Tarvitseeko kaloreita laskea

Anonyymi-ap

Syönyt kalorit pitää kyllä tietää,mutta ei niitä tarvitse tarkasti laskea joka päivä,riittää että ne arvioi.
Arviointi pitää tehdä mielummin yläkanttiin,muutenhan siitä ei ole mitään hyötyä.

Se riittää että kalorit laskee vain kerran tarkasti ja syö tarkasti joka päivä samat,niitä vähän vaihdellen.

Vaikka kaloreita ei laske tarkasti,käytetyt ruoka aineet kannattaa kirjoittaa paperille alekkain joka päivä ja tehdä arviointi sen mukaan.
Jos siinä on kaikenlaisia herkkuja,kalorit on yleensä 3200-4000 Määrän osaa kyllä arvioida vaikka niitä ei laske tarkasti.
Itse en nykyään edes punnitse enkä ota ennen ja jälkeen kuvia,koska entisiä on sen verran paljon.
Minulle riittää se tieto että olen syönyt liikaa ja pitää syödä vähemmän että ei liho.

Jos on syönyt liikaa niin alkaa syömään vähemmän niin laihtuu itsestään.
Olen ennen laskenut kalorit tarkasti kun olen halunnut tietää tarkasti millä kalorimäärällä laihtuu.
Sitä ei kuitenkaan tarvitse tehdä jos osaa ne arvioida,niin säästyy turhalta työltä.

16

64

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

varmaan kannattaa laskee mut emmä ole koskaan laskenu ja oon mm nyt onnistunut laihtuun 6 killoo kahessa kuukauvessa.

• Anonyymi00004

ookkonnä maalta kotosi

• Anonyymi00003

Olen miettinut näitä sovelluksia, missä otetaan kuva ja ohjelma/tekoäly laskee kalorit, rasvat, proteiinit... En sitte usko pätkääkään tuollaiseen. Mistä ihmeestä se voi kuvan perusteella tietää, mitä siihen ruokaan on laitettu, onko siellä ruokalusikallinen öljyä vai 50 g voita, onko kastikkeeseen lisätty purkillinen kermaa jne. Ravintola-annoksistakaan ei tiedä yhtään mitä kaikkia aineksia käytetty. Ja entäs sitte annoksen koko/paino? Mistä tietää sen?
      Onko vaan rahat pois epätoivoisilta?

• Anonyymi00005

Ottaa käyttöön desimitan ja keittiövaan, mittaa ja punnitsee ruokansa ja laittaa ne fineliin, se ilmoittaa kalorit ja makrot sekä tärkeimmät vitamiinit, tästä tulee nopeasti rutiinia.

• Anonyymi00006

Se riittää että laskee ne vain kerran,ja jatkossa voi kaiken arvioida.
      Kannattaa keskittyä oleelliseen asiaan eikä tuhlata aikaa turhaan laskemiseen

Ei liikuntasuorituksiakaan tarvitse merkata Ainoastaan sen milloin on aloittanut.
      Monethan tekee sitäkin että merkkaavat kaikki liikkeet ja sarjat joita ovat tehneet kuntosalissa .

• Anonyymi00007

Tarkka laskeminen on vain silloin hyödyllistä jos haluaa tarkasti tietää millä kalorimäärällä ja liikunnalla laihtuu,mutta pitemmän päälle se on aivan turhaa.

• Anonyymi00008

vastaus lyhyesti; ei mun ole tarvinnut ja oon onnistunu pudottaan painoo.

• Anonyymi00009

tosin jatko-kommentoin "varmasti olis kaikkein helpointa ja varminta mitata kalorit"

• Anonyymi00010

Nyt en oikein ymmärrä.
      Ymmärrän sen että kun alkaa tekemään elämäntaparemonyttia niin tarvitsee suuntaviivoja eli silloin lasketaan ja arvioidaan kaloreita.
      Mutta kun tilanne vakiintuu niin ei mitään tarvitse arvioida eikä laskea vaan mennään sillä totutula tyylillä.
      Jos paino vähän karkaa niin sitten jätetään jotain vakiojuttua pois.
      Miksi asioista tehdään vaikeita?

Oma rytmi, aamulla kahvia muutama kupillinen, 10-12 välillä 2 leipää ja 2 kuppia kahvia ja joskus 26-18 lämmin ruoka ja tunti myöhemmin kuppi kahvia.
      Ei mitään hajua kaloreista mutta paino ei nouse niin eikö se ole oikea määrä?

• Anonyymi00011

Laihtuakseen ei tarvitse laskea eikä tietää kaloreita. Oleellista on syödä entistä vähemmän ja harvemmin. Liikunta tukee syötyjen kalorien kulutusta, vaikka et kalorien määrää tiedäkään.

