Hakutulos
kastetaan:ut:x
1. Mark. 10:38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"
2. Mark. 10:39 He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;
3. Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
4. Joh. 12:23 Mutta Jeesus vastasi heille sanoen: "Hetki on tullut, että Ihmisen Poika kirkastetaan.
5. Joh. 15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
6. Ap.t. 1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
7. Ap.t. 11:16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.
Kasten on tarpeellinen jos et suko hyppää järveen
8
<50
Vastaukset 8
- Anonyymi00001
Se järveen hyppääminen on pelastuskokemus jos ei osaa uida ja joku pelastaa hyppääjän. Tuleeko siitä usko Jumalaan?
- Anonyymi00002
Jeesus "kastoi" omat apostolit Hengessään.
Jeesus antoi maan päällä omille oikeille 12 apostoleilleen suustaan omaa Totuuden Henkeä, mistä hän käyttää nimitystä hengellä kastaminen, mutta sen saivat vain Jeesuksen oman 12 apostolia, Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen.
Heille Jeesus antoi erityisvaltuuksia.
Ei sitä muille annettu.
Joh. 20:22-23
Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." - Anonyymi00003
Helluntaina kastettiin 3000 syntistä Juutalaista Kristillisellä kasteella, missä oli samassa yhdessä kasteessa Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus.
- Anonyymi00004
1. Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.- Anonyymi00005
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri,
ja ne kolme yhdessä ovat.
(Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma) - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri,
ja ne kolme yhdessä ovat.
(Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma)Jumalan ei tarvi uusia tekojaan. Jeesuksen ei tarvi mennä ristille kuolemaan toista kertaa. Yksi kaste riittää.
Jeesuksen hankkima sovitus luetaan syntisen ihmisen hyväksi kasteessa.
Room. 6:3
Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Uusi liitto Kristuksen verensuojassa alkaa kasteesta. Ei muutoin.
- Anonyymi00007
Sikalauma sai sen henkikasteen ja upotuskasteen vielä sen lisäksi.
Matt. 8:32
"Menkää!" Jeesus sanoi. Silloin henget lähtivät miehistä ja menivät sikoihin, ja koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui." - Anonyymi00008
Ei sinne peso- eli kasteastiaan ketään kokonaan painettu sitä pyhitettyä vettä likaamaan.
2. Moos. 40:7
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
Jes. 12:3
Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
Ilm. 3:11
Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.601832Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt241432- 991072
- 45810
- 87783
- 28591
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.20589- 31523
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56518Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30453