Sähköautojen toimintamatkat ovat kasvaneet ja tarjolla on aiempaa edullisempia sähköautomalleja.
https://www.op-media.fi/liikenne/kumpi-kannattaa-hankkia-sahkoauto-vai-polttomoottoriauto/
Uuden sähköauton saa jo polttomottoriauton hinnalla.
18
<50
Vastaukset 18
- Anonyymi00001
15min ja puolituntia lataus, ei kiitos. Kestää liian kauan
- Anonyymi00004
Vähemmän sinulta omaa aikaasi kuluu sähköauton lataukseen kuin polttomoottoriauton tankkauksen.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Vähemmän sinulta omaa aikaasi kuluu sähköauton lataukseen kuin polttomoottoriauton tankkauksen.
Tankkaus 2min ja taas mennää. Kerro toki mikä sähköauto lataa täyteen 2min.
- Anonyymi00007
Sittenhän valtion ei tarvitse enää niin paljon tukea vihreää siirtymää - joka on hyvin valheellista. Autoissakin nähdään VAIN valmis auto, ei sen- ja siitä johtuvia luonnolle aiheuttuja ongelmia.
Akkumateriaalien louhinta/ valuma saasteet, latausverkkojen rakentaminen ja tuki niille verovaroin. Vanhenevaa ongelmajätettä alkaa jo nyt tulla ensimmäisistä sähköautoista, niiden akustoja ei kannata uusia - Anonyymi00009
Anonyymi00004 kirjoitti:
Niin, "Omaa aikaa" kulutetaan ABCn baarissa ja ostoskeskuksissa.
Talvella 30 asteen pakkasilla ajomatka puolittuu.
Ilmasto on aina lämmennyt (jääkausi meni jo) ja tulee jatkamaan lämpenemistä vaikka koko suomi täytettäisi aurinkokennoilla ja tuulimyllyillä - Anonyymi00011
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tankkaus 2min ja taas mennää. Kerro toki mikä sähköauto lataa täyteen 2min.
Lasketaanpa tankkaukseen menevä kokonaisaika.
Sinä etsiydyt huoltikselle tai kylmäasemalle, kun minulle riittää kotipiha johon olen muutenkin menossa, jossa autoni on parkissa.
Tuo sinun ylimääräinen tankkauslenkkisi vie monin kerroin sen ajan, kun minä pistän piuhan kiinni autooni ja menen muihin hommiin.
Matkoillani taukoa pitäessäni pistän autoni laturin ja vilautan läpyskää, niin siihen menee paljon vähemmän aikaa kuin sinun seisoskeluusi letkua pitenemässä. Normaali bio- ja kahvitauko riittää reippaasti auton lataukseen. Olen biotaukoni pitänyt ja istun kahvikupposen ääressä , kun sinä vasta tulet sisään. - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Lasketaanpa tankkaukseen menevä kokonaisaika.
Sinä etsiydyt huoltikselle tai kylmäasemalle, kun minulle riittää kotipiha johon olen muutenkin menossa, jossa autoni on parkissa.
Tuo sinun ylimääräinen tankkauslenkkisi vie monin kerroin sen ajan, kun minä pistän piuhan kiinni autooni ja menen muihin hommiin.
Matkoillani taukoa pitäessäni pistän autoni laturin ja vilautan läpyskää, niin siihen menee paljon vähemmän aikaa kuin sinun seisoskeluusi letkua pitenemässä. Normaali bio- ja kahvitauko riittää reippaasti auton lataukseen. Olen biotaukoni pitänyt ja istun kahvikupposen ääressä , kun sinä vasta tulet sisään.Oot väärässä
- Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Oot väärässä
😆😂🤣
- Anonyymi00002
Ja vanhasta rämästä saa 6000€ vaihdossa.🤪
- Anonyymi00003
Huomioi nämä täyssähköautoa valitessasi:
Onko auto riittävän tilava tarpeisiisi?
Riittääkö akun koko päivittäiseen ajoosi?
Onko tarpeitaa muihinkin (pitempiin) ajoihin, kuin vain lyhyisiin päivittäisiin?
Jos on, niin kuinka nopeasti akku latautuu pikalaturilla > onko akuston esilämmitys?
Riittääkö auton vetokyky? Pienillä automalleilla ei välttämättä saa vetää minkäänmoista kärryä.
Kuinka pitkä takuu autolla ja akustolla on?
Tärkein: Onko sinulla tarpeisiisi riittävän tehokas kotilatausmahdollisuus? Jos ei ole, niin unohda sähköautoilu.- Anonyymi00006
Oikeastaan tuo ensimmäinen kohtasi on validi pointti eikä sekään liity mitenkään auton käyttövoimana.
Toinen kohta, jos ajat yhteen menoon ilman taukoa noin 300-400 km päivässä, niin se vaikuttaa millaisen sähköauton kannattaa valita. Ei hetkiään kaikki polttiksetkaan ole sopivia tuohon.
Kolmas ei käytännössä mitenkään liity käyttövoiman.
Kolmas kohta liittyy myöskin noihin tosi pitkiin päiväajoihin. Jos on kiire, eikä noin puolen tunnin tauko ole mahdollista.
Neljäs eli vetokyky. Pienellä ja pienitehoisilla autolla ei kannata vetää raskasta peräkärryä. Käyttövoimasta riippumatta. Sähköautot ovat lähes poikkeuksetta tehokkaampia kuin vastaavat polttikset.
