Haluan Dj:ksi!!!!!!!

wannbe dj 19v.

Auttakaa nyt hyvät ihmiset!!mulla on palava halu alkaa soittaa levyjä ja dj:n hommat kiinnostais,mut pikku onkelma;mulla ei oo mitään hajua miten edetä ja kaikkein tärkein päänvaiva;mitä kaikkia laitteita mun tulisi ostaa ja paljonko ne suunnilleen tulisivat maksamaan? Olen aina kuunnellut musiikkia ja aion yrittää ammattikorkeeseen media-alalle.Mutta haluaisin tässä ohella hankkia noita välineitä,kun tuo dj;n homma niiiin kiinnostais.Mua ei kyl varmaan hyvällä ajatella,kun vielä olen nainen.:) Mutta tällasta..

18

2340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

      ...käydä joku valmennuskurssi ensin, ei sitä dj:ksi noin vain halusta ruveta

    • amistaar

      kiinnostaa kyseinen homma. Olen kysellyt näiltä dj:ltä että miten edetä.. Kaikki on sanonu että ohjelmatoimistoon yhteyttä, sieltä sitten kouluttaa. Ja mitäs laitteita..hmmm...Meinaakko ihan lp levyjä vai clubi tyyliin cd:tä? no siitä riippumatta 2 levysoitinta, ja sellanen pieni mikseri pöytä...Hinnasta en osaa sen tarkemmin sanoa, kun en ole hirveän paljon käyny kattoon...mut anyway. Toivottavasti oli ees jotain hyötyä :)

      • wannabe Dj 19

        Mäkin olen ihan paikallisessa diskossa Dj:ltä suoraan kysyny,mut se mutis jotain epämäärästä:) kun tietoo ei tahdo saada millään.oon jo netin kahlannu,mut vaikeeta tää on:) Minkä ikäinen sä olet? Ja kumpaa sukupuolta? Jos saan kysyä:)


      • Minä
        wannabe Dj 19 kirjoitti:

        Mäkin olen ihan paikallisessa diskossa Dj:ltä suoraan kysyny,mut se mutis jotain epämäärästä:) kun tietoo ei tahdo saada millään.oon jo netin kahlannu,mut vaikeeta tää on:) Minkä ikäinen sä olet? Ja kumpaa sukupuolta? Jos saan kysyä:)

        Turun seudulla DJ kursseja pitää puolen vuoden välein Nuoriso palatsi. Kurssin hinta oli muistaakseni 5-15€ ja kurssilla käsitellään yleisesti miksaamista että musiikkia, soittimia sekä tyylejä miten haluaisit soittaa, miksaamista käytännössä jne... joskus oli muistaakseni myös kultatalossa mahdollisuus esiintyä jos halusi.

        Ja jos nyt helsingiltä ja vantaan seudulta haluaa kursseille niin DSC auttaa laitteissa, koulutuksessa jne... http://www.dsc.fi . Sieltä löytyy mm. DJ:n ABC sekä muut alku jutut. Kumminkin DSC:n kurssit ovat reippaasti kalliimpia mutta itse ammattilaiset ovat opettajina.

        Muista paikkakunnista en tiedä sen enempää, mutta ennen kuin kursseille suinpäin ryntää kannattaa vähän opetella termistöä, musiikki tyylejä ja joitakin vanhoja hittejä että uusia hittejä. Niillä pärjää jo pitkälle.

        Jos joltain DJ:ltä kysyy (ei klubi session aikana) niin voi oppipojaksi päästä seuraamaan ja kuuntelemaan oppia.

        Tiedän myös muutaman joka on ostanut laitteet ja ruvennut itse vain soittelemaan ja osaa soittaa nyt vaikka kuinka hyvin, mutta tässähän on huono rahaisella sellainen ongelma että jos ei kuukausien päästä enää kiinostakkaan.


