Helsinki on naisvaltainen

Eli tän päivän hesarissa oli kuttu helsingin naisvaltaisuudesta ainakin nuoremmassa ikäluokassa. Ja haastatellut naiset oli sitä mieltä, että miehiä on vaikea löytää ja että parhaat miehet on jo varattu. Tähän on helppo näin ulkokuntalaisena yhtyä. Että eipä helsinkiläiset vapaat miehet kummosia oo, sielähän niitä piritorin suunnassa.

No mitää ratkasua ei hesari kylläkään esittäny. Pitäskö siis maakuntien miesten jättää työnsä merkittävillä vientisektoreilla ja muuttaa työttömiksi helsinkiin?

Miksei suomessakin vois toimia niin kuin norjassa? Eilisen hesarissa oli juttu pohjois norjasta. Jossa nuoret kylläkin lähtivät muualle opiskelemaan. Mutta palasivat opintojen jälkeen takaisin. Myös naiset ja perustivat perheenkin.

105

318

Vastaukset 105

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Siis täh? Mikä olettamus on että helsingissä miehet työttömiä

• Anonyymi00002

Vantaalla on työttömyyttä.

• No mutta haastatellut sanoi, että hyvät on varattu.

Sitten taas, jos mies hakuaisi naisen takia muuttaa helsinkiin. Niin hänen alallaan ei välttämättä oo töitä.

Eikä uudelleen koulutuskaan auttaisi, kun työttömyys prosentti on nytkin jo noin korkea.

• Anonyymi00005
        JeroP kirjoitti:

No mutta haastatellut sanoi, että hyvät on varattu.

Sitten taas, jos mies hakuaisi naisen takia muuttaa helsinkiin. Niin hänen alallaan ei välttämättä oo töitä.

Eikä uudelleen koulutuskaan auttaisi, kun työttömyys prosentti on nytkin jo noin korkea.

Helsingissä ja lähikunnissa on kuitenkin Suomen paras mahdollisuus saada töitä, tämä jos mikä pitäisi huomioida.

• Anonyymi00006
        JeroP kirjoitti:

No mutta haastatellut sanoi, että hyvät on varattu.

Kaikkia ei ole haastateltu enkä muutenkaan laittaisi turhan paljon painoarvoa muutaman haastatellun arvioille kuten "hyvät on jo varattu", se on vain yksi ja helpoin näkemys.

• Anonyymi00003

Itse olen ihan kunnollinen työssäkäyvä helsinkiläinen mies. Oman kokemukseni mukaan modernit ja omillaan toimeen tulevat naiset ottavat mieluummin koiran kuin miehen. Sitä on helpompi kouluttaa ja hallita. Parisuhteessa olevat sitten taas sosiaalisessa mediassa valittavat, miten vaikeaa on miehestä muokata mieleisensä.

• No ite en helsinkiin ees koiraa ottais. Edellisessä asumapaikassa, koko sen 15 vuotta joutu koiranomistajien keskinäisiä ongelmia ratkoa. Tai no ehkä se mieskin voi naapuria häiritä?

• Anonyymi00043
        UUSI

ja koira nuolee paremmin kuin mies

• Anonyymi00004

"Helsingin väestöstä naisia on noin 52 prosenttia. Naisten osuus on kuitenkin ajan myötä hitaasti pienentynyt, sillä 1980-luvun alussa heitä oli väestöstä kaksi prosenttiyksikköä enemmän. Naisia on miehiä enemmän erityisesti eläkeikäisissä, mutta myös 19–29-vuotiaiden ikäryhmissä. Sen sijaan 35–49-vuotiaiden ikäryhmissä on pieni miesenemmistö. "

• No 35-49 vuotiaat ei silleen enää oo lisääntymis iässä. Tossa alkupäässä kyllä vielä. 35 vuotiaana mäkin ostin perheasunnon. Mutta siinä vaiheessa on jo kiire. Että kiinnittäsin huomioo kyllä noihin nuoriin enempi.

En oo löytäny tarkempii tilastoja, että hesarin tietojen varassa oon. Mutta onhan se ykköslehti!

• Juu, katoin vielä, että se oli just tässä nuorten naisten ikäluokassa. Oli hesari ehkä hiukan tarkotuksen hakusesti nostanu ton naisvaltasuuden otsikoihin. Se on tosiaan sen 52%, että loppujen lopuks aika tasasta. Niin ku hattulassakin, jossa on mies enemmistö, mutta vain prosentin verran.

• Anonyymi00007

Helsinkiläiset miehet ovat muuttuneet naismaisiksi ajatuksiltaan ja olemukseltaan, käytökseltään, eivätkä sen takia enää kelpaa naisille. Nainen haluaa oikean miehen näköisen miehen joka käyttäytyy miehen tavalla.

• Anonyymi00008

minä unohdin kun joku leikkausjuttu niin nooh särkyläälleen ottaminen, kun olisi pitännyt kotona ottaa... nooh ei siinä..

illalla elokuva jim-kaanavalla 007 Erittäin salainen

• Anonyymi00009

Olet helsinkiläinen mies ja transitio naiseksi käynnissä? No kyllä se kipu kohta muistuttaa lääkkeistä...

• Anonyymi00010

Varmasti on vaikea löytää miehiä, kun he ovat suuriltaosin hikikomeroituneet himaansa pelaamaan millälie koneilla ja konsoleilla, ehkä vessatauoilla pyyhkivät ahterinsa lomassa Tinderiä, jota minkäänlaista parisuhdetta etsivät naiset eivät siis edes käytä. Kaupungin katukuva on täynnä naisia, miehiä näkee lähinnä lähikaupassa vilaukselta hakemassa keissin kaljaa ja paketin HK:n blöötä.

• Anonyymi00011

Miksi niiden miesten pitäisi välittää? Ne naiset ei vaan ole minkään arvoisia. Tietokonepelit on tärkeämpiä kuin ne naiset.

Kun on muutaman niitä naisia tavannut ja useiden kanssa viestitellyt niin ei halua enää tietää niistä mitään.

• Anonyymi00012

Sillä tinderillä voi pyyhiä sitä ahteria, ainoa järkevä käyttö sille.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Miksi niiden miesten pitäisi välittää? Ne naiset ei vaan ole minkään arvoisia. Tietokonepelit on tärkeämpiä kuin ne naiset.

Kun on muutaman niitä naisia tavannut ja useiden kanssa viestitellyt niin ei halua enää tietää niistä mitään.

Tämänpä takia lie suomalaiset kuolevat sukupuuttoon; miehet viettävät kaiken aikansa netissä suoltamassa naisvihaa.

Jos kerran miehet vihaavat naisia, on naisten parempi elää elämänsä itselleen, ja sen on jo moni nainen ymmärtänyt. Miksi tuhlata elämänsä synnytys- ja kodinhoitokoneena, pahimmillaan piestynä, raiskattuna ja tapettuna. Lähisuhdeväkivalta kukoistaa, siitäkin saadaan Hesarista lukea liki päivittäin.

Kiitos teille, kun tuotte todellisuuden jatkuvalla syötöllä näkyväksi ylikseltä myös muille alustoille.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tämänpä takia lie suomalaiset kuolevat sukupuuttoon; miehet viettävät kaiken aikansa netissä suoltamassa naisvihaa.

Jos kerran miehet vihaavat naisia, on naisten parempi elää elämänsä itselleen, ja sen on jo moni nainen ymmärtänyt. Miksi tuhlata elämänsä synnytys- ja kodinhoitokoneena, pahimmillaan piestynä, raiskattuna ja tapettuna. Lähisuhdeväkivalta kukoistaa, siitäkin saadaan Hesarista lukea liki päivittäin.

Kiitos teille, kun tuotte todellisuuden jatkuvalla syötöllä näkyväksi ylikseltä myös muille alustoille.

No ei muuta kun siitä vaan elämään sitä "omaa eläämääsi" ihan vapaasti. Ei kukaan ole estämässä, eikä vaatimassa sinulta mitään lasten synnyttämisiä tai kodinhoitoa. Sen kun vaan olet vapaasti ja teet mitä lystäät.

• Varmaan Helsingissä näin onkin. Vaikee sieltä keskivertomiehelle virikettä löytää. Voisko ollakin niin. Että Helsinki on kerännyt ikään kuin ääripäät. Ne toimitusjohtaja kuntosalimiehet ja sitte nää syrjäätyneet hikikomeri tietokonepelaajat? Niin siinä on vaikee muodostaa parisuhteita muuta kuin hyvin pienelle joukolle.

