PERINTÖOIKEUTENI?

Anonyymi-ap

osaisiko joku neuvoa tulevassa perintö asiassani kun ei kukaan tunnu osaavan neuvoa, asia koskee sukulaispoikaani, hän on isäni siskon tyttären poika ja hänellä ei ole ketään elossa olevaa perillistä ja olen ainoa elossa oleva perillinen, joten olenko minä hänen rintaperillisensä, mitenkä mahdollinen testamentti vaikuttaa perintöasiassa ? kiitos etukäteen? ROOPE

10

<50

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Perit hänet vain testamentilla.

Olet ilmeisesti pikkuserkku.

• Anonyymi00004
        UUSI

Höpö höpö

• Anonyymi00002
      UUSI

Olet pikkuserkun lapsi.

Et peri mitään.

• Anonyymi00003
        UUSI

Höpö höpö

• Anonyymi00005
      UUSI

Jos suomessa noudatetaan suomenlakeja ja etenkin perustuslakia kumotun hallitusmuodon sijaan, niin perit.

Tai oikeammin lain mukaan perisit, mutta olematon parenteelisuus jota laissa ei ole, niin tulkinta laista on vääristynyt..

Ainoa suoraperiminen on vanhemmalta rintaperilliselle ja toisin päin

Muu periminen on käytännössä myös suoraan perimistä, mutta, lain mukaan tapahtuu tavallaan kiertäen, eli se muka kiertää kuolleen kautta, mutta todelisuudessa ei

Niin kauan kun on sukua isovanhempien kautta, niin perimisoikeus säilyy eli lapsen äiti olisi siskosi tai isä veljesi ja siskolla/ veljelläsi samat vanhemmat ja lapselle hän olisi isovanhempi/vanhemmat, nyt kun siskosi lapsi /olet hänelle eno saa lapsen, oli se tyttö tai poika, olet hänelle isoeno tai isotäti, oikeammin serkku ja hän on sinulle pikkuserkku.

Nyt kun katsotaan perintökaarta oikein ja kuinka se laeissa onkin, niin perimisoikeus tekee täyden ympyrän, koska perimisoikeus säilyy aina lapsella, eli kun on samat vanhemmat, sisko/veli, säilyy sinulla perimisoikes oman vanhempaasi ja kautta, niin kauan kuin elät, jos ja kun hänelle olisi tullut jotain, eli rintaperillisellä hautaan asti säilyy perimisoikeus, kunhan perittävä on sukuverellinen eli siskosi, siskosi lapsi, siskosi lapsen lapsi, siskosi lapsenlapsen lapsi, en jatka kauemmaksi kun tuossa on jo noin 150 - 240v väliä ja ei ole eteen tullut 290v paappaa.

T. Professional of the law and word's, the great and only one Lawetorder

• Anonyymi00008
        UUSI

Mitä ihmettä sä yrität nyt sanoa?

• Anonyymi00006
      UUSI

Pahoitteluni, tärkeimpiin jäi ja joita kysyitkin.

Lakiosa-oikeus (jotta valtio saisi omaisuutta) kierretään sillä, että lakiosa-oikeus olisi vain rintaperillisellä.

Näinhän se oikeastikkaan ei ole, vaan laki ei kiellä, mutta lakiosaoikeus kiertää samalla tavalla sijaantulijalle jos rintaperillistä ei ole eli sijaantulija asettuu samaan oikeusasemaan kuin rintaperillinenkin, eli omaa samat oikeudet (pl 6§)., eli jos testamentti on jollekkin, on sinulla sijaisasemassa sama oikeus kuin rintaperillisellä lakiosaan

• Anonyymi00007
      UUSI

Aloitus voi olla vain Lawetorderin tekemä. Kukaan muu ei pysty tuohon.

Olet siis serkkusi lapsen rintaperillinen, hiihaa...

• Anonyymi00009
      UUSI

Suoli on ihan paras paikka kysellä näitä asioita, täältä saa parempia vastauksia kuin oikeusavusta tai lakitoimistoilta jne... myöskään nykyinen tekoäly ei voi tietenkään antaa minkäänlaista oikeaa vastausta.

• Anonyymi00010
        UUSI

Tekoäly ei ymmärtänyt sukulaisuussuhdetta, joten asia jäi siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      173
      1905
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      154
      1350
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      222
      1002
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      897
    5. 57
      842
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      783
    7. 93
      757
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      757
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      677
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      646
    Aihe