Itse olen laihtunut melkein 10 kiloa puolessa vuodessa laskematta yhtään kaloria. Vain syömistä vähentämällä ja liikuntaa lisäämällä.

• Anonyymi00012

Laihtuakseen on tiedettävä kalorivaje, sen tietää laskemalla.

• Anonyymi00013

Ei niitä tarvitse toisiaan laskea kuin alussa kerran, koska ne tietää muutenkin.
        Se on hyvin yksinkertaista arvioida ne,esim yksi pitsa on 1000 kaloria,munkki 300 g1300 kal karkki 200 g800 kal
        Täysi paistinpannullinen oikeaa RASVATONTA ruokaa 600 Kal

Jos et ole laihtunut yhtään,sinun pitää vähentää syömistä tai lisätä liikuntaa TAI vähän niitä kumpiakin niin laihdut.

Olen niitä ennen itse laskenut,mutta nyt olen sen lopettanut kokonaan.
        Merkkaan ainoastaan seuranta taulukkoon tummalla värillä ne päivät joina olen syönyt pullaa,suklaata kakkua,yms ja se TOIMII

Kun niitä ei laske,säästää aikaa ja hermoja kun voi keskittyä oleelliseen,eli senkin ajan voi käyttää kaikkeen muuhun.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ei niitä tarvitse toisiaan laskea kuin alussa kerran, koska ne tietää muutenkin.
        Se on hyvin yksinkertaista arvioida ne,esim yksi pitsa on 1000 kaloria,munkki 300 g1300 kal karkki 200 g800 kal
        Täysi paistinpannullinen oikeaa RASVATONTA ruokaa 600 Kal

Jos et ole laihtunut yhtään,sinun pitää vähentää syömistä tai lisätä liikuntaa TAI vähän niitä kumpiakin niin laihdut.

Olen niitä ennen itse laskenut,mutta nyt olen sen lopettanut kokonaan.
        Merkkaan ainoastaan seuranta taulukkoon tummalla värillä ne päivät joina olen syönyt pullaa,suklaata kakkua,yms ja se TOIMII

Kun niitä ei laske,säästää aikaa ja hermoja kun voi keskittyä oleelliseen,eli senkin ajan voi käyttää kaikkeen muuhun.

Kyllä, itse juuri opin toisesta säikeestä, että 600 grammaa sokeria vuorokaudessa on normaalia. Sen takia lopetan kalorien laskemisen, vaikka minulla on rasvamaksa ja lihavuus vaivaa. Arvioin jatkossa vain ne kalorit, jotka menee tuon sokerimäärän yli.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kyllä, itse juuri opin toisesta säikeestä, että 600 grammaa sokeria vuorokaudessa on normaalia. Sen takia lopetan kalorien laskemisen, vaikka minulla on rasvamaksa ja lihavuus vaivaa. Arvioin jatkossa vain ne kalorit, jotka menee tuon sokerimäärän yli.

Olihan tuo ironiaa olihan?
        Kun ihminen syö x määrän ruokaa ja lihoo niin hänen saamansa energia on liian isoa kulutukseen nähden.
        Mitä hyötyä on todentaa tuota samaa asiaa laskemalla?
        Kun sama ihminen lisää liikuntaa ja paino alkaa vähentyä on saatava energia pienempää kuin kulutettu energia, eikä taaskaan etvita laskea.
        Jos sama ihminen lisää liikuntaa tai vähentää symömistä sen verran että paino pysyy ennallaan on energian saanti ja kulutus tasapainossa.
        Ja yllätys yllätys ei taaskaan tarvitse laskea kaloreita eikä edes arvioida.

Itse en ole koko elämäni aikana (61v) laskenut energioita mutta olen onnistunut säätämään painoani.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

600 grammaa sokeria päivässä normaalia? No ei ole kun ihminen ei tarvitse grammaakaan sokeria, eikä hiilihydraattia vaan elimistö pystyy proteiineista muuntamaan glukoosia tarpeellisen määrän ja rasvaa voi elimistö käyttää energian tarpeeseen.

• Anonyymi00017

Ei.. Mut jokaisen vasemmistoon kallellaan olevan kommunistin nimi kannattaa laittaa muistiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      25
      1397
    2. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      75
      1269
    3. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      84
      1221
    4. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      10
      1024
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      129
      1005
    6. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      72
      926
    7. Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???

LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.
      Ähtäri
      87
      861
    8. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      52
      712
    9. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      132
      702
    10. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      86
      677
    11. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      146
      604
    12. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      50
      589
    13. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      28
      588
    14. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      54
      583
    15. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      91
      577
    16. Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen

Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t
      Suomalaiset julkkikset
      13
      549
    17. Minulla on ikävä Sinua kulta, rakas

Olisitpa lähelläni, tarvitsen sinua ❤️
      Ikävä
      37
      548
    18. 46
      543
    19. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      94
      536
    20. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      21
      530
    Aihe