Meillä maakunnissa, kun on enempi sellasta perinteistä puuhaa sellasille keskivertomiehille ja miksei myös naisille. Niin täällä varmaan parisuhteitaki muodostus helpommin. Kannatan tota Norjan mallia kyllä.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

No ei muuta kun siitä vaan elämään sitä "omaa eläämääsi" ihan vapaasti. Ei kukaan ole estämässä, eikä vaatimassa sinulta mitään lasten synnyttämisiä tai kodinhoitoa. Sen kun vaan olet vapaasti ja teet mitä lystäät.

Myös sinä saat luvan elää "omaa elämääsi" kuten haluat, mitä ilmeisimmin tietokonepelejä pelaten ja naisia vihaten. Kukaan ei kai kiellä, jollei nyt virkavalta vihapuheeseen esimerkiksi liittyen.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Mä kuitenki uskon, että ne naisvihaajat on hyvin pieni rajattu ryhmä. Just uutisesta tuli kuinka miehetki on alkanu pitää noita perhevapaita. Täällä on myös uudet synnärit ja koulut, ettei tässä mitää hätää pitäs olla. Tohon väkivaltaan liittyen, niin edelleen uskon, että normi ihmisellä on päässään sellanen rajotin, ettei tollasta väkivaltatilannetta tuu. Annetaan räyhääjien räyhätä keskenään. Ikäävähän se on. Ja vielä joudutaan turvakoteja ylläpitämään, kun ei saada räyhääjiä kuriin. Täälläkin vielä on turvakodille tarvetta, ja se on mun tekemä. (Se mistä sillon sen katon onnistuin pudottaan, mutta hyvä siitä lopulta tuli)

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Myös sinä saat luvan elää "omaa elämääsi" kuten haluat, mitä ilmeisimmin tietokonepelejä pelaten ja naisia vihaten. Kukaan ei kai kiellä, jollei nyt virkavalta vihapuheeseen esimerkiksi liittyen.

Ai nyt on jo poliisit tulossa puhetta rajoittamaan, niinkö? Vaikka just päästiin selvään yhteisymmärrykseen asioista, niin silti ne poliisit pitää ottaa mukaan tähän keskusteluun??

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ja kyllä, harrastukseni ovat tietokonepelit, sekä tänne palstalle kirjoittaminen. Se on totta. Paljon ennemmin pelaan tietokoneella kun alan naisten kanssa yhtään mihinkään, on paljon helpompaa ja mukavampaa niin. Miksi tekisin jotain tosi ikävää ja inhottavaa jos ei ole ihan pakko? Kun paljon vähemmällä vaivalla, ja vähemmällä rahalla, voin tehdä jotain mistä itse oikeasti pidän.

• Anonyymi00019
        JeroP kirjoitti:

Varmaan Helsingissä näin onkin. Vaikee sieltä keskivertomiehelle virikettä löytää. Voisko ollakin niin. Että Helsinki on kerännyt ikään kuin ääripäät. Ne toimitusjohtaja kuntosalimiehet ja sitte nää syrjäätyneet hikikomeri tietokonepelaajat? Niin siinä on vaikee muodostaa parisuhteita muuta kuin hyvin pienelle joukolle.

Meillä maakunnissa, kun on enempi sellasta perinteistä puuhaa sellasille keskivertomiehille ja miksei myös naisille. Niin täällä varmaan parisuhteitaki muodostus helpommin. Kannatan tota Norjan mallia kyllä.

Vahvasti uskoisin, että pääkaupunkiseudulla on huomattavasti enemmän tekemistä kuin maaseudulla. Ainakin itse kummastellen katselin nuorena kun maalla paikalliset pörräsivät piIIurallia letkassa sen ainoan nakkikioskin ympäri illat pitkät.

Jostain syystä kaupunkeihin opiskelemaan lähteneet naiset eivät halua palata kotikonnuilleen takaisin, eivät ehkä vaikka sitä korkean koulutuksen vaatinutta työtä voisi etänäkin tehdä. Oletko sinä esimerkiksi yrittänyt houkutella sinne emäntää itsellesi? Eihän kukaan sinne osaa tulla, jossei tiedä kuinka hyvä Jero siellä odottaa.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ai nyt on jo poliisit tulossa puhetta rajoittamaan, niinkö? Vaikka just päästiin selvään yhteisymmärrykseen asioista, niin silti ne poliisit pitää ottaa mukaan tähän keskusteluun??

Kyllä, olemme aiheessa melko samalla aaltopituudella, joskin eri näkövinkkelistä, ja varmasti siinäkin, että poliisi on ystävä :)

• Anonyymi00031
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kyllä, olemme aiheessa melko samalla aaltopituudella, joskin eri näkövinkkelistä, ja varmasti siinäkin, että poliisi on ystävä :)

Poliisi ei ole minun ystävä. Poliisi mahdollistaa kaikenlaisten feminstien vttuilun ilman että ne joutuu mihinkän vastuuseen ikinä. Ainoastaa sillon ne päätyy putkaan kun erehtyvät poliisille vtuilemaan.

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Vahvasti uskoisin, että pääkaupunkiseudulla on huomattavasti enemmän tekemistä kuin maaseudulla. Ainakin itse kummastellen katselin nuorena kun maalla paikalliset pörräsivät piIIurallia letkassa sen ainoan nakkikioskin ympäri illat pitkät.

Jostain syystä kaupunkeihin opiskelemaan lähteneet naiset eivät halua palata kotikonnuilleen takaisin, eivät ehkä vaikka sitä korkean koulutuksen vaatinutta työtä voisi etänäkin tehdä. Oletko sinä esimerkiksi yrittänyt houkutella sinne emäntää itsellesi? Eihän kukaan sinne osaa tulla, jossei tiedä kuinka hyvä Jero siellä odottaa.

No mun naisellisuus tai naisettomuus nyt suomee tuskin kaataa. No tulipa hassusti sanottua, tulkitkoo kukin miten haluaa.

Onhan se totta, että helsingissä on enempi tekemistä. Mutta Hattulan asemalta lähtee kymmenen junaa päivässä, niin voi käydä vaikka ateneumissa. Toisaalta taas tukholmassa on vielä suurempi tarjonta. Etten senkään suhteen helsinkiä niin ainutlaatuisena nää. Mä olin lapsena kaikki lomat sukuloimassa joko tampereella, helsingissä tai tukholmassa. Ei kaupunkielämä mulle mitenkä vierasta oo, mutta välillä on kiva tehdä käsilläänki jotain ja siihen on täällä parhaat mahdollisuudet.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Poliisi ei ole minun ystävä. Poliisi mahdollistaa kaikenlaisten feminstien vttuilun ilman että ne joutuu mihinkän vastuuseen ikinä. Ainoastaa sillon ne päätyy putkaan kun erehtyvät poliisille vtuilemaan.

Eiköhän se niin ole, että ainoastaan lain rikkojilla on ongelmia lainvalvojien kanssa. On tosiaan varmaankin kaikkien kannalta parempi, että pysyt yksin.

• Anonyymi00045
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

No mun naisellisuus tai naisettomuus nyt suomee tuskin kaataa. No tulipa hassusti sanottua, tulkitkoo kukin miten haluaa.

Onhan se totta, että helsingissä on enempi tekemistä. Mutta Hattulan asemalta lähtee kymmenen junaa päivässä, niin voi käydä vaikka ateneumissa. Toisaalta taas tukholmassa on vielä suurempi tarjonta. Etten senkään suhteen helsinkiä niin ainutlaatuisena nää. Mä olin lapsena kaikki lomat sukuloimassa joko tampereella, helsingissä tai tukholmassa. Ei kaupunkielämä mulle mitenkä vierasta oo, mutta välillä on kiva tehdä käsilläänki jotain ja siihen on täällä parhaat mahdollisuudet.

Olen samaa mieltä. Kaupungissa ei ole mitään tekemistä. Tai jos on, niin siitä täytyy jotain maksaa.

Omakotitalossa aina jotain.

Teatteri tai taidenäyttelyt eivät kiinnosta. Ravintolat, baarit, nähtävyydet, keikat, messut on nähty jo sataan kertaan.

Jos jonnekin haluan, niin ulkomaille.

• Anonyymi00016

Nohnoh, eipäs nyt oiota mutkia noin yksioikoisesti.

