Välillä tuntuu siltä, että on ikäänkuin puute keskustelujen aiheista. Kertokaa miltä tuntuu, kun on avannut keskustelun eikä jatkoa ketjuun tulekaan tai kun tulee turpiin. Miettiikö sitten toisenkin kerran, kehtaako enää ehdottaakaan aihetta. Olisi hauska kuulla, mitkä asiat ihmisiä eniten kiinnostaisivat. Itseäni kiinnostavat muistelut ja ihmissuhdeasiat. Muisteluja voisin itsekin kirjoittaa, ihmissuhdekeskusteluja taas mieluiten vain lukisin.
Mistä Sinä haluaisit keskustella?
31
6355
Vastaukset
- Laritsa Marmeladova
Takavuosina muuan lehtimies sanoi, että ihmisiä kiinnostavia asioita ovat sairaudet, kuolema, seksi ja rikokset. Niistä kannattaa kirjoittaa, niin saa lukijoita. Saisikohan niistä mitään irti tällä palstalla?
Tuota kiveä on etsinyt itsekukin vuosia - löytämättä.
Taisi Jaakko heittää juuri tämän kiven järveen viime maanantaina.
Olisiko sitten sellainen aihe, mistä haluaisit keskustella, "kielenkannat" avaava.
Itse haluaisin pohdiskella syy- ja seuraussuhteita kaikenmaailman asioista. Liian ryppyotsaisesti ei kumminkaan tulisi kirjoitella, otsakurttuja on ennenkin.
Näyttävät jotkut saavan kekskustelut rönsyilemään runsaina pelkällä hyvällä huomenella, itse en siinä onnistu.
Kun itse pohdin asioita pitkään ja kirjoittelen, saan vastauksena: "Mitä tuohon on enää sanottavaa kun itse kirjoitat kaiken".
Näin on näreet Naantalissa näin aamuyöllä, mites muualla?- Leny
Mistä minä haluaisin keskustella? No tuossa mainitsinkin mieluisimmat aihealueet, aloitusotsikon teko aina aristaa. Minulle sopii oikein hyvin myös tuollainen kahvipirtti-höpöttely. Sitähän me naiset harrastamme tuttujen kesken.
Mutta tämän aloituksen puheenvuoroihin kaikkiin yhdyn ja kun saamme lisää mielipiteitä, niin ehkä niiden pohjalta saamme ideoita. Pitäisi päästä tuosta liiasta itsekritiikistä. Eihän tämä voi haudanvakavaa olla. Älylliset keskustelut ovat tervetulleita, jotta kaikille riittäisi mielenkiintoa palstaan. Näillä pohdinnoilla on selvästi tilausta. Vaikka en itse osaisi muotoillakaan ajatuksia, niin on hienoa lukea kun toinen osaa sen hienosti esille tuoda.
mutta olen huomannut,että väittelyä aiheuttavat aloitukset ovat ainakin lukijoita kiinnostaneet.
Harmi vaan ,että näihin osallistuvat viestit useinkin päättyvät kinaan ja ilkeilyyn,ei pysytä asia linjalla.
Itse en pidä ketjuista,missä jonkin henkilön yksityisyyttä aloitetaan "kaivelemaan",en voi sanoa ,että on mukava lukea,toisten mokia,muuten kuin itsensä huumorilla kerrottuna.
Sanotaan ,että julkkis laittaa itsensä likoon,mutta on kai jossakin raja,mihin pitää "uteliaisuudenkin" loppua.
Tykkään aiheista,missä huumorilla höystäen,leikimieli mukaan ottaen kerrotaan asioita,omia tai yleisiä.
Luen myös ketjut,mihin ymmärrykseni riittää,liian "piilotettuja" vihjailuja en jaksa pohtia.
Nautiskellen luen viestejä,missä kertoja uskaltaa leikiten kertoa omia tapahtumiaan,laittaa itsensä likoon,mieluummin kuin kaivelee toisia.
