Voiko lehtiä syödä?

Tulin ajatelleeksi.

Voiko joidenkin kasvien tai puiden lehtiä syödä muitta mutkitta? Niissähän on varmastikkin erittäin paljon ravintoa. Vai eivätkö nämä sovi ihmisen elimistölle? Olisiko jotain esimerkkejä?

19

4256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksitypy

      Saunavasta käytön jälkeen. Pehmeä ja hyvin sulava.:=)))
      Sitten noita männyn neulasia voi kans syödä, mutta alkukesästä. Sitten teet voikukan ja nokkosen lehdistä salaattia. Tosi hyvää.
      Niin ja onhan sitten se suolaheinä, mitä lapsenakin imeskeltiin. Tässä muutama herkku :=)))

    • nokkosista keittoa tehdä.... tosin itse en ole moista maistanut.....:)))

      • Anonyymi

        Syön puoet sunnuntai-Hesaria ja oli kuivaa


    • Dark-angels

      en ole ihan varma mut voiskoha koivun lehtii syyä;);)

      • yksitypy

        minä olen syönyt koivunlehtiä monet kerrat. Lapsena enemmän, mutta kyllä vieläkin keväisin saatan ottaa nuoren koivunlehden ja syödä sen. Ja koivunlehtiteetä olen juonut usein :=))))


      • Anonyymi

        Koivun lehtiä voi syödä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koivun lehtiä voi syödä

        Koivun lehden ovat terveellisiä alku kesästä


    • ..ihmeessä.. jos tulee vatsanväänteitä ja ruikuttaa niin tiedät miten asia on..

      • yksitypy

        siinä tietenkin yks mies taas, joka sanoo, ettei rehuja syö :=)))


      • yksitypy kirjoitti:

        siinä tietenkin yks mies taas, joka sanoo, ettei rehuja syö :=)))

        ..oon salaatti ekspertti.. ja syön sitä itsekin.. mä en oo niitä jotka on tehnyt kanien kanssa sopimuksen rehujen syönnistä..


      • yksitypy
        pervokki kirjoitti:

        ..oon salaatti ekspertti.. ja syön sitä itsekin.. mä en oo niitä jotka on tehnyt kanien kanssa sopimuksen rehujen syönnistä..

        arvelinkin kun sun imagoa olen seuraillut :=)))
        Se kanien syönti ei oikein kuuluiskaan sun tyyliin :=))


      • yksitypy kirjoitti:

        arvelinkin kun sun imagoa olen seuraillut :=)))
        Se kanien syönti ei oikein kuuluiskaan sun tyyliin :=))

        nykyään syön kanejakin..ahnaasti ahmien..ahmia en..


    • Solar

      Voi niitä syödä, mutta jotkut saattavat vaikuttaa narkoottisesti, kuten pihlajan lehdet ja jos on kipuja, niin vanha rohto on pureskella pajun kuorta... maistuu kyllä ihan karmeelle, joten ehkä ennemmin ottais aspiriiniä...ja nälkäänsä vetäsee kunnon kyrsää... ;)

    • Sorbusta uneen ?

      Miten pihlajanlehdet vaikuttavat "narkoottisesti", mitä tarkoitat, nukuttavatko ne ? Toimisivat siis unilääkkeinäkö ?

    • space

      En tiedä mitään asiasta mutta koivunlehdet on hyviä

    • ..koivusta teetä..kääpää ja kaarnaa..pettua petäjäistä..pihkaa..ja tervaa..eikö kaikkia käyteä myös oraalisesti?

    • Mutkun

      Kyseessä oli lehtien syömisestä "muitta mutkitta". Mitä nämä mutkat ovat?

      • OIsko jalostamiset?


      • Anonyymi
        pervokki kirjoitti:

        OIsko jalostamiset?

        Kuka o Jalo-Tami?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe