Miten Vanhan testamentin Jumalan palvonta toteutuu Uudessa testamentissa?

Rakkaat ihmiset ja uskovaiset,

Jumalan testamentti on ihmissydän, ei liitutaulut, laskimet tai taskukellot; hullujen tiedemiesten tavoin roomalaiskatoliset kirkkoisät alkoivat koota Raamattua ilman Pyhää Henkeä. He ymmärsivät väärin käännöksiä ja Herran Jeesuksen ja Paavalin sanoja, mikä johti käsitykseen, että koko Mooseksen laki oli Jumalalta ja että Jumala hallitsi viidenkymmenenpäämiesten ja sadanpäämiesten rinnalla.

Maa kuuluu Herralle, ja taivaat ovat Hänen jalkojensa astinlauta; näin ollen voidaan todella sanoa, että Hän hallitsee sekä paatuneen sydämen ja Paholaisen valtakuntaa (Vanha testamentti) että uuden sydämen liittoa (Uusi testamentti). Vaikka kaikki kuuluu Herralle ja Hän hallitsee kaikkea – sekä hyvää että pahaa – Hän ei ole pahan alkuunpanija; eikä Jumalan valtakunta toimi tässä Vanhan liiton valtakunnassa, vaikka leveä tie varmasti toimiikin. Vain kapea polku voi tuoda pelastuksen Uuden liiton ytimeen.

Johanneksen evankeliumi 18:36

Jeesus vastasi: "Minun valtakuntani ei ole tästä maailmasta. Jos minun valtakuntani olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin. Mutta nyt minun valtakuntani ei ole täältä."

Galatalaiskirje 3:17 (FB38)

Tarkoitan tätä: neljäsataakolmekymmentä vuotta myöhemmin tullut laki ei voi kumota Jumalan aiemmin vahvistamaa liittoa, niin että lupaus raukeaisi.

Samaan aikaan alkoi inkvisitio ja ristiretket; ihmisiä tapettiin ja mammonaa kerättiin Kristuksen nimessä. Maallikkojen ja papiston välille tehtiin muodollinen ero, ja kirkko ja valtio yhdistyivät, mikä mahdollisti kahden isännän palvelemisen.

Kun Israelin valtio (Lähi-idässä) ja Rooman kirkko erotettiin toisistaan ​​– sekä uskonnollisesti että poliittisesti – Raamattuun sementoitiin hengellisesti sokea teologia, joka oli sidottu kalentereihin sekä Vanhaan ja Uuteen testamenttiin. Mutta Jumala ei katso ihmistä tai kansakuntaa niin kuin ihminen; Jumala ei toimi politiikan tai uskonnon mukaan. Hän katsoo sydämeen eikä hyväksy ruhtinaita ja heidän vääryyttään.

Kukaan ei voi tulla Isän luo muuten kuin Pojan kautta. Jumala on lunastanut liittonsa – seurakuntansa – omalla verellään, ja Isä ja Poika ovat yksi. Maailman perustamisesta asti on nimet koottu teurastetun Karitsan elämänkirjaan.

Pyhät ovat aina pelastuneet uskon kautta Herraan, Pyhän Hengen kautta ja kuuliaisuuden kautta Herralle; toisin sanoen he ovat aina rakastaneet Herraa, pitäneet hänen käskynsä, rakastaneet lähimmäisiään ja saarnanneet evankeliumia. Evankeliumi on aina tarkoittanut Jumalan sanan saarnaamista, ja näin on aina tehty. Tiedämme, että Mooseksen laki ei pelastanut ketään; pikemminkin se oli Jumalan sallima väline. Se sisälsi myös Jumalan iankaikkiset käskyt ja profetiat.

Kristus on ainoa tie, jonka kautta uskovat ovat pelastuneet kautta aikojen, keskeytyksettä.

Uusi liitto = Liitto Jumalan kanssa Kristuksessa, uusi hengellinen sydän, Pyhä Henki . Kristus Luvattuna maana. Jumalan valtakunta – ei tästä maailmasta, vaikka se toimiikin täällä fyysisesti. Jumalan lapsi, erotettu maailmasta, sen himoista ja synnistä. Jopa Aabel ja Abraham pelastuivat uuden sydämen liiton kautta.