Vakavaa asiaa olevaa aihetta myös haluan lukea ja ottaa kantaa,vastailla ,pohtia,en aina viisaasti,mutta haluaisin olla mukana juttelemassa omilla mielipiteilläni ja niin toivoisin jokaisen uskaltavan tehdä.
Mutta ,mutta,mikä on se aihe mikä myös muita kiinnostaa,onkin jo toinen juttu,nämä vain minun näkemyksiäni.
Kai on vain aiheita,aloituksia laitettava,elävät tai kuolevat,sen sitten näkee.- señora lyyli
jos minun juttu ei ota tuulta purjeisii, manaan että en osant kirjottaa paremmin, jollo se olis puhuttant teitä.tai sitte tännää ei kukkaa tahdo puhhuu kirjottamastain aiheesta,joku toinen päivä vois olla otollisempi.
ei minnuu mitenkää harmita vaik ei vastata,eikä se saa minnuu lopettammaa täällä oloa.ko en livenäkkää saa keskustelluu aikaseks.
mutta jos tääl ois humalaisii ja lapsii,humalaiset jääp aina juttelee ja lapsetkii useimmite. heille mie ossaan valita aiheet;)))
ihan turpii en ole saant;))mutta läimäyksii kyllä alkuaikan. mie oon vissii niin kovapäinen , että en ossaa suuttuu tai loukaantuu sanomisesta.
se taiettii huomata, että ei tuoho viitsi hutejaa tuhlata ko ei saa kunnolla vastakaikuu:)))
nythä minul ollaa niin ystävällisii täällä, että välillä ihan nolottaa.
minnuukin kiinnostaa ihmiset ,heiän tunteet,ihmissuhteet ja ihmisen luonnon pohtiminen.se on vissii filosofiiaa.
minnuu mairitteli ko tääl kerran joku sano ,en muista kuka ,että mie puhun filosofiiaa,en tienny että minun pohtiminen ol sitä,se tuntu tosi hienolle:)))aatella että ossaan sitäkin.
politiikka kiinostaa, ja asiat mitä ei voi järjellä selittää,uskonnot ja ylleensä maailman meno.
ajatelmii on ihana lukkee ja runoja. vitsit kuuluu jokasee päivää.
huumori on mukava kirjotuksessa, vaik mie tahon olla sellanen totinen kirjottaja,ossaan vaan puhhuu huumorii erillisennä ,vitsinä tai jollain hauskalla tapahtumalla.
ylleensä minul on joka asiaan mielipide;)))mutta välil puhutaa asiasta josta en tiiä mittää,sillo siihe ei passaa männä mittää höpisemmää.
se jo minnuu imartellee että työ painatte nappulaa aj määtte lukemaa kirjotuksen, jossa kirjottaja on señora lyyli. kiitos siitä.
paljon terveisiä kaikille lyylikyllä luetaan ja tämä ei ole mielistelyä,ota ihan todesta.
Hymy tulee heti huuleen,kun tekstiäsi rupean lukemaan,sinä laitat juuri itsesi likoon,niinkuin tuolla mainitsin.
Teet sen niin rehellisesti ja huumorilla(sitä sinulla on),puhutpa mitä tahansa, se on luettavaa.
Filosofiia on viestisi,pohdithan ihmisten tunteita ja elämää,mitä se muuta olisi.
On ihana kun olet mukana viesteinesi,niissä ei milloinkaan loukata ketään ja niistä saa hyvän mielen ,kiitos siitä.
Lainaan sinua ,rakkaudella,,,Minäjos kuka tiedän minkälainen olet "tekojasi.
Olen kuin ollut mukanasi matkoilla, kissanpoikia pyydystämässä, puusta pelastamassa, Mossen käynnistyksessä, ja punaisen Mazdan ostossa.
Vieläkin hymyilyttää se kun Mosse lähti potkaisun jälkeen käyntiin!
Olet kansanfilosofi ja humoristi. Nimitin Sinua kirjalliseksi kyvyksi heti alkuaikoina, koin näin.
Olet pieni päältä mutta suuri sisältä, sen me kaikki olemme huomanneet.
Hyvää loppukesää ja terveyttä!
