Toisesta keskustelusta poimittua: joku puhui siellä väittelyn voittamisesta.
Miten monella on keskustellessa tarkoitus "voittaa" joku? 😵
Ajatuskin voittamisesta tai edes sen tavoittelusta on minulle vieras. Keskustelen, jotta saisin uusia näkemyksiä ja oppisin jotain uutta. Lisäksi keskustelu on joskus mukavaa.
Täällä toteutuu lähinnä jälkimmäinen, vain tiettyjen nimimerkkien kanssa, mutta joskus myös opin jotain.
Voittamista en tavoittele.
🦄
Väittelyn "voittaminen"
33
162
Vastaukset 33
- Anonyymi00001
todellinen keskustelu menee niin, että asioista keskustellaan, oma kanta ilmaistaan, mutta ei jämähdetä taistelemaan asian oikeellisuudesta( kun voi olla niin, että kumpikaan ei ole edes oikeassa asiasta), kun kanta on esitetty, keskustelu jatkuu eteenpäin jos mahdollista😁🙃
- Anonyymi00002
Olen samaa mieltä. ☺️
En tosin jatka keskustelua sellaisen henkilön kanssa, joka ei osaa tai halua perustella näkemystään. Aiheen käsittely voi kuitenkin jatkua toisaalla sellaisten kanssa, jotka perustelevat näkemyksensä.
🦄
- Anonyymi00003
En ollenkaan ajattele ajatustenvaihtoa kilpailuna, häviö/voitto.
Jonkun mielipiteistähän syntyy uusia ajatuksia.
Teesi- antiteesi- synteesi.
Vuorovaikutus.
Vilma
Jos joku haluaa kuvata, niin siinähän kisailee.
Ja taas sataa.- Anonyymi00004
Juuri näin minäkin ajattelen. ☺️
Viimeisintä virkettäsi en nyt oikein ymmärrä.
🦄 - Anonyymi00005
Jos joku haluaa kisata ....
Täällä sataa kaatamalla. Käväisin kaupoilla eli ehdin juuri kotiin.
Vilma - Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jos joku haluaa kisata ....
Täällä sataa kaatamalla. Käväisin kaupoilla eli ehdin juuri kotiin.
VilmaJaa jaa. 😄 Luulin että "taas sataa" on jokin nuorison slangi-ilmaus, jota en vielä tiedä. 🤭
🦄 - Anonyymi00017
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jaa jaa. 😄 Luulin että "taas sataa" on jokin nuorison slangi-ilmaus, jota en vielä tiedä. 🤭
🦄Tuo "vilma" ei todellakaan kuulu nuorisoon. Ei todellakaan.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tuo "vilma" ei todellakaan kuulu nuorisoon. Ei todellakaan.
Jos mä en oo snadi skidi Stadista, ei mitään. Käpykyläläinen skutsista melkein. En hengaile steissillä.
Snaijaako kukaan.
Vilma - Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tuo "vilma" ei todellakaan kuulu nuorisoon. Ei todellakaan.
En ole sellaista väittänytkään. Miksi ajattelet, että olisin pitänyt Vilmaa nuorisoon kuuluvana?
Enhän minäkään ole ranskalainen, vaikka osaan puhua ranskaa.
🦄
- Anonyymi00006
No Rande on tietty pakko voittaa väittelyssä, mutta muutoin keskustelen keskustelemisen vuoksi. On mielenkiintoista kuulla muiden ajatuksia, huomioita ja havaintoja. Erilaiset näkökulmat avartavat parhaimmillaan omaakin ajattelua. En siis myöskään tavoittele voittamista.
Arvostan sitä, jos keskustelukumppani tuo omia näkemyksiään esille lyttäåmättä tai loukkaamatta vastapuolta. Voi aivan hyvin olla vaikka miten erilaisia näkemyksiä ja silti keskustella hyvässä hengessä. Tylsäähän se olisi, jos kaikki olisimme samanlaisia 😊
Aletheias- Anonyymi00011
Sinä olet yksi palstan kohteliaimmista keskustelijoista!
Jatka samaan malliin, äläkä välitä kiusaajista. ☺️
🦄 - Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Sinä olet yksi palstan kohteliaimmista keskustelijoista!
