Miksi vi tussa hakisivat jonnekin pohjanperukoille, jossa thaipoimijoiden tapaan saisivat 1,50 euroa litralta mustikkaa ja maksaisivat maltaita yhteisasumisesta ja kuljetuksista poimintapaikoille, kun kotipaikkakunnallaan poimien ja itse myyden saavat 5 euroa litralta mustikkaa verottomana.
Vastaukset 36
- Anonyymi00001
Montako ämpärillistä olet elämäsi aikana poiminut ?
- Anonyymi00005
Enemmän kuin olet itse edes nähnyt.
- Anonyymi00035
Demarit voisi laittaa pakkotyöhön poimimaan marjoja. Demari on laiska pummi, joka tarvitsisi pakkokuntoutusta.
- Anonyymi00002
kännykän poiminta ja tatuointien vertailu olisi lähempänä.
t-Kela- Anonyymi00013
Kyllä irtoripset, rakennekynnet ja botoxitkin kovaa valuuttaa ovat.
- Anonyymi00036
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kyllä irtoripset, rakennekynnet ja botoxitkin kovaa valuuttaa ovat.
Niinhän ne teillä "naisellisilla" ryssiäisvosuilla on.
- Anonyymi00003
Käteismaksulla edes Kela ei pääse toimeentulotukiasiakkaiden marjatuloihin kiinni 👍
- Anonyymi00004
Lapset ja nuoret poimivat marjat ketkä on 10-15 vuotiaita. Ei sen jälkeen enää lähdetä poimimaan marjoja ellei ole itse mansikan kasvattaja
- Anonyymi00006
Jokaisen kannattaisi poimia marjansa itse metsistä, mutta kun ovat liian laiskoja.
Kun kerää itse, niin tietää että mistä ne on kerätty ja laatu on priimaa etenkin kun käsin poimii.- Anonyymi00011
Mistä tiedät kuinka laiskoja? Eivät ihmiset, erityisesti työttömät ja työttömät toimeentulotukiasiakkaat poimimistaan marjoista ääntä pidä, vaan poimivat itselleen tai ottavat marjanmyyntitulot käteisenä ja verottomana.
- Anonyymi00012
Sinä siis olet laiska, älä yleistä.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mistä tiedät kuinka laiskoja? Eivät ihmiset, erityisesti työttömät ja työttömät toimeentulotukiasiakkaat poimimistaan marjoista ääntä pidä, vaan poimivat itselleen tai ottavat marjanmyyntitulot käteisenä ja verottomana.
Oikee meininki 👍
- Anonyymi00027
Anonyymi00012 kirjoitti:
Sinä siis olet laiska, älä yleistä.
Varmaan joo, kerään kyllä marjat ja sienet itse metsistä.
Mustatorvisienet ja ja metsävadelma ovat suosikkejani, mitkäs sun? - Anonyymi00034
Anonyymi00027 kirjoitti:
Varmaan joo, kerään kyllä marjat ja sienet itse metsistä.
Mustatorvisienet ja ja metsävadelma ovat suosikkejani, mitkäs sun?Mustikka, puolukka, lakka, kantarelli, suppilovahvero, suppilovahvero, herkkutatti, punikkitatti jne.
- Anonyymi00007
Ja kun menis poimii marjoja johonkin yritykseen sais nukkua saunassa....poimikoot itse riistomarjansa
- Anonyymi00008
Helppo myydä myyntialustoilla www.marjapiste.fi jne.
- Anonyymi00009
Uutisaihe: Suomalaiset eivät kuulemma hakeudu marjafirmoihin poimijoiksi, kun thaipoimijoita ei saada tarpeeksi
- Anonyymi00010
Ei marjojen poiminnassa pöljä mihinkään viramaan hakeuduta, marjat poimitaan itse sitten myydään ne ostajalle, hyvään hintaan.
- Anonyymi00015
Tietenkin.
Vain toope käyttää jotain välikäsiä. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tietenkin.
Vain toope käyttää jotain välikäsiä.Marjat jäävät nyt metsään.
- Anonyymi00017
Mansikkafarmit on olemassa,etkö pöhkö oo kuullut?