Ystäväsi Ruuneperi
- Anu.1
Minäkin pienen viestin tuolla eilenillalla pistin,mutta kyllä taas halut vei,kun sai taasen kuulla kunniansa jostain vanhasta asioista.
Ihmetellä täytyy,kun en ole kyseiselle henkilölle eres vastaillut,silti hän hyökkää kuin hyeena,mikä hänellä on sitten tarkoitus.
En tunne hänen kaikkia nikkiään jos vahingossa olen mennyt vastailemaan,vaikka en ole nyt ollut ees kirjoittelemassa pitkään aikaan.
Olen ollut paljon mökillä,ja muuttopuuhat on vieneet aikani,mutta nyt alkaa olla jo hyvällä mallilla.
Eikö olisi sellainen keskustelun aihe,että kaikki ottaisi osaa ja kaikille vastattaisiin
ettei kukaan tuntisi itseään syrjityksi.
Ei se ole mitenkään mieltäylentävää,jos toisista kirjoittajista vain virheitä haetaan,eikö kaikki voi kirjoittaa omalla tyylillään,ja hyväksyttäisiin sellaisena kuin on.
Mitään rakentavaa keskustelua täällä varmaan ei saada aikaan,kun toiset jäävät siihen jamaan ettei heitä hyväksyttäisi lainkaan,eikä mielipiteistä välitetä.
Miltä kenestäkin tuntuu,kun aloittaa keskustelun ja se mennään läpi vain olan kohautuksella.
Leny kyselee mistä haluttaisiin keskustella,
siinähän sitä pulmaa onkin,kun kaikki asiat ei kaikkia miellytä.
Ihmis-suhteista kirjoittaminenkaan ei varmaan montakaan kiinnosta,vaikka aiheena hyvä olisikin,
vaikka asuin naapureista minkälaisina koemme naapurit ja läheisimmät ystävät.
Onko tosi ystäviä olemassa,vai onko kaikki pintakiiltoa,kenelle ystävistä voi uskoutua ihan täydellisesti ja kenelle ei.hei ,pitkästä aikaa,mukava kuulla sinustakin,olet mielessäni monasti ollut,ja kiva jos nyt on asiat mallissaan ja tulet taas mukaan.
Paljon on tilanne täällä rauhoittunut,kiitos sheriffille,mutta joskus aina jotakin pientä,mutta eipä kannata välittää.
Asiallistakin keskustelua olemme sieltäkin taholta joskus saaneet.
Ei täällä kovin monta ole ,jotka toisten virheistä mainitsee,olemme oppineet lukemaan jo virheellistäkin tekstiä(sitä kyllä tulee allekirjoittaneelle)ja se asia tietouskin on sitä sun tätä.Selvitty on.
Siitä vastailusta ja hyväksymisestä ei kannata niin kovin välittää,minä en ainakaan kauheasti vastauksistahuolta kanna,puhun vaikka itsekseni;))D
Kirjoitellaan nyt vain aiheesta kuin aiheesta,mihin "halut" vetää.Ja itse olen aina Lyylille kirjoittanut,koska on ihan hauska vastata.
Huom,en aloittanut ,minulta kysyttiin,tiedätkö minäkin olen kyllästynyt sinun kanssa inttämään.
Menin onneton katsomaan tuolta etusivulta "karmeinta mitä olen nähnyt"se ei voi olla totta??????Nyt meni kyllä yö-unet.
- MUMMELI1
Minua ei harmita vaikka aloittamaani keskusteluun ei tule ainoatakaan vastausta. Minua kiinnostaisi kuulla monista asoista omakohataisia kokemuksianne niinkuin monet täällä kirjoittavatkin . Niistäkään kaikki eivät tykkää.
Ihmissuhdeasoista harvoin keskustellaan.
Luontoasiat minua aina kiinnostavat,mitä missäkin päin Suomea kuuluu.
Virtuaali kirjoituksiin en oikein osaa kirjoittaa .Luen ne kyllä ja kahvipirtissäkin käyn ,mutta en osaa luoda itse sellaista aloitusta.