Tosiasiassa miehiä on vain himpun verran Helsingissä enemmän kuin naisia. Ja miesten työttömyys on vain Helsingissä hiukan korkeampi kuin naisten. Piritorin suunnalla on syrjäytyneitä ihmisiä, ihan pois yhteiskunnasta, niitä on tietysti Helsingissä enemmän kuin muualla koska Helsingissä on eniten asukkaita.

Maakunnissa on omat juttunsa. Pääasiassa siellä asuu vain kourallinen ihmisiä, suurin osa vanhoja, jotka ovat ikänsä siellä asuneet, nuoret ovat muuttaneet pois, ja miksi muuttaisi takaisin, kun kylissä ei ole mitään.

Norjaan on Suomea turha verrata, koska jo pelkästään jäämeren öljy- ja kaasuteollisuudella + niiden rakennustöillä on huomattavasti enemmän työpaikkoja kuin Suomen Lapissa yhteensä.

Norjasta tuli kuitenkin mieleen: kun rahakkaita ovat, ainakin isompi osa kuin suomalaisista, on varsin tavallista, että asutaan esimerkiksi 300 km:n päässä Oslosta, jossa työpaikka on - ja työskennellään etänä. Silloin kun tarvitsee olla paikanpäällä Oslossa, työnantaja maksaa matkakustannukset mennen tullen sekä hotellimajoituksen. No, mutta Suomessa voidaan vain uneksia tällaisesta työn ja asuinpaikan yhteensovittamisesta. Etätöitä tietysti on, mutta paikan päällä on käytävä omalla kustannuksella.

- Sheena

• No ihan hyviä pointteja muuten. Mutta kyllähän toi nyt jotain suuntaa näyttää, jos meillä Hattulassa työttömyysprosentti on 6,7 ja helsingissä 13,1.

• Anonyymi00022
        JeroP kirjoitti:

No ihan hyviä pointteja muuten. Mutta kyllähän toi nyt jotain suuntaa näyttää, jos meillä Hattulassa työttömyysprosentti on 6,7 ja helsingissä 13,1.

Prosentit riippuu niin paikkakunnasta, ihmisten koulutuksesta ja suuntautumisesta tietyille aloille, naapuripaikkakunnan/-kuntien työtarjonnasta, kaikesta. Taitaa olla Ahvenanmaalla Suomen pienin tai ainakin pienimpiä työttömyysasteita.

- Sheena

• Anonyymi00035
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Prosentit riippuu niin paikkakunnasta, ihmisten koulutuksesta ja suuntautumisesta tietyille aloille, naapuripaikkakunnan/-kuntien työtarjonnasta, kaikesta. Taitaa olla Ahvenanmaalla Suomen pienin tai ainakin pienimpiä työttömyysasteita.

- Sheena

Prosentit on kyllä ihan h*vetin mielenkiintoisia.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Prosentit on kyllä ihan h*vetin mielenkiintoisia.

Ja tilastot varsinkin, laittakaa niitä tilastotietoja vaan lisää tänne.

• No kaupunkilaismiehet on kyllä aika usein vähän ykstoikkoisia. Vierastaa töitä etenkin vapaalla (omia kotihommiakin), mutta kyllä niitä vetelöperseitä miehiä löytyy maaltakin.

En tiiä miksi monista miehistä on tullut laiskoja löllöttelijöitä tai peilin edessä pullistelijoita, aiku oon komee ja muuta paskaa. Ei kiinnosta moiset.

• Mulla on molemmat vanhemmat iha kaupungista. Ja faija oli tosiaan aika laiska. Mutta se laiskuus ei mitenkä tarttunu. Vaan oikeestaan päin vastoin, että tartuin jo pienestä pitäen siihen tiskiharjaan, kun kuvittelin ettei faija osaa.

Mutta äitin puolelta oli useempiaki vahvoja naisia suvussa ja se ravisteli mun mielikuvista tehokkaasti perinteiset sukupuoliroolit.

• JeroP kirjoitti:

Mulla on molemmat vanhemmat iha kaupungista. Ja faija oli tosiaan aika laiska. Mutta se laiskuus ei mitenkä tarttunu. Vaan oikeestaan päin vastoin, että tartuin jo pienestä pitäen siihen tiskiharjaan, kun kuvittelin ettei faija osaa.

Mutta äitin puolelta oli useempiaki vahvoja naisia suvussa ja se ravisteli mun mielikuvista tehokkaasti perinteiset sukupuoliroolit.

Ihmisillä oli erilainen työmoraali ennen. Se vaikutti osaltaan molempiin sukupuoliin, mutta aika usein kun olen törmännyt ihan ehtaan kaupunkilaismieheen, niin hänen koko elämänasenne on ollut, tee töitä vaan pakosta ja heilu ja hillu muu aikaa jotain jonninjoutavaa kunhan se ei rasita. Ja jos se yhtään rasittaa muusta valittaa siitä yhtenään, ompas rankkaa.

Tai sitten tosiaan joku akkojen jahtaaminen ja elämyshakuisuus on next. Kunhan ei vaan tarvi mitään vastuuta ottaa miistään.

• Anonyymi00023
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ihmisillä oli erilainen työmoraali ennen. Se vaikutti osaltaan molempiin sukupuoliin, mutta aika usein kun olen törmännyt ihan ehtaan kaupunkilaismieheen, niin hänen koko elämänasenne on ollut, tee töitä vaan pakosta ja heilu ja hillu muu aikaa jotain jonninjoutavaa kunhan se ei rasita. Ja jos se yhtään rasittaa muusta valittaa siitä yhtenään, ompas rankkaa.

Tai sitten tosiaan joku akkojen jahtaaminen ja elämyshakuisuus on next. Kunhan ei vaan tarvi mitään vastuuta ottaa miistään.

"tee töitä vaan pakosta ja heilu ja hillu muu aikaa jotain jonninjoutavaa"

Tyhjäntoimittajia on jokapaikassa. Liittyy oman elämän hallitsemattomuuteen.

- Sheena

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Ehkä se on se, kun rahalla selvii about kaikesta. Ei tarvi muuta jaksaa kun töissä käydä ja joku harrastus vetää läpi somepäivityksiin ympäten.

Tulee laiska ja mykavuushakuinen löllö.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

"tee töitä vaan pakosta ja heilu ja hillu muu aikaa jotain jonninjoutavaa"

Tyhjäntoimittajia on jokapaikassa. Liittyy oman elämän hallitsemattomuuteen.

- Sheena

On, mutta enimmäkseen ne lonnii kaupungeissa missä kaiken saa valmiina. Jonkun muun työpanoksella.

• Anonyymi00025
        Tökstöksnöö kirjoitti:

On, mutta enimmäkseen ne lonnii kaupungeissa missä kaiken saa valmiina. Jonkun muun työpanoksella.

No niin, mutta ihmiset asuvatkin etupäässä kaupungeissa. Ja syrjemmässä asujista ei tiedetäkään juuri mitään. Siellä saa olla ja möllöttää miten haluaa, ketään ei kiinnosta. Siksi maaseudut/syrjäseudut ovat rikollisten suosimia paikkoja.

- Sheena

• Anonyymi00025 kirjoitti:

No niin, mutta ihmiset asuvatkin etupäässä kaupungeissa. Ja syrjemmässä asujista ei tiedetäkään juuri mitään. Siellä saa olla ja möllöttää miten haluaa, ketään ei kiinnosta. Siksi maaseudut/syrjäseudut ovat rikollisten suosimia paikkoja.

- Sheena

Suomessa syrjäkylät on vielä omatoimisten asumispaikkoja, joilta sujuu muukin kun chitchät ja puliveivaaminen. Mutta tokihan ne rikollisetkin etsii piilopaikkoja, kun alkaa munia poltella kaupungissa.

• Anonyymi00027

Henkilökohtaisesti vatuttaa paljon enwmmän sellaiset, jotka "tekevät itse", vaikkeivät tiedä lainkaan mitä tekevät. Lopputulos on sutta ja sekundaa, jota sitten korjataan ja väsätään uudestaan sen tuhat kertaa ja rahaa palaa. Ammattilaista ei saa sittenkään palkata korjaamaan sotkua, vaan pitää jatkaa sitä osaatonta tusaamista.

• Anonyymi00027 kirjoitti:

Henkilökohtaisesti vatuttaa paljon enwmmän sellaiset, jotka "tekevät itse", vaikkeivät tiedä lainkaan mitä tekevät. Lopputulos on sutta ja sekundaa, jota sitten korjataan ja väsätään uudestaan sen tuhat kertaa ja rahaa palaa. Ammattilaista ei saa sittenkään palkata korjaamaan sotkua, vaan pitää jatkaa sitä osaatonta tusaamista.

