesus niissä piireissä.

• Anonyymi00056

Niin teki Pietarikin muiden apostoleiden kanssa!
        Pietari muiden apostoleiden kanssa
        KASTOIVAT VAIN
        JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN!

Lue ystävä hyvä Raamattua!

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

KASTOIVAT VAIN

Ei sitä lueta, vaan kopioidaan korvasyyhyyn aina samat kohdat.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00056 kirjoitti:

KASTOIVAT VAIN

---suomeksikin, että sttä ymmärtäisit.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00056 kirjoitti:

KASTOIVAT VAIN

Jeesuksen sanat: Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhä Hengen.

1.Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
        9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00056 kirjoitti:

KASTOIVAT VAIN

Kristillinen kaste tehdään nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Kaikki kolme ovat paikalla Kristittyjen kasteessa.

• Anonyymi00061

KIRJE GALATALAISILLE LUKU. 1
      [11] Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; [12] enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Paavali ilmoittaa ensimmäisessä luvussa saaneen julistamansa evankeliumin suoraan Jeesus Kristukselta joten on luonnollista, että hän kirjoittaa muiden julistaman evankeliumin olevan väärä mikäli se on poikkeava hänen julistamaan evankeliumiin.

• Anonyymi00062

Ei ole mitään Paavalin evankeliumia. Paavali sai sen Jeesus Kristukselta. Osaat ehkä lukea Raamattua mutta et ymmärrä sitä.

GAL 1:11 - 12
      Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

• Anonyymi00063

Missä todisteet että Paavali sai sen Jeesukselta?

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Missä todisteet että Paavali sai sen Jeesukselta?

Samassa paikassa missä todisteet Jumalasta.

Epäilijöiden paratiisissa.

• Anonyymi00065

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä saanut häneltä mitään evankeliumia.

• Anonyymi00066

Jeesus ilmoitti maan päällä hänen kanssaan eläneille ja kulkeneille oikeille
      12 apostoleille kaiken mahdollisen. Mitä siihen on Paavali tai joku muu jälkikäteen lisännyt, se on pahasta.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00067

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä

Ilm. 22:18

Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan.

• Anonyymi00070

Ei Paavalilla ole mitään omaa evankeliumia, vaan Paavali julistaa Jeesuksen evankeliumia. Tämä on tosiasia. Vain vääristelijät koettavat vääristää koko evankeliumin, ja he olkoot kirottuja! Näin sanoo Paavali Galatalaiskirjeessä: joka toisenlaista evankeliumia julistaa kuin me, hän olkoon kirottu. Evankeliumi ei ole ihmisen mielen mukaista – tämä täytyy ymmärtää. Se on armoa, ei ansaitsemista. Se on taivaallista ja taivaasta annettua, aivan toisenlaista evankeliumia kuin mistä maasta voi syntyä.

• Anonyymi00071

Tämän salaisuuden ydin on ymmärrettävä syvällä sydämessä: evankeliumi on puhdasta, ansaitsematonta armoa.

Maallinen ajattelu perustuu aina kaupankäynnille, teoille ja ansioille, joissa jokaisella asialla on hintansa ja jokainen palkinto on ansaittava omalla vaivalla.

Taivaallinen todellisuus puolestaan murentaa tämän ihmisen rakentaman ansaitsemisen logiikan, sillä se lahjoittaa kaiken ilmaiseksi. Se on ylhäältä annettua, valoa, joka laskeutuu pimeyteen ilman, että pimeys voisi sitä hallita tai vaatia itselleen.

Kaiken perusta on Jeesuksen veren armo Golgatan ristiltä.
      Se ei saa jäädä turhaksi!

• Anonyymi00072

Turhaa on kaikki muu paitsi sanan vääristely ja kaiken panettelu.

• Anonyymi00075

Paavali oli Rooman hirmuvallan palkkamurhaaja ja sai sieltä sen "evankeliuminsa".

• Anonyymi00076

Jeesus oli jo taivaassa kun Paavali teki Juutaisten murhia maan päällä.

• Anonyymi00079

• Anonyymi00077

Paavali sai sisälleen Saatanan enkelin. King James käännöksen mukaan, ei mitään mykkää henkeä, vaan pääpirun viestinnän ammattilaisen "The messenger of Satan" - nimisen demonihengen.

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa. Paha äkkikuolema.

