Jeesus ei ole hyvä. Usko Jeesusta! Yksiselitteisesti Jeesus ei ole hyvä!

Anonyymi-ap

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
Luuk. 18:19

32

96

Vastaukset 32

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jeesus halusi selvittää kysymyksen esittäjän motiiveja, ja kysyi siksi että miksi hän pitää Jeesusta hyvänä. Jeesus on lihaksi tullut Jumala, ja Jumala on hyvä, joten Jeesuskin on hyvä.

• Jeesus ei ollut sinun kanssasi samaa mieltä. EikäJeesus sanonut olevansa Jumala.

• Anonyymi00002

ArtoTTT

Ja taas ymmärretään väärin, ei ihmisen tule ottaa kunniaa Jumalalta ja väittää olevansa itse hyvä. Ei se silti sitä tarkoita, että Jeesus olisi tehnyt syntiä. Syntiä voisi paremminkin olla se että että ottaisi Jumalan kunnian itselleen.

Kuka teistä voi osoittaa, että minä olen tehnyt syntiä? Ja jos puhun totta, miksi ette usko minua?
      Johannes 8:46
      KR92

• Jos syntiä tehdä Jumalan vastaisesti, niin Jeesus oli melkoinen syntinen.

• Anonyymi00025

Svenska Bibeln 1917
        46 Vilken av eder kan överbevisa mig om någon synd? Om jag alltså talar sanning, varför tron I mig då icke?
        "Kuka teistä voi todistaa minun tehneen jotain syntiä"

(-Kuka teistä voi todistaa minun ajaneen humalassa autoa?-)
        (-Kuka teistä voi todistaa minun tehneen sitä sun tätä?)

Pikkusen semmonen kaksipiippuinen juttu tuollainen kompakysymys!

King James
        46 Which of you convinceth me of sin? And if I say the truth, why do ye not believe me?
        Kuka teistä vakuuttuu (on vakuuttunut) synnistäni?

• Anonyymi00003

Käytätkö nimimerkki ArtoTTT
      myös nimerkkiä aito_lainen?

• Anonyymi00004

Onko Jeesus myös alieneitten Jeesus?
      Joutuuko sellainen alieni helvettiin joka ei usko Jeesukseen ja evankeliumin ilosanomaan?
      Vaikka asuisi tuhannen valovuoden päässä

• Anonyymi00026

Tuosta kommentista tuli kysymys mieleeni että onkohan irtokarkkikaupassa valittavana myöskin buddhairtokarkkeja.

• Anonyymi00005

Jeesus tarkoitti että hän on ihmisenä epätäydellinen. Vain Jumala on hyvä.

Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

• Anonyymi00006

Tietenkin Jeesus oli ihmisenä epätäydellinen kun rikkoi juutalaisten sapatin räikeästi, herjasi fariseuksia ja häiritsi bisneksiä temppelissä.

Mutta Hänessä Jumalan täydellisyys tuli ilmeiseksi kun hän kykeni ottamaan päälleen kaiken lainrikkomisen synnin, kantamaan siitä kuolemalla seuraukset ja vapauttamaan meidät lain ja synnin kirouksesta, siten että saamme syntimme anteeksi ja sen päälle Pyhän Hengen, että meissä asuisi sama Jumalan täyteys kuin Jeesuksessa. Meille on Pyhän Hengen kautta tarjolla samat eväät kuin Jeesukselle jos otamme vain ne vastaan.

Mutta emme me sitä halua, halaumme päteä omassa itsessämme, omassa tiedossa ja selittämisessä ja muodostaa lihallisen uskonnollisuuden, jossa tosiaan epätäydellisyys tulee täydelliseksi.

• Se, ettei ole hyvä on eri asia kuin olla epätäydellinen.

• Anonyymi00007

Se, että Jeesus on hyvä, ei tarkoita vain Hänen kehumistaan yli kaiken, vaan sitä, että Hän on hyvä meille. Saamme synnit anteeksi ristin työn kautta, vapaudumme lain orjuudesta ja saamme luvatun Pyhän Hengen, jossa uudestisynnymme elämän riemuun, siten että käymme illalla rauhaisina, rakastavina ja tyyvyväisinä levolle. Nukumme Jumalan rauhoittamaa unta, heräten aamulla iloa ja riemua täynnä, eikä kuin pienen kuoleman jälkeen.