No sitä kutsutaan tyhmyydeksi ja ihmisissä hyvin iso osuus on tyhmiä ihan suoraan sanottuna. Ei tunnista kyvyttömyyttään.

En pidä niistäkään tyypeistä.

• Anonyymi00028
        Tökstöksnöö kirjoitti:

No sitä kutsutaan tyhmyydeksi ja ihmisissä hyvin iso osuus on tyhmiä ihan suoraan sanottuna. Ei tunnista kyvyttömyyttään.

En pidä niistäkään tyypeistä.

Siitä viis miksi kutsutaan, mutta tuohon toimintaan olen törmännyt juurikin maaseudulla ja maakunnissa. Pakko tusata itse, vaikkei osaa. Kaupungissa sentään valtaosa tajuaa palkata jonkun tekemään, kun ei itse osaa. Varmaan osin siksikin, että tekemisiä sentään vähän valvotaan.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Tee se itse-vaikket osaa -miehiä ja naisia on vaikka kuinka paljon. Ennen muinoin osattiin rakentaakin, ei nykyisin vaan. Itse en todellakaan ole rakennusalan ammattilainen, mutta tiedänpä silti rakentamisesta yhtä sun toista (isäni oli mm rakentaja). Edes hyvää perussääntöä "ilma nousee ylös ja vesi valuu alas" ei noudateta. Ulkomaan matkoilla syynäsin rakentamisen tason tarkkaan ja ihmettelin esim. sadevesiviemäreiden puutetta parvekkeilla ja naureskelin kylpyhuoneen lattiakaivon paikalle - oletettiin veden nousevan lattiaa pitkin kaivoon - vaan ei - "yllätten" se valui purona kylppärin oven alta huoneeseen. Nyt samoja naurunaiheita löytyy Suomesta.

- Sheena

• Anonyymi00032
        Anonyymi00025 kirjoitti:

- Sheena

Otapas esiin rikostilastot Helsinki vs Tuppukylä, niin näkyy missä ne rikolliset oikeasti majailevat.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Tee se itse-vaikket osaa -miehiä ja naisia on vaikka kuinka paljon. Ennen muinoin osattiin rakentaakin, ei nykyisin vaan. Itse en todellakaan ole rakennusalan ammattilainen, mutta tiedänpä silti rakentamisesta yhtä sun toista (isäni oli mm rakentaja). Edes hyvää perussääntöä "ilma nousee ylös ja vesi valuu alas" ei noudateta. Ulkomaan matkoilla syynäsin rakentamisen tason tarkkaan ja ihmettelin esim. sadevesiviemäreiden puutetta parvekkeilla ja naureskelin kylpyhuoneen lattiakaivon paikalle - oletettiin veden nousevan lattiaa pitkin kaivoon - vaan ei - "yllätten" se valui purona kylppärin oven alta huoneeseen. Nyt samoja naurunaiheita löytyy Suomesta.

- Sheena

"valui purona kylppärin oven alta huoneeseen. Nyt samoja naurunaiheita löytyy Suomesta."

No ei mikään ihme, kun ne työntekijät on tuotu tänne ulkomailta.

• Anonyymi00028 kirjoitti:

Siitä viis miksi kutsutaan, mutta tuohon toimintaan olen törmännyt juurikin maaseudulla ja maakunnissa. Pakko tusata itse, vaikkei osaa. Kaupungissa sentään valtaosa tajuaa palkata jonkun tekemään, kun ei itse osaa. Varmaan osin siksikin, että tekemisiä sentään vähän valvotaan.

Ehkä jossain pohjoisessa, idässä tai lännessä. Eteläisessä osassa maaseutuja en ole törmännyt moiseen. Maalla asuvilla yleensä kyllä rahaa on, ei siellä köyhimmät yleensä voi asua kun kaikkeen kulkemiseen jo kuluu rahaa.

Ei voi vaan kävellä tai fillaroida lähiputiikkiin helppiä hakemaan. Maalla asiat menee suhteilla, joku tuntee aina ammattimiehen/-naisen joka tekee.

• Anonyymi00041
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Ehkä jossain pohjoisessa, idässä tai lännessä. Eteläisessä osassa maaseutuja en ole törmännyt moiseen. Maalla asuvilla yleensä kyllä rahaa on, ei siellä köyhimmät yleensä voi asua kun kaikkeen kulkemiseen jo kuluu rahaa.

Ei voi vaan kävellä tai fillaroida lähiputiikkiin helppiä hakemaan. Maalla asiat menee suhteilla, joku tuntee aina ammattimiehen/-naisen joka tekee.

Etelä osasta maata lähinnä puhuinkin. Pohjoisesta on kokemusta vain niin kakarana, etten tällaisista vielä mitään tajunnut.

Häme ainakin on täynnänsä noita oman elämänsä Pelle Pelottomia, jotka tusaavat mitä sattuu. Siellä nyt kuitenkin on tullut puolet elämästä maaseudulla eri puolilla asusteltua.

• Anonyymi00041 kirjoitti:

Etelä osasta maata lähinnä puhuinkin. Pohjoisesta on kokemusta vain niin kakarana, etten tällaisista vielä mitään tajunnut.

Häme ainakin on täynnänsä noita oman elämänsä Pelle Pelottomia, jotka tusaavat mitä sattuu. Siellä nyt kuitenkin on tullut puolet elämästä maaseudulla eri puolilla asusteltua.

No onneksi emme tunne samoja ihmisiä sitten. En pidä tusaamista pahana, kun osaa mutta jollei osaa, niin.. Jätän sanomatta.

• Anonyymi00046
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Just noin! Miten osasitkin kuvailla asian noin hyvin. Mikä tekee miehistä tuollaisia?

• Anonyymi00049
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

- Sheena

Ai miten niin? En ole mitään tyhmempää lukenut.

Juuri maaseudulla ei ole paljon rikollisia. Syy: Pienet kunnat pitävät ihan tarkoituksella vähän kunnan edullisia vuokra-asuntoja, jotta väärän tyyppiset ihmiset eivät muuta paikkakunnalle.

Muutenkin vuokra-asuntoja on vähän.

Täällä pitää olla siis omistusasunto ja auto, koska kaupat eivät ole kävelymatkan päässä.

Kaupungissa paljon rikollisia ja ongelmalähiöitä.

Miten käyt maaseudulla huumekauppaa, kun ei ole edes asiakkaita? Tai varastat mitään?

Jos ei ole mistään mitään oikeaa tietoa, kannattaa olla hiljaa.

T: entinen rikollinen

• UUSI
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Just noin! Miten osasitkin kuvailla asian noin hyvin. Mikä tekee miehistä tuollaisia?

Luultavasti elinympäristö tekee. Muutkin lonniin, niin miksipä ei sitten ne muutkin joille lonniminen on kivaa ja helppoa.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Luultavasti elinympäristö tekee. Muutkin lonniin, niin miksipä ei sitten ne muutkin joille lonniminen on kivaa ja helppoa.

En tiiä, ite kyllästyin kaupunkielämään muutamassa kuukaudessa ja muutin maalle takasin. Ei oo mun elinympäristöjä kaupungit. En kestä sitä hulinaa ja päätöntä seikkailua risteäviä katuja pitkin ees taas.

Hihhii ja hehhee terassilla tai muussa hölönpölö paikassa hirmu sosiaalista ja muka kivaa naaman vääntelyä.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

En tiiä, ite kyllästyin kaupunkielämään muutamassa kuukaudessa ja muutin maalle takasin. Ei oo mun elinympäristöjä kaupungit. En kestä sitä hulinaa ja päätöntä seikkailua risteäviä katuja pitkin ees taas.

Hihhii ja hehhee terassilla tai muussa hölönpölö paikassa hirmu sosiaalista ja muka kivaa naaman vääntelyä.

Ja en ole mörkö, olen käytännöllinen ja aikaan saava. Siksi kaikki taivaanrannanmaalailu sopulilaumassa tuntuu niin joutavalta irl. Tässä ehtii raroeeksi tyhlaa siihen näinkin, kirjoitellen. Ei tarvi liikkua lavalle asti moiseen.

• Anonyymi00020

Ensiksi naiset halusi feministimiehiä. Miehistä tuli sellaisia. Mutta feminismi vei miehiltä munat eikä naiset tee munattomilla miehillä mitään. 😂

• Jaa, munaton kelpaa muttei selkärangaton. Olisko nyt ylläpitoa miellyttävä vastaus.

