Jeesus ei ole hyvä. Usko Jeesusta! Yksiselitteisesti Jeesus ei ole hyvä!

Anonyymi-ap

Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
Luuk. 18:19

12

<50

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jeesus halusi selvittää kysymyksen esittäjän motiiveja, ja kysyi siksi että miksi hän pitää Jeesusta hyvänä. Jeesus on lihaksi tullut Jumala, ja Jumala on hyvä, joten Jeesuskin on hyvä.

• Anonyymi00002

ArtoTTT

Ja taas ymmärretään väärin, ei ihmisen tule ottaa kunniaa Jumalalta ja väittää olevansa itse hyvä. Ei se silti sitä tarkoita, että Jeesus olisi tehnyt syntiä. Syntiä voisi paremminkin olla se että että ottaisi Jumalan kunnian itselleen.

Kuka teistä voi osoittaa, että minä olen tehnyt syntiä? Ja jos puhun totta, miksi ette usko minua?
      Johannes 8:46
      KR92

• Anonyymi00003

Käytätkö nimimerkki ArtoTTT
      myös nimerkkiä aito_lainen?

• Anonyymi00004

Onko Jeesus myös alieneitten Jeesus?
      Joutuuko sellainen alieni helvettiin joka ei usko Jeesukseen ja evankeliumin ilosanomaan?
      Vaikka asuisi tuhannen valovuoden päässä

• Anonyymi00005

Jeesus tarkoitti että hän on ihmisenä epätäydellinen. Vain Jumala on hyvä.

Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

• Anonyymi00006

Tietenkin Jeesus oli ihmisenä epätäydellinen kun rikkoi juutalaisten sapatin räikeästi, herjasi fariseuksia ja häiritsi bisneksiä temppelissä.

Mutta Hänessä Jumalan täydellisyys tuli ilmeiseksi kun hän kykeni ottamaan päälleen kaiken lainrikkomisen synnin, kantamaan siitä kuolemalla seuraukset ja vapauttamaan meidät lain ja synnin kirouksesta, siten että saamme syntimme anteeksi ja sen päälle Pyhän Hengen, että meissä asuisi sama Jumalan täyteys kuin Jeesuksessa. Meille on Pyhän Hengen kautta tarjolla samat eväät kuin Jeesukselle jos otamme vain ne vastaan.

Mutta emme me sitä halua, halaumme päteä omassa itsessämme, omassa tiedossa ja selittämisessä ja muodostaa lihallisen uskonnollisuuden, jossa tosiaan epätäydellisyys tulee täydelliseksi.

• Anonyymi00007

Se, että Jeesus on hyvä, ei tarkoita vain Hänen kehumistaan yli kaiken, vaan sitä, että Hän on hyvä meille. Saamme synnit anteeksi ristin työn kautta, vapaudumme lain orjuudesta ja saamme luvatun Pyhän Hengen, jossa uudestisynnymme elämän riemuun, siten että käymme illalla rauhaisina, rakastavina ja tyyvyväisinä levolle. Nukumme Jumalan rauhoittamaa unta, heräten aamulla iloa ja riemua täynnä, eikä kuin pienen kuoleman jälkeen.

Ei Jeesus olisi hyvä, jos antaisi meille painajaismaisen elämän, jossa on vain mielen murhetta, tuskaa, ahdistusta ja epätoivoisia tekoja yrittää liennyttää pahaa oloaan kaikenlaisilla asioilla, joista ei kuitenkaan seuraa mitään hyvää, olemme illalla rauhattomia, yön pyörimme ja aamulla vielä enemmän ottaa pattiin kaikki. Ei Jeesus olisi silloin hyvä jos se luvattu Henki antaisi sitä. Silloin voisi vähän kettuilla Jeesukselle, että tätäkö tämä nyt sitten muka on tämä usko.

• Anonyymi00008

Rakkauden tie mitä seuraan.

• Anonyymi00009

Mistä tietää että onko Jeesus ollut oikeasti olemassa. Saattaa olla keksitty koko ukko.

• Anonyymi00010

Ihan jees kannanottoja ja näkemyksiä. Ihan näin lyhyehkössäkin ketjussa voi "aistia", jonkinlaista yhteenkuuluvuuden henkeä ja näkemyksiä aloitukseen liittyen.

Nyt siis suunnanmuutos ja hieman brutaali kysymys: "Onko Herra hyvä, niin hyvässä, kuin pahassa.?
      Kaikillahan ei ole asiat niin hyvin. Ei edes uskovaisilla. On ongelmia perheessä ja perhesuhteissa, on "takkuja" ja riitoja, sekä muuta vastaavaa, omaisuus- ja elantovaikeusvaivaa. Näinä aikoina Suomessa, ei nähdäkseni tarvitsisi enää olla elantovaivaa ja taloudenhuolia. Kuitenkin on. Työttömyyttä, joka ei todellakaan aina ole oma valinta. Ja vapaa tahto.
      "Koettelee vaan ei hylkää Herra." Sanoi Saarijärven Paavo.
      Aikaa on kulunut noista ajoista, kuitenkaan avuntarpeen tarvitsijat eivät ole hävinneet mihinkään.
      Olen kuin kerjäläinen, joka kerjää niitten puolesta, jotka eivät voi tulla tänne "auvoiseen Suomeen" itse kerjäämään. Ymmärtäkää ja etsikää väylät, sillä sekin on Jeesuksen teko teidän kauttanne.

• Anonyymi00011

Jeesuksen hyvyys on siinä, että Hän sillä tekee meitä paremmaksi, ei itse Jeesuksen kehuminen mitään muuta eikä se edes ole tarkoitus, vaan oma muutos Jeesuksen kaltaiseksi tai edes vähän sinnepäin.

Läjhtökohta voi olla vaikka kaikkien herjaaminen, mollaaminen ja parjaaminen mitä vain mieli keksii, mutta siitäkin voi ponnistaa askel kerrallaan lähemmäs Jeesusta eikä siinä tarvitse olla epätoivoissaan yksin. Jumalan Pyhä Henki auttaa siinä kummasti jos vain jaksaa uskoa siihen miten kirjoitettu asiasta on.

• Anonyymi00013
      UUSI

Jeesus tuossa kumoaa kolminaisuusopin!
      Jeesus tuossa sanoo, JUMALA ON YKSI!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      134
      847
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      619
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      558
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      533
    5. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      522
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      41
      463
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      438
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      397
    Aihe