Jatka samaan malliin, äläkä välitä kiusaajista. ☺️
🦄Kiitos 😊 Ja en välitä kiusaajista, ei minuun oikein nykyään uppoa enää mitkään ilkeilyt. Keskityn ennemmin hyvään 🤗
Aletheias
- Anonyymi00007
Väittelyhän on tilanteesta riippuen joskus oikein hauskaa ja antoisaakin. Ja siinäkin negatiivisessa väittelyssä on myös puolensa, vaikka yleensä juurikin se negaväittely on mielestäni se, missä mitellään siitä voitosta. Ei kaikissa tapauksissa tietenkään.
- Anonyymi00012
Minä en pidä mitään väittelyä negatiivisena aiheen vuoksi. Vain sen vuoksi, että joku alkaa käyttäytyä huonosti.
🦄 - Anonyymi00016
no joo, jos väittely on rakentavaa ja kannan perustelut eivät ole muuttuneet mantraksi
- Anonyymi00008
Se voi olla joidenkin parisuhdemalli.
Muistan keskustelun aiheesta vuosien takaa.
Tuttavapari riiteli koko ajan ja voivat huonosti.
Kysyin miksi ne riitelee ja kilpailee koko ajan?
Ne sanoi…tottakai. - Anonyymi00009
Hämeessä se on ainoa vuorovaikutustapa.
Eikä vain kilpailu ja voitto
vaan vähintään sanallinen kaato, lyönti
HETI EKANA.- Anonyymi00018
Ei se väittely, vaan se voitto.
- Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei se väittely, vaan se voitto.
sitä seuraa kosto ja
koston kierre.
Ei mitään hyvää.
Väittelen lähinnä silloin, kun tuntuu ettei toinen ymmärrä yrityksestä huolimatta oikein sitä mitä kirjoitan. En voittaakseni vaan saadakseni asiani oikein perille.
Eri mieltä oleminen ei häiritse, se on jopa suotavaakin. Väärinkäsittäminen tai väärin tahalleen käsittäminen saa pedantin mussa joskus hereille. Ei se noin ole! En mä tota tarkoita!
- Anonyymi00013
Tein tuota paljon joskus aikaisemmin. 😞 Sitten ymmärsin, että se on ajanhukkaa.
Ihmisestä huomaa melko helposti, onko hänellä tarkoituksena ymmärtää vai olla vain ilkeä. Ymmärtämiseen pyrkivän kysymisen tyyli on täysin erilainen kuin ilkeän. Ilkeät keskustelijat ovat jo etukäteen päättäneet, että he eivät aio ymmärtää.
Jossain vaiheessa totesin (asiasta tekoälyn kanssa keskusteltuani), että on ok antaa toiselle 1 tai 2 tilaisuutta tarkentaa ymmärtämistään. Ellei toinen osapuoli sen jälkeenkään osoita ymmärtämisen merkkejä tai edes halua ymmärtämiseen, minun on aika siirtyä paremmin käyttäytyvän henkilön seuraan. 😄
🦄 Anonyymi00013 kirjoitti:
Tein tuota paljon joskus aikaisemmin. 😞 Sitten ymmärsin, että se on ajanhukkaa.
Ihmisestä huomaa melko helposti, onko hänellä tarkoituksena ymmärtää vai olla vain ilkeä. Ymmärtämiseen pyrkivän kysymisen tyyli on täysin erilainen kuin ilkeän. Ilkeät keskustelijat ovat jo etukäteen päättäneet, että he eivät aio ymmärtää.
Jossain vaiheessa totesin (asiasta tekoälyn kanssa keskusteltuani), että on ok antaa toiselle 1 tai 2 tilaisuutta tarkentaa ymmärtämistään. Ellei toinen osapuoli sen jälkeenkään osoita ymmärtämisen merkkejä tai edes halua ymmärtämiseen, minun on aika siirtyä paremmin käyttäytyvän henkilön seuraan. 😄
🦄Niinhän se on turhaa, minäkin sen aina välillä muistan ja muistuan itseeni. Että ei ole vakavaa, jos ei kaikki ymmärrä tai edes halua ymmärtää oikein.
