Jos sinulla olisi 13v tytär

Anonyymi-ap

Tytön toinen huoltaja ilmoittaisi sinulle aikovansa matkustaa kotimaahansa tytön kanssa, koska hänen sukunsa on sopinut tytön menevän naimisiin ystäväsuvun päämiehen kanssa. Miten reagoisit tähän?

10

61

Äänestä

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ilmoittaisin heti viranomaisille tuollaisesta riskistä, että lasta ei saa päästää maasta ja että hänen passinsa tmv. täytyy mitätöidä. Sen jälkeen ilmoittaisin heti sosiaalitoimeen, että suorittavat vaikka pikahuostaanoton, jolleivät koe voivansa antaa lasta kokonaan minun hoiviini.

• Anonyymi00002

Noin yleisesti ottaen, jos tuollaista riskiä olisi, niin lapsellani ei olisi lainkaan passia tmv. asiakirjaa.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Noin yleisesti ottaen, jos tuollaista riskiä olisi, niin lapsellani ei olisi lainkaan passia tmv. asiakirjaa.

Ei edes tarvitse Suomen passia. Jos toisella huoltajalla on kotimaansa passi, kuten yleensä on, hän voi hankkia lapselleen tuon maan kansalaisuuden ja passin. Olettaen tietysti, että kyseisessä maassa kaksoiskansalaisuus on sallittua. Suomessa ja useimmissa maailan maista se on sallittua.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ei edes tarvitse Suomen passia. Jos toisella huoltajalla on kotimaansa passi, kuten yleensä on, hän voi hankkia lapselleen tuon maan kansalaisuuden ja passin. Olettaen tietysti, että kyseisessä maassa kaksoiskansalaisuus on sallittua. Suomessa ja useimmissa maailan maista se on sallittua.

Ja noin yleisesti ottaen, Suomen viranomaiset ovat näissä tapauksissa melkoisen hampaattomia, koska prioteetti nro 1 on välttää rasismileimaa. Lapsen etu tulee kaukana perässä.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Tietysti matkustamiseen tarvitsee passin. Yhteenkään ns. normaaliin maahan ei riitä yhden huoltajan suostumus passiin, jollei kyse ole yksinhuoltajasta. Jos kysessä on ns. epänormaali maa ja tuollainen riski on olemassa, niin tosiaan tietoa sitten sinne viranomaisille tästä riskistä ja että lasta ei saa päästää poistumaan maasta ja tosiaan sinne sosiaaliviranomaisille, että toinen osapuoli ei ole kykenevä huoltajaksi.

Jos riskejä on, niin ennakoikaa, mielummin jopa ylireagoiden kuin uskoen sinisilmäisesti.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ja noin yleisesti ottaen, Suomen viranomaiset ovat näissä tapauksissa melkoisen hampaattomia, koska prioteetti nro 1 on välttää rasismileimaa. Lapsen etu tulee kaukana perässä.

Eivät ole. Näissä asioissa toimivat itseasiassa varsin tehokkaasti. Vaan itse täytyy tuoda asia ja riskit tietoon, olla proaktiivinen asiassa. Jälkikäteen ei ole paljoa tehtävissä ja se tietysti tuntuu siinä tilanteessa hampaattomuudelta. Tässäkin pätee se, että ennakoi, ennakoi ja ennakoi. Silloin viranomisillakin on keinot toimia.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

"Lapsen etu tulee kaukana perässä."

Tuo ongelma on monilla vanhemmilla itsellään. Itseä ei osata laittaa syrjään ja lasta etusijalle. Tarve näyttää itsensä täydellisessä valossa ja estää itseään joutumasta suurennuslasin alle, estää todella usein tuon varhaisen reagoimisen. Ei kehdata ilmoittaa, eikä oma ylpeyskään anna periksi ja sitten ollaan liikkeellä jälkijunassa.