• Anonyymi00078

Sitä saa, mitä tilaa.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Sitä saa, mitä tilaa.

Demonille ei myönnetty nousulupaa lentoon pois Paavalista.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

KIng James
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi00081

Kodeistaan ihmisiä ulos raastavan armo uskollisia "sandaalejansa" kohtaan

Filipp 1:7
      Sekä MINUN kahleissani ollessanne että puolustaessanne ja kannattaessanne evankeliumia, olette kanssani osalliset kaikesta armosta.
      https://biblehub.com/interlinear/philippians/1-7.htm

Karitsa kuitenkin vapautti kahleista ja se oli pimeässä vankilassa äänekkäästi valittavan eksyttäjän sitomille kuin maanjäristys, niin kuin Apostolien teot kuvailee.

• Anonyymi00082

Paavalin kirjeissä ei tunneta Ihmisen Poikaa. Paavalin kirjeissä ei mainita Karitsaa eikä puhuta Karitsan verestä. Paavali ei halunnut puhua mitään veljiensä joukosta valitusta heimosta.

Risti oli Paavalin merkki.
      Katolisissa kirjeissä ei edes mainita ristiä tai ristiinnaulitsemista. Tuomaan evankeliumi antaa ymmärtää, ettei totuus maistu yhtään kuolemalta. Johanneksen evankeliumissa Jeesus on erittäin elossa monarkian lasten antikristuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen.
      Paavali sanoi olevansa heprealaisten heprealainen. Heprealaisille osoitettu kirje varoittaa kansaa ristiinnaulitsemasta voideltua yhä uudelleen ja sanoo, että eräät, joille totuus on kerrottu mutta ovat sen torjuneet, eivät ole edes pelastettavissa.

• Anonyymi00083

Siinäpä Paavalin kirkoille pureskeltavaa. Esipuhe Johanneksen evankeliumiin kertoi, että kun Markion toi kirjeitä Pontoksesta, Johannes ajoi hänet pois, koska hän opetti täysin väärin. Paavalin kirjeet kuuluvat Markionin kaanoniin; ja Markion halusi opettaa vain Paavalin mukaan ja siksi jätti pois koko Vanhan testamentin. Vieläkö suomukset pysyy silmillä? Veikkaan, että pysyy. Mitään ei ole tehtävissä. Mutta se joka totuutta salaa, toimii väärin. Totuus ei ole yksityisomaisuutta eikä sillä pidä tehdä voittoa. Totuus ei riipu ihmisten mielipiteistä.

• Anonyymi00084

Paavali joutui kasvotusten Jeesuksen kanssa. Jeesus niin sanotusti säteili valoa, mutta Paavali ei voinut nähdä mitään. Pimeyden poika ei nähnyt yhtään mitään kolmeen päivään. Ei tunnistanut paimenen ääntä, ei hyväksynyt, kun Herra valisti kasvonsa. Ja kuitenkin oli puhunut yhtä sun toista Jeesuksesta - mikä ei pitänyt paikkaansa. Valitettavasti Israelin ylin tuomari on oikeudenmukainen ja vaalii totuutta. Valitettavasti Jumala on valoa eikä Hänessä ole pimeyden häivää. Ei voi kuin ihmetellä, mikä valhe saa ihmisiä takertumaan valeapostoliin ja tekemään tyhjäksi Joosefin pojan elämäntyön.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Paavali joutui kasvotusten Jeesuksen kanssa. Jeesus niin sanotusti säteili valoa, mutta Paavali ei voinut nähdä mitään. Pimeyden poika ei nähnyt yhtään mitään kolmeen päivään. Ei tunnistanut paimenen ääntä, ei hyväksynyt, kun Herra valisti kasvonsa. Ja kuitenkin oli puhunut yhtä sun toista Jeesuksesta - mikä ei pitänyt paikkaansa. Valitettavasti Israelin ylin tuomari on oikeudenmukainen ja vaalii totuutta. Valitettavasti Jumala on valoa eikä Hänessä ole pimeyden häivää. Ei voi kuin ihmetellä, mikä valhe saa ihmisiä takertumaan valeapostoliin ja tekemään tyhjäksi Joosefin pojan elämäntyön.

Jeesus oli ja on taivaassa Isän Jumalan oikealla puolella ja tulee sieltä takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita vasta ajastaan.