Ei Jeesus olisi hyvä, jos antaisi meille painajaismaisen elämän, jossa on vain mielen murhetta, tuskaa, ahdistusta ja epätoivoisia tekoja yrittää liennyttää pahaa oloaan kaikenlaisilla asioilla, joista ei kuitenkaan seuraa mitään hyvää, olemme illalla rauhattomia, yön pyörimme ja aamulla vielä enemmän ottaa pattiin kaikki. Ei Jeesus olisi silloin hyvä jos se luvattu Henki antaisi sitä. Silloin voisi vähän kettuilla Jeesukselle, että tätäkö tämä nyt sitten muka on tämä usko.

• Anonyymi00008

Rakkauden tie mitä seuraan.

• Anonyymi00009

Mistä tietää että onko Jeesus ollut oikeasti olemassa. Saattaa olla keksitty koko ukko.

• Keksitty hahmo tosiaan. Muuten puheet olisivat voineet toteutua.

• Anonyymi00010

Ihan jees kannanottoja ja näkemyksiä. Ihan näin lyhyehkössäkin ketjussa voi "aistia", jonkinlaista yhteenkuuluvuuden henkeä ja näkemyksiä aloitukseen liittyen.

Nyt siis suunnanmuutos ja hieman brutaali kysymys: "Onko Herra hyvä, niin hyvässä, kuin pahassa.?
      Kaikillahan ei ole asiat niin hyvin. Ei edes uskovaisilla. On ongelmia perheessä ja perhesuhteissa, on "takkuja" ja riitoja, sekä muuta vastaavaa, omaisuus- ja elantovaikeusvaivaa. Näinä aikoina Suomessa, ei nähdäkseni tarvitsisi enää olla elantovaivaa ja taloudenhuolia. Kuitenkin on. Työttömyyttä, joka ei todellakaan aina ole oma valinta. Ja vapaa tahto.
      "Koettelee vaan ei hylkää Herra." Sanoi Saarijärven Paavo.
      Aikaa on kulunut noista ajoista, kuitenkaan avuntarpeen tarvitsijat eivät ole hävinneet mihinkään.
      Olen kuin kerjäläinen, joka kerjää niitten puolesta, jotka eivät voi tulla tänne "auvoiseen Suomeen" itse kerjäämään. Ymmärtäkää ja etsikää väylät, sillä sekin on Jeesuksen teko teidän kauttanne.

• Anonyymi00011

Jeesuksen hyvyys on siinä, että Hän sillä tekee meitä paremmaksi, ei itse Jeesuksen kehuminen mitään muuta eikä se edes ole tarkoitus, vaan oma muutos Jeesuksen kaltaiseksi tai edes vähän sinnepäin.

Läjhtökohta voi olla vaikka kaikkien herjaaminen, mollaaminen ja parjaaminen mitä vain mieli keksii, mutta siitäkin voi ponnistaa askel kerrallaan lähemmäs Jeesusta eikä siinä tarvitse olla epätoivoissaan yksin. Jumalan Pyhä Henki auttaa siinä kummasti jos vain jaksaa uskoa siihen miten kirjoitettu asiasta on.

• Anonyymi00013

Jeesus tuossa kumoaa kolminaisuusopin!
      Jeesus tuossa sanoo, JUMALA ON YKSI!

• Anonyymi00016

Salaperäisyyden varjoon sinulla tuntuu jääneen miten yksi voi olla kolme.
        Lieneekö kysymys teologisista näkemyseroista?
        Raamattu ei ole Jumalani. (huom)
        Väittikö Jeesus jossakin olevansa Jumala?

• Anonyymi00015

Hienoa nähdä keskustelu, joka liippaa yhtä kristinuskon keskeisistä kysymyksistä ja vain yksi kristillisen opin mukainen kommentti (ensimmäinen). Kaikki muut esittävät vain omia tulkintojaan asiasta.

• Anonyymi00017

Niin, ja tulkit sitten ilmeisesti tulkkaavat välistä omia sanojaan ja muuttelee totuutta ja sanottuja sanoja? Vai, miten? Jeesus ei missään vaiheessa sanonut olevansa Jumala.
        ...vaan?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Niin, ja tulkit sitten ilmeisesti tulkkaavat välistä omia sanojaan ja muuttelee totuutta ja sanottuja sanoja? Vai, miten? Jeesus ei missään vaiheessa sanonut olevansa Jumala.
        ...vaan?

