Miksi Paavali ei ollut "ehdolla" Eräässä Luettelossa? (13.7.2026)
S24 Raamattukeskustelu
Jo aivan säälittävällä epätoivoisella otteella Paavalin parjaajat ja Jumalan suvereenin arvovallan rähinöitsijät. . . Koettavat etsiä kuin ”neulaa heinäsuovasta”! – Siis jotakin pönkitystä sairaalle valheopille siitä, että:
• - Mattias ”valittiin” Paavalin tilalle apostoliksi.. .
• - Paavali ei ollut oikea apostoli..
"Otsikko: Paavali ei ollut edes ehdolla APOSTOLIN VIRKAAN."
- Osoittaa sen, että Raamatun; UT:n sisältö on jäänyt lukematta, ja saatanallinen viha ja pimeys on pimentänyt senkin vähän (?) mikä olisi estänyt tuon tason harhaisuudesta! - Esittämästä noi lapsellista ja läpinäkyvää potaskaa! Jolle voivat jo aidanseipäätkin nauraa....
1) Miksi Paavalia ei ollut (eikä tarvittu) siinä luettelossa?
------------------------------------------------------------------
- Joka Pietarin & veljeskumappanien toimesta tehtiin. Jotta saataisiin operoitua ”apostoli Jeesukselle” (!) edemenneen Juudaksen tilalle? ( Apt 1:15-26)
No, eipä tuo ”luettelo” ja lista kovin pitkä ollut? Kun KAKSI miestä oli ehdolle pantu:
Barsabbas ja Mattias. Smile:))
Paavalin arkkiviholliset koettavat onneaan ja menestystään, sepittämällä ettei ” Paavalia ollut tuossa listauksessa ”edes ehdolla”! No jokainen jolla järkikulta ja normaali logiikka pelittää, osaa ymmärtää, ettei
• Jeesus tarvinnut mitään ”ehdokkaita”, ihmisen esittämiä! ( Mark 3:13-14)
• Hän oli valinnut ITSE ne 12, ja oli ITSE asettanut heidät apostolin virkaan,
näin:
• ”Ja hän nousi vuorelle ja kutsui tykönsä ne, jotka hän ITSE tahtoi, ja he menivät hänen tykönsä.
• ”Niin hän ASETTI kaksitoista olemaan kanssansa ja lähettääksensä heidät saarnaamaan.”
Lukutatoiset, ymmärrärryskykyiset ja Raamatun Sanaan perehtyneet? Ei heidän tarvitse spekuloida sitä, MIKSI Paavali ei ollut ehdolla Pietarin agiteeraamassa ”ihmistason puuhassa” apostolin valitsemiseksi!
Paavalin valinta oli Päätetty siellä ja sillä tasolla, jossa ei ihmisten vajavaista konsultaatiota ja vetoapua tarvittu! Riitti, että Herra Jeesus oli selvillä tehtävänsä ja valtuuksiensa puitteissa!
Amen.
Jeesus EI VALINNUT Mattiasta apostoliksi,
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19464513/jeesus-ei-valinnut-mattiasta-apostoliksi-(11-7-2026)
Miksi Paavali ei ollut "ehdolla" Eräässä Luettelossa? (13.7.2026)
32
60
Vastaukset 32
- Anonyymi00001
Paavali-parjaajat ovat häpeän paalussa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19465189/paavali-parjauksen-yhteenvetoa---osa-a--(12-7-2026)- Anonyymi00007
Anonyymi00057
2026-07-13 11:10:11
UUSI
Ei niitä apostoleja vaaleilla valittu vaan Jumala asetti heidät virkaansa Pyhän Hengen ja Jeesuksen Kristuksen kautta. - Anonyymi00028
Anonyymi00007 kirjoitti:
Anonyymi00057
UUSI
Ei niitä apostoleja vaaleilla valittu vaan Jumala asetti heidät virkaansa Pyhän Hengen ja Jeesuksen Kristuksen kautta.Jeesus kutsui ja asetti paavalin
- Anonyymi00033
Anonyymi00007 kirjoitti:
Anonyymi00057
UUSI
Ei niitä apostoleja vaaleilla valittu vaan Jumala asetti heidät virkaansa Pyhän Hengen ja Jeesuksen Kristuksen kautta.ok...