Mukavaa kuulla sinustakin Lyyli,vaikka harvoin enää kirjoitat. Ja Anulle terveisiä pitkästä aikaa.
Maalaismies ja Ruuneperi kyllä yrittävät aloittaa usein hyviäkin keskusteluja ,mutta "pilataanko" me akat ne sillä ettei pysytä asiassa,Mitä mieltä olette?
- Leny
Lääkäri voi kirjoittaa nykyään reseptin liikuntaa varten.
- Reipasta kävelyä 1/2 tuntia x 1 päivässä.
Palsta 70 resepti:
- Kunnon naurut x 1 päivässä.
Kannatusta?- Leny
Mitä vitsiä tarkoitat? En minä ole mitään vitsejä kertonut (:-o
- ellumari
Leny kirjoitti:
Mitä vitsiä tarkoitat? En minä ole mitään vitsejä kertonut (:-o
kuinka eri tavalla käsitämme asioita.
Minä ainakin ymmärsin, ettei tarkoituksesi ollutkaan kertoa vitsiä.
Tuolla taas tahaton komiikka sai Klaran nauramaan vedet silmissä,kun Fiiulin kirjoitti vahingossa esperando, tarkoittaen esperantoa.
Mielestäni ihminen joka osaa nauraa ja laskea leikkiä on onnekas. Tosikkomaisuus tekee oman, sekä läheistenkin elämän ankeaksi. - fiiuliN
ellumari kirjoitti:
kuinka eri tavalla käsitämme asioita.
Minä ainakin ymmärsin, ettei tarkoituksesi ollutkaan kertoa vitsiä.
Tuolla taas tahaton komiikka sai Klaran nauramaan vedet silmissä,kun Fiiulin kirjoitti vahingossa esperando, tarkoittaen esperantoa.
Mielestäni ihminen joka osaa nauraa ja laskea leikkiä on onnekas. Tosikkomaisuus tekee oman, sekä läheistenkin elämän ankeaksi.vaan toiset....
Tosiaankin kirjoitin esperaado.
Se oli nuoruuden aikaa kun eräs poika opiskeli esperantoa sanoen kielen yleistyvän englantiakin yleisemmäksi.
Siitä on jo usea vuosikymmen vierähtänyt kun koko sanaa olen kuullut mainittavan ja niin ollen olisi ihme jos nyt miettimättä olisin muistanut kuinka se kirjoitetaan.
Huomasin ja muistin tosin jälkeenpäin.
Mutta mitä on sinun muistillesi tapahtunut, esperanto ja esperanto.? - ellumari
fiiuliN kirjoitti:
vaan toiset....
Tosiaankin kirjoitin esperaado.
Se oli nuoruuden aikaa kun eräs poika opiskeli esperantoa sanoen kielen yleistyvän englantiakin yleisemmäksi.
Siitä on jo usea vuosikymmen vierähtänyt kun koko sanaa olen kuullut mainittavan ja niin ollen olisi ihme jos nyt miettimättä olisin muistanut kuinka se kirjoitetaan.
Huomasin ja muistin tosin jälkeenpäin.
Mutta mitä on sinun muistillesi tapahtunut, esperanto ja esperanto.?Esperantohan on kieli, jolla on käsittääkseni kieliakatemia Haagissa.
Esperaado taitaa olla espanjan kieltä ja tarkoittaa varmaan jotain,mutta en muista mitä, enkä jaksa mennä enää hakemaan sanakirjaa esille.
Olisikohan onnesta ja toivosta kysymys. Eipä sen ole niin väliäkään.
Hyvän kysymyksen teit, mitä muistilleni on tapahtunut. Se on huonontunut, tai muistan asiat hyvin, mutta väärin :D - fiiuliN
ellumari kirjoitti:
Esperantohan on kieli, jolla on käsittääkseni kieliakatemia Haagissa.
Esperaado taitaa olla espanjan kieltä ja tarkoittaa varmaan jotain,mutta en muista mitä, enkä jaksa mennä enää hakemaan sanakirjaa esille.
