Ilm. 14. luku Uusi Testamentti 1938
1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
3. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
4. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
5. eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.
6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
7. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
8. Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
13. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
14. Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.
15. Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt".
16. Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.
17. Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.
18. Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet".
19. Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.
20. Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.
Jeesus pelastaa vaan'' 144 tuhatta juutalaista
34
51
Vastaukset 34
- Anonyymi00001
Jehovalaista harhaoppia. 144 000 on vain yksi kuoro taivaassa.
- Anonyymi00003
He on maasta ostettuja, ja he ovat maassa. Järjestelevät asioita, että teidät juuri tungetaan sinne tuliseen pätsiin.
Teidän otsassa on juutalaisten Jumalan pedon merkki, luiu 13, ja heidän otsassa niin Jeesuksen kuin hänen opettaman Jumalan nimi. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
He on maasta ostettuja, ja he ovat maassa. Järjestelevät asioita, että teidät juuri tungetaan sinne tuliseen pätsiin.
Teidän otsassa on juutalaisten Jumalan pedon merkki, luiu 13, ja heidän otsassa niin Jeesuksen kuin hänen opettaman Jumalan nimi.Jeesuksen opettama Jumala ei ole teidän juutalaisten Jumala.
- Anonyymi00020
Uusi Jerusalemi ja temppeli tulee maan päälle, ei mihinkään taivaaseen.
- Anonyymi00030
Anonyymi00003 kirjoitti:
Teidän otsassa on juutalaisten Jumalan pedon merkki, luiu 13, ja heidän otsassa niin Jeesuksen kuin hänen opettaman Jumalan nimi.Voi kieesus että olet harhainen!
Mene hoitoon!
- Anonyymi00002
Niin, juutalaisten jumaluus Baal on kristittyjen Jahve, islamistien Allah ja Jehovan todistajien Jehova, ja raamatun ilmestyskirjan luvun 13 mukaan puhuva Pedon kuva, sekä Joh. 8 Jeesuksen sanomaksi Saatanaksi ja valheen isäksi kirjoitettu, joka tungetaan ilmestyskirjan mukaan palvojineen tuliseen pätsiin. Ei löydy yhtään ainoaa uskovaa luvusta 144.000 - kerrasta vähenee maapallon ihmismäärä yli puolella.
- Anonyymi00005
On se kumma, kun teiltä menee sekin ohi, että Paavali kiroaa taivaan enkelinkin, kuten muutkin totuudet
- Anonyymi00006
Kyllä kuule opittu tietämään että Paavali valehtelee.
Oikein Raamatusta näytetty miten sen tekee. - Anonyymi00007
Ei Paavali mahtanut mitään hänessä asuneelle Saatanan enkelille, vaikka niistä henkien taisteluista puhuikin.
Luuk. 10:18
Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELIN, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ei Paavali mahtanut mitään hänessä asuneelle Saatanan enkelille, vaikka niistä henkien taisteluista puhuikin.
Luuk. 10:18
Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELIN, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.Sau, Saul, turha on sinun potkia pistintä (Saatanan enkeliä) vastaan.
Demoni piti miestä vallassaan lopun elämän ajan, kunnen tappoi miehen Roomassa.
- Anonyymi00009
Henkiolentojen ja henkien taistelut ei kuulu ihmiselle, niihin ei pidä mennä mukaan.
Ne kuuluu henkivaltojen olennoille ja Jumalan enkeleille.- Anonyymi00010
Saatanan enkeliruhtinasta (The messenger of Satan" ei otettu pois Paavalista rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta
Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Saatanan enkeliruhtinasta (The messenger of Satan" ei otettu pois Paavalista rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta
Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.Room. 7:19
Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.
Joh. 3:20
Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
- Anonyymi00012
Aloitus on suoraan Raamatusta.
144.000 voideltua pelastunutta eivät ole mitään Jehovantodistajia tai Helluntailaisia, vaan ovat kaikista 12 Israelin heimon jälkeläisistä.
Ilm. 7:4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]- Anonyymi00013
Hurmahenkiset hihhulit ja lahkolaiset, ei niillä ole mitään asiaa päästä pyhän kaupunkiin ja uuteen Jerusalemin temppeliin, missä otetaan tuhanneksi vuodeksi kaikkki Salomon aikaisen hienot temppelimenot käytäntöön. Helluntailaiset muut lahkolaiset nehän vihaa Juutalaisten pyhiä toimituksia.
Nehän luulisi, että siinä kiinteässä kaste- eli pesoastiassa olevan vesi on käsien pesua varten.