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
ok...
ok
- Anonyymi00002
Galatalaiskirje 1:1
”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”
Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tavalla valittu.
• Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)
• Paavalin viran tunnustuvat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)
• Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.
• Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.
• Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)
• Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.
• Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.
• Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!
• Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.
• Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” .
• Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.
• Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen; ulkoinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!
• Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan! - Anonyymi00003
Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja.
Paavali tykkäsi tappohommista.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
Mies oli oikealta nimeltään Saulus Tarsolainen, joka piilotteli väärällä nimellä "Paavali" ensin Arabian erämaassa ja Damaskon kaupungissa monta vuotta ettei saatu kiinni murhista.- Anonyymi00005
Ei siinä sanota, että Paavali itse tappoi vaan hän miellistyi heidän tuomioonsa. Se, että pitää tuomiota oikeana ja oikeudenmukaisena ei tee vielä ihmisestä teon suorittajaa.
Toisaalta jälkeenpäin Paavali myönsi virheensä ja katui sitä. Paavali oli Saul Tarsolaisen roomalainen nimi jonka hän oli saanut oletettavasti jo lapsena joten kyseessä ei ollut salanimi. Hän julisti Jumalan sanaa ensin Arabiassa ja sen jälkeen Damaskossa jaq häntä ei edes etistty murhista koska kyseiset veriteot oli suoritettu juutalaisten lakien mukaan ja hänellä oli tekoihinsa valtuutus ottaa kiinni ja vangita kyseisiä henkilöitä. - Anonyymi00010
Kirottuja ovat saastaiset valheesi Paavalista.
- Anonyymi00004
Aloittaja väittää Raamattua valheeksi ja Apostolien tekojen kirjoittajaa Luukasta valehtelijaksi.
Kaikkien oikeiden 12 Kristuksen apostolin nimet löytyvät Apt.1 kohdalta.
Paavali ei siihen jokkoon kuulunut.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00006
Aloittaja ei millään tavalla väitä Raamattua valheeksi saati Luukasta valehtelijaksi. Sinulla on tuo tekstin ymmärrys vähän hakusessa.
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Aloittaja ei millään tavalla väitä Raamattua valheeksi saati Luukasta valehtelijaksi. Sinulla on tuo tekstin ymmärrys vähän hakusessa.
Niin on. Aloittaja pysyy tiukasti Apostolen Tekojen 1. luvun 15-26 Sanoissa.
Siinä ihmisvoimin apostollien joukkoon LIITETTIIN Mattias. Arvalla valittu.
Jeesus ei ollut valitsemassa.
Jeesuksen OMA valinta oli ja on Paavali, 12. apostoli Juudaksen sijaan.
Se teksti löytyy Apt. 9. luvussa.
Luukas, Apostolien tekojen kirjoittaja. Esittää faktat, lukutaitoinen kyllä ymmärtää. - Anonyymi00009
Paavali kuului Jeesuksen ITSENSÄ valitsemien apostolien joukkoon. 12. apostoli Juudaksen sijaan.
Ei ARPOMALLA valittu! - Anonyymi00011
Tuo saatanan agentti yrittää puskea itse vaheita ja Sanan vääristelyä. Aloittaja tiedetään uskolliseksi Sanassa!
- Anonyymi00013
"Kaikkien oikeiden 12 Kristuksen apostolin nimet löytyvät Apt.1 kohdalta. "
KOMMENTTIA valheeseen:
Ei siellä Apt. 1. luvussa ole mitään apostolien luetteloa!