Olisikohan onnesta ja toivosta kysymys. Eipä sen ole niin väliäkään.
Hyvän kysymyksen teit, mitä muistilleni on tapahtunut. Se on huonontunut, tai muistan asiat hyvin, mutta väärin :DLuin sinun kirjoituksesi esperanto kaksi kertaa kovalla t:lä kirjoitettuna mutta toisessahan olikin d.
Minä kyllä kirjoitin esperaado. Se varmaan nauratti klaaraa.
Nyt taitaa mennä jo pikkumaisuuksiin, mutta hyvähän se on kun saadaan joskus nauraa.
Hain googlesta esperaadoakin, mutta en ymmärtänyt olivatko ne jonkun nimiä. Tai oikeammin en jaksanut ottaa selvää.
Jotkut kaipaavat asiallista keskustelua, se ei minulta ota sujuakseen. - fiiuliN
fiiuliN kirjoitti:
Luin sinun kirjoituksesi esperanto kaksi kertaa kovalla t:lä kirjoitettuna mutta toisessahan olikin d.
Nyt taitaa mennä jo pikkumaisuuksiin, mutta hyvähän se on kun saadaan joskus nauraa.
Hain googlesta esperaadoakin, mutta en ymmärtänyt olivatko ne jonkun nimiä. Tai oikeammin en jaksanut ottaa selvää.
Jotkut kaipaavat asiallista keskustelua, se ei minulta ota sujuakseen.Klara, eikä Klaara.
fiiuliN kirjoitti:
Luin sinun kirjoituksesi esperanto kaksi kertaa kovalla t:lä kirjoitettuna mutta toisessahan olikin d.
Jotkut kaipaavat asiallista keskustelua, se ei minulta ota sujuakseen.ketään,miten kirjoitit,ymmärretyksi tulit.
Minusta meille saa sattua virheitä,ikähyvityksinä;))DD
- asiallisuutta
Ilman riitelyä. Aiheista riittää jokaiselle jotakin.
Onhan siinäkin jotain positiivista kun riitelijäin toimesta
hakee googlesta jotain kiinnostavaa, tai katkaisee myllystä virran.
ikämies- pullaulla
yksi . Siis sellainen joka puuttuu muitten keskusteluun ,Ja vielä nimmarilla "ASIALLINEN "
Voisi hänkin kirjoitella rekatulla nimimerkillä niin ei tarvitsis lukea noita asiattomuuksia .
- särkikala
keskustelisimme aiheesta "Viekö hedelmäpeli eläkeläisten rahat?" Perusteluja: melkein jokaisessa kaupassa, R-kioskissa, jne löytyy Hedelmäpeli-kone. Ja joka paikassa seisoo jonossa eläkeläisiä, miehiä ja naisia, odottamassa pelivuoroaan. Jos ehdotukseni sopii sinulle, tämän keskusteluaiheen avaajana, niin voin vaikka aloittaa. Kerrohan mielipiteesi!
- joskus voi
euron,tai 2 pelata.Enempää ei raaski.
- zakzak
...on ollut erikoisimpia lukemiani.
Muutaman päivän kuluttua tulee täyteen puoli vuotta siitä, kun liityin jäseneksi, joten Suomi24:n historiantuntemukseni jää siihen.
Kaksi kysymystä nousi pintaan, en muista, kenen viesteihin ne liittyivät.
1: Onko meno todella ollut aikaisemmin vielä villimpää, kun jossakin sanottiin, että nyt on rauhallisempaa?
2: Onko Ruuneperi ollut sheriffi? Mahtoi olla epäkiitollinen homma. Terveisiä vain hyvälle kirjoittajalle.hurjaa ja tosi kurjaa häirikköviestien takia.
Eilinen villiintyminen oli tilapäistä, kun seriffi on viikonloppuvapaalla tai lomalla (ilmeisesti).
Ei tuollaisia ketjuja täällä normaalisti pääse enää syntymään, kyllä palstoilla on ollut ihan hyvä kirjoitusrauha ja tulee olemaan jatkossakin kunhan seriffi on taas paikalla.- innokkaasti
MdK-MdK kirjoitti:
hurjaa ja tosi kurjaa häirikköviestien takia.