Vanha liitto = Vanha sydän, vanha Aadam , Mooseksen laki ilman uskoa ja rakkautta Herraa kohtaan, kirottu maa (Luvattu maa), liha Hengen sijaan. Sekalainen, litistynyt uskonnollisen, humanitaarisen ja poliittisen sekasotku; kahden isännän palveleminen – täydellinen Jeesuksen käskyjen rikkominen. Maallisen valtakunnan ja Jumalan valtakunnan tuhoisa liitto, täysin vastoin Jumalan tahtoa. Poliittinen ja uskonnollinen. Synnin luola. Kaksimielinen mies, epävakaa kaikilla teillään. Rakkaus maailmaa kohtaan.

1. Samuelin kirja 16:7

Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen ulkonäköään äläkä kookasta varttaan, sillä minä olen hylännyt hänet. Sillä ei ole niin kuin ihminen näkee: ihminen katsoo ulkomuotoa, mutta Herra katsoo sydämeen."

Ilmestyskirja 14:6

Ja minä näin toisen enkelin lentävän keskitaivaalla, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan asukkaille, kaikille sukukunnille ja suvuille ja kielille ja kansoille.

Johanneksen evankeliumi 14:6

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

Ilmestyskirja 13:8

Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, kaikki ne, joiden nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman luomisesta.

Ilmestyskirja 13:10

Jos joku vie vankeuteen, hän vankeuteen menee; jos joku tappaa miekalla, hänet täytyy tappaa miekalla. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.

Malakian kirja 3:6 (FB38)

Sillä minä, Herra, en muutu, ettekä te , Jaakobin lapset, lakkaa:

Siunaus ja rauha – ei sellaista, mitä tämä maailma antaa, vaan Herran oma rauha.

4

<50

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Matteus 24:35 (FB38)
      Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Markus 13:31 (FB38)
      Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

Luukas 21:33 (FB38)
      Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

Joten mitä Herra Jeesus sanoi, käski ja opetti: pätee kaikkiin aikoihin, jo maailman perustmisesta ja ikusiuudesta asti.

• UUSI

Joh. 1:1–3 (vuoden 1933/1938 kirkkoraamattu): Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttansa, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä on syntynyt.

Miksi Herra olisi tehnyt toisen liiton eli testamentin pelastusta varten? Hän on tehnyt vain yhden: on olemassa vain yksi pelastus – Karitsan morsian häissä – ja yksi ryhmä, joka joutuu kadotukseen; muita ryhmiä ei ole!

• Anonyymi00001
      UUSI

Vain paatunut narsisti edellyttää palvomista.
      Todella noloa tuommoinen.

• UUSI

Rakas Anonyymi 00001 kiitos kommentistasi.

Mutta jos palvontasi kohdistuu pohjimmiltaan itseesi eikä maailman rakastamiseen – tai jos palvot sekä itseäsi että maailmaa – teet niistä epäjumalan. Kun ihminen pelkää menettävänsä maailman, omat halunsa ja mammonansa, hän palvoo näitä asioita Jumalana.

Jumalan valtakunta vallitsee siellä, missä rakkauden kohde siirtyy Herraan ja säteilee – Jumalan välityksellä – voimakkaasti lähimmäisiin. Herra pesee pois ihmisen synnin, aivan kuten Hän pesi opetuslasten jalat, ja antaa ikuisen elämän, jottei ihminen joutuisi kadotukseen. Tämä ei ole lainkaan narsismia – se on kaikkein kauimpana siitä. Esimerkiksi avioliitto ei ole narsismia; vaikka se lihan tasolla saattaisikin olla sitä, Pyhässä Hengessä se ei sitä ole.

Matteus 6:24
        Kukaan ei voi palvella kahta herraa; sillä hän joko vihaa toista ja rakastaa toista tai on uskollinen toiselle ja halveksii toista. Ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.

Siunausta ja rauhaa, mutta ei sitä jota maailma anta vaan Herran omaa joka on puhtaitanta rakkautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      135
      875
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      637
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      578
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      543
    5. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      532
    6. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      56
      503
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      478
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      465
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      24
      435
    Aihe