Paavali kohtasi Saatanan, hevoset säikähti ja mies sokaistui Damaskontiellä.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

• Anonyymi00086

Jeesuksen kohtaamiset on valheita. Ei Jeesus hengaile missään murhamiesten porukoissa erämaissa. Älä usko sellaisiin valheisiin.

Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi00087

Jos ei ymmrrä mistään mitään, turha edes yrittää selittää..

• Anonyymi00088

Tämä on Jumalan Pyhää ilmoitusta valitulla Paavalin suulla,

Galatalaiskirje:1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
      1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
      1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Evankeliumi on armon evankeliumia ja sen perusta Jeesukden Golgatalla vuodatettu veri.
      Juutalaiset tappoi Jumalan Pojan Jumalan pitää olla Juutalaisille alisteisia ja palvella juutalaisia Israelia.

Lucifer, valon enkeli, lankesi. Hän halusi tulla Jumalan kaltaiseksi ja alistaa Jumalan allensa käskyläiseksi. Nyt nämä, jotka vihaavat Jumalaa ja Jeesusta, ovat Luciferin kannattajia, itse saatanasta, ja markkinoivat sitä. He vihaavat Jeesusta ja Paavalia sekä vääristelevät evankeliumia oman mielensä mukaisesti.

• Anonyymi00089

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa maan päällä, eikä kuullut mitä Jeesus opetti.

Paavali keksi omat opit, joita viisaat Juutalaiset osasivat epäillä jo siihen aikaan.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi00093

"Juutalaiset tappoi"

"FARISEUKSET tappoi"

Apostolien teot 23:
        6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".

Filippiläiskirje 3:
        5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
        6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

Paavali oli loppuun saakka ylpeä siitä että oli fariseus!

Paavali oli ylpeä fariseus!

fariseus!!!

• Anonyymi00090

Paavali oli valheapostoli.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi00091

Et usko Pyhää jumalan sanaa. Siitä tunnistaa, kun ei kirkasta Jeesusta mistä on kotoisin. Ei tarvitse edes sanoa. vääristää Pyhää evankeliumia Jeesuksen veren sovitusta.
        Syntyperällä saa häpäistä Jumalan Pojan Pyhän veren? Niinkö?

• Anonyymi00092

"Minun armoni riittää sinulle": Jumala sanoi Paavalille.
        Riittääkö sinulle, Paavalin pilkkaajale
        Paavali, joka teki parannuksen Jeesuksen puoleen sa armon otti evakeliumin vastaan, Jeesuksen sovitus työn.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00092 kirjoitti:

"Minun armoni riittää sinulle": Jumala sanoi Paavalille.
        Riittääkö sinulle, Paavalin pilkkaajale
        Paavali, joka teki parannuksen Jeesuksen puoleen sa armon otti evakeliumin vastaan, Jeesuksen sovitus työn.

Paavalin saama Saatanan enkeli tappoi miehen Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa. Paha äkkikuolema.

• Anonyymi00095

Kreikan puolella Korintossa Paavali tekeytyi apostoliksi. Siellä hän sai kannattajia, ei juurikaan muualla.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla uusilla keksimillään opeillaan, ei yhdistänyt.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

Luuk. 11:23

Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Anonyymi00096

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00097

Ei kysymys Paavalista vaan ihmisen sielun tilasta, omasta sydämestä onko siellä Jeesus, muu on eksytystä.
      Eksyttäjät on saatanasta: kyykäärmeen sikiöitä.

• Anonyymi00098

Syntyperällä saa häpäistä Jumalan Pojan Pyhän veren? Niinkö?

• Anonyymi00100

Julisti siis Jumalan totuutta.

Sitäkö arvostelemme?

• Anonyymi00102

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi00103

Paavalin sanoma selvennys.
      Oikealla tiellä kulkeva kristitty ymmärtää, että Jumala ei tarvitse meidän valheitamme tullakseen kirkkaaksi, vaan Hän vaatii meiltä vilpittömyyttä ja sydämen puhtautta. Jos me yritämme puolustella syntejämme tällaisella kierolla ajattelulla, me emme ole vielä heränneet todelliseen parannukseen. Huomio on palautettava ulkoisesta filosofoinnista omaan sydämeen: valhe on aina valhetta, ja se erottaa ihmisen Jumalasta. Mutta siinä missä ihminen lankeaa yrityksen ja erehdyksen kautta valheeseen, taivaasta annettu evankeliumi ei tarjoa selittelyjä, vaan se tarjoaa jotain paljon suurempaa – Jeesuksen verta ja täydellistä armoa, joka sovittaa synnin ja nostaa ihmisen vapauteen elämään pyhää elämää.