Eilinen villiintyminen oli tilapäistä, kun seriffi on viikonloppuvapaalla tai lomalla (ilmeisesti).
Ei tuollaisia ketjuja täällä normaalisti pääse enää syntymään, kyllä palstoilla on ollut ihan hyvä kirjoitusrauha ja tulee olemaan jatkossakin kunhan seriffi on taas paikalla.jutustelit eilen itsekin! ;-))
- Seurannut yli vuoden
oli silloin kun Hajupoika sai riehua vapaasti, eli aikana jolloin palstalla ei ollut sheriffiä.
Ne uskomattomat solvaukset joita hän syyti muille palstakirjoittajille ovat käsittääkseni joillakin tulostettuina.
Niissä hän syyllistyi joidenkin ammattietiikan kysenalaistamiseen, kertoen perättömiä, jopa virkavirheestä ja vastaavaa.
Ruuneperin sheriffiaika on Hajupojan, alias Ajomiehen pahin kaunan aihe, kuten tietenkin myös muiden palstalle kirjoittavien miesten ylivertainen fiksuus Hajupoikaan verrattuna.
Ruuneperi jätti sheriffin tehtävänsä ja palsta oli jonkin aikaa ilman "lainvalvojaa. Hajupoika riehui tuona aikana kuin mieltä vailla oleva. - zakzak
Seurannut yli vuoden kirjoitti:
oli silloin kun Hajupoika sai riehua vapaasti, eli aikana jolloin palstalla ei ollut sheriffiä.
Ne uskomattomat solvaukset joita hän syyti muille palstakirjoittajille ovat käsittääkseni joillakin tulostettuina.
Niissä hän syyllistyi joidenkin ammattietiikan kysenalaistamiseen, kertoen perättömiä, jopa virkavirheestä ja vastaavaa.
Ruuneperin sheriffiaika on Hajupojan, alias Ajomiehen pahin kaunan aihe, kuten tietenkin myös muiden palstalle kirjoittavien miesten ylivertainen fiksuus Hajupoikaan verrattuna.
Ruuneperi jätti sheriffin tehtävänsä ja palsta oli jonkin aikaa ilman "lainvalvojaa. Hajupoika riehui tuona aikana kuin mieltä vailla oleva.No ymmärrän, jos palsta on ollut ilman valvojaa, niin on mahtanut olla meinki, kun se nytkin on aika ronskia.
Kun liityin jäseneksi, en osannut kuvitella, minkälaisia keskusteluja täällä käydään. Silloin taisi olla varsin hiljainen hetki. - Minulla oli sellainen naiivi kuvitelma, että 50-70-vuotiaat ihmiset kirjoittelisivat asioista eivätkä sättisi toisiaan kuin kakarat.
Minä koin varsin loukkaavaksi sen, että kun kirjoitin jonnekin saattohoidosta ja syövästä, niin sitäkin keksittiin irvata. Vaikka hällä väliä: kun elämä lähenee ehtootaan, niin on tottunut jo moniin asioihin.
- Romsky
Minun mielestäni vielä eilen oli joitakin, jotka nyt ovat poissa. Vai muistankohan väärin? - No, jos ovat hävinneet, niin tuskin ne ovat olleet sitten mitään kirjataidetta.
- särkikala
Totean tässä lopuksi että oikeus on tapahtunut viestien poistojen suhteen. Minun viestini on tietysti poistettu, mutta niin on monen muunkin ja silloin katson että oikeus on tapahtunut. Kaipaan kuitenkin edelleen selityksiä niistä syistä jotka ovat johtaneet poistoihin. En myöskään ole saanut vastausta sähköpostitse lähettämiin kysymyksiini. Mutta se tapa kohdella meitä oli tietysti odotettu.
Terveisin:
"pettynyt" särkikala
Ketjusta on poistettu 142 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 94914
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt54858Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61788Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa141698- 65665
- 78521
- 39498
- 40486
Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto86467Olit kyllä niin
Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki44467