Jaan omani:
- Retkieväs ruisleipä
- Grillimaisteri chili-grillijuusto
- Urho-makkarapihvi
- kananmuna
(- ananasrengas)
Grillaa ainekset grillissä muutama minuutti molemmin puolin. Lisää ruisleivät siinä vaiheessa, kun käännät makkarapihvit ja juuston.
Tuossa aika jeppis ruisporilainen. Väliin sitten kurkkusalaattia, tuoretta pieneksi pilkottua keltasipulia, sinappia ja ketsuppia.
En suosittele kuitenkaan iltapalaksi, koska on sen verran tuhti. Kylkeen voi tehdä esimerkiksi kreikkalaista salaattia. Tuo grillijuusto on tässä se juttu ja se onkin yleensä aina loppunut Litukasta.
Hyvä grillausreseptisi?
45
173
Vastaukset 45
- Anonyymi00001
Tosi hyvältä kuulostaa haluaisin maistaa ja syödä mutta salaatin voi skipata ei pilata ruisporilaisia muuten tosi hyvä ja jkyllä iltapalaksikin voi syödä noita hyviä olis
- Anonyymi00002
Peukku hyvä aloitus ja aihe
Nyt vasta huomasin tämän salaattiasian. Miksi skippaat salaatin? Tarkoitus varmaan, että suonissa virtaa jotain muutakin kuin kolesterolia?
- Anonyymi00006
Mu5tasydän kirjoitti:
Nyt vasta huomasin tämän salaattiasian. Miksi skippaat salaatin? Tarkoitus varmaan, että suonissa virtaa jotain muutakin kuin kolesterolia?
Ei porilaisiin kuulu rehut eikä salaatit nautitaan porilaiset porilaisina
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei porilaisiin kuulu rehut eikä salaatit nautitaan porilaiset porilaisina
Eihän sitä sinne sisälle laiteta, vaan samalle lautaselle.
En minäkään laittaisi salaattia porilaisen sisälle.- Anonyymi00008
Mu5tasydän kirjoitti:
Eihän sitä sinne sisälle laiteta, vaan samalle lautaselle.
En minäkään laittaisi salaattia porilaisen sisälle.Totta kai sinä saat ottaa salaattia lautaselle mutta minä en salaateista niin välitä joihinkin ruokiin sopii jotku salaatit mutta porilaisia haluan ilman salaatteja mutta jos sinä haluat niin sitten sinulle tehtäisiin salaattia
Anonyymi00008 kirjoitti:
Totta kai sinä saat ottaa salaattia lautaselle mutta minä en salaateista niin välitä joihinkin ruokiin sopii jotku salaatit mutta porilaisia haluan ilman salaatteja mutta jos sinä haluat niin sitten sinulle tehtäisiin salaattia
Sovitaan niin. 👍
- Anonyymi00011
Mu5tasydän kirjoitti:
Sovitaan niin. 👍
Sovittu
- Anonyymi00003
Oikeasti kun tuon teet treffeillä niin mies on sen jälkeen iki omasi
Jos minun pitäisi kokata miehelle ja rahatilanne sallisi, niin kokkaisin poroa, niin kuin olen kertonut. Se on mun bravuuri.
Tämä on ennemminkin semmoisten lauantaipäivien grillailuja. Sen verran helppo resepti, että kuka tahansa osaa tehdä.Poron sisä- ja ulkofile medium- on niin hyvää, että se sulaa suussa.
Minäpä pistän korvan taakse tämänkin ohjeen, kiitoksia. 😁- Anonyymi00007
Mu5tasydän kirjoitti:
Poron sisä- ja ulkofile medium- on niin hyvää, että se sulaa suussa.
Minäpä pistän korvan taakse tämänkin ohjeen, kiitoksia. 😁Mutta voittaako se porilaisia
- Anonyymi00009
Mu5tasydän kirjoitti:
Riippuu varmaan keneltä kysytään.