Taitaa olla tuolla väittäjällä jokin "pirun" vääntmä väännös Apt:sta???? - Anonyymi00017
APOSTOLIEN TEOT LUKU. 1
[13] Ja kun he olivat tulleet kaupunkiin, menivät he siihen yläsaliin, jossa he tavallisesti oleskelivat: Pietari ja Johannes ja Jaakob ja Andreas, Filippus ja Tuomas, Bartolomeus ja Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Simon, kiivailija, ja Juudas Jaakobin poika.
Näinhän se on tässä on 11 nimeä vaikka 12 saa laskettua koska Simon, kiivailija pitäisi olla Simon kiivailija vai kuinka.
Se kahdestoistahan ei ole alkuperäinen mikä arvalla valittiin hän on ennemminkin sijalle valittu muiden apostolien toimesta. Tarjollahan oli useampiakin mutta heidän joukostaan he valitsivat kaksi jotka olivat heidän näkemyksen mukaan parhaat ehdokkaat. Tässä alkoi jo erottelu parempiin ja huonompiin mikä ei varmaankaan ole Herran tahdon mukaista, koska kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.
Ihmiset ottavat päätösvallan asioista mikä kuuluu yksin Jumalalle ja perustelevat sitä Jumalan valinnaksi sen takia koska arpa ratkaisi lopputuloksen. Kuitenkin Raamatun perusteella voimme todeta, että myöhemmin Jumala lähestyi Paavalia ja määräsi hänet sanaa levittämään ja muut apostolit hyväksyivät hänet joukkoonsa joten en ymmärrä mikä tässä asiassa on epäselvää.
Sinä olet se joka väittää Raamatun tekstejä valheeksi ja tulkitset niitä oman näkemyksesi mukaan. Kukaan muu ei täällä ole niin tehnyt. Olemme vain kyseenalaistaneet sinun näkemykset pätevin perustein niin Raamattuun kuin muihinkin lähteisiin vedoten.
HESEKIEL LUKU. 48
[31] Ja kaupungin portteja, jotka ovat nimitetyt Israelin sukukuntain mukaan, on pohjoisessa kolme: Ruubenin portti yksi, Juudan portti toinen ja Leevin portti kolmas.
Yllä oleva jae ei liity mitenkään apostoleihin, miksi viittaat siihen?
ILMESTYSKIRJA LUKU. 21
[14] Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Tässä ei kyllä mainita nimiä koska tuskin siinä vaiheessa osattiin odottaa, että tulisi jossakin vaiheessa kiistaa siitä kenen nimet siellä mainitaan.
Ortodoksisessa perinteessä Jeesuksella oli 70 opetuslasta joita he pitävät lähettiläinä eli apostoleina. Apostolihan on lähettiläs joka on lähettäjän valtuuttama ja käyttää lähettäjän äänivaltaa.
Apostolit valitsivat itse joukkoonsa yhden lisää joten heillä oli päätösvalta ja he valtuuttivat virkaan henkilön yhteistuumin. Valtuutus ei tullut suoraan Jumalalta.
Turha tätä jatkaa ei se mene perille kuitenkaan ja voihan olla myös niin, että minä olen väärässä. Mutta tuskin tästä helvettiin joudun en kuitenkaan pilkkaa Jumalaa ja hauku muita uskovia valehtelijoiksi esitän vain oman mielipiteeni.
Rakkautta
- Anonyymi00012
Tuolla Paavali-vihaajalla on tuliset paikat, kun tietää että on pantu Herran taholta siihen kurinpidolliseen tilaan, joka 1. Tim 1:20 sanoissa kerrotaan.
- Anonyymi00014
Suviseuroiltako kirjoittelet?
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Suviseuroiltako kirjoittelet?
Kuka, mikä? Ihan omallla läppärillä kirjoitan. Kotona.
- Anonyymi00018
Pian! Loppuvat saastaiset vihapanokset ja valheet Paavalia vastaan. On saatu tieto Herralta, Antaa nyt tuon onnettoman saastekirjoittajann puskea päätään seinään. Loppu tulee, sen on Herran päätös.
