Primal. Paras peli ikinä. Yhden kerran olen onnistunut läpäisemään sen 100 % vaikeimmalla tasolla. Asetukseni olivat sellaiset että pelissä oli vain yksi elämä. Läpäisin pelin toisin sanoen no deathina. Mietin kokeilisinko uudestaan koska siitä on kulunut jokseenkin aikaa. Olisin voinut hyödyntää enemmän kivien päälle kiipeämistä minne viholliset eivät olisi päässeet. Eläimet eivät ainakaan. Pelissä on tiettyjä tilanteita mitkä on tiedettävä etukäteen miten menetellä niissä. Sapelihammastiikerin kesyttäminen ja sen rinnalla pitäminen on ehdoton must.
Löysin netistä kartan. https://mapgenie.io/far-cry-primal/maps/oros . Snow Shwalda Outpost sijaitsee melko keskellä ja pohjoisessa e.m. kartassa. Siitä suoraan länteen on vesistöä ja saareke. Saarekkeen pohjoisosasta länteen länsirannalla on minulle tuttu sapelihampaan kesytyspaikka. Se spawnaa länsirannan ylängöllä. Pelaajan on oltava lähellä rantaviivaa ja hypättävä veteen kun lähestyvä sapelihammas hyökkää. Ne eivät osaa uida eivätkä mennä veteen. Sapelihammasta ei voi kesyttää syötillä samantien vaan sitä on ensin heikennettävä eli tehtävä sille damagea. Sapelihammas suuttuu siitä ja hyökkää kohti pelaajaa minkä vuoksi pelaajan on hypättävä veteen turvaan. Mainitsemassani vesistön kohdassa ei ole purukaloja vaarana.
Veteen ei pidä juuri koskaan mennä, paitsi ehkä karhun selässä. Kala ei ole hyökännyt kimppuuni kun olen uinut karhun selässä. Karhut ovat huonoja kumppaneita koska ne vetävät vihollisia puoleensa eivätkä hyökkää karhujen kimppuun vaan pelaajan kimppuun. Lumiverisuden kesytystehtävä on vihoviimeinen missä karhua kannattaa käyttää. Voin kirjoittaa lisääkin tärppejä jos joku haluaa.
Far Cry
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001UUSI
Unohtui pelikontrolleriemojini. 🎮. Keihäät kannattaa upgreidata asap ja käyttää niitä heittämiseen. Pelkuruus on hyvä asia eli on pidettävä pitkä fyysinen etäisyys vihollisiin. Heittoveitset ovat hyviä, samoin mehiläispommi. Ihmisvihollisten tankkisoturit voi kääntää omiaan vastaan hulluusveitsen tai -pommin avulla. Itse asetetut ansat voivat satuttaa omaa eläinkumppania/lemmikkiä, ehkä jopa itse pelaajaa jos on asettunut ansan kohdalle samaan aikaan kun vihollinen astuu laukeavaan ansaan. Izilat ovat vaarallisempia kuin udamit.
- Anonyymi00002UUSI
Kiitos vinkeistä! Otan talteen, kun pelaan tuon jossain vaiheessa.
- Anonyymi00003UUSI
Petollisin tekijä äkkikuolema-asetuksella on se kun pelaa muutaman tunnin putkeen. Tällöin pelaamiseen turtuu ja silloin pelin vaarat pääsevät yllättämään. Täytyy olla jatkuvasti valppaana etenkin sapelihampaiden varalta. Tiettyjä eläimiä on kuitenkin tietyillä alueilla.
Karhuni veti puoleensa yhden sapelihampaan mikä päätti päiväni. Mielestäni sapelihammas oli hieman spawnausalueensa ulkopuolella eli karhuni veti sen puoleensa. Olin pelissä jo pitkällä ja päihittänyt molemmat ihmisbossit kunnes sapelihammas raateli minut.
Silloin kun on tiedossa massiivisia ja vaikeita tehtäviä, niihin on varustauduttava kunnolla. Eli resurssit täyteen ennen niitä. Juoksuspurtti on todella hyödyllinen kasvimikstuura. Iziloita vastaan on käytettävä tulenkestävyysreseptiä. Udamien myrkynkestävyysreseptille ei ole lähes ikinä tarvetta.
Pohjoisessa Käärmeen juomaluola vaatii korkean putoamisen. Jos osuu veteen, kaikki on hyvin. Jos osuu maahan, pelaaja menehtyy. Onnistun osumaan aina veteen kun menen kyykyssä ja hivuttaudun reunan yli, jolloin painovoima hoitaa loput.
Lumiverisusitehtävä alkaa siten että olet susien piirittämä. Tällöin on heti juostava edessä olevan kallion päälle oikealta puolelta. Ei saa jäädä taistelemaan. Sudet eivät pääse kannoille ja kaatuneiden puiden päälle. Niitä on hyödynnettävä siinä tehtävässä. Tavallisia susia saattaa spawnata jopa noin 10 kpl kerralla tehtävän aikana.
