Miten pitkälle

Anonyymi-ap

Mielenterveysongelmaisia pitää ymmärtää, katsoa läpi sormien?

20

140

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Se ei ainakaan ole ok porukalla yrittää pilata jonkun elämä ja sitten uhriutua.

• Anonyymi00006

-sivusta tai reunadta

• Anonyymi00010

Ehkä mm tästä syystä en nk lämpene aloitukselle uli uliuu, luen rivien välistä

• Anonyymi00002

Ihan yhtä pitkälle kuin muitakin.

• Anonyymi00005

Niinpä samaa mieltä, mutta tässä kohtaa, ei sit kai

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kuinkahan niin ei tässä kohtaa?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Voimia Pateva sinne ny

• Anonyymi00012
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Niin ja lisään että tämä asia on jo sellaisten ihmisten tiedossa, joittenka jo lain mukaan pitäisi kipin kapin alkaa selvittää täät

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Niin ja lisään että tämä asia on jo sellaisten ihmisten tiedossa, joittenka jo lain mukaan pitäisi kipin kapin alkaa selvittää täät

Ehkä nämä ihmiset eivät usko tarinaasi, mutta eivät kehtaa tai voi sanoa sitä ääneen toistaiseksi dudkinnallisista syistä

• Anonyymi00003

Ei kai sitä tarvitse läpi sormien katsoa. Mutta vähän ymmärrystä pitäisi löytyä tietysti. On niitäkin, jotka menevät sinä sairauden taakse, sitä en hyväksy. Mitähän ap tarkoitti? Jotain sellaistako, että pahuus hyväksytään, jos päässä on vikaa?

• Anonyymi00004

* Menevät aina sairautensa taakse.

• Anonyymi00008

Jos ihminen on ymmärrystä vailla viisaampi ohittaa koko jutut eikä jää vääntämään. Lait ja säännöt koskee kaikkia eli rikollinen toiminta on aina rikollista. Vaikka ihminen ei sitä ymmärtäisi. Ihan muidenkin turvallisuuden kannalta.Sitte jää hoitotahojen arvioitavaksi kuinka sopiva ihminen on yhteiskuntaan.

• Anonyymi00009

Ei pidä. Mutta silti heitä voi rakastaa. Hakea/ vaatia heille oikaa hoitoa, ei kostaakseen vaan auttaakseen. Kuulostaako vaikealta? 🤷‍♀️

• Anonyymi00014

Kunhan nyt sitten vaan muistat sinäkin sen, ettet IKINÄ vaadi ja hae jotain hlvetin
        apua ja hoitoa kenenkään selän takana.

Siitä ei meinaan ole todellakaan apua.
        Kenellekään, ehkä jopa vähiten sille jollekin.

Kannattaa AINA keskustella asiasta ensin sen ihmisen kanssa ennen kuin tekee jotain päätelmiä toisen tilanteesta sekä siitä mahdollisen avun tai hoidon tarpeesta.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kunhan nyt sitten vaan muistat sinäkin sen, ettet IKINÄ vaadi ja hae jotain hlvetin
        apua ja hoitoa kenenkään selän takana.

Siitä ei meinaan ole todellakaan apua.
        Kenellekään, ehkä jopa vähiten sille jollekin.

Kannattaa AINA keskustella asiasta ensin sen ihmisen kanssa ennen kuin tekee jotain päätelmiä toisen tilanteesta sekä siitä mahdollisen avun tai hoidon tarpeesta.

Ok. Eikö sinua huomioitu?🤷‍♀️

• Anonyymi00013

Ei kai noin tarvitsekaan.
      Mutta ennen kuin valittaa toisesta jossain
      tai vastaavaa, kuten tämä aloitus,
      olisi asiallista kyllä keskustella asiasta suoraan kyseisen henkilön kanssa.
      Eikös vaan?
      Jos et itse ole mt ihminen,
      tämä aloitus on aika ala-arvoinen,
      sekä jopa jollain tavalla noloa käytöstä........

• Anonyymi00016

Ja sit kaikki on asiakkaan syytä jos hoitajat ajaa oman elämänsä solmuun kirjoittelemalla asiakkaistaan palstoille, hyvin erikoista. Ja asiakas on N a R sis. Ti. Hyvin erikoista! Ja asiakkaankin elämä on ulalla. Vastuuta nyt

• Anonyymi00018

Ja minä en todellakaan halunnut tätä!!! Enkä tilannut tällaista, luotin, että hoitajat voi olla näin pöhköjä!! No ei hän he vois olla lain mukaan !

• Anonyymi00017

Riippuu mitä tarkoitat tuolla "ymmärtämisellä".

Kenenkään harhoja, pakkomielteitä tmv. ei saisi kannustaa ja ymmärtää, vaan niiden paikkansapitämättömyys tulisi jaksaa tuoda ilmi. Tuossa mielessä ei siis saisi lainkaan "ymmärtää". Se ei ole kenellekään hyväksi.

Jos taas tarkoitat ymmärtämisellä sitä, että hyväksyy sen, ettei se ihminen itse niille mielenterveysongelmilleen mitään mahda, niin tuo taas pitäisi aina ymmärtää. Mielenterveysongelmainen ei ole itse valinnut niitä ongelmiaan ja sairauttaan, eikä hän parana sillä, että joku vain lakkaa "ymmärtämästä".

Vaikka en sairauden "ymmärtää ja hyväksyy", niin kannattaa silti aina kannustaa hakemaan apua. Huonona esimerkkinä voin mainita vaikkapa oman eksäni, joka minun viimein haettuani apua masennukseen ja saatuani diagnoosin jne. kutsui sitä pelleilyksi ymv. tuollainen ei auta ketään parantumaan.

• Anonyymi00020

Kerroppa mitenkä luulit ymmärtäväsi jos et ole itse koskaan mielenterveysongelmasta kärsinyt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1526
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1052
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      947
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      368
      909
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      177
      894
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      793
    7. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      60
      612
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      64
      603
    9. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      37
      568
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      157
      554
    Aihe