On aika heitellä vihan ja valheen "kiviä" on aika kerätä niitä. Saarn 3. luku - Anonyymi00019
Ihan säälittää tuo valheiden kirjoittaja, Paavalin vihamies.
- Anonyymi00020
Paavalin poissaolo selittyy luonnollisesti sillä, ettei hän ollut Jeesuksen opetuslapsi vaan hän kääntyi vasta jeesuksen kuoleman jälkeen. Ei siis täyttänyt valitsijoiden vaatimuksia kyseiseen virkaan. Ei siinä varmaan ollut edes mitään hakua vaan kyseessä oli kollektiivinen päätös siitä kuinka toimitaan. Kyseinen päätös tehtiin Pietarin ehdotuksen pohjalta. Jakeista ei käy ilmi sitä oliko esillä edes muita vaihtoehtoja valintatapaan liittyen joten Pietari käytti hyväkseen arvovaltaansa muihin opetuslapsiin liittyen.
- Anonyymi00021
Tuossa on asiaa. Apostolien teot 1:15-26 tarkasti luettuna osoittaa, mistä oli kyse.
JEESUS ei siinä ollut puheenjohtaja, auktoriteetti. Tyypillisä ihmisintoa ja touhua, - Anonyymi00025
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tuossa on asiaa. Apostolien teot 1:15-26 tarkasti luettuna osoittaa, mistä oli kyse.
JEESUS ei siinä ollut puheenjohtaja, auktoriteetti. Tyypillisä ihmisintoa ja touhua,<<JEESUS ei siinä ollut puheenjohtaja, auktoriteetti. Tyypillisä ihmisintoa ja touhua,<
Heillä oli Pyhä Henki, joka Paavalin pilkaajilta puuttuu!
- Anonyymi00022
Turhaa työtä pilkkaajat ja Paavalin vainoojat tekee.
- Anonyymi00023
Säälix käy. Mut ei auta mikään tuohon tyhmyyteen.
- Anonyymi00024
<<• - Mattias ”valittiin” Paavalin tilalle apostoliksi.. .
• - Paavali ei ollut oikea apostoli..<<
Paavali oli tuolloin vielä Saulus tarsolainen ilman Jeesuksen armoa.
Ja mitä asia sielua parantaa ja kehittää, se on pois Jeesus sydämestä, harhauttajat ei ole uskossa Jeesukseen.
Harhauttajien pääasia on heillä romuttaa kristinusko. - Anonyymi00027
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
Paavali oli ammattitappaja ja pyöveli, ei mikään oikea apostoli missään vaiheessa. Murhamiehet eivät ole mitään Kristuksen apostoleita, eivätkä peri Jumalan valtakuntaa, sanoo sana.
lm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Oikeiden apostolien nimet mainitaan Apt.1.
Paavali ei siihen joukkoon kuulu.- Anonyymi00029
Paavali nyt vain kuului ja KUULUU Jeesuksen apostolien joukoon. PÄÄaspostoli.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Paavali nyt vain kuului ja KUULUU Jeesuksen apostolien joukoon. PÄÄaspostoli.
Páavali oli pyöveli-apostoli, mutta ei Kristuksen apostoli.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
- Anonyymi00031
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa. - Anonyymi00032
Wikipedia
Kristuksen 12 apostolia Raamatun mukaan ovat: Simon Pietari, Andreas, Jaakob Sebedeuksen poika, Johannes Sebedeuksen poika, Filippus, Bartolomeus, Tuomas, Matteus, Jaakob Alfeuksen poika, Taddeus (tai Lebbeus), Simon Kananeus ja Mattias.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "4222137- 2251908
- 1521582
- 1231416
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh291266Nanna hakkasi Martinan aivot tuusan nuuskaksi!!!
Ihme jos Martina pystyy muodostaa järkeviä lauseita tämän nyrkkisateen jälkeen. Ottelupalkkio tuli, tajunta meni.2591115- 114968
- 20965
- 75878
- 26745