Mutta se voi kehittääkin?
Vastaukset 25
- Anonyymi00001
Ehkä ihan hyvä. Ihmiset vois alkaa keskittymään siihen mistä se onni oikeasti tulee🌝
- Anonyymi00002
Katsoa että terveys edellä, sitten jalat polviin asti pellossa.
- Anonyymi00005
Köyhyydestä? Olen nähnyt 0 sellaista ihmistä, jotka ovat onnellisia 590e/kk -tuloilla.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Köyhyydestä? Olen nähnyt 0 sellaista ihmistä, jotka ovat onnellisia 590e/kk -tuloilla.
Minä olen ollut onnellinen opiskelijankin "tuloilla".
xLiner - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Minä olen ollut onnellinen opiskelijankin "tuloilla".
xLinerAi niin. Tuskin olet nähnyt minua..
xLiner
- Anonyymi00003
Ai sinun elämässä vai kenen?
- Anonyymi00004
Kehittää se jos haluaa kehittyä. Sen voi valita ihan itse.
Köyhä olen, mutta olen aina sanonut tarvitsevani elämässä kolme asiaa: Leipää suuhun, sänky missä nukkua ja katto pään päällä. Siihen jos vielä lisäksi saa rakkaita ihmisiä, niin menee jo todella hyvin.
Ei kannata tuntea turhaa katkeruutta. Ja jos oikein harmittaa, niin kannattaa vaikka pyrkiä mukaan politiikkaan tai tehdä vaikkapa hyväntekeväisyystyötä, millä voi parantaa muiden ihmisten elämänlaatua ja tuottaa iloa.- Anonyymi00006
kuin että viinamies ei saa ikinä itkuisenaq valittaa kun ei saa seksiä..
- Anonyymi00009
Jatkuva negatiivisuus on ihan asennejuttu. Joillakin nyt vaan on aina kaikki huonosti. Vaikkei oikeasti olisikaan.
xLiner- Anonyymi00017
Oot varmaan joku 29 v kakara joka ei oo nähny ku pari vuotta opiskelija köyhyyttä eli eli täysin vöörönihminen puhumaan köyhyydestä tai mistään muistakaan haasteista yhtään mitään .
Mutta minä pistän tämän idean mieleeni .
Jos terveytensä paranee niin alan todella
Opettaa ihmisille miten köyhyydessä ja
Vaikeuksissa pärjätään .
Tulevaisuus on terveyden suunnasta kiinni
Kiitos sinulle.
- Anonyymi00010
Kehittyminen on pitkälti itsestä kiinni, mutta se on ihan tutkitusti todettu, että köyhyys stressaa ihmistä. Täten pitkään köyhyydessä elävältä yksilöltä vaatii paljon säilyttää sellainen mieliala, mikä ylläpitää positiivista asennetta. Kun ihmisellä on perusasiat kunnossa ja pystyy elämään ns normaalia arkea, on huomattavasti helpompaa olla positiivinen.
Toki on myös niin, että jos ihminen joutuu löytämään ratkaisuja erilaisiin tilanteisiin, kasvattaa se yleensä ihmisen resilienssiä. Tässä mielessä voisi ajatella, että myös taloudelliset haasteet voivat parhaimmillaan vahvistaa kykyä selviytyä. Uskon silti siihen, että ihmisen on keskimäärin parempi olla ja elää, kun ei tarvitse kituuttaa päivästä toiseen.
Aletheias - Anonyymi00011
Työttömien hakeutuminen sairauslomalle on tunnistettu ilmiö, johon vaikuttavat sekä työttömyyden aiheuttama kuormitus että sosiaaliturvajärjestelmän säännökset. Työttömät itse ilmoittavat usein huonon terveydentilan yhdeksi suurimmista työllistymisen esteistään.Ilmiön taustalla on useita keskeisiä syitä ja seurauksia:1. Todellinen sairastavuus ja kuormitusMielenterveysongelmat: Työttömyys aiheuttaa merkittävää taloudellista ja henkistä stressiä. Kelan tilastojen mukaan mielenterveyden häiriöt ovat yleisin syy sairauspäivärahan saamiseen.