Toisinaan kyllä palaa sitten myös päreet. Ei mulla muuhun päreet palakkaan.
Mitä ite pitää ärsyttävänä, niin helposti takertuu kääntelemään ja vääntelemään, kun normisti antas vaan asian olla.- Anonyymi00014
Tökstöksnöö kirjoitti:
Niinhän se on turhaa, minäkin sen aina välillä muistan ja muistuan itseeni. Että ei ole vakavaa, jos ei kaikki ymmärrä tai edes halua ymmärtää oikein.
Mitä ite pitää ärsyttävänä, niin helposti takertuu kääntelemään ja vääntelemään, kun normisti antas vaan asian olla.Onhan se ymmärrettävää, että esimerkiksi suoranaiset valheet tekee mieli korjata.
🦄 Tökstöksnöö kirjoitti:
Niinhän se on turhaa, minäkin sen aina välillä muistan ja muistuan itseeni. Että ei ole vakavaa, jos ei kaikki ymmärrä tai edes halua ymmärtää oikein.
Mitä ite pitää ärsyttävänä, niin helposti takertuu kääntelemään ja vääntelemään, kun normisti antas vaan asian olla.Mutta onneksi sitä omiin oloihinsa vetäydyttyä saa nollattua ittensä.
- Anonyymi00020
Anonyymi00014 kirjoitti:
Onhan se ymmärrettävää, että esimerkiksi suoranaiset valheet tekee mieli korjata.
🦄Älä muuta virka..
Anonyymi00014 kirjoitti:
Onhan se ymmärrettävää, että esimerkiksi suoranaiset valheet tekee mieli korjata.
🦄Mua ei aina haittaa valheetkaan, kunhan itse tiedän totuuden. Pidän siitä kiinni, mutta ärsyttää ja tekee mieli oikoa siksi, että kaikki ei hoksaa milloin toinen valehtelee päänmenoksesi tai muiden päänmenoksi. Vääristely on kieroin tapa kääntää totuus muita vastaan.
Pöhnitkö siellä? Onko promilleja verenkierrossa
- Anonyymi00022
En minä koe mitään tarvetta voittaa mitään kuin vain sellaisessa tilanteessa, jonka toinen osapuoli ei ole pystynyt jättämään minua rauhaan, vaan on itsepintaisesti todella kauan stalkannut minua! Hän tuntuu olevan sellainen ihminen, joka ei ymmärrä vuorovaikutuksesta juuri mitään ja hän on todella hiljainen ihminen! Sellaisessa tilanteessa ei ole mahdollista väitellä mistään, koska sellainen tilanne aiheuttaa pelkoa ja pelkotilanteessa haluat vain päästä kauas stalkkaajasta! Siksi en koskaan sanonut hänelle mitään niissä kohtaamistilanteissa!
En välitä voittamisesta. Osanotto on tärkeää ja joskus vastustajan täydellinen tappio ja nöyryytys.
- Anonyymi00024
Sinä olet yksi niistä harvoista, joiden teksteistä joskus oppii jotain! 🙏
Mutta kovin ennakkoluuloinen olet, ja hieman sovinisti. 😑
🦄 Anonyymi00024 kirjoitti:
Sinä olet yksi niistä harvoista, joiden teksteistä joskus oppii jotain! 🙏
Mutta kovin ennakkoluuloinen olet, ja hieman sovinisti. 😑
🦄Ole hyvä.
Ennakkoluuloisuuden määrä on kasvanut ajan saatossa hitaammin kuin sovinistisuuden. Yhä vieläkin kun naiset joskus onnistuvat yllättämään ja tuottamaan pettymyksen.
- Anonyymi00025
Noh, joku saattaa kokea väittelyn (muut ihmiset, kaiken?) kilpailuna, joka "pitää" voittaa. Jos näin on, mahdollisuus vuorovaikutukseen on kovin pieni.
- Sheena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711106
- 65906
- 86810
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?72737- 46683
Vielä hyvinvointitalosta
Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko78632- 62609
- 28585
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su35585Luule ja ajattele minusta
mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅46579