Tuli mieleen, kun kävin synnäriltä hakeen tavaraa. Ja metropolian mukaan kätilön tehtävänä on äidin ja vauvan hyvinvoinnin turvaaminen. Mutta olipa tehtävälistalla myös tasa-arvon edistäminen.
Ja siitä linkistä pääsin haastatteluun, jossa mietittiin, kuinka vähän on ensinnäkään kätilökoulutuksen saaneita miehiä. Ja ne vähätkään eivät toimi kätilön tehtävissä.
Että miltä Teistä tuntuu? Voisiko mies olla kätilönä teidän lapselle? Tää kysymys siis kummalleki sukupuolelle.
Voiko kätilö olla mies?
13
<50
Vastaukset 13
- Anonyymi00001UUSI
Miksei voisi olla. Ihan samalla tavalla kuin synnytyslääkäri voi olla mies.
- Anonyymi00002UUSI
Ne vasta kamalia onkin😵💫🤯😵
- Anonyymi00003UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ne vasta kamalia onkin😵💫🤯😵
Onko useastakin kokemusta? Jos vain yhdestä kahdesta, ei kannata yleistää.
- Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Onko useastakin kokemusta? Jos vain yhdestä kahdesta, ei kannata yleistää.
Kyllä niistä on hienotunteisuus kaukana
- Anonyymi00005UUSI
Kaikki mies gynet on ihan bimboja
- Anonyymi00006UUSI
NYT HAE HETI APUA. VARAA AIKA PSYKOLOGILLE JA MENE KESKUSTELEMAAN NÄISTÄ ASIOISTA MITÄ MIELESSÄSI PYÖRII KOKOAJAN.
TOIMI NYT HETI, ENNENKUIN ON LIIAN MYÖHÄISTÄ.
Olen tätä sanonnut moneen kertaan ystävällisesti, nyt en sano enää ystävälliseen sävyyn. En koskaan ole sukupuolittanut ammattitaitoa ja ammattietiikkaa. Riittääkö tämä vastaukseksi?
Lisättäköön etten myöskään koskaan ole sukupuolittanut sydämellisyyttä enkä sydämettömyyttä. En ole niin tyhmä, vaikka tyhmäkin osaan olla.
- Anonyymi00007UUSI
Voisi olla ihan yhtä hyvin mieskin. Sillä hetkellä kun koko keho on helvetillisten kipujen polttaessa ja tuntuu kuin mieli irtoaisi kehosta kestääkseen kaiken sen tuskan, ei voisi vähempää kiinnostaa, kuka siellä on varmistamassa synnytyksen turvallisuutta, kunhan on asiansa osaava henkilö(t). Minua ei ainakaan kiinnostanut sillä hetkellä mikään muu kuin lapseni ja hänen turvallisuutensa. Kaikki mitä tein, ja mitä kätilöt tekivät, tähtäsivät turvalliseen synnytykseen.
Aletheias - Anonyymi00008UUSI
Ei tule muuta mieleen kuin että omakohtainen kokemus synnytyskanavan toiminnasta puuttuu.
Mutta tuskin sekään mikään ylitsepääsemätön ongelma olisi. Olen kuullut juttuja, että on kohdattu myös liian ronskeja naiskätilöitä. Eli tämäkin on yksilö- ja ammattitaitojuttuja eikä sukupuolikysymys.
-keinovaginamies- - Anonyymi00009UUSI
Vähän siinä ja siinä. Lapseton kätilö on samalla viivalla kokemusasiantuntijana. Naiset luottavat liikaan miesten sanomisiin ennakko-odotuksineen ja siten miespuolisen lääkäreihin. Kokenut kätilö on paras asiantuntija, mutta heilläkin tulee olla omia synnytyksiä.
Asiaa ei voi verrata naisäääkäteihin miestenhoidon erikoisasioissa. Nainen on tottunut suojelemaan ja hoitamaan lapsia ja vanhuksia rnemmän.- Anonyymi00011UUSI
Ollaanpa nyt vähän realistisempia ja ennakkoluulottomampia. Kouluttautunut kätilö on hyvä, oli kumpaa tai mitä sukupuolta tahansa, aivan samoin lääkäri tai minkä tahansa muun ammatin edustaja. Kätilön ei tarvitse olla itse synnyttänyt hoitaakseen hommansa hyvin.
- Anonyymi00010UUSI
Tottakai voi, ei kahta sanaa. Rohkeasta miehestä on kyse, jos kouluttautuu kätilöksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881408
- 681176
- 65971
Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?
Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste165868- 97782
Välillä tulee haikeus
Et kaikki päättyi näin. Etten saanut vastauksia. Ei meitä oltu tarkoitettu. Niin se vain on.78764Tunteilla leikkiminen
Oletko leikkinyt kaivattusi tai jonkun kiinnostuneen tunteilla, pelannut jotain peliä tai pelleillyt asioilla? Miksi?103684Oothan sä erilainen mies
Kaikintavoin. Ikävä kyllä en tunnistanut sitä seikkaa aikoja sitten, ja nyt olen armottoman rakastunut. Olen vaan ❤️37646Mahdoton tilanne
Täällä monella tuntuu olevan jumissa oleva tilanne. Joillakin kaipuu ja ikävä on kestänyt jo vuosia. Osapuoli/puolet ova60645- 43641