- Anonyymi00012
Niin. Ei ole kovin helppoa, jos joutuu vaikka vanhoilla päivillään työttömäksi. Ei kelpaa enää, kun voi tulla kalliiksi, jos vaikka sairastuu. Vaikka moni vanhempi voi olla paljon tunnollisesti ja kynnys "saikutteluun" korkeampi. Joskus voi päästä töihin pienellä palkalla johonkin hanttihommiin. Elää silti täytyy ja jostain saada rahaa ruokaan ja muihin elämisen kuluihin.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Niin. Ei ole kovin helppoa, jos joutuu vaikka vanhoilla päivillään työttömäksi. Ei kelpaa enää, kun voi tulla kalliiksi, jos vaikka sairastuu. Vaikka moni vanhempi voi olla paljon tunnollisesti ja kynnys "saikutteluun" korkeampi. Joskus voi päästä töihin pienellä palkalla johonkin hanttihommiin. Elää silti täytyy ja jostain saada rahaa ruokaan ja muihin elämisen kuluihin.
*Tunnollisempi
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
*Tunnollisempi
Kyllä nuoretkin tulevat kalliiksi. Eivät osaa töitä ja vaihtavat työpaikkaa helposti. Jatkuva vaihtuminen rasittaa koko työyhteisöä. Tietoa katoaa ja taas saa olla neuvomassa uudelle samaa, vaikket olisi edes sen asian hoitaja.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kyllä nuoretkin tulevat kalliiksi. Eivät osaa töitä ja vaihtavat työpaikkaa helposti. Jatkuva vaihtuminen rasittaa koko työyhteisöä. Tietoa katoaa ja taas saa olla neuvomassa uudelle samaa, vaikket olisi edes sen asian hoitaja.
No niinhän se on, mutta kerro se heille. Ed.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
No niinhän se on, mutta kerro se heille. Ed.
Olen kertonut, mutta kovin vaikeata näyttää olevan sen ymmärtäminen.
- Anonyymi00022
Anonyymi00014 kirjoitti:
1:14
Pitäisi olla kannustimia. Rahallisia. Jonkin perehtymisen jälkeen pieni korotus jne.
Rahastahan ihmiset työtä useimmiten tekevät.
Kannustaminen, ei alustaminen, on paras lääke.
Vilma
- Anonyymi00018
Negatiivisudessa on yksi asia mikä kääntää sen ympäri, rehellisyys. Voit olla pos. mutta se ei tuota rehellisyyttä vaan itseriittoisuutta. Puu sisältä...
- Anonyymi00019
2:08
Komppaan tätä.
Sitten
Toisille kriittisyys on negatiivista ja se on ehto kehitykselle ja kehittämiselle.
Vilma
- Anonyymi00020
No,
sanoisin, että Suomessa on oikeasti köyhyyskierre
eikä tulevaisuus lupaa hyvää.- Anonyymi00021
En minäkään näe mitään keinoa, miten tästä noustaan.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ei köyhyys koske vain nuoria. Kyllä 60-vuotiaissakin on ihmisiä, joiden terveys on mennyt tai kotiäidit, joiden työura on jäänyt lyhyeksi ja leskeytynyt, kun se siippa on paiskinut perheen edestä töitä.
Karua.
Vilma
Oma lukunsa ovat ihmiset, miehet?, jotka häsläävät oman taloutensa, kun eivät tunnusta, että ovat köyhiä.
Merkkivaatteita ja laatua. Kalliita ajanvietteitä. Dokailu.
Raha ei kasva puussa. Tätähän lapsillekin kerrotaan.
Miksi on aikuisia, jotka eivät hallitse rahankäyttöä ja jotka tekevät niille, jotka elävät kenties varovaisemmin ja työteliäämmin, letkautuksia? - Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Silmäilin eilen Sitran kehityshankkeita. On sekin yrittämistä parempaan suuntaan. Tokikaan ei voi olla varma, mitä ahkerat suomalaiset saavat aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 132816
- 58666
Jasmin Vähäkangas valehtelee kolumnissaan. Hän ei ole "taaperon" äiti.
Lapsi ei taaperra. Vielä seurakunnan lehdessä valehtelee noin?77660Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha79596Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät55561Hyvää yötä
Ikuinen kohtalo, sydänystävä, rakkauteni♥️.. kumpa olisimme saaneet elämältä mahdollisuuden!26523- 152454
Missähän pöytäkirja viipyy, taas?
Hallituksen kokouksessa oli eilen mielenkiintoisia asioita käsiteltävänä. Pöytäkirja on ollut yleensä saman iltana luett40448- 42438
Hyvästi feikit hiustenpidennykset - Kerttu Rissanen hurmaa uudella hiustyylillä
Kerttu Rissanen ihastuttaa uudella hiustyylillään ja lookillaan. Rissasella on totuttu näkemään pitkät hiukset ja hiust6414