- Anonyymi00029
Anonyymi00016 kirjoitti:
Marjat jäävät nyt metsään.
no käy noukimassa ja myy mummolles. Iso kauppahan valio ja fatseri voi mennä torille ostamaan marjoja jos niitä haluaa, laittaa vain kunnon hinnan niin kyllä noukijoita löytyy. Jos ei niin ei se marjoja haluakkaan, ei siinä tartte velaksi lennättää ulkomaailta työ voimaa ja sitten myydä marjoja alihintaan
- Anonyymi00033
Anonyymi00016 kirjoitti:
Marjat jäävät nyt metsään.
Vain sun osaltas toope.
- Anonyymi00018
Itse kannattaa myydä suoraan ostajille.
- Anonyymi00019
Nyt rajoitetaan maahan saapumista ihan väärältä ryhmältä. Marjoja ei saa tulla keräämään, mutta "turvapaikkaa" saa hakea kuka tahansa turvattomuuden tuoja.
Marjanpoimijoiden viisumit evätty: puolukat ja mustikat jäävät metsään ja hinnat nousevat
https://yle.fi/a/74-20235256
"Ulkoministeriö on toiminut kohtuuttomasti marja-alaa kohtaan sekä työnantajaliiton että toimialayhdistyksen mukaan."- Anonyymi00020
Täysin oikein menee. Marjayritykset olisivat itse voineet miettiä kaksi kertaa kannattako kartellit ja työehtojen polkeminen.
- Anonyymi00021
Niin törkeästi ovat marjayrittäjät toiminut näitä poimijoita kohtaan, että ihan hyvä ettei niitä päästetä tänne kiusattaviksi.
- Anonyymi00022
Poimijalle 1,5 euroa mustikka kilolta. Siinäpä miettimistä onko riittävä korvaus. Ei ainakaan minulle riittäis, ei lähellekkään.
- Anonyymi00023
SDP tulee lopettamaan tämän veronkierron ensi vaalien jälkeen. Epäreilua että maalaiset saavat ilmaiset marjat ja ylijäämän myymällä saavat tonneja/kymppitonneja verotta ja lisäksi ilmaiset lihat metsästä. Kyllä minullekin kelpaisi ilmaiset lihat ja marjat ja verottomat tulot.
- Anonyymi00024
Pitäisi palauttaa Taksvärkki päivät ja silloin maalaiset poimisivat köyhille kaupunkilaisille marjoja. Esim 100kg/henkilö auttaisi köyhien ruokavaliota. Siihen kylkeen 100kg hirven lihaa samalla. Suomessa ei enää ole solidaarisuutta.
- Anonyymi00025
Haluat siis alipalkattua ihmisriistotyövoimaa Suomeen, oot sairas oikkari ❗
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
SDP tulee lopettamaan tämän veronkierron ensi vaalien jälkeen. Epäreilua että maalaiset saavat ilmaiset marjat ja ylijäämän myymällä saavat tonneja/kymppitonneja verotta ja lisäksi ilmaiset lihat metsästä. Kyllä minullekin kelpaisi ilmaiset lihat ja marjat ja verottomat tulot.
SDP kannattaa suomalaisten suorittamaa verottomien metsämarjojen keräämistä, mutta vastustaa alipalkatun ihmisriistotyövoiman Suomeen raijausta, joka tienaa 1,5 euroa litralta ja maksaa niistä tuloista vielä yhteisasumisensa, ruokansa ja poimintakuljetusten kulut. Tämän takia alipalkkaus pitää Suomessa kriminalisoida ja sanktioida ankarasti, kuten SDP haluaa 👍🇫🇮
- Anonyymi00028
Marjafirmat jäi nyt ilman orjatyövoimaa.
- Anonyymi00030
Marjat eivät jää poimimatta, koska nyt suomalaisille jää poimittavaa talven varaksi ja loput metsän eläimille kuten ennen. Tuo on oikea luonnon järjestys.
- Anonyymi00031
Näin sen kuuluu ollakkin.
- Anonyymi00032
Samantapaista verosuunnittelua kuin Massimuijien jne. holdinyhtiöjärjestelyt, vaikkei yhtä tuottavaa. Suosittelen 👍
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.702246Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt351804- 1001171
- 46929
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.26807- 87803
- 29680
- 41675
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,140651Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56588