• Anonyymi00024

Johan tuo on iät ja,ajat ollut niin, että kaupungit ovat naisvaltaisia.

• No on, ennen oli ompelutehtaat. Mutta nykyään ei oo enää pakottavaa tarvetta. Töitä oos muuallakin, siis muitaki kuin maatöitä.

• Anonyymi00026
        JeroP kirjoitti:

No on, ennen oli ompelutehtaat. Mutta nykyään ei oo enää pakottavaa tarvetta. Töitä oos muuallakin, siis muitaki kuin maatöitä.

Vaan opiskelupaikat tuppaavat pääosin olemaan varsin keskittyneesti kaupungeissa. Juuri siksi sitä naisylijäämää on erityisesti tuolla nuorissa.

Itseäni ei myöskään saisi mihinkään maalle. En lähtisi millekään pikkupaikkakunnalle, edes isosta maksusta.

• Anonyymi00026 kirjoitti:

Vaan opiskelupaikat tuppaavat pääosin olemaan varsin keskittyneesti kaupungeissa. Juuri siksi sitä naisylijäämää on erityisesti tuolla nuorissa.

Itseäni ei myöskään saisi mihinkään maalle. En lähtisi millekään pikkupaikkakunnalle, edes isosta maksusta.

No onhan meilläki Hamkki täällä. Toi ammattikorkee järjestelmähän on just siksi, että se palvelee juuri maakuntien yrityksiä. Ei oo mikää suomalaine keksintö, vaan oikeestaan saksasta kopioitu.

Helsinkihän on "hienostunu" oikeestaan vasta äskettäin. Vielä omassa lapsuudessa oli Sörnäinenki täynnä teollisuutta.

• Anonyymi00040
        JeroP kirjoitti:

No onhan meilläki Hamkki täällä. Toi ammattikorkee järjestelmähän on just siksi, että se palvelee juuri maakuntien yrityksiä. Ei oo mikää suomalaine keksintö, vaan oikeestaan saksasta kopioitu.

Helsinkihän on "hienostunu" oikeestaan vasta äskettäin. Vielä omassa lapsuudessa oli Sörnäinenki täynnä teollisuutta.

Missä tahansa ei voi opiskella mitä tahansa. Eikä kyllä maakunnissa rehellisesti todeten olisi edes itselleni töitä tai vaihtoehtoisesti työntekijöitä, jos yrityksineni jonnekin korpeen muuttaisin.

En nyt tiedä mitä joku hienostuneisuus asiaan liittyy. Mitä hienostunutta Helsingissä muka on?

• UUSI
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Missä tahansa ei voi opiskella mitä tahansa. Eikä kyllä maakunnissa rehellisesti todeten olisi edes itselleni töitä tai vaihtoehtoisesti työntekijöitä, jos yrityksineni jonnekin korpeen muuttaisin.

En nyt tiedä mitä joku hienostuneisuus asiaan liittyy. Mitä hienostunutta Helsingissä muka on?

No onhan se tietyllä tapaa. Teollisuutta on siivottu pois. Tilalle trendikahviloita. Helsinki on ihan eri näkönen nyt kuin lapsuudessani. Tiedän tietenki että tontti hinta on osaltaan vaikuttanu. Ettei tilaa vievää teollisuutta voi pitää ihan kaupungin keskustassa. Mutta siitä ei pääse mihinkä, että vientiteollisuus on se taloutemme moottori. Suomi kun ei voi välimeren maiden tavoin heittäytyä pelkästään matkailun varaan. On säät sen verran kehnot meillä.

• Sen takiahan ne naiset sinne muuttaa, koska on pienempi todennäköisyys törmätä karhuihin kuin maalla ja vielä pienempi miehiin. Keskenään on turvallista.

Tuota naisten kitinää on ihan turha ottaa tosissaan. Niin paljon miehiä ei missään voi olla etteikö naisten mielestä parhaat olisi varattu ja vapaat kelvottomia.

• Anonyymi00030

Mitä kitinää on siinä, jos naiset ovat havainneet sen tilastollisen tosiasian, että "Helsingissä on lähes 9 000 nuorta naista enemmän kuin miestä"?

Sinä nyt tunnetusti morkkaat ja syytät naisia joka asiasta. Luultavasti omaa katkeruuttasi kun jäit ilman naista?

• Anonyymi00030 kirjoitti:

Mitä kitinää on siinä, jos naiset ovat havainneet sen tilastollisen tosiasian, että "Helsingissä on lähes 9 000 nuorta naista enemmän kuin miestä"?

Sinä nyt tunnetusti morkkaat ja syytät naisia joka asiasta. Luultavasti omaa katkeruuttasi kun jäit ilman naista?

Minä pääsisin Helsingistä Espooseen tai Sipooseen vaikka lenkkareilla. Mikä järki laskea määriä jonkin kuntarajan mukaan, kun talousalue on paljon suurempi. Sitä paitsii tuo 9000 ei ole suhteellisesti edes kovin suuri ero. Ero ei ole tuon suurempi koska Hki vetää puoleensa myös perheettömiä mamuja. Jostain syystä monikulttuurisuutta rakastavalle helsinkiläiselle vasemmistolaiselle maailmanhalaajanaiselle ei kuitenkaan mieheksi kelpaa se persaukinen mamu.

• Anonyymi00034

Niinpä, kun kaupungeissa majailee vaan niitä soijapoikia mitkä peukuttaa huumetta, ei ne edes ole kiinnostuneita naisista.

• Anonyymi00034 kirjoitti:

Niinpä, kun kaupungeissa majailee vaan niitä soijapoikia mitkä peukuttaa huumetta, ei ne edes ole kiinnostuneita naisista.

Asiaa pikaisesti googlettamalla löytyi Hesarin juttu vuodelta 1962. Tuolloin Helsingissä on ollut jokaista miestä kohden 1,33 naista. Historiallisesti ero on siis tasaantunut lähes mitättömäksi.

Käänteisesti jonkin verran erilaisilla miesvoittoisilla paikkakunnilla liikkuneena, ikinä en ole kuullut naisten sanovan että heidän paikkakunnallaan olisi jotenkin kivasti miehiä vapaana. Aina se on niin, että hyviä ei ole tai ne on varattu ja vapaana olevissa on liikaa vikoja. Muualla ehkä olisi paremmin. Ongelma ei siis luonteeltaan ole demografinen vaan psykologinen.

• Anonyymi00038
        scrg kirjoitti:

Minä pääsisin Helsingistä Espooseen tai Sipooseen vaikka lenkkareilla. Mikä järki laskea määriä jonkin kuntarajan mukaan, kun talousalue on paljon suurempi. Sitä paitsii tuo 9000 ei ole suhteellisesti edes kovin suuri ero. Ero ei ole tuon suurempi koska Hki vetää puoleensa myös perheettömiä mamuja. Jostain syystä monikulttuurisuutta rakastavalle helsinkiläiselle vasemmistolaiselle maailmanhalaajanaiselle ei kuitenkaan mieheksi kelpaa se persaukinen mamu.

Kyseiseen ikäluokkaan suhteutettuna luku on kuitenkin merkittävä.

Asut naisvaltaisella alueella, etkä silti koskaan saanut itsellesi naista. Ei ihme, että olet noin katkera; et ole kelvannut kenellekään, missään. Naisten onneksi toki.

• Anonyymi00038 kirjoitti:

Kyseiseen ikäluokkaan suhteutettuna luku on kuitenkin merkittävä.

Asut naisvaltaisella alueella, etkä silti koskaan saanut itsellesi naista. Ei ihme, että olet noin katkera; et ole kelvannut kenellekään, missään. Naisten onneksi toki.

En asu naisvaltaisella alueella enkä ole koskaan asunut. Olen toki sellaisillakin paikkakunnilla vieraillut ja demografialla voi olla jonkinlainen merkitys. Helsingissä en ole omalla vapaa-ajalla käynyt, joten siitä erityisesti en paljon tiedä.

• Anonyymi00037

No luulis sinkkunaisten muuttavan sinne missä on sinkkumiehiä eli sinne mistä sais oman miehen mutta ehkä helsingistä on tullut lesbojen kaupunki jotka inhoavat miehiä vain naisten seura kelpaa no hesassa on korkeastikoulutettuja jännä naisia tekevät jänniä juttuja

• Anonyymi00039

Ei parisuhde ja perhe taida olla ihmisille enää SE juttu.

• Niin minäkin luulen. Ajat ja ajatukset on muuttuneet vapaampaan suuntaan. Kun ei ole kiinni jissain talossa, ihmisessä, työssä jne. Voi vaihtaa maisemaa helpisti ilman mitään itkuja ja potkuja.