      • amistaar
        wannabe Dj 19 kirjoitti:

        Mäkin olen ihan paikallisessa diskossa Dj:ltä suoraan kysyny,mut se mutis jotain epämäärästä:) kun tietoo ei tahdo saada millään.oon jo netin kahlannu,mut vaikeeta tää on:) Minkä ikäinen sä olet? Ja kumpaa sukupuolta? Jos saan kysyä:)

        eli olen 20 vuotias mies tampereelta....mistäs ite oot, jos saan kysyä ;)


      • wannabe Dj 19
        Minä kirjoitti:

        Turun seudulla DJ kursseja pitää puolen vuoden välein Nuoriso palatsi. Kurssin hinta oli muistaakseni 5-15€ ja kurssilla käsitellään yleisesti miksaamista että musiikkia, soittimia sekä tyylejä miten haluaisit soittaa, miksaamista käytännössä jne... joskus oli muistaakseni myös kultatalossa mahdollisuus esiintyä jos halusi.

        Ja jos nyt helsingiltä ja vantaan seudulta haluaa kursseille niin DSC auttaa laitteissa, koulutuksessa jne... http://www.dsc.fi . Sieltä löytyy mm. DJ:n ABC sekä muut alku jutut. Kumminkin DSC:n kurssit ovat reippaasti kalliimpia mutta itse ammattilaiset ovat opettajina.

        Muista paikkakunnista en tiedä sen enempää, mutta ennen kuin kursseille suinpäin ryntää kannattaa vähän opetella termistöä, musiikki tyylejä ja joitakin vanhoja hittejä että uusia hittejä. Niillä pärjää jo pitkälle.

        Jos joltain DJ:ltä kysyy (ei klubi session aikana) niin voi oppipojaksi päästä seuraamaan ja kuuntelemaan oppia.

        Tiedän myös muutaman joka on ostanut laitteet ja ruvennut itse vain soittelemaan ja osaa soittaa nyt vaikka kuinka hyvin, mutta tässähän on huono rahaisella sellainen ongelma että jos ei kuukausien päästä enää kiinostakkaan.

        Mä en oikeesti tiedä miten sua kiitäisn Mä!:)Tosta nettisivusta on ollut mulle paljon iloa:) Tää todellakin on mulle unelma ja mä aion taistella sen toteutumisen puolesta:) Tuhannet kiitokset sulle:) On kiva kun edes joku suhtautuu positiivisesti,eikä aina ole kritisoimassa:))


      • wannabe Dj 19
        amistaar kirjoitti:

        eli olen 20 vuotias mies tampereelta....mistäs ite oot, jos saan kysyä ;)

        Mä olen Järvenpäästä:) Kävitkö muuten kattoo noita sivuja jotka Nimim.Mä on tohon laittanu,vai onks sivut ennestään sulle tutut?


      • amistaar
        wannabe Dj 19 kirjoitti:

        Mä olen Järvenpäästä:) Kävitkö muuten kattoo noita sivuja jotka Nimim.Mä on tohon laittanu,vai onks sivut ennestään sulle tutut?

        ei siel hirveesti kuitenkaan uutta tietoo ollu..mitä nyt äkkiä katoin. Toi mixaus on jossain määrin tuttua hommaa, ainakin tietokoneella. Elikkäs jos tietokoneella kuuntelet musiikkia niin kannattaa ladata jostain sellanen ohjelma ku dj traktor mixer...Hiirellä siinä mixaillaan, eli ei ehkä yhtä hienon kuulosta ku jos ois 2 kättä vapaana.


      • wannabe Dj 19
        amistaar kirjoitti:

        ei siel hirveesti kuitenkaan uutta tietoo ollu..mitä nyt äkkiä katoin. Toi mixaus on jossain määrin tuttua hommaa, ainakin tietokoneella. Elikkäs jos tietokoneella kuuntelet musiikkia niin kannattaa ladata jostain sellanen ohjelma ku dj traktor mixer...Hiirellä siinä mixaillaan, eli ei ehkä yhtä hienon kuulosta ku jos ois 2 kättä vapaana.