Porilaiset on kyllä aika taattua kamaa ja hyvää
- Anonyymi00005
Olet sama kuin jasu. Esiinnyt vaan eri persoonana.
- Anonyymi00012
Jasu??? En usko.
- Anonyymi00010
Joo ja sit on yks et jos teet joskus niitä herkkusieniä, jotka on täytetty juustolla ja kääritty pekoniin (kaikkihan nämä tietää) niin älä laita niitä grilliin tai uuniin vaan sellaiseen söhkösavustimeen ja leppälastua alle. Niin kauan kypsennät, kun pekoni on rapsakkaa ja sienistä vesi valunut pois. Kelpaa tarjoilla siellä sun ravintelissa
Ne sienet on kyllä herkkua. En ole maistanut niitä savustettuna, pistän korvan taakse.
Ps. Ei mulla ole ravintolaa. Tässä kylässä menee tyyliin viisi vuotta, että porukka hyväksyisi uuden toimijan. Ehtis mennä monta kertaa konkkaan.
Muistakaa ihmiset, että täällä ei missään nimessä saa nauraa tai poistoviikate viuhuu samantien. Kaiken pitää olla ihan stanan vakavaa!
Grillataan koko porukalle Kabanossi original grillimakkarat. Tämä on ehdoton herkku. Turun Sinappia, väkevää, punakorkkista.
Ou jee! 😃En muista olenko ikinä maistanut Kabanossia. Sivistyksessäni on aukko, joka pitää korjata. 🥹
Mu5tasydän kirjoitti:
En muista olenko ikinä maistanut Kabanossia. Sivistyksessäni on aukko, joka pitää korjata. 🥹
Suosittelen kokeilemaan. Siellä on tarjolla useampia makuja.
Itse pidän originalista.
- Anonyymi00013
En voi lukea tätä ketjua! 😍🥵🙈
Suuni on täynnä sylkeä. 👅😛💦🍖🥩
🦄- Anonyymi00017
Mu5tasydän kirjoitti:
Olisko sulla reseptiä jakaa? :)
Parsakaalin ja paprikan palasia pyöritellään oliiviöljyssä ja suolassa.
Sitten grilliin. 😛
Koska olen sekasyöjä, mukana on hyvä olla eläinproteiinia.
🦄 Anonyymi00017 kirjoitti:
Parsakaalin ja paprikan palasia pyöritellään oliiviöljyssä ja suolassa.
Sitten grilliin. 😛
Koska olen sekasyöjä, mukana on hyvä olla eläinproteiinia.
🦄Kiitos ohjeesta. :)
- Anonyymi00014
No tuota...
Ei liity makkaraan vaan yrittämiseen!
" ei täällä voi firmaa perustaa kun ei kuulu oikeaan seurakuntaan!"
Olen kuullut tuon niin monta kertaa.
Siksi täällä etelässä nimitämme seutua suurperhevyöhykkeeksi!
Myönnän asian olevan hankala teille siellä asuville.
Mies 65 - Anonyymi00015
Minä en grillaile. Mutta kapinallisena haluan silti osallistua.
Purkki makrillia tomaattikastikkeessa ruispalaparin päälle. Siivu juustoa, mustapippuria ja (grilliin) mikroon. Nopea pikahätänälkään. Kaloreita n. 400.
xLiner - Anonyymi00016
Haluaisiks sää, että järjestettäis sellaiset sinkkujen omat kesäiset grillijuhlat ja jokainen sais tuoda tullessaan omat reseptinsä ja jotkut huippukokit niitä meille sitten tekis? Pääsymaksu 60 € nupukka ja Arttu Wiskari soittaan taustalle jotain humppaa!
En ole innostunut tapaamaan kuin mukavia yksittäisiä palstalaisia. Heille voisin pitää omat kemut.
