Jos sinulla olisi 13v tytär

Anonyymi-ap

Tytön toinen huoltaja ilmoittaisi sinulle aikovansa matkustaa kotimaahansa tytön kanssa, koska hänen sukunsa on sopinut tytön menevän naimisiin ystäväsuvun päämiehen kanssa. Miten reagoisit tähän?

9

<50

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Ilmoittaisin heti viranomaisille tuollaisesta riskistä, että lasta ei saa päästää maasta ja että hänen passinsa tmv. täytyy mitätöidä. Sen jälkeen ilmoittaisin heti sosiaalitoimeen, että suorittavat vaikka pikahuostaanoton, jolleivät koe voivansa antaa lasta kokonaan minun hoiviini.

• Anonyymi00002
        UUSI

Noin yleisesti ottaen, jos tuollaista riskiä olisi, niin lapsellani ei olisi lainkaan passia tmv. asiakirjaa.

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Noin yleisesti ottaen, jos tuollaista riskiä olisi, niin lapsellani ei olisi lainkaan passia tmv. asiakirjaa.

Ei edes tarvitse Suomen passia. Jos toisella huoltajalla on kotimaansa passi, kuten yleensä on, hän voi hankkia lapselleen tuon maan kansalaisuuden ja passin. Olettaen tietysti, että kyseisessä maassa kaksoiskansalaisuus on sallittua. Suomessa ja useimmissa maailan maista se on sallittua.

• Anonyymi00005
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ei edes tarvitse Suomen passia. Jos toisella huoltajalla on kotimaansa passi, kuten yleensä on, hän voi hankkia lapselleen tuon maan kansalaisuuden ja passin. Olettaen tietysti, että kyseisessä maassa kaksoiskansalaisuus on sallittua. Suomessa ja useimmissa maailan maista se on sallittua.

Ja noin yleisesti ottaen, Suomen viranomaiset ovat näissä tapauksissa melkoisen hampaattomia, koska prioteetti nro 1 on välttää rasismileimaa. Lapsen etu tulee kaukana perässä.

• Anonyymi00006
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Tietysti matkustamiseen tarvitsee passin. Yhteenkään ns. normaaliin maahan ei riitä yhden huoltajan suostumus passiin, jollei kyse ole yksinhuoltajasta. Jos kysessä on ns. epänormaali maa ja tuollainen riski on olemassa, niin tosiaan tietoa sitten sinne viranomaisille tästä riskistä ja että lasta ei saa päästää poistumaan maasta ja tosiaan sinne sosiaaliviranomaisille, että toinen osapuoli ei ole kykenevä huoltajaksi.

Jos riskejä on, niin ennakoikaa, mielummin jopa ylireagoiden kuin uskoen sinisilmäisesti.

• Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ja noin yleisesti ottaen, Suomen viranomaiset ovat näissä tapauksissa melkoisen hampaattomia, koska prioteetti nro 1 on välttää rasismileimaa. Lapsen etu tulee kaukana perässä.

Eivät ole. Näissä asioissa toimivat itseasiassa varsin tehokkaasti. Vaan itse täytyy tuoda asia ja riskit tietoon, olla proaktiivinen asiassa. Jälkikäteen ei ole paljoa tehtävissä ja se tietysti tuntuu siinä tilanteessa hampaattomuudelta. Tässäkin pätee se, että ennakoi, ennakoi ja ennakoi. Silloin viranomisillakin on keinot toimia.

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00005 kirjoitti:

"Lapsen etu tulee kaukana perässä."

Tuo ongelma on monilla vanhemmilla itsellään. Itseä ei osata laittaa syrjään ja lasta etusijalle. Tarve näyttää itsensä täydellisessä valossa ja estää itseään joutumasta suurennuslasin alle, estää todella usein tuon varhaisen reagoimisen. Ei kehdata ilmoittaa, eikä oma ylpeyskään anna periksi ja sitten ollaan liikkeellä jälkijunassa.

• Anonyymi00003
      UUSI

Voi teitä ihmis raasuja. Elätte lasivitriinissä🤥

• Anonyymi00009
      UUSI

No ensinnäkin siitä pitäisi kysyä tytöltä itseltään jos ns pykälien mukaan mennään kasvatuksesta riippuen kolmetoista vuotias ei osaa omista asioistaan päättää siltikään mu on ikää jo sen verran että tulisi lasta kuulla en usko yhdenkään lapsen haluavan moista ja minun suhtautumisella ei asiaan ole merkitystä suosituksena olis kannattan katsoa minkä maan kansalaisen kanssa lapsen tekee jos ei moista hyväksy huoltajana en antaisi lupaa viedä edes lasta maasta moninaisia eri onkelmia kun eivät ihmiset ole rehellisiä mitä enemmän on salattavaa sitä todennäköisempää on että kyseinen salaisuus kaataa jopa toimivankin/hyvänkin suhteen ja ihminen joka toiselta jotain salaa tiedostaa tämän itsekin mun elämä taas ei kuulu kaikille ja aloitan aina niistä asioista jotka tiedän kaatavan seurustelun myöhemmässä vaiheessa jokatapauksessa paljastuessaan jos ovat totta hyvä muistaa kaverikin muistaa parhaiten ne asiat millä voi tarvittaessa vaikuttaa toisen elämään negatiivisesti ja jos jollain on musta ennakko käsitys en edes yritä hänen käsitystään musta muuttaa pitäköön hyvänään lisään vettä myllyyn niin annetaan huhuillekin siivet syytöksiin vastaukseni on aina mistä nyt taas halutaan syyttää mä olen tekemisistäni aina vastuuni kantanu en ota vastuuta muiden tekemisistä ja/tai rikoksista ja lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä pitäs säätää suomenlakiin kuolemantuomio en ole keksiny moisille mitään käyttöä eivätpä ole ainakaan pilaamassa ihmisen elämää joka ei ole vielä kerenny kunnolla edes alkaa täysi-ikäisen si taas pitäisi jo itse tietää haluaako elämänsä pilata vaiko eikö joko tai vaihtoehto niin mut on kasvatettu tosin pienenä se oli joko teet niin kuin minä sanon tai teet niin kuin itse haluat ja kannat vastuun itse

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      386
      939
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      209
      749
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      696
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      70
      659
    6. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      68
      655
    7. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      645
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      36
      630
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      581
    Aihe