Ja miksi muuten Jeesus olisi rukoillut itseään?
        Sijaan Hän rukoili Isää ja opetti Isästä, joka on taivaassa. Jumalasta Hän opetti.
        Näette tämän sitten "tulkintana" tai ette.

Hyvä hyvyyttä ja altruismia. Voi miten vaikeaa sana kirjoittaa.
        Ja minun täytyy kirjoittaa tämä, vaikka se saattaa aiheuttaa mielipahaa, jopa epäjärjestystä. Joten mikä on tällöin minun motiivini?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

...vaan?

Koita pysyä aiheessa, jookos? Tai tee oma aloitus.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Koita pysyä aiheessa, jookos? Tai tee oma aloitus.

Taisit saada jo alempana vastauksen. Ei siinä mitään omia aloituksia tarvita.
        En ole niin "aiheorjallinen", kuitenkin löysin jo ulottuvuuden ja langan aiheesta.
        Sinullekin olisi ihan suotavaa lukea Raamattua ja mietiskelläkin asioita.
        Kirkkokuntia ja "lahkoja" on maailma täynnä. Ajattelisi löytyvän sopiva sinullekin.

• Anonyymi00020

Aika paskiainenhan se tosiaan oli, jos nyt raamattua yhtään uskomme. Ei turhaan tullut paalutetuksi. Jumalan voi taasen jokainen muokata mieleisekseen.

• Anonyymi00021

1 ja 1 ja 1 = 1 Jumalan matematiikka Pyhässä Kolminaisuudessa, jossa mitään ei lisätä mihinkään, vaan yksi pysyy yhtenä, mutta omaa kolme olomuotoa.
      1+1+1 = 3 tietenkin, mutta siitä ei ole kysymys nyt. Lue ajatuksella Athanasiuksen uskontunnustus, joka on hämmästyttävän hyvä ja silti unholaan jätetty.

• Anonyymi00022

Jeesus oli synnitön ja tosi hyvä. Kuka meistä vapaaehtoisesti haluaisi syntyä ihmiseksi kärsimään ja kuolemaan, varsinkaan jos voi valita muuta. Jeesus kesti kiusaukset, me emme kestäisi.

• Mitä Jeesus halusi kärsiä? Kuolema on kyllä osa elämää.

• Anonyymi00023
        torre3 kirjoitti:

Mitä Jeesus halusi kärsiä? Kuolema on kyllä osa elämää.

Tyhmä kysymys, etkö edes sitä ymmärrä?

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Tyhmä kysymys, etkö edes sitä ymmärrä?

Antoi ymmärtää, että Jeesus syntyi vapaaehtoisesti kärsimään ja kuolemaan. Uskovien jutut ovat aivan hulluja.

• Jeesupa tarkoitki ihmistä eikä itselään hyväksi, ihmien ei ole hyvä synnin seurausen vuoksi.

• Anonyymi00027

Paavali ihmisestä Jeesuksesta:

Hepr. 5:7

Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      132
      1361
    2. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      97
      1075
    3. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      254
      998
    4. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      75
      807
    5. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      54
      774
    6. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      35
      730
    7. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      66
      687
    8. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      47
      675
    9. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      43
      641
    10. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      164
      620
    11. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      33
      614
    12. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      192
      600
    13. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      597
    14. Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?

Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus
      Sinkut
      98
      535
    15. Mihin hävisi Sofia?

Palasiko mies ex-vaimon luo takaisin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      524
    16. Jasmin Vähäkangas

Jasminin poika on tänään jo puolitoistavuotias.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      473
    17. Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit

Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle
      Oulainen
      18
      472
    18. Ottaisit yhteyttä!

🙄
      Ikävä
      34
      468
    19. Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?

Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi
      Sinkut
      91
      458
    20. Olet oikeasti paras

Mies, joka on kohdalleni sattunut. Oikeastaan liian hyvä, jos rehellisiä ollaan. Sinun paikkaasi ei kukaan vie, vaikka e
      Ikävä
      27
      456
    Aihe