Harvassa on ollut grillailut, mitäs tuossa nyt muutama viikko sitten grillailtiin...jonkin sortin vartaita, vielä kun muistaisi mitä niissä oli 🤔. (Hiilillä tietenkin).
Paprikaa, halloumia, possua, joku neljäskin osanen oli mutta mikä?
Kokolihamakkaraa jotain spessua, maksoi noin miljoonan kilo 🙃.
Banaaniakin grillailtiin ja siihen löytyi jotain pintaan jotain toffeetyyppistä makeaa kastiketta jota käytän kun herkuttelen joskus vaniljajäätelöäkin 😋
Valitettavasti tämä ei ole usein toistuva tapahtuma tässä piirissä mikä on toisaalta hyväkin sillä vaikka kaloreita ei laskisi niin ne kyllä huomioivat syöjät ennenpitkää 😄Kuulostaa herkulta! 🙂 Kalorit tosiaan löytävät paikkansa ennen pitkään, vaikka niitä ei laskisi. 😁
Kokonaisen kalan grillaus; esim siika on hyvä.
Miedolla lämmöllä eikä tarvitse kuin maustaa tillillä ja sitruunalla sekä ripauksella merisuolaa.Jaa-a, broileria ja kasviksia. Joku kiva tulinen marinadi. Laiska grillaamaan. 🥴
Mu5tasydän kirjoitti:
Joo, ite tykkään Cola-chili -marinadista. Sopivan napakka, mutta ei liian suolainen.
Cola-chili? Itse tehtynä oletan, ohje? 🤤
Tökstöksnöö kirjoitti:
Cola-chili? Itse tehtynä oletan, ohje? 🤤
En muista sekoitussuhteita, mutta tomaattimurskaa keitellään, siihen sekaan paahdettua valkosipulia ja chiliä sekä cokista. Ajellaan pamixilla tasaiseksi. Jäähdytellään ja käytetään marinadina.
Mu5tasydän kirjoitti:
En muista sekoitussuhteita, mutta tomaattimurskaa keitellään, siihen sekaan paahdettua valkosipulia ja chiliä sekä cokista. Ajellaan pamixilla tasaiseksi. Jäähdytellään ja käytetään marinadina.
Mustapippuri ja suola unohtui.
Mu5tasydän kirjoitti:
Kuulostaa maistuvalta. Täytyy ottaa ohjeesta kuva ja sommitella. Cola on kokeilematta ruokiin yhdistettynä muuten kuin juomalla. 😊
Kiitos.Tökstöksnöö kirjoitti:
Kuulostaa maistuvalta. Täytyy ottaa ohjeesta kuva ja sommitella. Cola on kokeilematta ruokiin yhdistettynä muuten kuin juomalla. 😊
Kiitos.Cola on monipuolista tavaraa. Joko olet vessanpöntön puhdistuksessa kokeillut? 😁
Mu5tasydän kirjoitti:
Cola on monipuolista tavaraa. Joko olet vessanpöntön puhdistuksessa kokeillut? 😁
En siinäkään. Hopeaa olen kokeillut puhdistaa. 😅
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 110695
Jasmin Vähäkangas valehtelee kolumnissaan. Hän ei ole "taaperon" äiti.
Lapsi ei taaperra. Vielä seurakunnan lehdessä valehtelee noin?64536- 39526
Hyvää yötä
Ikuinen kohtalo, sydänystävä, rakkauteni♥️.. kumpa olisimme saaneet elämältä mahdollisuuden!26473Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha73472Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät40465- 152424
Missähän pöytäkirja viipyy, taas?
Hallituksen kokouksessa oli eilen mielenkiintoisia asioita käsiteltävänä. Pöytäkirja on ollut yleensä saman iltana luett40408Hyvästi feikit hiustenpidennykset - Kerttu Rissanen hurmaa uudella hiustyylillä
Kerttu Rissanen ihastuttaa uudella hiustyylillään ja lookillaan. Rissasella on totuttu näkemään pitkät hiukset ja hiust6394- 20371