Vuosia sitten työskentelin Helsingin kaupunginkirjaston palveluksessa, muussa kuin pääkirjastossa. Työpaikalla oli sähköinen sisään- ja uloskirjautuminen. Eräänä työpäivänä kirjautumislaitteen kello oli asetettu näyttämään työpäiväni alussa väärää aikaa: kello oli "ajassa", joka oli Suomen aikaa seitsemän minuuttia edellä. Siispä laite kirjasi minulle työpäivän, joka oli seitsemän minuuttia lyhyempi, kuin todellinen työaikani. Samana päivänä esihenkilöllä oli naamassa pirullinen ilme, pirullinen hymy, varsinkin työpäiväni alussa. Tuo noitailme kertoi, että esihenkilö oli pannut kellon väärään aikaan täysin tahallaan. Minulta siis jäi saamatta seitsemän minuutin palkka. En takaa, että aikavirhe oli juuri tuo seitsemän minuuttia, ennen, kuin tarkastan papereista, mutta tarkastaminen on mahdollista vasta myöhemmin. Jos havaitsen aikavirheen olleen muu, kuin seitsemän minuuttia, oikaisen myöhemmin, mutta erittäin todennäköisesti se oli juuri tuo seitsemän minuuttia. Helsingin kaupungin on maksettava minulle minulta puuttuva seitsemän minuutin palkka viivästyskorkoineen - lisäksi tästä huomauttamisesta 120 e. Nuo rahat on maksettava käteisellä. Käteisen saa toimittaa kirjeitse. Kirjeen saa toimittaa postitse tai lähetin avulla. Eräpäivä on 15.08.2026. Jos palkkaa ei makseta, toimitamme vastatoimia. Vastatoimet voidaan toimittaa pääkaupunkiseudulla TAI MUUALLA. Vastatoimet voidaan toimittaa pitkänkin ajan kuluessa.
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Kirjastot ovat kuvottavinta mahdollista kommunismia ja verovarojen törsäystä. Lopetettava kaikki välittömästi.
- Anonyymi00002
Noin yleisesti ottaen: kirjastot ovat yksi tärkeintä, mitä verorahoilla saa.
- Anonyymi00003
On huomioitava myös nämä:
Kun määräaikainen työsuhteeni oli lähellä loppuaan, tein usein tavallista pitempää työpäivää täyttääkseni työsopimuksenmukaisen kokonaistyöaikani. Noin tehdessäni tulin tehneeksi myös sen puuttuvan seitsemän minuuttia, vaikka tosiasiassa olin tehnyt sen seitsemän minuuttia jo siinä työpäivässä, jossa kirjautumislaitteen kello oli väärässä ajassa. Siksi minun kuuluu saada sen seitsemän minuutin palkka KAKSI KERTAA viivästyskorkoineen.
Viimeisessä työpäivässäni, lähellä työpäivän loppua esihenkilö alkoi jutustella minulle. Kuunnellessani esihenkilön jutustelua olin työpaikalla vähintään yhden minuutin kauemmin kuin oli sopimuksenmukainen työaika. Siksi minun kuuluu saada myös sen yhden minuutin palkka viivästyskorkoineen. Myöhemmin pyrin tarkastamaan papereista, oliko ylitysaika enemmän kuin yksi minuutti. Oikaisen tarvittaessa. - Anonyymi00004
Ai niin. Anteeksi. Minunhan olisi pitänyt käyttää sanaa "kunta", koska helsinkiläiset niin rakastavat sanaa "kunta". Olin kerran eräässä autiotuvassa, jota ylläpiti eräs kaupunkikunta, josta jäljempänä käytän nimeä Mäntymaa, vaikka tämä ei ole sen kaupungin oikea nimi. Jotkut helsinkiläiset olivat tuvan vieraskirjaan kirjoitelleet: Mäntymaan kunta ei ole järjestänyt tuvalle riittävästi polttopuuta, Mäntymaan kunta sitä, Mäntymaan kunta tätä, vali, vali, vali... Siispä tuon otsikkoni kuuluisi olla: Helsingin kunta jätti maksamatta palkkaa. Helsingin kunnan siis pitää maksaa minulle puuttuva palkka. Anteeksi vielä kerran, että käytin sanaa "kaupunki".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä3701498Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä2409352 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk74849Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma28815- 54803
- 40779
- 57722
Miia Heikkinen avautui !
Olipa hyvä kirjoitus, kiitos. Ongelmat mitkä nostat esille on todellisia ja tämä ylimielisyys totta ja se näkyy kaikessa67706- 59705
- 62691