Toisaalta työtkin on kiven alla mikä osaltaan laittaa miettimään näitäkin sitoutumisia haastavina. Milläs maksat, milläs kannat oman osuutesi.

• Mutta mites ihmiset sitte motivoituu töihin? Kun ei oo sitä jälkikasvua. Jossaki vaiheessa se raha rupee kertyy tilille. Ja täältä kun ei saa mitään mukaan, kun se lähtö tulee. Valtiohan 8n suunnitellu niin, että kun se ei kannusta ihmisuä lisääntyy, niin se sais kerättyä sitten noi ihmisten perinnöt. Monikaan ei ymmärrä tehdä testamenttia ja yhä enemmän on niitä, joilla ei ees oo ketään kelle testamentata.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

Niin minäkin luulen. Ajat ja ajatukset on muuttuneet vapaampaan suuntaan. Kun ei ole kiinni jissain talossa, ihmisessä, työssä jne. Voi vaihtaa maisemaa helpisti ilman mitään itkuja ja potkuja.

Toisaalta työtkin on kiven alla mikä osaltaan laittaa miettimään näitäkin sitoutumisia haastavina. Milläs maksat, milläs kannat oman osuutesi.

Siks valtion pitäski turvata lapsperheiden asema. Muuten ei lapsia enää synny, eikä ihmisillä oo motivaatiota töihin. Työttömyys turvan poistaminenhan vaikuttaa juuri lapsiperheisiin. Sinkut pystyy elää säästöillään, eikä mee töihin, koska eivät halua perinnön menevän valtiolle.

• JeroP kirjoitti:

Mutta mites ihmiset sitte motivoituu töihin? Kun ei oo sitä jälkikasvua. Jossaki vaiheessa se raha rupee kertyy tilille. Ja täältä kun ei saa mitään mukaan, kun se lähtö tulee. Valtiohan 8n suunnitellu niin, että kun se ei kannusta ihmisuä lisääntyy, niin se sais kerättyä sitten noi ihmisten perinnöt. Monikaan ei ymmärrä tehdä testamenttia ja yhä enemmän on niitä, joilla ei ees oo ketään kelle testamentata.

No ikisinkuillakin on muutakin tarpeita rahalle, kun perhe ja puoliso. Moni haluaa käyttää kaiken itseensä tai vaikka kissaan, muttei muihin elätettäviin ihmisiin.

Mäkin kun luulin olevani ikuisesti lapseton, kyllä mä silti aina töihin hakeuduin ja töihin menin, ostin omakotitalon yksin, osakkeen yksin, moottoripyörön ja auton yksin ilman miestä ja ilman mitään oletusta, että saan edes lapsia ikinä.

Ajattelin elää silti itselleni, ukkoa tai lapsia ilmankin.

• Tökstöksnöö kirjoitti:

No ikisinkuillakin on muutakin tarpeita rahalle, kun perhe ja puoliso. Moni haluaa käyttää kaiken itseensä tai vaikka kissaan, muttei muihin elätettäviin ihmisiin.

Mäkin kun luulin olevani ikuisesti lapseton, kyllä mä silti aina töihin hakeuduin ja töihin menin, ostin omakotitalon yksin, osakkeen yksin, moottoripyörön ja auton yksin ilman miestä ja ilman mitään oletusta, että saan edes lapsia ikinä.

En ole koskaan pitänyt puolisoa tai lapsia automaationa, mutta sitä oon pitänyt automaationa, että rakennan elämäni itse ja itseni näköiseksi. En muitten. Enkä odottele mitään prinssejä ratsuineen tuomaan mulle elmän omaisuuksineen. Ei tarvi, voi ihan itte tehä kaiken sen.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt puolisoa tai lapsia automaationa, mutta sitä oon pitänyt automaationa, että rakennan elämäni itse ja itseni näköiseksi. En muitten. Enkä odottele mitään prinssejä ratsuineen tuomaan mulle elmän omaisuuksineen. Ei tarvi, voi ihan itte tehä kaiken sen.

Oon itseasiassa kokenut sen liian kahlitsevaksi, etten saisi elää vasta kun miehen myötä. Omistaa mitään vasta kun miehen myötä. Miksi sellaista pitäisi odotella ja jarrutella omaa elämän-ja tekemisen haluaan?

Mä en ole ikinä rikkauksia kaivannu muutenkaan, vain sujuvaa area jossa olen itse oman elämäni päärolissa. En sivuroolissa, siksi olen tämmönen kun olen. Omaehtoinen.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Oon itseasiassa kokenut sen liian kahlitsevaksi, etten saisi elää vasta kun miehen myötä. Omistaa mitään vasta kun miehen myötä. Miksi sellaista pitäisi odotella ja jarrutella omaa elämän-ja tekemisen haluaan?

Mä en ole ikinä rikkauksia kaivannu muutenkaan, vain sujuvaa area jossa olen itse oman elämäni päärolissa. En sivuroolissa, siksi olen tämmönen kun olen. Omaehtoinen.

Elämää pitää viedä itse eteenpäin, muita oottelemalla ei joko ehdi mitään tai saa mitään aikaan. Eikö se olis elämän hukkaan heittämistä?

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Elämää pitää viedä itse eteenpäin, muita oottelemalla ei joko ehdi mitään tai saa mitään aikaan. Eikö se olis elämän hukkaan heittämistä?

Olen vasta tajunnut senkin, miksi mua on alkanut ärsyttää parisuhteessa oleminen. Koska toinen osaa toimua hidasteena, jarruna ja esteenä sille mitä haluat olla ja tehdä elämälläsi. Se on aika ikävä tunne.

Mikäs siinä jos jakaa elää apuna tai edes sallii elää omalla tavallaan parisuhteessa, mutta kun alkaa jarruttelemaan liikaa alan kyllästyä seuraan.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Olen vasta tajunnut senkin, miksi mua on alkanut ärsyttää parisuhteessa oleminen. Koska toinen osaa toimua hidasteena, jarruna ja esteenä sille mitä haluat olla ja tehdä elämälläsi. Se on aika ikävä tunne.

Mikäs siinä jos jakaa elää apuna tai edes sallii elää omalla tavallaan parisuhteessa, mutta kun alkaa jarruttelemaan liikaa alan kyllästyä seuraan.

Se on toiminut sen aikaa, kun olen ollut valmis tinkimään asioista, jotka on itselleni sisältöä tuovia. Mutta ilmeisesti mun kasvuprosessieni myötä olen puhjennut ulos siitä toisen tavalla mukautumisesta, eikä se tunnu kivalle jos kien oloni liian pakotetuksi myötäilemään toisen mieltymyksiä. Omani sivuun laittaen. En vaan enää suostu sellaiseen, vaikka sen takia tarvitsisi erotakin.

Ja se mielenkiinnittomuus kaikkia parusuhteita kohtaan on varmadti kummunnut siitä, että olen jäönyt liikaa kumppanien jalkoihin enkä enää millään hinnalla aio jäädä, vaan elää taas kuten elämästäni saan iloa. Tehdä kaikkea mistä nautin toisen tuella tai ilman.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Se on toiminut sen aikaa, kun olen ollut valmis tinkimään asioista, jotka on itselleni sisältöä tuovia. Mutta ilmeisesti mun kasvuprosessieni myötä olen puhjennut ulos siitä toisen tavalla mukautumisesta, eikä se tunnu kivalle jos kien oloni liian pakotetuksi myötäilemään toisen mieltymyksiä. Omani sivuun laittaen. En vaan enää suostu sellaiseen, vaikka sen takia tarvitsisi erotakin.

Ja se mielenkiinnittomuus kaikkia parusuhteita kohtaan on varmadti kummunnut siitä, että olen jäönyt liikaa kumppanien jalkoihin enkä enää millään hinnalla aio jäädä, vaan elää taas kuten elämästäni saan iloa. Tehdä kaikkea mistä nautin toisen tuella tai ilman.

Ja samaa haluan kumppanillekin. Että saa elää kuten nauttii, ei kuten kokee ahdistavaksi. Sitten jos hän haluaa jonkun muun ihmisen elämänjanossa korvaamaan paikkani, niin so be it.

Ei mua enää haittaa sekään, etten ole ikuisesti sopiva. Enkä muivaike itteeni kellekkään sopivaksi, mielummin ettii sopivamman tilalleni. Ei ole millään tavoin katastrofi mulle.

• UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

No kissa on ihan hyvä kohde. Mutta ei siihen nyt kaikki raha mee. Ja toisaalta kissan kuolemasta on vaan viis vuotta ei vieläkä voi aatella uutta. Ne kun on yksilöitä ja mulla oli siihe edelliseen niin hyvä henkinen yhteys.

Toi mun pointti on se. Että ihan mielelläni maksan veroja, jos se menee yhteiseen hyvään. Eli koulutukseen ja terveydenhoitoon. Mutta koulutuksesta on leikattu. Ammatillisesta koulutuksesta hyvin paljon. Samoin terveydenhoidosta, esim synnytyksiä haluttais keskittää tampereelle. Ei se kannusta työntekoon. Mieluummin tekis sitten kolmen päivän viikko. Ei tosiaan kiinnosta rahottaa orpon halli ja juna hankkeita. Tietenkin tykkään työstä. Mutta jotaki siitä pitäs itelleki jäädä.

• Anonyymi00047
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

No kissa on ihan hyvä kohde. Mutta ei siihen nyt kaikki raha mee. Ja toisaalta kissan kuolemasta on vaan viis vuotta ei vieläkä voi aatella uutta. Ne kun on yksilöitä ja mulla oli siihe edelliseen niin hyvä henkinen yhteys.

Toi mun pointti on se. Että ihan mielelläni maksan veroja, jos se menee yhteiseen hyvään. Eli koulutukseen ja terveydenhoitoon. Mutta koulutuksesta on leikattu. Ammatillisesta koulutuksesta hyvin paljon. Samoin terveydenhoidosta, esim synnytyksiä haluttais keskittää tampereelle. Ei se kannusta työntekoon. Mieluummin tekis sitten kolmen päivän viikko. Ei tosiaan kiinnosta rahottaa orpon halli ja juna hankkeita. Tietenkin tykkään työstä. Mutta jotaki siitä pitäs itelleki jäädä.

Eikö esim terveydenhuollon leikkauksia mieluummin kannattaisi miettiä miten terveydenhuollossa voisi säästää ilman että se vaikuttaa laatuun. Pelkästään alkon ja huumekäyttäjien th kustannuksiin menee satoja miljoonia vuodessa, ellei enemmänkin. Itseäni rasittaa kun tästä ei puhuta vaan hyssytellään. Sairaaloihin ja terveyskeskuksiin tarvitaan vartijoita ja poliisin palveluja pelkästään noita hulluja huumekäyttäjiä varten.

Ollaan menty liian pitkälle ongelmaihmisten hyssyttelyssä ja tämä on johtanut siihen ettei tavalliset ihmiset pääse hoitoon ja mm syöpä löytyy hitaammin eikä päästä tehokkaasti hoitamaan sitä.

• Anonyymi00048
        UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Eikö esim terveydenhuollon leikkauksia mieluummin kannattaisi miettiä miten terveydenhuollossa voisi säästää ilman että se vaikuttaa laatuun. Pelkästään alkon ja huumekäyttäjien th kustannuksiin menee satoja miljoonia vuodessa, ellei enemmänkin. Itseäni rasittaa kun tästä ei puhuta vaan hyssytellään. Sairaaloihin ja terveyskeskuksiin tarvitaan vartijoita ja poliisin palveluja pelkästään noita hulluja huumekäyttäjiä varten.

Ollaan menty liian pitkälle ongelmaihmisten hyssyttelyssä ja tämä on johtanut siihen ettei tavalliset ihmiset pääse hoitoon ja mm syöpä löytyy hitaammin eikä päästä tehokkaasti hoitamaan sitä.

Ehdottaisin että terveydenhuollon varat jaetaan eri alueisiin, vähintään niin, että päihdehenkilöitä ei hoideta samassa jonossa muiden ihmisten kanssa. Jonottakoot keskitetysti, selvitään myös vähemmällä vartijapalveluilla.

Muistatteko entisaikoja? Ei silloin ollut tarvetta vartijoille sairaaloissa, kaikki osasivat olla. Jos ei osannut, joutui putkaan.

• UUSI
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Ehdottaisin että terveydenhuollon varat jaetaan eri alueisiin, vähintään niin, että päihdehenkilöitä ei hoideta samassa jonossa muiden ihmisten kanssa. Jonottakoot keskitetysti, selvitään myös vähemmällä vartijapalveluilla.

Muistatteko entisaikoja? Ei silloin ollut tarvetta vartijoille sairaaloissa, kaikki osasivat olla. Jos ei osannut, joutui putkaan.

Ei ollut ei. Sillon hoitohenkilökuntaa arvostettiin, eikä heihin kohdistettu väkivaltaa. Hehän ovat sielä meidän avuks. Se pitäs tehdä selväks, että joka siellä rupee riehuun, niin sillon on ylittäny sen rajan, että tulee pampusta ja kovaa. Eikä terveydenhoitoon oo mitään asiaa ennen kuin kaikki korvaukset on maksettu.

• Anonyymi00052
        UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Mistä sinä tuon tiedät? Et mistään. Pelkkää mutua.

Juopoilta ja nisteiltä on otettu lähes kaikki apu pois ajat sitten. Ainoastaan huumeäidit ja töissä käyvät alkoholistit saavat apua, jos työnantaja katsoo alkoholistin työpanoksen Minnesota -hoidon arvoiseksi.

Sen takia voikin tulla puukosta, kuten sille kahdeksankymppiselle naiselle juuri kävi.

Oletko sinä ylipainoinen? Syö vähemmän. Polvet ja lonkat leikataan jossain vaiheessa, ja se aiheuttaa yhteiskunnalle kuluja.

• Anonyymi00054
        UUSI
        Tökstöksnöö kirjoitti:

Niin minäkin luulen. Ajat ja ajatukset on muuttuneet vapaampaan suuntaan. Kun ei ole kiinni jissain talossa, ihmisessä, työssä jne. Voi vaihtaa maisemaa helpisti ilman mitään itkuja ja potkuja.

Naisen vapaus valita. Mennä ja tulla miten lystää. Ihanaa elämää.

• Anonyymi00044
      UUSI

Naisia on mitätön määrä enemmän kuin miehiä, joten ei kannata puhua naisvaltaisuudesta, sillä ei ole mitään merkitystä parisuhteen kannalta.
      "Parhaat miehet on jo varattu" on ihan turhapuhetta.

• Anonyymi00050
      UUSI

Nuorissa ikäluokissa Helsingissä on tosiaan enemmän naisia kuin miehiä. Se voi tehdä parisuhteen löytämisestä joidenkin näkökulmasta vaikeampaa. Jos eri puolilla maata olisi enemmän houkuttelevia työpaikkoja ja uramahdollisuuksia korkeasti koulutetuille, useampi voisi opintojen jälkeen palata kotiseudulleen. Silloin väestö ei keskittyisi yhtä voimakkaasti pääkaupunkiseudulle. Myös sukupuolijakaumat voisivat tasoittua.
      Valtion tulisi panostaa enemmän aluepolitiikkaan, infrastruktuuriin ja työpaikkoihin myös harvaan asutuilla alueilla. Pelkkä halu palata kotiseudulle ei riitä, jos siellä ei ole työtä.

-Thinksy

• UUSI

Pitäs vähän selvitellä, mitä ihmiset oikein siltä työltä odottaa. Esim metalliteollisuudesta on jääny sitkeä mielikuva raskaista ja likasista työympäristöistä. Nykyäänhän se on hyvin paljon ohjelmointia ja vaatii juuri korkeakoulutusta. Se mun mielestä tässä hassua on. Kun töitä just maakunnassa ois, muttei ne kelpaa. Palkka nyt on jonkun verran pienempi, mutta niin on elinkustannuksetkin. Että loppujen lopuks käteen saattaa jäädä enemmänkin. Tarvittas kouluihin sellasia vanhan ajan opoja, niin ku meillä oli. Jotka tosiaan esitteli tasapuolisesti, myös niitä teollisia työpaikkoihin, ei pelkästään akateemisia. Moni ei nykyään ees tiedä mistä tuotteet tulevat ja miten ne valmistetaan.

• UUSI
        JeroP kirjoitti:

Pitäs vähän selvitellä, mitä ihmiset oikein siltä työltä odottaa. Esim metalliteollisuudesta on jääny sitkeä mielikuva raskaista ja likasista työympäristöistä. Nykyäänhän se on hyvin paljon ohjelmointia ja vaatii juuri korkeakoulutusta. Se mun mielestä tässä hassua on. Kun töitä just maakunnassa ois, muttei ne kelpaa. Palkka nyt on jonkun verran pienempi, mutta niin on elinkustannuksetkin. Että loppujen lopuks käteen saattaa jäädä enemmänkin. Tarvittas kouluihin sellasia vanhan ajan opoja, niin ku meillä oli. Jotka tosiaan esitteli tasapuolisesti, myös niitä teollisia työpaikkoihin, ei pelkästään akateemisia. Moni ei nykyään ees tiedä mistä tuotteet tulevat ja miten ne valmistetaan.

Mahtaisiko opot auttaa yhtään, jos perusasetelma kuitenkin on että naisia ei vain yksinkertaisesti lastun lentäminen ja akselin pyöriminen kiinnosta. Ei vaikka sitä saisi seurata jakkupuvussa ilmastoidussa toimistossa muotikahvia siemaillen.

Toiseksi epäilen, että naisia suurissa keskuksissa houkuttelee enemmän elämäntapa kuin urat. Pienemmältä paikkakunnalta halutaan pois osin sen takia, että sen miehet on jo kertaalleen todettu kelvottomiksi ja parempia kenties on metropolissa vaikka kukaan ei pienellä miettimisellä osaa kertoa mistä niitä sinne olisi muuttanut tai jopa naista varten teleportattu. Jos ei sitten Lähi-itä tai Afrikan sarvi kelpaa.

• Anonyymi00056
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Aika monet ihmiset, etenkin naiset, odottavat työltään sosiaalisuutta, jota metalliteollisuudessa ei ole. Naiset eivät myöskään lähde herkästi miesvaltaisille aloille, koska miehet ovat mitä ovat. Se nyt on huomattu esimerkiksi naispoliisin kiusaamistapauksessa ja puolustusvoimissa.

• Anonyymi00057
        UUSI

35–49-vuotiaiden ikäryhmissä Helsingissä on hieman enemmän miehiä kuin naisia. Ei alle 40vuotiaat nyt niin vanhoja ole.

• UUSI
        Anonyymi00057 kirjoitti:

35–49-vuotiaiden ikäryhmissä Helsingissä on hieman enemmän miehiä kuin naisia. Ei alle 40vuotiaat nyt niin vanhoja ole.

Mutta vauvan teossa on jo kiire. Naiselle tulee vaihdevuodet ja miesten siittiöt kuivuu. Sen suhteen kyllä kun otetaan kaikki ikäluokat huomioon, niin aika tasan ovat. Ja ovat tasan meillä hattulassakin, että silleen vähän tatkotushakusesti hesari otsikoinu.

• UUSI
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Aika monet ihmiset, etenkin naiset, odottavat työltään sosiaalisuutta, jota metalliteollisuudessa ei ole. Naiset eivät myöskään lähde herkästi miesvaltaisille aloille, koska miehet ovat mitä ovat. Se nyt on huomattu esimerkiksi naispoliisin kiusaamistapauksessa ja puolustusvoimissa.

No jos sitä sossua sinne töihin haluu, voi tulle maille raksa alalle. Itelle ei tukis mieleenkä mennä mihinkä puolustusvoimiin töihin. Hullujaha ne oli, sillon kun intissä olin, huomasin.

• UUSI
        scrg kirjoitti:

Mahtaisiko opot auttaa yhtään, jos perusasetelma kuitenkin on että naisia ei vain yksinkertaisesti lastun lentäminen ja akselin pyöriminen kiinnosta. Ei vaikka sitä saisi seurata jakkupuvussa ilmastoidussa toimistossa muotikahvia siemaillen.

Toiseksi epäilen, että naisia suurissa keskuksissa houkuttelee enemmän elämäntapa kuin urat. Pienemmältä paikkakunnalta halutaan pois osin sen takia, että sen miehet on jo kertaalleen todettu kelvottomiksi ja parempia kenties on metropolissa vaikka kukaan ei pienellä miettimisellä osaa kertoa mistä niitä sinne olisi muuttanut tai jopa naista varten teleportattu. Jos ei sitten Lähi-itä tai Afrikan sarvi kelpaa.

Juu, en tiedä. Menee aiheesta jo vähä sivu. Muistan vaan oman opon. Oli etevä. Siis hommas meille kaikille sen tet työpaikan. Siinä on ollu soittelemista yrityksiin. Ja kaikki sen paikan sai. Aika perinteisesti kyllä jakaantu. Tais olla kaikki poikia, jotka ainaki rakennus tai autoalan töihin tutustu.

Sehän piti antaa vanhemmille se lappu allekirjotettavaksi ja mitä ne oli merkinny, jonku kultakeskuksen. Mutta mä sanoin opolle etten mee mitää kynttiläjalkoja kiillottaa, vaan hakuan betonitehtaalle. Niin sano, että sitten meet betonitehtaalle, eikä vanhemmilta kysytty mitään.

• Anonyymi00058
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Ihmeellinen sivujuoni ja käänne tuo työ 🤣 Eipä nyt mietitä miesten ja naisten määriä Helsingissä tai muuallakaan, eikä työtä.

Vanha kunnon perusasia pitää edelleen paikkaansa parisuhdetta ajatellen. Naiset muuttavat maalta/pieniltä paikkakunnilta, koska kaipaavat yhteisöllisyyttä, julkista liikennettä, turvallisuutta, ts myös muita naisia ja palveluita.

Suurin syy naisten ja miesten mahdolliseen kohtaamattomuuteen on jouston puute ja ajattelu laatikon ulkopuolelta. Ja ei hyödytä ollenkaan, jos vain nainen ajattelee näin, mieheltäkin tarvitaan joustoa. Tähän liittyy esimerkillisesti joustava elämäntapa - ei kannata ollenkaan miettiä ettei suhteesta mitään tule kun sinä asut siellä ja minä asun täällä. Yhdistäminen sujuu, kunhan molemmat ovat messissä.

Kun on lapsi/lapsia, niin heitäkään ei ole pakko kasvattaa yhdessä kotona vaan koteja voi olla useampia.

- Sheena

• Anonyymi00059
        UUSI
        scrg kirjoitti:

Pienemmällä paikkakunnalla miehet eivät välttämättä ollenkaan ole kelvottomia. Mutta miesvalikoima ja tuo mainitsemasi elämäntapa ei sovi kaikille naisille. Lisäksi nainen tarvitsee parisuhteen lisäksi muita hyviä ihmissuhteita.

- Sheena

• Anonyymi00060
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Metalliteollisuus on tosiaan nykyään paljon teknisempää ja automatisoidumpaa kuin ennen, mutta käsittääkseni moniin tehtäviin riittää edelleen ammatillinen koulutus. Tietysti korkeakoulutustakin tarvitaan vastaavasti joissain tehtävissä.

Maakunnissa on kyllä työvoimapulaa, mutta muuttoa rajoittaa usein perhe, puolison työ ja muut elämäntilanteeseen liittyvät syyt.
        Olen samaa mieltä, että nuorille olisi hyvä esitellä tasapuolisesti myös teollisuuden tarjoamia uramahdollisuuksia.

-Thinksy

• Anonyymi00051
      UUSI

Helsingissä on upeita naisia. Kauniita, sivistyneitä, himokkaita feministejä. Heidän kanssaan on upeaa käydä treffeillä, näyttelyisssä, illallisella, orgioissa. Toinen toistaan rohkampaa kokeilijaa jotka testaavat rajojaan kovassa kilpailussa. Upean yön jälkeen tarjoavat aamupalan ja suihinoton. Mikä kaupunki ja mitä laadukkaita naisia.

• Anonyymi00053
      UUSI

Tätä olen sanonut monen monta kertaa eli komeita miesmalleja ei riitä kaikille naisille.

Osa naisista on myöntänyt ongelman kun taas osa vastustaa jyrkästi, vaikka kaikkihan sen näkevät kun katsotaan tilastoja. Alhainen syntyvyyskin johtuu siitä kun nuorten kesken ei synny parisuhteita.

• Anonyymi00055
        UUSI

Paras vastaus miehiltä tuohon on se että eivät hyväksy kuin vain parhaimpia naisia, huonot naiset saa olla yksin. Joku ruma laski saa olla yksin, jos ryyppää ja vetää huumeita, on yksin jne. Tarvitaan vain samanlainen yhteinen agenda kuin f-eministeillä on, älä hyväksy huonoa -liike miehille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      220
      2228
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      52
      1322
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      186
      1167
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      996
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      891
    6. 72
      832
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      812
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      747
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      359
      739
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      40
      731
    Aihe