Verihammas eli kesytettävä supersapelihammas on äärimmäisen vaarallinen. Lopulta pelaaja asettuu ihmisten leiriin odottamaan sitä. Kohtasin bugin pelatessani eli leirin alaosassa kun verihammas laskeutui korkeammalta matalammalle niin se menetti itsestään lähestulkoon kaikki hp:nsa. Peli merkitsi sen minulle kesytetyksi vaikken edes kesyttänyt sitä. On siis parempi että valitsee tehtävässä leirin yläosat.
Yläosassa on hieman hankalanpuoleinen mutta täysin mahdollinen kalliojono minkä päälle voi hypätä. Verihammas ei pääse sinne mutta pelaaja pääsee sinne hyppäämällä. Ilman sitä verihammas listisi pelaajan lähes 100 % varmuudella. Juoksuspurtti on tietysti hyödyllinen kun kohtaa supernopeita viholliseläimiä. Se auttaa varmaan pääsemään helpommin turvaan kallion päälle. Onneksi verihammas tulee ärhentelemään hollille vaikka pelaaja on kivien päällä. En seuraa sitä sen luolaan vaan jos se pakenee, jään odottamaan leiriin kunnes se palaa. 🎮. - Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Petollisin tekijä äkkikuolema-asetuksella on se kun pelaa muutaman tunnin putkeen. Tällöin pelaamiseen turtuu ja silloin pelin vaarat pääsevät yllättämään. Täytyy olla jatkuvasti valppaana etenkin sapelihampaiden varalta. Tiettyjä eläimiä on kuitenkin tietyillä alueilla.
Karhuni veti puoleensa yhden sapelihampaan mikä päätti päiväni. Mielestäni sapelihammas oli hieman spawnausalueensa ulkopuolella eli karhuni veti sen puoleensa. Olin pelissä jo pitkällä ja päihittänyt molemmat ihmisbossit kunnes sapelihammas raateli minut.
Silloin kun on tiedossa massiivisia ja vaikeita tehtäviä, niihin on varustauduttava kunnolla. Eli resurssit täyteen ennen niitä. Juoksuspurtti on todella hyödyllinen kasvimikstuura. Iziloita vastaan on käytettävä tulenkestävyysreseptiä. Udamien myrkynkestävyysreseptille ei ole lähes ikinä tarvetta.
Pohjoisessa Käärmeen juomaluola vaatii korkean putoamisen. Jos osuu veteen, kaikki on hyvin. Jos osuu maahan, pelaaja menehtyy. Onnistun osumaan aina veteen kun menen kyykyssä ja hivuttaudun reunan yli, jolloin painovoima hoitaa loput.
Lumiverisusitehtävä alkaa siten että olet susien piirittämä. Tällöin on heti juostava edessä olevan kallion päälle oikealta puolelta. Ei saa jäädä taistelemaan. Sudet eivät pääse kannoille ja kaatuneiden puiden päälle. Niitä on hyödynnettävä siinä tehtävässä. Tavallisia susia saattaa spawnata jopa noin 10 kpl kerralla tehtävän aikana.
Verihammas eli kesytettävä supersapelihammas on äärimmäisen vaarallinen. Lopulta pelaaja asettuu ihmisten leiriin odottamaan sitä. Kohtasin bugin pelatessani eli leirin alaosassa kun verihammas laskeutui korkeammalta matalammalle niin se menetti itsestään lähestulkoon kaikki hp:nsa. Peli merkitsi sen minulle kesytetyksi vaikken edes kesyttänyt sitä. On siis parempi että valitsee tehtävässä leirin yläosat.
Yläosassa on hieman hankalanpuoleinen mutta täysin mahdollinen kalliojono minkä päälle voi hypätä. Verihammas ei pääse sinne mutta pelaaja pääsee sinne hyppäämällä. Ilman sitä verihammas listisi pelaajan lähes 100 % varmuudella. Juoksuspurtti on tietysti hyödyllinen kun kohtaa supernopeita viholliseläimiä. Se auttaa varmaan pääsemään helpommin turvaan kallion päälle. Onneksi verihammas tulee ärhentelemään hollille vaikka pelaaja on kivien päällä. En seuraa sitä sen luolaan vaan jos se pakenee, jään odottamaan leiriin kunnes se palaa. 🎮.Kiitos myös tästä! Kattavasti ja hyvin kirjoitetut vihjeet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 661062
- 140849
- 71753
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä422714- 38648
Mies miksi me ei voida aloittaa salaista suhdetta
Pakkoko siitä olisi kenellekään kertoa? Voitaisiin nähdä salaa jossain eri paikkakunnalla.72594Salassapito ja kunnan hommat
Hyryllä alkanut olla ihmeellinen tapa että minä kuulen kunnan tapahtumista kylältä yhden henkilön toimesta. Tiedotusta h13569Milloin mies aloitetaan
Joku kiihkeä romanssi tai vakavampi suhde..? En jaksa enää olla yksin. Sä taidat haluta olla yksin.37564En enää mies ikävöi sinua niin paljon
Jos nyt vain pysyttelisit pois näköpiiristäni vielä kesän yli näiden useiden kuukausien jatkeeksi, niin luulen että kaik55533- 94529