katselen tässä parhaillaan lentopallon Euroopan liigan ottelua Bulgaria-Turkki.
Turkin tytöissä on aivan eurooppalaisen näköisiä blondejakin perusturkkilaisten tyttöten joukossa.
Sen verran tiedän, että esim. Turkin Galatian maakunta on saanut nimensä sinne pari tuhatta vuotta sitten Euroopasta tulleesta kelttien heimosta.
Itse turkkilaisethan tulivat varsin myöhään Turkkiin, vasta 1300-1400-luvuilla.
eli Turkki on alunperin ollutkin peruseurooppalainen valtio, tai peruseurooppalaisista indoeurooppalaisista valtioista koostunut alue, ja vieläpä kristitty, kunnes islam saapui sinne.
Toinen Turkin maakunta, joka on saanut nimensä indoeurooppalaisista tulokkaista on Lyydia.
Turkki
eino-mies
4
220
Vastaukset
- totta ,sano.
Se Lyydia nimi juontaa juurensa Lyyli Leväperästä, joka pattipolviensa vuoksi joutui pois herrojen suosiosta v.1968.
Mitä tulee Turkkiin, on tosi että ennen vuotta 1823 siellä valmistettiin kaikki turkistuotteet nutukkaista krimihattuihin.
Ankara(n) eläinaktivistiaalto kuitekin tuhosi Turkin pääelinkeinon ja nykyään eläimiä kidutetaan turhamaisuuden takia vain barbaarivaltioissa. - ,,,,
Mistä nämä nyky turkkilaiset on alkujaan lähtöisin. Siis ennen vuotta 1300..
- eino-mies
käsittääkseni turkkilaiset olivat alunperin keskiaasialainen paimentolaiskansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648203Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592552- 72891
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 55823
- 25816
- 64812
- 12780
- 46776
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68703