2. Moos. 40:7
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, SEKÄ LIITON TAULUT.
LAIN TAULUT, LAIT ON VOIMASSA TUHAT VUOTTA.
Matt. 5:18
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.
- Anonyymi00014
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
- Anonyymi00015
Luuk. 16:31
Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Joh. 5:46
Jeesus: Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. - Anonyymi00016
Aivan
- Anonyymi00017
Pakanat herätetään haudoistaan viimeiselle tuomiolle tekojensa ja lakien perusteella vasta kun se tuhatvuotinen valtakunta on kulunut.
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.- Anonyymi00018
Jer. 17:10
Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.
- Anonyymi00019
Pakanat tappoivat Jeesuksen, ei Juutalaiset, koska he uskovat Jumalaan.
Luuk. 18:32-33
Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista." - Anonyymi00021
Raamatun mukaan ihmisten ja kansojen kohtalot riippuvat siitä, miten he suhtautuvat Jeesuksen veljiin, Juutalaisiin ja Israelin heimon perillisiin.
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8] - Anonyymi00022
Netanjahu on tämän ajan Profeetta Elisa.
2. Moos. 23:31
Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.] - Anonyymi00023
Veljellään Jeesus tarkoittaa toista Juutalaista, ei mitään hihhulia.
Matt. 25:40
Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.' - Anonyymi00024
Ei ihmisiä mihinkään taivaaseen tempaista, älä mene mukaan mihinkään lahkolaisten salaisiin tempaamisiin.
Jeesus tulee maan päälle ja asuu Jerusalemissa. Ei ihmisiä täältä mihinkään pois tempaista.
Ilm. 21:3
Ja minä kuulin valtaistuimen luota voimakkaan äänen, joka sanoi: "Katso, Jumalan asuinsija ihmisten keskellä! Hän asuu heidän luonaan, ja heistä tulee hänen kansansa. Jumala itse on heidän luonaan.- Anonyymi00025
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.
- Anonyymi00026
Raamattu on kaikesta huolimatta vain ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuote, ja jokainen täysijärkinen ymmärtää tämän tosiasian.
- Anonyymi00027
Jos pääset jonkin Jenkkiläst tuodun hurmoslahkon sisäpiirin kotikokoukseen, niin se on karmea spiritismiä, mitä ne siellä harjoittaa.
Henkiä manataan ja mantrataan paikalle ja pyydetään niitä henkiää antamaan merkkejä paikallaolota, sitten sitä (pyhää) henkeä käsketään tekemäään milloin mitäkin.
Hurmahenget, kuten helluntailaiet opettaa ns. auktoriteettioppia. Heillä on kuulemma auktoriteetti käskeä Pyhää Henkeä tekemään milloin mitäkin. - Anonyymi00028
Raamatun mukaan ihminen ei tunnista, eikäkä näe Pyhää Henkeä, eikä tiedä mistä Pyhä Henki tulee tai kehenkä on mennyt.
Ihmisellä ei ole mitään auktoriteettia käskeä tai komennella Pyhää Henkeä tekemään milloin mitäkin.
Joh. 3:8
Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, mista hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on. - Anonyymi00029
1. Joh. 4:1
Te rakkaimmat! älkäät jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaat henget, josko he Jumalasta ovat; sillä monta väärää prophetaa ovat tulleet maailmaan.
Ilm. 16:14
Sillä he ovat perkeleiden henget, jotka ihmeitä tekevät. - Anonyymi00031
Kuinka henget koetellaan?
Jos joudut henkien valtaan vaikka jossain hurmoslahkossa ja suusta alkaa tulla epämääräistä molotusta, niin keskeytä hengen puhe ja kysy siltä puhuvalta hengeltä kuuluvalla äänellä hengen nimeä.
Mark. 5:9
Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta". - Anonyymi00032
On se näytetty miten Paavalia herjataan, miten muut uskovaiset herjataan sekä muiden tekemiset.
Todennäköisesti kannatetaan vain sapattia ja sotahulluutta.
Että sellaista pyhyyttä ja taivastien tallaamista. - Anonyymi00033
Pyhä Henki ei tule ihmisen sisälle synnin sekaan ennen kastetta, kuten villitsevän pahan hurmoshengen saaneet väittävät, kun ne niitä henkiä itselleen tavoittelevat
Apt.2:38
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne. - Anonyymi00034
Riivaajatkin uskoo Jeesukseen ja tunnustavat hänet Korkeimman Jumalan pojaksi.
Luuk. 8:28
Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän511001Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll17896Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501802- 46737
- 42674
- 37619
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE166553Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37540Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan57518