Viides eli takuu. Sähköautojen akkujen takuut ovat tavallisesti 8v/160.000 km. Hyvin monen polttiksen takuu on edelleeen 2v/100.000 km.
Kotilataus on ilman muuta fiksu ja mahdollistaa todella edulliset kilometrit ja sujuvan autoilun. Minä lataan voimavirtapistokkeesta matkalaturilla, jolloin erillistä latausasemaa ei tarvita. Tämä on hyvä, jos talossa ei ole sähkölämmitystä.
Ilman kotilatausta joudut toimimaan kuten polttiskuskit eli hakeutumaan jonnekin julkisille latausoaikoille. Niitä tosin on tankkauspaikkoihin nähden huikeasti enemmän valittavaksi ja voit ladata muun asioinnin yhteydessä, esim kaupassa käynnin, harrastusten, ravintoloiden, jne, jne yhteydessä. Eli on sujuvampaa siltikin.. - Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Oikeastaan tuo ensimmäinen kohtasi on validi pointti eikä sekään liity mitenkään auton käyttövoimana.
Toinen kohta, jos ajat yhteen menoon ilman taukoa noin 300-400 km päivässä, niin se vaikuttaa millaisen sähköauton kannattaa valita. Ei hetkiään kaikki polttiksetkaan ole sopivia tuohon.
Kolmas ei käytännössä mitenkään liity käyttövoiman.
Kolmas kohta liittyy myöskin noihin tosi pitkiin päiväajoihin. Jos on kiire, eikä noin puolen tunnin tauko ole mahdollista.
Neljäs eli vetokyky. Pienellä ja pienitehoisilla autolla ei kannata vetää raskasta peräkärryä. Käyttövoimasta riippumatta. Sähköautot ovat lähes poikkeuksetta tehokkaampia kuin vastaavat polttikset.
Viides eli takuu. Sähköautojen akkujen takuut ovat tavallisesti 8v/160.000 km. Hyvin monen polttiksen takuu on edelleeen 2v/100.000 km.
Kotilataus on ilman muuta fiksu ja mahdollistaa todella edulliset kilometrit ja sujuvan autoilun. Minä lataan voimavirtapistokkeesta matkalaturilla, jolloin erillistä latausasemaa ei tarvita. Tämä on hyvä, jos talossa ei ole sähkölämmitystä.
Ilman kotilatausta joudut toimimaan kuten polttiskuskit eli hakeutumaan jonnekin julkisille latausoaikoille. Niitä tosin on tankkauspaikkoihin nähden huikeasti enemmän valittavaksi ja voit ladata muun asioinnin yhteydessä, esim kaupassa käynnin, harrastusten, ravintoloiden, jne, jne yhteydessä. Eli on sujuvampaa siltikin.."Eli on sujuvampaa siltikin.." Kenelle on, kenelle ei - minulle se olisi painajainen.
- Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
"Eli on sujuvampaa siltikin.." Kenelle on, kenelle ei - minulle se olisi painajainen.
Siis mikä sulle olisi painajainen?
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Siis mikä sulle olisi painajainen?
Se, että pitäisi ladata muun asioinnin yhteydessä, esim kaupassa käynnin, harrastusten, ravintoloiden, jne, jne yhteydessä. Hoh-hoijaa...
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Se, että pitäisi ladata muun asioinnin yhteydessä, esim kaupassa käynnin, harrastusten, ravintoloiden, jne, jne yhteydessä. Hoh-hoijaa...
Niinpä. "Normaali bio- ja kahvitauko". Sähköautoilijoiden vaiva. Ei jaksa edes naurattaa enää.
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Heh. Ja tosiaan hohhoijaa 🥱🥱🥱
No eipä, vaan voi ja on mahdollista. Fossiilikuski joutuu aina etsimään huoltiksen tai kylmäaseman jostain.
Sähköautoilta on jo siinä vaiheessa hoitanut asiansa, istuneet tovin ravintolassa nauttien tilauksestaan, harrastanut juttujaan, jne, kun sinä vasta saavut paikalle. - Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Niinpä. "Normaali bio- ja kahvitauko". Sähköautoilijoiden vaiva. Ei jaksa edes naurattaa enää.
Niin, ymmärrän kyllä sinua….
Sankariautoilijahan ei pidä taukoja sen tuhannen kilometrin viikoittaisen reissunsa varrella. Ja kun vielä vetää sitä raskasta peräkärryäkin.
Biojutut sorsaan ajon aikana, kahvi pahvimukista termoksesta ja usein vielä läikyttämättäkin hyvällä tieosuudelle. Kanisterissa dinosaurusten jäämänestettä, jota lisätään pusikkoparkissa nopeasti ja siinä ohessa vielä ureat lisäksi.
Tuo on ’kovien miesten’ hommaa… 😂😎
- Anonyymi00008
Takaisinkutsu
"Nyt paljastui, että lähes jokaisessa on vika, joka voi johtaa tulipaloon
Hyundai vetää maailmanlaajuisesti yli 40 000 Inster-sähköautoa huoltoon lämmönhallintajärjestelmän vian vuoksi. Kampanja koskee myös Suomea, jossa kampanjan piiriin kuuluu yli 500 autoa"
IS
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan bisneksillä ei mene hyvin
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä3271588Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja
Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma311299Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5041230- 651011
- 74970
- 53756
Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena
Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M110733Mies, olenko ymmärtänyt oikein?
Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen75722Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl468657Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän38638