• Anonyymi00003

Voi teitä ihmis raasuja. Elätte lasivitriinissä🤥

• Anonyymi00009

No ensinnäkin siitä pitäisi kysyä tytöltä itseltään jos ns pykälien mukaan mennään kasvatuksesta riippuen kolmetoista vuotias ei osaa omista asioistaan päättää siltikään mu on ikää jo sen verran että tulisi lasta kuulla en usko yhdenkään lapsen haluavan moista ja minun suhtautumisella ei asiaan ole merkitystä suosituksena olis kannattan katsoa minkä maan kansalaisen kanssa lapsen tekee jos ei moista hyväksy huoltajana en antaisi lupaa viedä edes lasta maasta moninaisia eri onkelmia kun eivät ihmiset ole rehellisiä mitä enemmän on salattavaa sitä todennäköisempää on että kyseinen salaisuus kaataa jopa toimivankin/hyvänkin suhteen ja ihminen joka toiselta jotain salaa tiedostaa tämän itsekin mun elämä taas ei kuulu kaikille ja aloitan aina niistä asioista jotka tiedän kaatavan seurustelun myöhemmässä vaiheessa jokatapauksessa paljastuessaan jos ovat totta hyvä muistaa kaverikin muistaa parhaiten ne asiat millä voi tarvittaessa vaikuttaa toisen elämään negatiivisesti ja jos jollain on musta ennakko käsitys en edes yritä hänen käsitystään musta muuttaa pitäköön hyvänään lisään vettä myllyyn niin annetaan huhuillekin siivet syytöksiin vastaukseni on aina mistä nyt taas halutaan syyttää mä olen tekemisistäni aina vastuuni kantanu en ota vastuuta muiden tekemisistä ja/tai rikoksista ja lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä pitäs säätää suomenlakiin kuolemantuomio en ole keksiny moisille mitään käyttöä eivätpä ole ainakaan pilaamassa ihmisen elämää joka ei ole vielä kerenny kunnolla edes alkaa täysi-ikäisen si taas pitäisi jo itse tietää haluaako elämänsä pilata vaiko eikö joko tai vaihtoehto niin mut on kasvatettu tosin pienenä se oli joko teet niin kuin minä sanon tai teet niin kuin itse haluat ja kannat vastuun itse

• Anonyymi00010

Ulkomaalaisiin ei voi luottaa.
      Miksi hait sen tänne asumaan alunperin?
      Nyt et edes tällaista saa itse hoidettua vaan pitää palstoilta kysellä.
      Ei ihme että pethe lähtee luotasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä miehet ovat 40-50v naisista?

Rehellisesti. Mitä ajattelet kun naiselle tulee ikäää
      Ikävä
      187
      1392
    2. Palstamiittinkiä taas ajattelen

Niin.. oli tuossa elokuussa Randen kanssa juttua palstamiitistä ensi kesälle. Ajatuksena oli miitti Jyväskylässä, joka
      Sinkut
      181
      780
    3. Mitä haluaisit minusta mies

Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm
      Ikävä
      50
      654
    4. Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin

Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s
      Ikävä
      28
      623
    5. Niin se mies

Mikä sen miehen etunimi muuten on ketä kaipailet
      Ikävä
      43
      620
    6. Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo kokoomusministeri

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3dae Kokoomus, persut ja kepu laittavat työttömät
      Maailman menoa
      373
      599
    7. Mikä on ollut

Paras kuva kaivatustasi?
      Ikävä
      30
      521
    8. Voi, voi herttinen nainen

Kun olet ollut niin..... Tyly ja kylmä. Eikö
      Ikävä
      18
      505
    9. Selvitetään tämä meidän välinen juttu

Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte
      Ikävä
      19
      496
    10. Kyllä siinä oli jotain enemmän

vaikka moni asia meni pieleen ja mutkille. Oli sähköä välillämme ja siis sinäkin olit kiinnostunut. Mutta kun ne esteet,
      Ikävä
      11
      492
    Aihe