Oikealla tiellä kulkeva kristitty ymmärtää, että Jumala ei tarvitse meidän valheitamme tullakseen kirkkaaksi, vaan Hän vaatii meiltä vilpittömyyttä ja sydämen puhtautta.

Taivaasta annettu evankeliumi ei tarjoa selittelyjä, vaan se tarjoaa jotain paljon suurempaa – Jeesuksen verta ja täydellistä armoa, joka sovittaa synnin ja nostaa ihmisen vapauteen elämään pyhää elämää.

• Anonyymi00104

Johannes karkotti Markionin, joka oli tuonut kirjeitä sieltä, minne Paavali oli välillä jo laivattu pois, että seurakunta saattoi kasvaa ja vahvistua koko pyhän maan alueella.
      https://www.tertullian.org/fathers/anti_marcionite_prologues.htm

Laivurilla oli mukanaan "Paavalin evankeliumin" kirjeitä ja oli niistä innoissaan, arvaan ma.

• Anonyymi00105

Rauhaa!

Koraani joka on tarkoitettu Ratkaisuksi kristittyjen väliseen kiista kysymykseen alalla kuin alalla on Paavalin ja Pietarin kanssa yksimielinen.

1. Kaikkia hyviä ruokia saa syödä
      2. Jos pakotetaan syömään sikaa tai verta ei se ole synti syöjälle
      3. Muslimin on vältettävä sian lihaa
      4. Verta ei tule syödä

Kristuksen oma julistus lain noudattamisen tärkeydestä tekee Paavalista ja Pietarista pienet taivaassa verraten lain noudattajiin. Lain noudattajat kohoo heitä ylempään asemaan.

Laki kieltää yksiselitteisesti

Veren
      Sian
      Rasvan

• Anonyymi00106

Paavali oli mestari johdattamaan kuulijoitaan Jeesuksen opetuksista harhaan.
        Itse hän ei fariseuksena sikaan edes koskenutkann.
        Paavali oli suurin eksyttäjä.

• Anonyymi00107

Sapatisteilla on suuri tarvse korostaa miten heillä on Jumalan käskyt ja se onnistuu vain Paavalia ja muita herjaamalla.

Muuta tietä ei edes ole.

• Anonyymi00108

Uskovan tehtävä on kuitenkin taistella Paavalia puolustaen eturintamassa.

Se taistelu ei jää palkitsematta.

• Anonyymi00109

”Ymmärtäkää, mitä Jeesus on tarkoittanut: katsokaa omaan sieluunne älkääkä herjatko muita. Älkää mainitko pahuutta ollenkaan – kuten Paavali mainitsi opetuskirjeessään, niin kuin pyhille sopii. Mutta täällä olevat räyhääjät ja vääristelijät eivät kuulu Jeesuksen lampaisiin.”
      He riitelevä ja eksyttää Pyhässä sanassa.

• Anonyymi00110

”Muistakaa aina: kun mainitaan, että maine kasvaa – oli se sitten puolesta tai vastaan – se tarkoittaa sitä, että pahuus pitää jättää pois. Silloin pahuus vaimenee, kun hyvyys tulee tilalle ja pyhitys alkaa tapahtua. Se herkistää ihmisen tunnistamaan pahuutta. Tunne ja intuitio kuuluvat yhteen. En tarkoita tunnekuohuja , mutta heti kun pahuus vilahtaa, se jää kiinni eikä pääse vaikuttamaan Jeesuksen lampaisiin. Tämä on Jeesuksen pyhää varjelusta.”

• Anonyymi00111

Ei sais antaa tunnekuohulle valtaa.

Ei sais vihata Paavalia.

Se tunnekuohu vain vie helposti mukanaan.

• Anonyymi00112

Tunne ja tunnekuohu on eriasioita, intuitio on silloin kuin tutka ilmoittaa jotain mikä ei sovi harmoniaan, jossain joku mättää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      155
      1037
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      707
    3. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      127
      651
    4. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      23
      638
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      43
      617
    6. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      605
    7. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      160
      565
    8. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      51
      547
    9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      34
      544
    10. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      518
    Aihe