        No mulle siel kyl oli paljonki uutta tietoo,ku en oo viel kauheen perillä näist jutuist:D Kiitti sullekin kaikist vinkeist:) Ihanaa ku on viel olemas ihania ihmisiä:))


      • amistaar
        wannabe Dj 19 kirjoitti:

        No mulle siel kyl oli paljonki uutta tietoo,ku en oo viel kauheen perillä näist jutuist:D Kiitti sullekin kaikist vinkeist:) Ihanaa ku on viel olemas ihania ihmisiä:))

        ja en tiedä vaikka itekkin lähtis jollekkin noille kursseista...


      • wannabe Dj 19
        amistaar kirjoitti:

        ja en tiedä vaikka itekkin lähtis jollekkin noille kursseista...

        No sitä mäkin täs vähän kelailin,mut aikas kalliita nuo kurssit näyttäs olevan..toisaalta,mä voisin kyl maksaa mitä vaan;D Heh:)


      • se sama:)
        wannabe Dj 19 kirjoitti:

        No sitä mäkin täs vähän kelailin,mut aikas kalliita nuo kurssit näyttäs olevan..toisaalta,mä voisin kyl maksaa mitä vaan;D Heh:)

        Huvittaisko sua meilailla tai jtn?? Kun nyt ollaan aika samanhenkisiä(?):D Vois aina kysellä et miten toinen on edistyny:)..No jos sua huvittaa meilata mulle ni osoite;[email protected]


      • amistaar
        se sama:) kirjoitti:

        Huvittaisko sua meilailla tai jtn?? Kun nyt ollaan aika samanhenkisiä(?):D Vois aina kysellä et miten toinen on edistyny:)..No jos sua huvittaa meilata mulle ni osoite;[email protected]

        eli mun osote on [email protected] asian tiimoilla ;)


      • wannabe Dj 19
        amistaar kirjoitti:

        eli mun osote on [email protected] asian tiimoilla ;)

        No kiva:)Kavereitten kans vähän vaikee jutskata täst asiast,kun niillä on ihan erilaiset mielenkiinnon kohteet.


      • Andy
        wannabe Dj 19 kirjoitti:

        No kiva:)Kavereitten kans vähän vaikee jutskata täst asiast,kun niillä on ihan erilaiset mielenkiinnon kohteet.

        Dj-hommista jos olet kiinnostunut niin kannattaa ottaa selville lähialueilla toimivat ohjelmatoimistot ja sitten soittaa sinne. Varmasti kiinnostaa naispuoliset dj:t kun niitä niin vähän on muutenkin Suomessa. Itse olen myös ollut yhteydessä pariinkin ohjelmatoimistoon asian tiimoilta. Yksi erittäin hyvä dj-sivusto netissä on www.mr-dj.org. Löytyy erittäin kattava aloittelija-info sekä myös laite-osio, missä on testattu yleisimpiä laitteita mitä dj yleensä käyttää. Sivuston ylläpitäjältä, Lappeenrantalaiselta Dj:ltä voi kysyä ihan mitä mieleen juolahtaa niistä hommista. Siitä vain rohkeasti yhteys ohjelmatoimistoon jos homma kiinnostaa.


    • hmm

      Pyydän anteeksi etukäteen jo asiatonta kommenttiani:

      Opetelkaa soittamaan oikeilla instrumenteilla, niin on jotain haastettakin.

      • wannabe Dj 19

        Olen mm.soittanut kitaraa ja laulanut kuorossa:) Niin,makuja on monenlaisia.Hatunnosto niille jotka ovat hyviä jonkin instrumentin soittamisessa.:)


    • wannabelollitus

      ööh
      se että kaks dekkii ni yleensä dj:llä jotka soittaa esim baareissa ni niil on neljä dekkiä. ja se hinta jos ostat kaiken eriksee plus äänen muuntimen ni se hintä on siit 2000-3000 e tai jos ostat mixer pöydän (jossa kaikki on valmiina) ni keskivertainen maksaa suunillee 1000e
      tai kyll huonommalkii pärjää aluks sen hinta on sit jotain 300-500e
      ja sitten amatti dj laitteet ko'otaan ja niiden hinta on suunilleen 5000-10000e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe